Visa fullständig version : Kan man se om någon är bög?
Ok, det har hänt mig några gånger att bögar raggat på mig. Nu senast tror jag att jag råkade ge ut mitt nummer till en. Kanske händer detta andra killar också, vad vet jag. Men jag undrar ändå om det är så att jag på något sätt utstrålar bögighet. Vad är det i så fall? Finns det någon här som är bög/har umgåtts med många bögar som vet om det faktiskt går att se vilka som är det och vilka som är straight?
Eller är det kanske bara så att man som bög bara chansar när man raggar i vardagen? I så fall, tänder bögar och kvinnor på samma saker?
MasterChief
2009-06-29, 11:35
Råkade ge ut ditt nummer? Brukar du ge ut nummer till killar om du är hetero?
Eller var han transa?
Ja, om man har en gay-dar.
Äh, vi träffades slumpartat och började snacka, han tyckte vi kunde hitta på nåt nån dag, och jag fick erkänna att jag faktiskt har haft rätt tråkigt på sistone då kompisarna varit upptagna. Så han fick mitt nummer. Det var först efteråt som jag började funderade och insåg att om han var en tjej så hade jag sett helt annorlunda på det samtalet.
Jag menar, hur blir du kompis med killar? Det är ju så det går till, man byter nummer och underförstått säger det "nu är vi kompisar".
shut teh face
2009-06-29, 11:48
Även om han är homosexuell kan du ha en bra vänskapsrelation med honom, förutsatt att du tycker han är värt det (han är trevlig) och att du inte är homofob. Så det är väl bara att se hur det utvecklar sig om ni ringer varandra någon gång.
Han har ringt mig två gånger sen i fredags eller när det var.
Och det är ju inte homosexualiteten som är ivägen för vänskapen utan att han vill ligga med mig.
Ignatius72
2009-06-29, 12:03
Och det är ju inte homosexualiteten som är ivägen för vänskapen utan att han vill ligga med mig.
Ja men ligg med honom då så kan ni vara polare sen. Var inte så snål.
Fast jag vill inte såra honom, han kanske känner sig smutsig då, som om han bara var ett engångsligg för mig :(
Ignatius72
2009-06-29, 12:08
Fast jag vill inte såra honom, han kanske känner sig smutsig då, som om han bara var ett engångsligg för mig :(
oh, nä det vill man ju inte.
Ok, det har hänt mig några gånger att bögar raggat på mig. Nu senast tror jag att jag råkade ge ut mitt nummer till en. Kanske händer detta andra killar också, vad vet jag. Men jag undrar ändå om det är så att jag på något sätt utstrålar bögighet. Vad är det i så fall? Finns det någon här som är bög/har umgåtts med många bögar som vet om det faktiskt går att se vilka som är det och vilka som är straight?
Eller är det kanske bara så att man som bög bara chansar när man raggar i vardagen? I så fall, tänder bögar och kvinnor på samma saker?
Jag är iofs inte gay men ja tror väl att om man tänker efter är det inte så svårt....Allt är nog individuellt... men visst, vissa utstrålar en viss sexuell läggning mera än andra.. att vara väldigt feminin är väl ett ganska så vanligt tecken? Är nog annars ganska så självklart att andra har råkat ut för samma sak som dig.(Att en kille stött på en annan) Hur ska en gaykille annars göra, ragga på en tjej för att få en kille???? :smash: Att fråga är nog ändå bästa sättet för att ta reda på det ändå :naughty:
Meh, tråden luktar troll :(
hendrong
2009-06-29, 12:11
Säg att du är straight.
The Draf
2009-06-29, 12:14
Underhållande non the less
Förr kunde man det, nu är det "coolt" att se gay ut så man får hoppas på sin interna gaydar.
Att fråga är nog ändå bästa sättet för att ta reda på det ändå :naughty:
Säg att du är straight.
Haken är bara att OM han faktiskt bara försöker få en kompis så är det ju lite förolämpande om man tror att han är bög. Som att antyda att han är för på, vilket inte är så snällt när man precis träffats.
Det där blir jag nästan förolämpad av. Jag är helt seriös (även om jag hoppas att tråden kan vara underhållande), all oseriositet kommer än så länge från svaren jag får. In soviet russia, the forum trolls YOU!
du har väl örhänget i fel öra :)
HAHAHA! Vet du, det där är så roligt, för i vintras tog jag hål i ena örat, varpå debatt uppstod bland mig och mina bekanta vilket som faktikst är gayörat. Sen tog jag ur den ringen och lät hålet växa igen (det ville inte läka så jag gav upp). Nu har jag precis för en vecka sedan tagit hål i andra örat, och så händer detta!
