handdator

Visa fullständig version : Bör man bli troende av detta?

Demoneyes
2009-07-03, 01:01
Något utav det märkligaste hände mig idag. Jag har precis träffat min kompis Dennis och är på väg hem då jag tittar ner på mina mjukis byxor varpå jag tänker tanken att de liknar ett par munk byxor och funderar lite snabbt över hur det skulle vara att vara buddist munk.

Kan tillägga att jag njuter av värmen utomhus klockan är 01:30 och jag går extremt sakta och har inte varit så lung som jag var på riktigt länge om ens aldrig.

5 sekunder senare tittar jag ner på marken och ser något som ser ut att likna ett smycke.

Jag tar upp det och till min stora förvåning är det är en munk som ber, jag tror starkt på ödet och börjar fundera i alla de märkligaste banorna nu. Betyder det här att jag ska bli en munk?

Har inte fått så mycket gåshud i hela mitt liv har det fortfarande, får ännu mer när jag tänker på det.

Mescreant
2009-07-03, 01:03
Kort svar: Ja.

Långt svar: Jaaaaaaa.

Michael Jackson
2009-07-03, 01:03
Du ska bli munk. Lycka till!

hendrong
2009-07-03, 01:07
Det är ett tecken från Gud att du ska bli buddhist.

Verbatim
2009-07-03, 01:13
Nej.

Prankie
2009-07-03, 01:14
http://jasmineandtheelephants.files.wordpress.com/2009/01/buddha-golden.jpg

Go for it! :)

Herr Oberst
2009-07-03, 01:24
Vore det inte vettigare att tanka ner en porrfilm?

Dav0d
2009-07-03, 01:44
Vore det inte vettigare att tanka ner en porrfilm?

Amen brother! Lösningen på många saker. framför allt aggressivetet och förvirring :P

Smml
2009-07-03, 02:01
Sammanträffande.

Bahir
2009-07-03, 02:05
http://farm4.static.flickr.com/3050/2948093799_eafd7c6072.jpg?v=0

Zakath
2009-07-03, 02:30
Religiositet sägs ju öka livskvalitet så kör på :)

Demoneyes
2009-07-03, 02:32
Vill inte bli buddist vill inte leva som dom. Jag har inget emot att tro på något, jag tror på ödet riktigt mycket. Just därför detta blivit ännu jobbigare.

JustinCredible
2009-07-03, 02:51
När jag gick till min gymnasieskola tänkte jag på en grej jag verkligen ville göra bra ifrån mig på. Tänkte "jag ska fan bli härskare över den här planen." (har nog aldrig använt det ordet förr.) Kort efter det ser jag något som glittrade på asfalten. Går fram och ser att det är en ring. Plockar upp den och läser "Emperor" på den.

Sug på den!!

morret
2009-07-03, 03:19
Du vill bli en guldmunk?

muddler
2009-07-03, 03:27
Du vill bli en guldmunk?

Haha fan då det ville ju jag skriva :D "har du då inträtt i stadiet av tolv hela månader utan otukt med kvinnor?"

Skön grej ändå. Jag tror benhårt på ödet faktiskt.

Nina L
2009-07-03, 04:42
Coolt. Du kanske kan ta det som en kraftig påminnelse om hur bra du kan må när du är riktigt lugn?

Ape3
2009-07-03, 06:01
Du kan ju börja meditera i alla fall? Det är ju bra.

erikkarlsson
2009-07-03, 09:17
Nej det ska du inte.

mini
2009-07-03, 09:37
Eller så ska du se över din garderob.

hendrong
2009-07-03, 10:06
När jag gick till min gymnasieskola tänkte jag på en grej jag verkligen ville göra bra ifrån mig på. Tänkte "jag ska fan bli härskare över den här planen." (har nog aldrig använt det ordet förr.) Kort efter det ser jag något som glittrade på asfalten. Går fram och ser att det är en ring. Plockar upp den och läser "Emperor" på den.

Sug på den!!

Emperor betyder kejsare, inte härskare.

