Visa fullständig version : Träna bröst??
Hejsan. Jag är en kille på 17 år och har på sistone upptäckt att jag är påväg att få så kallade "man-boobs". Det är än så länge inget allvarligt, men jag kan tydligt se att något är på gång. Jag har inte alls tid att gå på gym, på grund av skola, och undrar därför om det finns något jag kan göra hemma som bränner bort fettet som sakta tar över mitt bröst?
King Grub
2009-07-05, 19:03
Du kan inte bränna bort fett på ett visst ställe med några övningar.
Lägger du på dig oönskat kroppsfett, äter du för mycket, oavsett var fettet lägger sig. Antingen drar du ner på matintaget, eller så rör du på dig mer.
Om du inte har tid att träna när du går i skolan som 17-åring, när tror du då att du kommer att få tid? Du kommer inte att få mer tid när du börjar arbeta direkt. Du är just nu i en tidpunkt i livet där man har som mest tid utöver det man måste göra, om du går i en vanligt gymnasieskola. Alla andra har tid.
MojjMojj
2009-07-05, 19:05
Pucktvå! :D
Nej, jag har inte tid att gå på gym. Om vi räknar bort att jag slutar sent, får vi ändå kvar en 2 timmars resa hem. Visst är det möjligt att gå på gym senare på kvällen, men kämpar med studierna nog som det är. Undrar därför om det finns något man kan göra hemma.
young_george
2009-07-05, 19:15
Träna en kvart om dagen med Paolo Roberto är tydligen en bra bok. Kostar typ 150:- och är anpassad för folk som "inte har tid" osv
Solitary Fitness är en annan bok som är skriven av den något galna brottslingen Charles Bronson om hur han tränar i isoleringsscellen med bara sig själv som vikt.
Annars kan du nog söka på "body weight exercises" på google och få upp en hel del inspiration.
King Grub
2009-07-05, 19:36
Undrar därför om det finns något man kan göra hemma.
Jag skrev...
Du kan inte bränna bort fett på ett visst ställe med några övningar.
Lägger du på dig oönskat kroppsfett, äter du för mycket, oavsett var fettet lägger sig. Antingen drar du ner på matintaget, eller så rör du på dig mer.
mattilainen
2009-07-05, 19:48
som grub skriver så ät mindre än vad du gör av med för att gå ner i vikt helt enkelt. Annars får du väl ta dig tid att träna då kan du äta lite mer.
Hakade upp mig på gym-grejen, men såg vad du skrev. Äter förjävligt mycket, och det känns som jag borde väga mycket mer än jag faktiskt gör. Men hartänkt att minska matintaget.
Vad borde jag äta om jag blir hungrig på kvällen, istället för att steka mig några hamburgare eller värma en fryst pizza som jag vanligtvis gör? Finns säkerligen något bättre att tugga i sig, men jag kanske inte borde äta alls i ett sådant tillfälle?
Mr.Sarkastisk
2009-07-05, 19:57
Hakade upp mig på gym-grejen, men såg vad du skrev. Äter förjävligt mycket, och det känns som jag borde väga mycket mer än jag faktiskt gör. Men hartänkt att minska matintaget.
Vad borde jag äta om jag blir hungrig på kvällen, istället för att steka mig några hamburgare eller värma en fryst pizza som jag vanligtvis gör? Finns säkerligen något bättre att tugga i sig, men jag kanske inte borde äta alls i ett sådant tillfälle?
Vad väger du/Hur lång är du? Intressant att veta.
Väger runt 70 kg, och är kanske 175cm lång.
mattilainen
2009-07-05, 21:16
Kolla efter kcal på förpackningarna. Är det mycket så kan du säkert hitta kalorisnålare alternativ. Räcker inte någon macka kanske istället för en pizza?
-Englund
2009-07-05, 21:57
petitess, men, kan du inte sköta i princip allt pluggande på din 2-timmars resa hem? Vad gör du då egentligen?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.