Fan, jag hade precis lagt ner alla tankar om att det finns ett gayöra, men nu börjar jag nästan undra igen :D
haha
hendrong
2009-06-29, 12:24
Haken är bara att OM han faktiskt bara försöker få en kompis så är det ju lite förolämpande om man tror att han är bög. Som att antyda att han är för på, vilket inte är så snällt när man precis träffats.
Han kan ju faktiskt vara bög OCH bara vill vara kompis.
Du kan ju bara köra på och se vad som händer. Går det så långt att han försöker ligga med dig så är det ju bara att säga ifrån.
Du kan ju annars droppa lite hintar om din läggning... Fråga honom vilka kändisbrudar han tycker är snygga... Fråga honom om han har flickvän... Prata själv om brudar du gillar (din flickvän t ex, om du har en),
Det ska råda olika koder i olika städer, har jag hört. Knivigt värre.
Du behövr ju inte fråga om han är bög, få det bara att framgå att du är straight i ett vanligt samtal om något annat.
[QUOTE=hendrong;3748884]Fråga honom vilka kändisbrudar han tycker är snygga... Fråga honom om han har flickvän... Prata själv om brudar du gillar (din flickvän t ex, om du har en)QUOTE]
Tack, enormt bra råd! Det är ju rätt naturlig male bonding-grej också, så då signalerar jag ändå att jag vill umgås.
Jag ska fan använda detta ofta så att ingen någonsin behöver tveka. Kanske är detta skälet till att killar snackar om tjejer alls, för inte fan vill man veta vad ens kompisar tänder på.
En gång så var det en kille som började fråga mig en massa om min träning och om jag hade brottats någon gång... så vi snacka på ang träning, men han återkom hela tiden till brottning...och att han gjorde det för konditionens skull att greppa mot andra tränade.... :p jag förstod vart han ville komma efter en lång stund... jag va väldigt blåögd haha Låtsades då ändå inte fatta utan pratade om och ja sa att jag lirar golf, tar promenader osv för min kondition mm lyckades tråka ut honom. Så han gav upp. Men iaf om denna snubbe skulle vara intresserad men snart märka att du inte är det på samma sätt, ja då kommer han nog sluta ringa....
Ignatius72
2009-06-29, 12:33
Det ska råda olika koder i olika städer, har jag hört. Knivigt värre.
Det är helt enkelt förjävligt. Hur ska man veta hur man ska göra? man kanske måste ligga fast man inte vill om man har örhänget i fel öra i fel stad.
Förr kunde man det, nu är det "coolt" att se gay ut så man får hoppas på sin interna gaydar.
Tacka vet jag 40-talet!!11 Fakkin Beatles som pajade allt. Pro gheys!
Om svaret på trådnamnets fråga är ja måste ju du vara bög eftersom flera har utgått ifrån att du är det.
Om du inte är det så undrar jag hur du ska kunna se på andra vilket kön dom gillar att ha sex med när det går att ta fel på dig?
precis, då hade alla en lapp på armen
Om svaret på trådnamnets fråga är ja måste ju du vara bög eftersom flera har utgått ifrån att du är det.
Om du inte är det så undrar jag hur du ska kunna se på andra vilket kön dom gillar att ha sex med när det går att ta fel på dig?
Snälla Cilia, kan vi hålla lite nivå? Kan man se på en människa om det är en man eller en kvinna? Självklart. Kan man göra ett misstag på den punkten? Självklart. Att det går att ta fel säger ju inte att man inte kan se skillnad.
Det kanske var lite på skämt det du skrev, men om du försökte verka smart så ber jag dig att inte skriva mer i tråden. Tack :)
Snälla Cilia, kan vi hålla lite nivå? Kan man se på en människa om det är en man eller en kvinna? Självklart. Kan man göra ett misstag på den punkten? Självklart. Att det går att ta fel säger ju inte att man inte kan se skillnad.
Det kanske var lite på skämt det du skrev, men om du försökte verka smart så ber jag dig att inte skriva mer i tråden. Tack :)
därför att det inte passade dig? Det var lite på skämt för att påvisa det absurda i din fråga. Jag har flera gånger trott att hetero män var homo och tvärt om. Gäller även tjejer. Det är inte alltid heller lätt att veta om en vänlig man är vänlig för att han är intresserad eller barea vänligt. Måste vara samma sak om man är bög.
