handdator

Visa fullständig version : Tips på mat för att hålla uppe kalorierna under festival?

Giljotinen
2009-07-01, 23:51
Tja!
Den sjätte åker jag bort till Hultsfred för att arbeta på Hultsfredsfestivalen. Kommer inte hem förrän en vecka senare. Ligger för tillfället på bulk och söker därför lite tips om vad man kan stoppa i sig (förutom alkohol) för att hålla kalorierna på en jämn nivå.
Vill ta med så mycket mat som möjligt för att slippa lägga ut en massa pengar på kebab, falafel och allt vad det heter.

Ska dessutom jobba på Sonisphere några dagar senare, alltså kommer jag vara hemma ett antal dagar emellan. Är det någon mening att frossa i sig mat för att kompensera det eventuella kaloriunderskottet eller kommer det bara leda till stor fettbildning?

/Giljotinen

Eddie Vedder
2009-07-02, 06:00
Finns ju en affär i centrum i Hultsfred. Köp på dig mackor och mjukost t.ex.

Fordon
2009-07-02, 08:08
Själv kommer jag ta med mig kaseinpulver, samt konserver som ravioli och makrill i tomatsås till hultsfred. Utöver det finns det som sagt en livsmedelsaffär i cetrum.

Dock är det ett krav att köpa wokad älg! Godare mat finns ej!

pia
2009-07-02, 09:21
Bröd och makrill är perfekt mat att ta med och tonfisk om man gillar det. Det kör jag alltid med när jag åker flyg t ex. Nötter, torkad frukt kan man också få i sig en del energi ifrån. Proteinpulver och bars är också sådant som man kan plocka med sig.

Giljotinen
2009-07-02, 09:39
Någon som vet hur långt det är till livsmedelsaffären från festivalområdet? Är det bussar som gäller eller är det gångavstånd? Har ju aldrig varit där innan!
Skönt att det finns en affär iaf så man kan handla mjölk och annat. :)

machine gun
2009-07-02, 09:52
Alkohol ger 7 kcal/g.

Arnesson
2009-07-02, 09:54
Någon som vet hur långt det är till livsmedelsaffären från festivalområdet? Är det bussar som gäller eller är det gångavstånd? Har ju aldrig varit där innan!

Gångavstånd

Eddie Vedder
2009-07-02, 11:06

Det går en rälsbuss mellan området och stan hela dagen. Men det är som sagt gångavstånd dessutom.

Fordon
2009-07-03, 08:18
Jag vettefan.. Har hört att det är ca 3km från entrén till centrum..
Nog för att det normalt är gångavstånd men alla gånger jag har gått där har jag varit så jäkla sliten och i den värmen är snabbtåget lätt värt 15kr.

Chrilli
2009-07-03, 10:07
Dumt att promenera om man vill hålla kcal uppe också :)

machine gun
2009-07-03, 10:10
Jag vettefan.. Har hört att det är ca 3km från entrén till centrum..
Nog för att det normalt är gångavstånd men alla gånger jag har gått där har jag varit så jäkla sliten och i den värmen är snabbtåget lätt värt 15kr.

Sist jag var där låg det en butik halvvägs till centrum också. Fast det var iofs ganska många år sen.