Nitrometan
2009-07-03, 10:17
Något utav det märkligaste hände mig idag. Jag har precis träffat min kompis Dennis och är på väg hem då jag tittar ner på mina mjukis byxor varpå jag tänker tanken att de liknar ett par munk byxor och funderar lite snabbt över hur det skulle vara att vara buddist munk.
Buddhistmunkar har inte byxor.

http://www.allmyanmar.com/new%20allmyanmar.com/buddhist%20monk%20on%20the%20way%20in%20Bago%20Mya nmar-Burma%20to%20get%20food%20-%20into%20the%20bowl.jpg

http://www.spraguephoto.com/stock/images/Cambodia/km05-84%20Religion%20Cambodia%20Buddhist%20monk%20walki ng%20along%20paddy%20field%20Kampong%20Cham.jpg

Problemet löst.

hendrong
2009-07-03, 10:24
Buddhistmunkar har inte byxor.

Problemet löst.

Shaolinmunkar har byxor.

http://i404.photobucket.com/albums/pp130/Hendrong/shaolin-monk.jpg

Dan S
2009-07-03, 10:28

Men vad gör en kejsare då? Om man ser bakåt i tiden, oj ja visst ja, dom härskar visst! :)

hendrong
2009-07-03, 10:30
Men vad gör en kejsare då? Om man ser bakåt i tiden, oj ja visst ja, dom härskar visst! :)

Och? Dom knullar också, om JustinCredible hade tänkt "jag ska ****** i kväll", hade det varit lika fantastiskt då?

Nitrometan
2009-07-03, 10:43
Shaolinmunkar har byxor.

Visst har de det.

Munkarna i Tibet har också byxor.

Men det är knappast signifikativt för buddhistmunkar. Varken att ha eller inte ha byxor.

hendrong
2009-07-03, 10:53
Men det är knappast signifikativt för buddhistmunkar. Varken att ha eller inte ha byxor.

Nej. Dessutom tror buddhister så vitt jag vet inte på ödet.

mattilainen
2009-07-03, 11:16
Om du blir troende för det där så säger jag bara coolt

Nitrometan
2009-07-03, 11:25
Nej. Dessutom tror buddhister så vitt jag vet inte på ödet.
Nej, inte ödet. Karma är väl det närmaste man kommer. Att handlingar får konsekvenser för den som utför dem.

Mer och mer som talar emot trådstartaren.

Whistler
2009-07-03, 12:42
En sak är slump, två saker är ett sammanträffande, tre saker är konspiration.

Jag läste bara två saker. Kanske om du hade haft munkjacka också...

Verbatim
2009-07-03, 12:50
Religiositet sägs ju öka livskvalitet så kör på :)

Nej, det finns inget som pekar på att den gör det.

Zakath
2009-07-03, 13:09
Nej, det finns inget som pekar på att den gör det.

Jaså? Enligt seligmans forskning så kan religiositet ge mening till livet, vilket bevisligen ökar livskvaliteten om mening saknas.
http://www.authentichappiness.sas.upenn.edu (står om det i "lyckoformeln")

Demoneyes
2009-07-03, 13:16
En till sak som jag kom på och som gjorde att jag började tänka på buddismen och munkarna var att jag går där i 1km/h och njuter så ser jag en katt. Jag tänker katten är en vägvisare låt den visa vart du ska, sen ser jag på byxorna osv osv så ser jag smycket. När jag kom på detta vart jag ännu mer rädd :S

Ni skrev att jag skulle börja meditera, fan ingen dum idé har tänkt tanken några gånger förut. Att vara så lugn som jag var igår var läskigt det var helt tyst och då går jag ändå brevid vägen och villa områden men det är helt tyst bara jag katten och smycket...

Nitrometan
2009-07-03, 13:22
Var katten buddhist? Eller vad menar du?

hendrong
2009-07-03, 13:30
Fattar inte heller. Vad var det speciella med katten? Gick den bredvid dig, eller? Det lär ju funnits hundratals djur där som du inte lade märke till.

Bubban
2009-07-03, 18:56
Hahahahahahhahaha :D

Nej. Det var ett sammanträffande.

frambogir
2009-07-03, 18:57
VAD är det du ska tro på egentligen?
Varför just buddhismen?

coxie
2009-07-03, 19:13
Ge mig 200 modeller som jag kan vara andlig ledare över i en sexsekt så lovar jag att bli troende på vad vi nu ska tro på.

Det var ett sammanträffande.

Ostknäcket
2009-07-03, 19:14
Jag SITTER här, och heter ANTON. Jag åt precis TONFISK som ALLTID är gott. Och det var den NIONDE gången jag åt tonfisk denna månaden.
Tar man dom första bokstäverna från orden i fet stil blir det SATAN.
Och dessutom är mitt födelseår 1992, vänd niorna upp och ner och läg sedan ihop 1 och 2 och multiplicera det med 2, då blir det 666. Bör jag bli satansdyrkare?