Att några tror att du är det kan bero på att du är en vänlig och trevlig person och dom väljer att tolka signalerna såsom att du är intresserad. Se det som en komplimang. Om du ska kunna skåda igenom alla män som pratar med dig för att lista ut deras intentioner skulle jag säga otur det går inte.
kungconny
2009-06-29, 12:53
i lol'd:D
bear.flowertwig
2009-06-29, 12:59
En gång så var det en kille som började fråga mig en massa om min träning och om jag hade brottats någon gång... så vi snacka på ang träning, men han återkom hela tiden till brottning...och att han gjorde det för konditionens skull att greppa mot andra tränade.... :p
Det där med brottning verkar poppis. En amerikan tyckte jag skulle komma och hälsa på honom i New York och brottas. Jag tackade nej med hänvisning till att jag brottas så dåligt jetlaggad.
För att kunna avgöra så behöver vi ett fotto på dig :)
Seså upp med ett nu så kan vi stälal diagnosen.
Pd
bear.flowertwig
2009-06-29, 13:00
För att kunna avgöra så behöver vi ett fotto på dig :)
Seså upp med ett nu så kan vi stälal diagnosen.
Pd
Rosé till lunch? Upp med ett foto på dig med!
därför att det inte passade dig?
Därför att det var ruskigt ogenomtänkt och fick det att se ut som att du bara försökte trolla, och eftersom tråden redan konstaterats vara nära trollande så vill jag gärna hålla sånt borta.
Det var lite på skämt för att påvisa det absurda i din fråga. Jag har flera gånger trott att hetero män var homo och tvärt om. Gäller även tjejer. Det är inte alltid heller lätt att veta om en vänlig man är vänlig för att han är intresserad eller barea vänligt. Måste vara samma sak om man är bög.
Att några tror att du är det kan bero på att du är en vänlig och trevlig person och dom väljer att tolka signalerna såsom att du är intresserad. Se det som en komplimang. Om du ska kunna skåda igenom alla män som pratar med dig för att lista ut deras intentioner skulle jag säga otur det går inte.
Ok, det var ett bättre svar. Jo, kanske är jag lätt att närma sig.
Jag tycker som Cilia att frågan är en smula absurd. Vad skulle man se det på (och nej, alla bögar ser inte ut som Christer Lindarw)? Sedan är det ju inte så att bögar/lesbiska inte har kompisar av samma kön; att man är homosexuell betyder inte att man är på något sätt översexuell och inte kan ha relationer som INTE handlar om sex.
Jag tror f.ö. inte att "bögar och kvinnor" som grupp tänder på samma saker, då inte ens alla kvinnor tänder på samma saker.
Jag är fan inte mycket för foton på internet. Ju mer jag själv lyckas hitta om andra på internet, desto mer angelägen blir jag av att hålla anonymiteten hög.
Annars kan jag ju inte starta den här typen av trådar.
Men ja, jag ser ut som en snäll hårdrockare som balanserar någonstans mellan slusk och transa. Du vet. Luktar svett, men har flera halsband. Långt hår, men rätt ovårdat. Sliten t-shirt men snygga skor.
Jag är fan inte mycket för foton på internet. Ju mer jag själv lyckas hitta om andra på internet, desto mer angelägen blir jag av att hålla anonymiteten hög.
Annars kan jag ju inte starta den här typen av trådar.
Men ja, jag ser ut som en snäll hårdrockare som balanserar någonstans mellan slusk och transa. Du vet. Luktar svett, men har flera halsband. Långt hår, men rätt ovårdat. Sliten t-shirt men snygga skor.
De låter iofs som en typisk bögstil (om man bortser från svettlukten).
Eddie Vedder
2009-06-29, 13:42
Min tanke är den motsatta, det måste ju ha varit svårare förr då det var mindre accepterat och något fler döljde.
Sedan träffar man ju givetvis på homosexuella i vanliga vardagen utan att för den delen reflektera över det. Jag var på badhuset idag och där var en hel del folk. Känns ju osannolikt att ingen där skulle kunna tänkas vara homosexuell även om jag inte reagerade över det.
