Visa fullständig version : Var lagrar du fett?
Tänkte bara höra hur fettinlagringen ser ut för medlemmarna på Kolozzeum. Om du går upp i fettvikt, var placerar sig fettet då? (poll kommer upp).
Meningen med pollen är för att se på skillnader mellan killar och tjejer samt vilka områden som är vanligast för fettinlagring för tränande individer.
Det kommer bli en flervalspoll så välj att fylla i de alternativ där du lagrar fett vid en uppgång och strunta i de områden där du inte lagrar fett.
Om du har det jämnt fördelat över kroppen så fyll enbart i detta alternativ längst ned.
Försök hålla det hela på en seriös nivå.
Tack på förhand!
Numera lägger det sig på magen och på sidorna (the lovehandles).
Kille 37år :D
Mestadels på lår o rumpa, feminin som jag är :D
Har nästan alltid fett lagrat i ansiktet som försvinner först vid riktigt låg bf så kryssade för det också.
Mage, midja och röven, inte optimalt.
Rätt jämnt, men det mesta är kanske runt ryggslutet eller "the love handles". :(
Bröst och love handles/mage. Ooo my breasts.
ja, tyvärr så har jag nog mer likt killars fettlagring....
magen blir som en badring, ryggfläsk och armar....
får ju klart lite på rumpan också och ytterst lite på ben,vader ingenting*gråååååååter*
så för min del blir det att inte bli för fet då jag bulkar, då kommer deffen in
jag: kärring på 32 bast
Mestadels på lår o rumpa, feminin som jag är :D
Har nästan alltid fett lagrat i ansiktet som försvinner först vid riktigt låg bf så kryssade för det också.
Enligt poliquin beror just mitt fenomen på högre halter av östrogener, vet inte hur mycket sanning det ligger i detta.
Nitrometan
2009-06-30, 13:34
Ganska jämnt fördelat.
Kanske lite mer runt ekvatorn.
Som en kompis kommenterade, "jag blir plufsig om magen när jag blir tjock, så det ser förjävligt ut, men du har liksom ditt fett fördelat över hela kroppen"
Nedre magrutorna (nu när jag har deffat/gått ned i vikt så märker jag att det är där det mesta sitter kvar). Fast när jag var fetare så hade jag en hel del på sidofläsket. Har även märkt att mina ansiktlinjer har blivit mer synliga när jag har deffat, vilket är coolt.
Men överlag så är det ganska jämnt distribuerat.
Scorpionida
2009-06-30, 13:55
När jag inte gymmade satt fläsket överallt. Magen, arslet, ansiktet... you name it. Nu när jag är mer vältränad är fettet inte en lika stor grej längre, visst har en mage men spelar inte så stor roll.
Så även om man har fett så gör muskler en jäkla stor roll för hur man upplever fettet!
wintersnowdrift
2009-06-30, 14:09
Jag skulle säga att + 3 procentenheter i kroppsfett de senaste två åren fördelat sig ganska jämt på mig, med litet plus på bröst, mage och midja.
//Kristin
Bröst och love handles/mage. Ooo my breasts.
+1.
2 kilo övervikt och jag ser ut som en säck gödsel.
shut teh face
2009-06-30, 14:13
Hjärnan
Sidofläsket -love handles- försvinner sist vid deff.
Jag skulle säga att + 3 procentenheter i kroppsfett de senaste två åren fördelat sig ganska jämt på mig, med litet plus på bröst, mage och midja.
//Kristin
Tack för att du faktist använder den korrekta termen!
kalajset
2009-06-30, 14:52
Började småkryssa litet, men då jag endast hade två alternativ kvar som inte var irkryssade, (varav jag nog borde kryssat i iaf ett av dessa två med), ändrade jag mig till "jämnt fördelat" istället. Stämmer nog bra med verkligheten, möjligtvis att jag lagrar lite "extra" kring magen/midjan, men även armar.
Började småkryssa litet, men då jag endast hade två alternativ kvar som inte var irkryssade, (varav jag nog borde kryssat i iaf ett av dessa två med), ändrade jag mig till "jämnt fördelat" istället. Stämmer nog bra med verkligheten, möjligtvis att jag lagrar lite "extra" kring magen/midjan, men även armar.
Ja egentligen är det lite mer invecklat än vad jag kryssade i. I det bf-intervall jag brukar ligga på nu för tiden så stämmer det jag har påstått, men om jag vill upp högre än ca 15 så ändras det till "jämnt fördelat", det eskalerar inte någonstans.
Commando1980
2009-06-30, 15:00
ögonen. obese eyes.
wintersnowdrift
2009-06-30, 15:09
Tack för att du faktist använder den korrekta termen!
Ingen orsak. Efter en termins heltidsstudier i statistik på universitetet ska jag väl förhoppningsvis kunna skilja på procent och procentenheter.
//Kristin
hendrong
2009-06-30, 15:57
Magen. Folk som ser mig i bar överkropp för första gången påpekar ofta spontant hur förvånade de är att se att jag har ölmage.
Rockhard
2009-06-30, 16:04
Ass n' titties, trots att jag är kille :Virro. Bra motivation för att hålla formen iofs ;)
Boobies och röven vilket inte är så jävla roligt som kille.
När jag var påväg ner i vikt så hade jag typ c kupa när rutorna började krypa fram, så riktigt roligt ut.
Boobies och röven vilket inte är så jävla roligt som kille.
När jag var påväg ner i vikt så hade jag typ c kupa när rutorna började krypa fram, så riktigt roligt ut.
Ta på dig en sport-BH och kalla det för bröstmuskler bara.
mattilainen
2009-06-30, 16:33
Det mesta ligger på mig runt midjan och sidofläsket. Samt rumpan och låren. Vader och överkroppen är inte mycket fett på faktiskt
Ta på dig en sport-BH och kalla det för bröstmuskler bara.
Push-up och urringning var rätt hett, vad är hetare än stora håriga manboobs?
Detective
2009-06-30, 16:37
Magen tyvärr :( Hade gärna sett en jämnare fördelning
Eddie Vedder
2009-06-30, 18:15
Ingen orsak. Efter en termins heltidsstudier i statistik på universitetet ska jag väl förhoppningsvis kunna skilja på procent och procentenheter.
//Kristin
Visst är det skönt när ens studier kan bidra till att man i alla fall får cred på Kolo? Skönt att veta när vi kommer ut från universitetet och blir arbetslösa.:D
Kille - Rumpa, lår och vader.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.