Visa fullständig version : Träningsdagbok
X-Change
2003-08-20, 02:04
Skriver det här för att själv ha lite koll på träningen!
Har börjat bli mer seriösare, det är ju ett +! Hoppas bara att det håller i sig över hösten då skolan börjar!
Dagens pass: Rygg, Biceps, Triceps
(Låter det musstigt!? - Det är det! Håller på att ändra om i schemat eftersom jag inte klarar av att fokusera helt på ovanstående muskelgrupper)
Rygg: Latsdrag (Gick bra, har fått stabilare teknik. ligger på 40 kg = 3 set * 8)
Kabelrodden gick över förväntningarna. Körde på 60 kg idag. Låg på 45-50 förra veckan.
Körde nån ryggövning i maskin också, vet dock inte vad övningen heter!
Triceps: Tricepspress, har ökat avsevärt! =) kör på ca 27 kg nu!
Big Viks kommentar: "Bra teknik, såg snyggt ut"
:thumbup:
Pushdowns: Har ökat där med! =) Ligger på 45-50 IBS (Vad nu IBS motsvarar i KG?) Låg på 15 KG förra hösten.
Biceps:
Körde lätt här. Blev 3 set * 8 hantelgurl på 12,5 kg! Vet att jag orkar mer egentligen. Så ska nog börja nästa pass med hantelcurlen!
Curlstångscurl: Nja! Körde 1 1/2 set på 30 kg men var riktigt slut = dålig teknik!
Betyg: Godkänt, tog ut mig på alla övningar och var så noggrann med tekniken som jag bara kunde!
Mathias Blomberg
2003-08-20, 06:00
Ser bra ut. Sätt upp ett mål du skall nå och focusera kring det, då blir det helt plötsligt en rolig utmaning. Du kommer bli fast precis som oss andra i denna härliga sport.
Försök hålla passen kring 1 timme max. Mer ä rinte bättre. Om de blir längre kör då ion en dag till i splitten så att var pass inte övergår 1 timme. Se det också så att på gymmet tränar du, så inte som måmnga och snacka skit 10 minuter, kör ett set. för att sen återgå till 1 set. Då uteblir resultaten.
Glöm ej bort att dra en shake efter träningen. Vänta inte 1 timme utan ta den i omklädningsrummet. Förse kroppen med det den behöver så snabbt som möjligt.
Lycka till!
X-Change
2003-08-21, 21:59
Okej! Tack för råden! ..är nog fast i det här träsket redan, skämt och sido! ..fast jag kör inte med några shakear! ..har varken pengar eller tillåtelse hemifrån (tyvärr) fast det kommer väl!
Dagens pass! (Ben, Vader och Magen)
Ben:
Benpress (3 set) 8 reps * 105 kg (uppvärmning) 8 reps * 125 kg och 7+1 resp * 130 kg (med släden inräknad)
Knäböj i smithen(6 set) total 4 uppvärming, visste inte hur mycket jag orka, men jag slutade på 8 reps * 60 kg (4 test * 2 riktiga) .Ska lasta på mer nästa pass!
Stela Marklyft: Har inte riktigt hittat tekniken än. Körde bara 3 test set på 50 kg!
Bencurl i maskin: 3 set (8 reps * 50 kg) 16 resp (2 set) * 55 kg
Vader:
Vadpress i hack-squaten: 1 set (8 reps * 65 kg) 2 set 80 (8 reps * 80 kg)
Vadpress stående: Första gången, gick hyfsat!
Magen:
Liggande benlyft: 3 set med 5 kg i vikt (8 reps i alla setten)
Repcrounch: 2 set (8 reps * 25 kg) ..ska bättra på tekniken
Vanliga crounch med benen vilande på nåt slags redskap:
2 set 23 respekt. 16 reps med 5 kg i vikt!
Utvärdering: Har ökat i flera övningar som benpress, knäböj, vadpress och bencurl.
Magen tränade jag bara lätt idag! ..blev lite stressigt, men den fick jobba hårt förra passet och kommer få göra det nästa!
Är på g nu! :D hehe
yo, ser bra ut, men var har du dagens pass?
X-Change
2003-08-25, 00:14
YO viktor..jo du det kommer här! ;)
Söndagens träningspass
Bröst, Axlar
Bröst:
Bänkpress (5 set + 2 uppvärmningsset)
2 reps * 50 kg (PB)
1 reps * 50 kg
6 reps * 45 kg
5+1 reps * 42,5 kg
5+1 reps * 40 kg
Sned hantelpress (2 set)
1 reps * 15 kg (Ställde bänken fel, tog för mycket på axlarna)
4 reps * 15 kg
Nedåtlutande hantelpress (1 set)
7 reps * 15 kg
Axlar:
Militär press (3 set)
5 reps * 30 kg (var för lång ifrån stången, testset)
5 reps * 30 kg (bättre, men inte tillräckligt)
5 reps * 30 kg (godkänt)
Stående sidolyft (3 set)
5 reps * 7 kg (test även detta)
6 reps * 7 kg
5 reps * 7 kg (förstökte bättra på tekniken och tror det såg ganska bra ut i siga set)
Annan övning, liknande sidolyft (vet ej namn, första gången jag kör den) (3 set)
8 reps * 4 kg
8 reps * 4 kg
8 reps * 3 kg (jämnförde teknik och utförande, fick lite ont i sidan i högra axeln, så sänkte vikten)
Sammanfattning:
Är väldigt nöjd med PB i bänk, trots att det inte är nån märkvärdig vikt!