Vad jag försöker säga är väl att de som VILL skylta med en mer "gay" personlighet troligtvis törs det mer idag men de homosexuella människor som inte känner den driften (utan att för den delen hålla sin läggning hemlig) syns det ju inte på.
D Andersson
2009-06-29, 14:02
Det är helt enkelt förjävligt. Hur ska man veta hur man ska göra? man kanske måste ligga fast man inte vill om man har örhänget i fel öra i fel stad.
Har man örhänge får man nog räkna med att en del tar en för bög. Halsband, långt hår m.m. som trådskaparen beskrivit som del av sin stil gör inte saken bättre, och att öht starta en tråd i ämnet -hur man förhåller sig till människor av samma kön och att dessutom lämna ut numret till dem- borde röja alla tvivel.
Ofta kan man ju få starka misstankar om att en kille är bög om han klär sig och framförallt beter sig på ett visst sätt. På samma vis som att man misstänker att de flesta tjejer med kort hår, och framförallt bitchig/manlig/dominerande attityd är lebbar.
Har man örhänge får man nog räkna med att en del tar en för bög. Halsband, långt hår m.m. som trådskaparen beskrivit som del av sin stil gör inte saken bättre, och att öht starta en tråd i ämnet -hur man förhåller sig till människor av samma kön och att dessutom lämna ut numret till dem- borde röja alla tvivel.
Det är typiskt bögar att ha kort hår.
Kan ni ge exempel på en bög med långt hår? Jag kommer inte på någon, har alltid sett kort hår som bögigare än långt.
Rockhard
2009-06-29, 14:17
Kan ni ge exempel på en bög med långt hår? Jag kommer inte på någon, har alltid sett kort hår som bögigare än långt.
+1. Långt hår är synnerligen hetero.
Bögfrisyr: http://imgs.sthlmsfinest.com/imageGalleryImages/scaled/234615_729_488_1.jpg
D Andersson
2009-06-29, 14:24
Christer Lindarw ex.vis
Långt hår är bögigare än kort, så är det bara. Om sedan bögar främst har kort eller långt hår spelar eg. ingen roll.
Gardell och Levengood saknar hår, därav deras korta "hår".
Christer Lindarw ex.vis
Långt hår är bögigare än kort, så är det bara.
Gardell och Levengood saknar hår, därav kort hår.
Så du menar att majoriteten av alla bögar har långt hår?
I Sverige är det jäkligt mycket svårare. I England väldigt lätt.
Tighta jeans och t-shirt i England = bög
Tighta jeans och t-shirt i Sverige = svenne
Således, om personen i fråga inte är tämligen camp, är det nog väldans svårt. Yepp.
(svar baseras på studier i Sverige samt England och wide range of ghey invites på gator i Newcastle)
I Sverige är det jäkligt mycket svårare. I England väldigt lätt.
Tighta jeans och t-shirt i England = bög
Tighta jeans och t-shirt i Sverige = svenne
Således, om personen i fråga inte är tämligen camp, är det nog väldans svårt. Yepp.
(svar baseras på studier i Sverige samt England och wide range of ghey invites på gator i Newcastle)
I så fall var varenda jävel i Alton Towers homo den senaste veckan :D
I så fall var varenda jävel i Alton Towers homo den senaste veckan :D
Om du googlar på "alton towers gay" ser du potentiella förklaringar till just det. Närå jag vet inte, kan vara totally different mot Newcatle, men ärligt talat, tighta kläder i England = ghey.
Jag hade tighta kläder första åren här i England och jag fick så groteskt många inviter från män.
En del klär sig och beter sig på ett mycket övertydligt sätt. En kille som bodde i min korridor några månader t ex gick i regel med skjorta knäppt med endast en knapp på mitten och pratade överdrivet "kvinnligt" och flamsade sig och höll på. Jäklar vad förvånade vi inte vart när hans pojkvän kom på besök ;)
Men de allra flesta uppför sig nog som alla andra killar, då går det naturligtvis inte att se.
Du får väl ta raggningsförsöken som en komplimang (eller så ser DU bögig ut, kanske är därför du blir gaytarget :D)
Du får väl ta raggningsförsöken som en komplimang (eller så ser DU bögig ut, kanske är därför du blir gaytarget :D)
Ja, alltså, en komplimang är det ju, fast man vill ju inte att detta betyder att även tjejer tror att jag är bög och håller sig borta pga det :)
bear.flowertwig
2009-06-29, 14:59
Christer Lindarw ex.vis
Långt hår är bögigare än kort, så är det bara. Om sedan bögar främst har kort eller långt hår spelar eg. ingen roll.