Vad du var med om var inte precis sjukt otroligt, om katten däremot skulle förvandlats till en munk och gett halsbandet till dig och sagt "Du ska bli buddist", det skulle vara coolt. Tänker man tillräckligt hårt kan man få samband till gud med dom flesta händelserna.

enzodiac
2009-07-03, 19:44
Utan att ha läst något alls i tråden så kan jag lungt säga att ingenting i denna värld är tillräckligt för att man ska bli religiös. Get over it, underliga saker händer...

Mental
2009-07-03, 20:06
http://www.pbase.com/roentarre/image/88387453.jpg

Happy Buddha say, do it!

Mongar
2009-07-03, 20:31

Kan tillägga att jag njuter av värmen utomhus klockan är 01:30 och jag går extremt sakta och har inte varit så lung som jag var på riktigt länge om ens aldrig.

5 sekunder senare tittar jag ner på marken och ser något som ser ut att likna ett smycke.

Jag tar upp det och till min stora förvåning är det är en munk som ber, jag tror starkt på ödet och börjar fundera i alla de märkligaste banorna nu. Betyder det här att jag ska bli en munk?

Har inte fått så mycket gåshud i hela mitt liv har det fortfarande, får ännu mer när jag tänker på det.

Om du tror på ödet så skit totalt i händelsen. Det spelar ju ingen roll hur du hanterar det ändå.

stafh
2009-07-03, 20:43
Om du tror på ödet så skit totalt i händelsen. Det spelar ju ingen roll hur du hanterar det ändå.

http://www.jogarde.com/media/applause.gif

Jens.Andersson
2009-07-03, 20:53
En till sak som jag kom på och som gjorde att jag började tänka på buddismen och munkarna var att jag går där i 1km/h och njuter så ser jag en katt. Jag tänker katten är en vägvisare låt den visa vart du ska, sen ser jag på byxorna osv osv så ser jag smycket. När jag kom på detta vart jag ännu mer rädd :S

Ni skrev att jag skulle börja meditera, fan ingen dum idé har tänkt tanken några gånger förut. Att vara så lugn som jag var igår var läskigt det var helt tyst och då går jag ändå brevid vägen och villa områden men det är helt tyst bara jag katten och smycket...

Jag misstänker att droger är inblandade.

Verbatim
2009-07-03, 21:08
Jaså? Enligt seligmans forskning så kan religiositet ge mening till livet, vilket bevisligen ökar livskvaliteten om mening saknas.

Om mening saknas så kan det mesta fylla det tomrummet, jag har inte sett något som pekar på att religion gör det effektivare än andra fenomen. Dessutom så skulle jag vilja se vilka religioner, och om det finns några samband mellan hur starkt troende, och hur lycklig någon är.

Jag hittar inte lyckoformeln, eller något liknande det på sidan, har du någon mer precis länk?

Pejij
2009-07-03, 22:00

Tråd Låst

hendrong
2009-07-03, 22:09

Det smartaste jag läst på... Någonsin.

JustinCredible
2009-07-03, 22:36

Nej nej neeeeej!!*cry* FAAAN! Fan kunde ingen ha sagt nåt. Alla i min närhet är dåliga på engelska? Jag ha ju satt typ hela mitt hopp för framtiden till den händelsen.. Varje gång jag känner för att ta livet av mig tänker jag på det. Jahapp that's it there is no god:Virro

Zakath
2009-07-03, 22:39
Om mening saknas så kan det mesta fylla det tomrummet, jag har inte sett något som pekar på att religion gör det effektivare än andra fenomen. Dessutom så skulle jag vilja se vilka religioner, och om det finns några samband mellan hur starkt troende, och hur lycklig någon är.

Jag hittar inte lyckoformeln, eller något liknande det på sidan, har du någon mer precis länk?

Vad du har sett är inte relevant om vi ska hålla oss till det vetenskapligt stödda. Tror man måste köpa boken, men det nämns lite lätt här: http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/happiness_formula/default.stm
Hur starkt troende det handlar om vet jag inte.

Mongar
2009-07-03, 22:55
Det smartaste jag läst på... Någonsin.

Alltför vänligt :D

Tys0n
2009-07-03, 23:40
shit asså, blir fan mördrädd för folk som tror på sånt skit..