Vissar iaf att jag har ökat sen förra vinter och det är ju ett plus.
Var noggrannare med tekniken i bröst.
Tappade dok fokusen i Axlarna lite, men försökte bättra på och kolla tekniken
så det blir väl hårdare nästa pass.
Käkade även bra efter träningen, åtminstone enligt mig själv;):
2 bananer i omklädningsrummet.
2 varmkorvar på öb + läsk
1/2 burk tonfisk hemma (fick av viktor :)) + en macka och mjölk
Middag
shirunai
2003-08-25, 08:10
Bra att du kör på fina pass, men resultaten kommer genom träning, efter träning tryck i dig minst ½ mjölk och nått snabbt en dricka, godis eller nåt, viktor har säkert förslag
shirunai: visst, men jag tror det blir bra med en liter mjölk och lite godis. ett hg. kolaskruvar, hallonbåtar, eller vad man nu gillar..
eller yoghurt istället för mjölk sen är det väl ingen katastrof om man käkar nåt långsammare protein som några ägg eller så?
X-Change
2003-08-25, 20:17
Dagens Pass (Måndag)
Rygg, Biceps, Traps och Underarmar
Rygg:
Latsdrag (3 set)
8 reps * 45 kg
8 reps * 40 kg
8 reps * 35 kg
Ville vara nogrann med tekniken kände jag, så jag blev tvungen att sänka.
Fast det kändes ändå att jag klarar mer. Men tekinken och utförandet går
föra vikten.
Marklyft (2 set)
8 reps * 50 kg
8 -||- * -||-
Körde med bälte idag (första gången jag kör marklyft riktigt) det hjälpte enormt!
men ville ändå vara på det säkra med tekniken så jag höll mig på 50 kg
Rygg-övning i maskin (vet ej namn)(2 set)
6 reps * 70 kg
6 reps * 65 kg
Kändes inte så mycket i ryggen, tyvärr. Ska nog byta ut övning mot hypersträck
Hantelrodd (1 set på varje sida)
8 reps * 17,5 kg varje arm
Kändes bra, gick bättre än förra gången
Kabelrodd (3 set)
8 reps * 60 kg
7 reps * 60 kg
7 reps * 55 kg
Gick bra!
Biceps:
Curlstångscurl (3 set)
6+2 reps * 30 kg
5+1 reps * 30 kg
4+1 reps * 27,5 kg
Trodde inte jag skulle orka köra på 30 efter ryggen, men det gick överförväntan!
Var nogrann att gå sakta ner på tillbaka vägen (den negativa delen) efter att Vikor
påpekat det!
Hantelcurl (3 set)
6 reps * 12,5 kg
6 reps * 10 kg
5 reps * 10 kg
Var riktigt slut här! Ska nästa pass köra hantelcurlen först 1 set, bara för att maxa på 15 kg
(vet att det är mot reglerna att börja med en liten muskelgrupp, men måste bara testa)
Har annars då jag varit mindre slut kört 3 set * 8 reps på 12,5:erna!
Traps:
Skivstrångshrughs (2 set)
8 reps * 50 kg
8 reps * 50 kg
Kör bara underhållsträning på trapsen, vill ha större axlar innan jag tränar trapsen hårdare.
Underarmarna:
Omvändskivstångscurl (2 set)
8 reps * 17,5 kg
8 reps * 15 kg
Har blivit seriösare på underarmarna!
Handledscurl med hantlar (4 set)
8 reps * 8 kg
8 reps * 8 kg
8 reps * 8 kg
8 reps * 8 kg
Gick ju bra det här! Är ganska nöjd iaf!
Tack för råden och berömett grabbar företsen!! :thumbup:
X-Change
2003-08-26, 14:52
FAN! ..Vi har fått en fet fuktskada rätt under köket! ..måste bo i stugan i ca 2 månader! ...underhållsträning är det enda jag kommer kuna köra...ibland! =(( SATAN!
...som ni då kanske fattar så är det sklutskrivet här....han knappt börja ens, men men! :cryout: :furious:
fintelligens
2005-06-02, 17:16
Var riktigt slut här! Ska nästa pass köra hantelcurlen först 1 set, bara för att maxa på 15 kg
(vet att det är mot reglerna att börja med en liten muskelgrupp, men måste bara testa)
Har annars då jag varit mindre slut kört 3 set * 8 reps på 12,5:erna!
Bengts födelse
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.