Gardell och Levengood saknar hår, därav deras korta "hår".
Sätt dig ner i båten...
Rakat huvud är bögigare och ett mycket säkert sätt att få bögtycke. SÅ är det.
Varken Christer Lindarw eller paret Gardell-Levengood lär vara några vidare representanter för "genomsnittsbögen".
Vissa kan man se direkt på om de är homosexuella (Utstyrsel a'là Brüno-light). De flesta har man däremot ingen aning om. Gemensamt för alla homo-par och singlar jag träffat är att de är väldigt trevliga och socialt utåtriktade.
Varken Christer Lindarw eller paret Gardell-Levengood lär vara några vidare representanter för "genomsnittsbögen".
Känner du många bögar? Är dom oftare än andra långhåriga?
Låt oss anta att det är en äkta fråga och inget larv: Nope, jag känner inte "många" bögar, bara ett fåtal. De ser ut som vem som helst, ingen av dem är långhårig för närvarande i alla fall. När det gäller bögar och lesbiska jag träffat/stött på/sett (vilket alltså är fler) så har de allra flesta också sett ut som vilken man/kvinna som helst. Den enda tjej jag känt som sett ut som den lesbiska butchstereotypen med snagg, kängor och militärbrallor är hetero, gift med en man och mamma till en dotter som ser rätt så "tjejig" ut. Stereotyperna är ganska långt från verkligheten, skulle jag tro.
D Andersson
2009-06-29, 15:10
Sätt dig ner i båten...
Rakat huvud är bögigare och ett mycket säkert sätt att få bögtycke. SÅ är det.
Återigen, när det gäller killar är det bögigare med långt hår. Omvänt givetvis när det gäller tjejer. Detta gäller oavsett om alla bögar hade rakade skallar och alla lesbiska tjejer var långhåriga. Så ÄR det.
Hårdrockare har långt hår. Bögar har böghår. Eller nja, dom verkar kunna ha olika typer av hår, dock välvårdat. Vilket långt hår ofta inte är.
Har ni stereotyper när det gäller beteende också? Vilka då?
bear.flowertwig
2009-06-29, 15:20
Återigen, när det gäller killar är det bögigare med långt hår. Omvänt givetvis när det gäller tjejer. Detta gäller oavsett om alla bögar hade rakade skallar och alla lesbiska tjejer var långhåriga. Så ÄR det.
Nej och det finns inget som talar för din åsikt. Snarare tvärtom. Där långt hår dyker upp som "kulturyttring", tex bland hårdrockare och raggare är det tvärtom mer grabbigt och macho än bland snittet. Jag vet iofs en känd hårdrockare som är bög. Rob Halford...
http://goatlady.files.wordpress.com/2008/01/rob.jpg
Nej och det finns inget som talar för din åsikt. Snarare tvärtom. Där långt hår dyker upp som "kulturyttring", tex bland hårdrockare och raggare är det tvärtom mer grabbigt och macho än bland snittet. Jag vet iofs en känd hårdrockare som är bög. Rob Halford...
http://goatlady.files.wordpress.com/2008/01/rob.jpg
Blanda inte in Börje H i det här!
sundvall
2009-06-29, 15:27
Blanda inte in Börje H i det här!
lol
Hur ser en bög ut? Hur ser en människa ut?
Oavsett om man är bög eller hetero så kan man emr eller mindre se ut hur som helst. Sedan att vissa homosexuella väljer att agera mer fjolligt beror nog snarare på att de vill bli uppmärksammade för sin läggning.
Feminina män och killar finns både bland hetero och homo men de där riktigt fjolliga som beter sig mer tjejigt än någon tjej du känner spelar nog mer på sin image jämfört med hur de egentligen är.
D Andersson
2009-06-29, 17:51
Nej och åter nej, allt talar för min åsikt. Du får nog försöka vidga dina vyer lite. Skilj på bög och bögigt. Och långt hår är som sagt inte macho, det är bögigt.
http://content.expressen.se/blog/85/78/72/thomasengstrom/images/christer.lindarw11.jpg
http://www.expressen.se/polopoly_fs/1.1097808!slot100slotWide75ArticleFull/3447786819.jpg
o.s.v.
