Visa fullständig version : Undrar lite ;)(deff)
Athena_K
2009-06-28, 22:16
hejsan ny på forumet...
drog igågn deffen i slutet på april för då stod vågen på 92kg
nu ligger jag på 80kg och är 175cm lång
Frulle = 8äggvitor kokta 2 dl havregryn
lunch = 400g nötkött/kycklingfilé keso och spenat/ärtor/broccoli
middag = 250g lax eller 400g kött 150g keso
kvällsmål = 10äggvitor
så här ser dagarna ungefär ut... kör ätar dag en gågn i veckan för att ladda på kolydraterna slänger i mej lite efter träningen oxå typ banan eller nötter
lite synpungter vore skoj att få Mvh K
Lite fettsnålt? Fett mättar och gör dig go å gla. :)
Tex inte slänga alla äggulor.. i övrigt är jag lite trött för att tipsa, men det var rent spontant - finns riktigt kunniga här, annars brukar man hänvisa till deffguiden, den är bra. :)
Bra jobbat förresten!
Athena_K
2009-06-28, 22:48
tackar tackar :) ja lite mera fett dåra kanske man ska dundra på med
Deffguiden är grymm finns mycket kunnigt folk här därav jag slängde ut frågan
Mvh K
young_george
2009-06-28, 22:57
Nötter är inte kolhydratmat, om det var det du siktade på att ha efter träning.
Athena_K
2009-06-29, 07:26
jasså? banan då eller som gäller? något annat tips?
Eddie Vedder
2009-06-29, 07:31
jasså? banan då eller som gäller? något annat tips?
Här finns en rad exempel på livsmedel som innehåller kolhydrater:
http://traningslara.se/blogg/lampligt-kolhydratintag-for-idrottare-del-1/
Athena_K
2009-06-29, 09:23
Kanon de tanks!
Phillelicious
2009-06-29, 09:47
Vad händer om man får i sig 20 gram för lite fett? (förutom att gå ner i vikt)?
King Grub
2009-06-29, 09:56
Då och då: ingenting.
Kroniskt för lågt fettintag: sämre hormonell miljö, sämre vitaminupptag, negativ påverkan på hud och hår, sämre blodsockerkontroll, ökad risk för gallsten, påverkan på blodtryck, nedsatt immunförsvar, ökad benägenhet för inflammationer, mm.
cyclist_90
2009-06-29, 12:24
Får inte Gainer väldigt mycket skit av folk generellt sett under deff att ta efter träning? Återhämtning efter ett pass i form av snabba kolhydrater samt protein är väl lika viktigt under deffen eller? Dessutom är väl muskulaturen "öppen" så att säga för inlagring av glykogen så att det mesta går rakt in i muskulaturen efter passet. Nu är ju jag inget proffs i styrketräningstermer va men jag själv under en eventuell deff här framöver (inte aktuellt nu då ja percis ska börja med styrketräning:P) kommer nog på ett energiunderskott prioritera gainer högre än under bulken då kroppen under deff är mer motaglig för infektioner och dylikt. Så ett slag i taket för gainers*yourock*
Athena_K
2009-06-29, 12:26
fettet i laxen nötter avacado? de lär väll gå fint eller? sen kör man juh lite mera på *ätardagen*
Eddie Vedder
2009-06-29, 12:40
fettet i laxen nötter avacado? de lär väll gå fint eller? sen kör man juh lite mera på *ätardagen*
Ja det är nyttiga livsmedel i alla fall. Nötters negativa sida kan ju tänkas vara en ganska taskig fettsammansättning i vissa fall men fortfarande är nötter väldigt bra och näringsrikt. Dessutom finns mycket forskning som stödjer att en kost där nötter ingår i ens "kaloribudget" är gynnsam för viktnedgång/viktbalans.
http://traningslara.se/blogg/notter-kaloririka-men-anda-gynnsamma-for-viktbalans/
Men det första jag skulle göra om jag vore du är att sluta upp med allt slöseri av äggulor. Du hittar knappast något nyttigare än äggula, du vill införa mer fett i kosten. Valet är ju tämligen enkelt i mina ögon. Välj fler HELA ägg!
Athena_K
2009-06-29, 17:02
i will do it !!! kvällsmat 8 hela ägg Klart de ;) Nice tanks
Står klart och tydligt i deff guiden att du inte behöver må skit under en deff, var inte rädd för kolhydraterna, dom behövs imo:P
Athena_K
2009-06-29, 21:31
mår inte skit en enda dag av deffen så det är ingen fara :)
Phillelicious
2009-06-29, 23:41
Då och då: ingenting.
Kroniskt för lågt fettintag: sämre hormonell miljö, sämre vitaminupptag, negativ påverkan på hud och hår, sämre blodsockerkontroll, ökad risk för gallsten, påverkan på blodtryck, nedsatt immunförsvar, ökad benägenhet för inflammationer, mm.
Hur långt tid är kronisk? 1 månad eller mer?
Klarar man sig i en månad?
Eddie Vedder
2009-06-30, 06:19
Hur långt tid är kronisk? 1 månad eller mer?
Klarar man sig i en månad?
Allt är som vanligt en dosrelaterad fråga. En månad utan ett gram fett lär kunna ställa till en del, det kommer ju innebära en hel månad utan essentiella fettsyror och helt utan fettlösliga vitaminer.
Det plus alla andra de negativa aspekterna där kroppen tar stryk. Varför ens VILJA ligga jättelågt på fett? Det borde ju vara rent självplågeri.
De extra kalorierna som fettet ger gör att du håller dig mätt längre och dämpar sötsuget. Det är inte bara att lägga ihop sina kalorier.
Phillelicious
2009-07-04, 15:35
nej men säg att man ligger på 50 gram fett istället för 70 gram fett i en månad?
Eddie Vedder
2009-07-04, 17:52
nej men säg att man ligger på 50 gram fett istället för 70 gram fett i en månad?
Man kan ju aldrig ge ett 100%-igt svar men nej det lär inte direkt märkas. Det är ju inte så att majoriteten av människor i världen har koll på gram av makronutrienter och periodvis äter man ju mer/mindre fet mat, mer/mindre kolhydratrik o.s.v.
Och inte reagerar man ju starkt på det.
Phillelicious
2009-07-05, 02:08
Jag tänkte det... men tack för svaret!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.