Visa fullständig version : Läkerol
Vad kan hända om man överkonsumerar läkerol? Är det farligt eller är det bara det att man får besöka toaletten ofta?
King Grub
2009-07-01, 20:04
Allt kan vara farligt i för stora doser, men du skall inte kunna åstadkomma dom mängderna när det gäller Läkerol. Dom enda biverkningarna är dålig/lös mage och magknip.
Halfhigh1
2009-07-01, 20:12
så 6 askar är "ok"? :)
6 askar om dagen blir dyrt, men håller din ekonomi för det så visst.
Om du inte blir lös i magen av det så ska det nog inte vara några problem
Dock vet jag att läkerol innehåller stor mängd kolhydrater och 6 askar bör va runt 100g, vilket kommer resultera i kolhydrater samt kalorier
King Grub
2009-07-01, 20:14
Det är en vansinnig mängd, men du dör inte.
Är det lakrits i kan det kanske bli så mycket att blodtrycket påverkas¨.
http://www.slv.se/sv/grupp1/Risker-med-mat2/Naturliga-gifter/Vaxter-och-vaxtgifter/Glycyrrhizinsyra-i-lakrits/For-mycket-lakrits-/
Halfhigh1
2009-07-01, 20:15
Det är en vansinnig mängd, men du dör inte.
Är det lakrits i kan det kanske bli så mycket att blodtrycket påverkas¨.
http://www.slv.se/sv/grupp1/Risker-med-mat2/Naturliga-gifter/Vaxter-och-vaxtgifter/Glycyrrhizinsyra-i-lakrits/For-mycket-lakrits-/
Stor mängd lakrits kan väl även resultera att man blir impotent, eller är det aftonbladet som bara skvallrar massa skit?
Commando1980
2009-07-01, 20:18
Stor mängd lakrits kan väl även resultera att man blir impotent, eller är det aftonbladet som bara skvallrar massa skit?
nej men viss negativ påverkan på testonivåer har jag för mig (tror grub postat en studie om det). sen om det har ngn påverkan i praktiken vet jag inte...
Då ska jag börja dra ner på läkerolen helt enkelt :)
Nordström
2009-07-01, 20:30
nej men viss negativ påverkan på testonivåer har jag för mig (tror grub postat en studie om det). sen om det har ngn påverkan i praktiken vet jag inte...
Var det i den studien de hade ätit 250 gram per dag?
vicarious
2009-07-01, 20:32
6 askar om dagen skulle garanterat ge mig laxerande effekt :D Räcker med en ask för att min mage ska säga ifrån.
isterbuk
2009-07-02, 04:26
Hehe 6 askar, jag brukar bli rädd för att få gasig mage/mag ont när jag tryckt cirkus 10 bitar läkerolisar :).
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.