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/archive/00255/NOJE-11s38-bjorkman_255293w.jpg
http://imgs.sthlmsfinest.com/imageGalleryImages/scaled/125543_729_488_1.jpg
young_george
2009-06-29, 18:54
Är man fjollig så skaffar man långt fjolligt hår. Är man macho så skaffar man långt machohår.
http://fizzingbanana.com/wp-content/uploads/2009/03/lemmy.jpg
http://xad.xanga.com/ce5f1324c3d35206876037/w160949647.jpg
bear.flowertwig
2009-06-29, 19:07
Nej och åter nej, allt talar för min åsikt. Du får nog försöka vidga dina vyer lite. Skilj på bög och bögigt. Och långt hår är som sagt inte macho, det är bögigt.
g[/img]
Vad är "allt" som talar för din egen åsikt? Du menar för att du tycker att det är så. Nej och åter nej och åter nej och... då är det du som får tänka om.
http://www.weirdthings.org.uk/wp-content/uploads/2008/03/some-ugly-bald-bloke-thinks-he-is-jessica-simpson.jpg
Är man fjollig så skaffar man långt fjolligt hår. Är man macho så skaffar man långt machohår.
+1.
http://pinstripebindi.files.wordpress.com/2008/06/dee-snider.jpg
Bögigt? I think not.
Ganymedes
2009-06-29, 19:57
Bekräftelsejäv. Alla gånger man trott någon är gay och det visar sig vara så, lägger man på minnet. Alla gånger man trott det och haft fel glömmer man av.
Feminina killar är "gay", men inte nödvändigtvis homosexuella, IMHO.
Ett hett tips är om killen har en snopp i munnen = gay. Utöver det så kan man inte se det så ofta som man tror.
Jamen snälla rara söta du, vad märkligt att 4 homosexuella svenskar ser fjolliga ut. Det beror ju knappast på håret.
Det här är en helt annan femma:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a3/GeorgeFisherWOA2007.jpg/220px-GeorgeFisherWOA2007.jpg
http://i70.photobucket.com/albums/i91/cash_jhonny/deicide-003.jpg
Om något ska väl du vidga dina vyer bortom spetiga kortklippta blonda metrofjollor med sjal och dold buttplug i stjärten.
Möjligen är du bitter för att du är skallig eller på väg att bli det också, såna finns med. :)
Kebab-Arne
2009-06-29, 21:43
Jag kom på att jag faktist bara träffat två personer som uppgett att de är gay/bi. Dessa två var faktist lite feminima i mitt tycke. Men statistiskt sätt är det ju bra många fler än dessa två som jag träffat på i mitt liv som är gay. Uppenbarligen springer det runt en massa människor runt omkring mig som är gay men utan att jag fått reda på det eller misstänkt det. Så tror att majoriteten av gay personer ej går att se att de är det.
Jösses vad den här tråden har gått ifrån det jag ville ha. Jag var intresserad av "gaydar"-konceptet snarare än vad folk har för fördomar kring hur en bög ser ut. Men vaffan.
Jag tror hela den här "fjolla -> bög"-grejen är totalt BS. Det kan omöjligt ha någon koppling till gaydar och sånt med tanke på hur pass manliga många bögar är. Som jag har förstått är ju snarare lite överdriven manlighet det som går hem på bögklubbar, till exempel.
Ja. Så här ser 'min bög' ut:
Lång. Oftast rakad. Ibland väldigt spinkiga, ibland vääldigt vältränade. Går och använder sina händer på ett speciellt sätt. Örhänge. Lederhoosen.
Jag hade en kille i min gymnasieklass i 3år som jag/vi alla trodde var bög. Vi komfrontera han faktiskt många gånger men han "erkännde" aldrig. Nu 10år senare träffa jag han med en annan kille gosandes på stan. Jag tro att om man får lite tid med en bög så kan man se det på bla kroppspråket,
D Andersson
2009-06-30, 06:47
Vad är "allt" som talar för din egen åsikt? Du menar för att du tycker att det är så. Nej och åter nej och åter nej och... då är det du som får tänka om.
Precis som du då
Jösses vad den här tråden har gått ifrån det jag ville ha. Jag var intresserad av "gaydar"-konceptet snarare än vad folk har för fördomar kring hur en bög ser ut. Men vaffan.
