handdator

Visa fullständig version : Överlevnadsvecka

Raasken
2009-07-03, 22:35
Fick precis reda på att jag ska på överlevnadsvecka med allt vad det innebär.
Dåligt med mat, sömn och antagligen ingen ork till något som ens påminner om träning.

Min första tanke var när jag fick reda på detta var "Hur mycket av det jag jobbat upp i muskler kommer jag att tappa?!" nästa var "Hur minimerar jag skadan?"

Har googlat runt lite men inte hittat några svar, någon som har något tips?

Tolkia
2009-07-03, 22:38
På fråga ett: Inget som du inte får tillbaka. Det kommer att bli plågsamt, men jag tror att du oroar dig mer för skadeverkningarna än vad som är motiverat.

kjell33
2009-07-03, 22:40
Glöm det, det du eventuellt tappar får du väl bygga upp igen. En träningsvecka hit eller dit spelar ingen roll om du inte ska tävla nästa månad förstås.

Hobbes
2009-07-03, 23:04
Glöm det, det du eventuellt tappar får du väl bygga upp igen. En träningsvecka hit eller dit spelar ingen roll om du inte ska tävla nästa månad förstås.

+1

Utnyttja denna vecka och lär dig något om dig själv! Vi pratar 7 dagar överlevnadsvecka, som sagt, njut och lär för livet!

Yooo
2009-07-06, 19:21
Spelar det lilla du förlorar så stor roll i jämförelse med upplevelsen och erfarenheten? Det du förlorar vinner du snabbt igen med lite vilja och pannben. Personligen tog det mig bara några veckor.

Mr.Sarkastisk
2009-07-06, 19:28
Jag tror inte att du kommer tappa jätte mycket men.. Försök att äta så mycket som möjligt bara.

Hejnomax
2009-07-07, 15:11
Se till att kränga pizzor som en tok dagarna innan

Torsk_ole
2009-07-07, 21:56
Du är tillbaka efter 2 v ungefär. Talar av erfarenhet från två överlevnad+strapats.

Tryck inte helt sjukliga mängder pizza, hamburgare, kebab osv efteråt. Då blir summan att du förlorar lite muskler, men lagrar in mera fett än tidigare.

Ät bra mat efteråt, inte skräpmat!