Verbatim
2009-07-04, 00:29
Vad du har sett är inte relevant om vi ska hålla oss till det vetenskapligt stödda. Tror man måste köpa boken, men det nämns lite lätt här: http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/happiness_formula/default.stm
Hur starkt troende det handlar om vet jag inte.

Vad jag har sett, är väldigt relevant för min åsikt och ståndpunkt, förstås.

Citat ifrån artikeln.

The second vital ingredient is having meaning in life, a belief in something bigger than yourself - from religion, spirituality or a philosophy of life.

Sedan lite om vikten av personliga mål, med mera står i artikeln. Kort sagt så verkar din länk säga samma sak som jag precis gjorde dock, religion i sig verkar inte ge dig ett lyckligare liv, någon fyllnad verkar göra det dock, religion eller ej.

hendrong
2009-07-04, 06:20
Varje gång jag känner för att ta livet av mig tänker jag på det.

Du får tänka på clownporr i stället!

beckman88
2009-07-04, 08:02
"Bör man bli troende av detta?"

Det finns ingen händelse som du BÖR bli troende av. Du väljer själv om vilken saga du vill tro på, och vilken eller vilka du inte vill tro på.

Lite små offtopic:
Jag såg en dokumentär igår där en 5-årig pojke sa "at 5-years-old I got saved, and now I am thankfull everyday". Om en kille vid 5 års ålder behöver bli "saved" så är det något som har gått fel i hans liv.

Demoneyes
2009-07-04, 13:19
Jag misstänker att droger är inblandade.

right....

Igår funderade jag på händelsen och bestämde mig för att skita i det. Det resulterade i p-böter, missade alla mina tåg + drog igång överfallslarmet på jobbet...Tja karma finns nog kanske

Doctor Snuggles
2009-07-04, 13:20

Mycket riktigt. En vidareutveckling av den kan också resultera i 9/11, och annat smått och gott.

Doctor Snuggles
2009-07-04, 13:21
right....

Igår funderade jag på händelsen och bestämde mig för att skita i det. Det resulterade i p-böter, missade alla mina tåg + drog igång överfallslarmet på jobbet...Tja karma finns nog kanske

Om inte, så finns det iaf dumhet så det blir över. :D

Ostknäcket
2009-07-04, 13:22
right....

Sa dom "Vi vet att du sket i att bli troende, därför får du nu böter, vi har skickat iväg tågen lite tidigare så du missade dom och vi drog igång larmet"? Annars är det inget som skulle hänt, buddism/karma straffar inte en om man struntar att ta ett sådant sammanträffande på allvar.

hendrong
2009-07-04, 13:23
right....

Fick du p-böter, missade alla dina tåg och drog igång överfallslarmet p.g.a. att du tog en promenad, plockade upp en medaljong och såg en katt? Känns som du undanhåller några led i händelseförloppet här.

Och var har karma med det hela att göra? Om du tror att du ska bli förskonad från värdsliga problem för att du blir blir religiös har du inte fattat vad buddhism handlar om.

Stoltz
2009-07-04, 13:51
Fick du p-böter, missade alla dina tåg och drog igång överfallslarmet p.g.a. att du tog en promenad, plockade upp en medaljong och såg en katt?

Vissa dagar ska man tydligen inte ens gå upp ur sängen.

n1tro
2009-07-04, 13:53
nix slump

mvh

Zakath
2009-07-04, 14:44
Vad jag har sett, är väldigt relevant för min åsikt och ståndpunkt, förstås.

Citat ifrån artikeln.

Sedan lite om vikten av personliga mål, med mera står i artikeln. Kort sagt så verkar din länk säga samma sak som jag precis gjorde dock, religion i sig verkar inte ge dig ett lyckligare liv, någon fyllnad verkar göra det dock, religion eller ej.

Jag ville bara säga att religiositet är en faktor som generellt ökar livskvaliteten hos människor. Det är inget mer med det :)

Ostknäcket
2009-07-04, 14:48
Jag ville bara säga att religiositet är en faktor som generellt ökar livskvaliteten hos människor. Det är inget mer med det :)

Precis som att vägra religion påverka mig har ökat min livskvalitet. (Påverka menar jag med att "acceptera" religion, det har säkert påverkat mig indirekt).

Nordenator
2009-07-04, 14:48
shit asså, blir fan mördrädd för folk som tror på sånt skit..

Ditto. Karma, öde och liknande kanske gör sig bra på film, men det är ingen anledning att ta det seriöst.

Iqx6xfVoHM4