Jag tar som intäkt för att "gaydar"-fenomenet inte existerar det faktum att folk överhuvudtaget funderar, samt för den delen de historier som förekommer om att folk blivit raggade på av bögar som "tagit fel". "Hetero-dar" existerar ju uppenbarligen inte, eftersom man är rädd för att begå misstag, och varför skulle homosexuella vara födda med något slags extra sinne för partnersök?
Som någon skrev ovan säger det faktum att de flesta inte tror sig ha sett särskilt många bögar det mesta om hur mycket genomsnittsbögen skiljer sig från genomsnittsheteron (d.v.s. inte mycket). Jag skulle själv inte kunna gå ut på stan och peka ut vilka tjejer som är homo och vilka som är hetero (exempel om man tror att det är enklare att identifiera det egna könet), alternativt peka ut vilka killar som är det (om man tror att det är enklare att identifiera "partnerkönet"). Att det skulle vara en barnlek att peka ut personer som går omkring och aktivt försöker signalera "jak er homo" känns inte riktigt relevant.
Jag tar som intäkt för att "gaydar"-fenomenet inte existerar det faktum att folk överhuvudtaget funderar, samt för den delen de historier som förekommer om att folk blivit raggade på av bögar som "tagit fel". "Hetero-dar" existerar ju uppenbarligen inte, eftersom man är rädd för att begå misstag, och varför skulle homosexuella vara födda med något slags extra sinne för partnersök?
Fast nu gör du ju precis samma korkade miss som cilia gjorde för flera sidor sedan. Att folk gör misstag bevisar inte ett skit. Jag tror nog du kan hålla med om att man kan se skillnad på män och kvinnor, men på samma sätt kan du nog hålla med om att man kan göra misstag.
Jag tror inte den missen av dig är ett tecken på dumhet, utan snarare på att du bestämt dig innan du började tänka för att gaydar inte finns och att du därför aldrig på riktigt tänkte på saken. Därav din dåliga logik.
Rosé till lunch? Upp med ett foto på dig med!
Kolla på Övrigt i kolloshoppen, där du ser nya vita rage t-shirten, det är jag ;) .. Ananrs har du min avatar att gå på ;)..
Rose, vafaan starksprit dricker jag.. :D
Pd
Fast nu gör du ju precis samma korkade miss som cilia gjorde för flera sidor sedan. Att folk gör misstag bevisar inte ett skit. Jag tror nog du kan hålla med om att man kan se skillnad på män och kvinnor, men på samma sätt kan du nog hålla med om att man kan göra misstag.
Jag tror inte den missen av dig är ett tecken på dumhet, utan snarare på att du bestämt dig innan du började tänka för att gaydar inte finns och att du därför aldrig på riktigt tänkte på saken. Därav din dåliga logik.
Du utgår ifrån att jag och Tolkia har fel. På vilken grund då? Jag förstod att du var ute efter en radar och jag tror inte den finns. Varför? Därför att sexualiteten inte ligger utanpå kroppen. Det är min åsikt. Bevisa att jag har fel och jag har inga problem att ändra mig.
Svaret på orginalfrågan torde ju bli: Inte med någon större säkerhet.
Vissa homosexuella visar det tydligt andra inte alls, antar att det handlar om huruvida de har ngt behov av att konformera till gruppen att göra. Annars har ju som en del andra skrivit den "nya" Metrosexuelle mannen rört till det lite bland tecknen.
Bristen på en faktisk fungerande "Gay-dar" är säkerligen jobbigare för de homosexuella än för de som är hetro.....
Det bevisar inget, däremot belägger det min hypotes. Om du tycker att jag har fel (vilket du verkar tycka), förklara gärna varför du tror att "gaydar" finns och vilka iakttagelser du har gjort som styrker det.
(Att man kan se skillnad på män och kvinnor är ju f.ö. inte ett exempel på något mystiskt extra sinne, utan för att män och kvinnor i de flesta fall skiljer sig tydligt från varandra fysiskt och dessutom medfilt markerar dessa skillnader ytterligare genom klädsel och attribut. Så jag vet inte på vilket sätt det skulle stödja att "gaydar" finns.)
bear.flowertwig
2009-06-30, 11:53
Precis som du då
Fast med skillnaden att jag har rätt.
D Andersson
2009-06-30, 11:56
Fast med skillnaden att jag har rätt.
Jag har mer rätt än dig, jag visade många exempel på långhåriga bögar. Det enda du visade var att du inte hade någon koll i ämnet. Att du inte känner till mer än en långhårig bög innebär inte att bögar inte är långhåriga eller att det inte är bögigt med långt hår, som du verkar tro.
Jag hoppas förresten att alla inser hur allvarlig jag är, det framgår om inte annat i mitt första inlägg i tråden.
bear.flowertwig
2009-06-30, 11:58
Kolla på Övrigt i kolloshoppen, där du ser nya vita rage t-shirten, det är jag ;) .. Ananrs har du min avatar att gå på ;)..
Hmmm...ok.
Rose, vafaan starksprit dricker jag.. :D
Förnekelse alltså. Du kan ta den där skrivaren med dig ur garderoben. Om du rakar dig också så bjuder jag på rosa Lanson på Mälarpaviljongen ikväll
bear.flowertwig
2009-06-30, 11:59
Jag har mer rätt än dig, jag visade många exempel på långhåriga bögar. Det enda du visade var att du inte hade någon koll i ämnet. Att du inte känner till mer än en långhårig bög innebär inte att bögar inte är långhåriga eller att det inte är bögigt med långt hår, som du verkar tro.
Nej jag har mest rätt.
Det bevisar inget, däremot belägger det min hypotes. Om du tycker att jag har fel (vilket du verkar tycka), förklara gärna varför du tror att "gaydar" finns och vilka iakttagelser du har gjort som styrker det.
(Att man kan se skillnad på män och kvinnor är ju f.ö. inte ett exempel på något mystiskt extra sinne, utan för att män och kvinnor i de flesta fall skiljer sig tydligt från varandra fysiskt och dessutom medfilt markerar dessa skillnader ytterligare genom klädsel och attribut. Så jag vet inte på vilket sätt det skulle stödja att "gaydar" finns.)
Ok: Jag tror att gaydar kan finnas helt enkelt eftersom jag fått för mig att det är bögar själva som från början har hävdat att de har gaydar. Om en bög säger att han i viss mån kan se på folk om dom är bögar så kanske det är så? Varför inte, liksom? Jag, som student, kan till exempel gissa mig till vad folk pluggar på ett ungefär, ibland funkar det, ibland inte, men det funkar för ofta för att vara tur. Det vore ju lite dumt om jag hävdade det men samtidigt sa att bögar inte kan se om andra är bögar.
Här är för övrigt en artikel om ämnet:
http://abcnews.go.com/2020/Story?id=207269&page=2
Jag har ärligt talat rätt svårt för att argumentera för gaydar eftersom jag själv inte är övertygad om att det finns, sorry. Jag gör mitt bästa.
http://pix.motivatedphotos.com/2008/7/18/633519394985016109-gaydar-poster---boys-that-spend-more-than-5-seconds-and-girls-that-spend-less-than-5-seconds---you-might-be.jpg
Varför inte bara fråga om dom är homo / ej? Tror inte att dom skulle ta illa upp ifall du frågade lite "smart"
puh jag kollade inte ens på bilden 1 sek innan jag läste texten
Det gjorde jag :( Tycker han har en fin symmetri. Gula speedos är dock big no-no.
Ironbabe
2009-08-03, 21:47
Skulle åka t-bana förra veckan, kom ner på perrongen och på sätet längst bort satt ett flertal personer. Jag såg inga som helst ansiktkonturer/frisyrer eller klädval pga avståndet. Det satt två personer på första bänken och min tanke var att "han" måste vara gay.. Nånting i hans uppenbarelse trots avståndet fick mig att tro detta, och jag hade rätt. Lite halvlustigt tycker jag faktiskt. De satt sen på t-banan och pussades och mittemot satt en äldre dam som skruvade på sig och visste inte vart hon skulle titta :)
Om jag gissade rätt på den ena av dem så skulle jag inte ha trott att hans kille var gay faktiskt, han såg ut som vilken kille som helst!
Nitrometan
2009-08-03, 21:57
Om jag gissade rätt på den ena av dem så skulle jag inte ha trott att hans kille var gay faktiskt, han såg ut som vilken kille som helst!
Så din gaydar är 50/50 då? :confused:
Sundsarn
2009-08-03, 22:04
Så din gaydar är 50/50 då? :confused:
Låter ju som en typisk gayrelation där den ena kanske är mer "kvinna" i förhållandet? Jag tycker att man kan se sådant i vissa gayrelationer. Dock är det ju som allt annat säkerligen ett fåtal par som har den "uppdelningen" så tydlig om den i huvudtaget finns alls.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.