Visa fullständig version : Har ni haft oskyddat sex med någon ni inte varit tillsammans med?
Enkel fråga: Har ni haft oskyddat sex med någon ni inte varit tillsammans med?
Med tanke på denna tråd:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=132708
Visst, inte smart egentligen men tycker folk går onödigt hårt åt. Det som är riktigt dumt i det hela är att han inte kollade upp det hos doktorn direkt imo. Däremot misstänker jag att de flesta haft oskyddat sex *popcorn*
Skriv gärna ålder om ni svarar i tråden, kanske beror på attitydsskillnader i åldersgrupper också?
Anonym poll.
mattilainen
2009-06-24, 09:26
ja. 21 år.
Den dagen jag har sex ( glädjens dag) ska jag inte ha kondom.
frambogir
2009-06-24, 09:36
Nej, 24 år.
Ja, 20 år. Testade mig för allting efteråt.
maaherra
2009-06-24, 09:38
Ja, 22år
Ja, faktiskt....en gång - men vi blev tillsammans kort därefter och det var också min förhoppning.
Edit: 31 år.
hendrong
2009-06-24, 09:42
Ja, och nu tycker jag vi ska göra en till poll och fråga om folk har testat sig.
24 år. Ja, flera gånger. Har fortfarande inte fått någon sjukdom, har väl haft tur I guess.
Använde kondom när jag var yngre i mitt första förhållande men det var så mycket sämre
än utan så har helt enkelt struntat i det. Har en del kompisar med diverse sjukdomar och ingen
verkar lida speciellt mycket av det så har väl blivit lite mer oansvarig av den anledningen.
Skräckpropagandan som man ofta får se känns inte helt realistisk. De vanliga kommentarerna
jag fått höra är mer "Äh, det är bara att gå till en mottagning så fixar det de sen är man
good to go igen" (kommer det tillbaka är det samma visa igen).
EDIT: Testar mig regelbundet.
Ja, och nu tycker jag vi ska göra en till poll och fråga om folk har testat sig.
Din tur :D
Ska bli intressant att se resultatet om de lite mer åldershandikappade medlemmarna väljer att skriva
hendrong
2009-06-24, 10:09
Din tur :D
Ska bli intressant att se resultatet om de lite mer åldershandikappade medlemmarna väljer att skriva
Kirrat!
Joakim pettersen
2009-06-24, 10:09
Ja, 16
Lelle Pelle
2009-06-24, 10:33
Ja, 20år.
Ja, bara haft kondom när jag blev av med oskulden.
Är idag 22 år och har aldrig haft något som tur är, testat mig många gånger.
Skydd mot graviditet eller könssjukdom?
Definiera "tillsammans med"
Ja, 23.
Men så är jag väldigt häftig också, ni vanliga människor ska såklart skydda er.
Ja. Var 16 år när trenden inleddes. 19 år idag.
Robert Svensson
2009-06-24, 11:58
Ja, 22 år.
Alfred Nobel
2009-06-24, 12:01
Ja, 21 år (om 27 dagar).
Nej, varken skyddat eller oskyddat.
35 år.
Nej. 24 år.
Den dagen jag har sex ( glädjens dag) ska jag inte ha kondom.
TLW?
Three pigs
2009-06-24, 14:23
Nej, 18 år.
En och samma sak.
På frågan så ja, men som sagt vi blev tillsammans.
The mother of all STDs.
Ja, flera gånger. Aldrig ens fått hem brevet. Men, jag ska skärpa mig i frågan.
med merparten, är dock bättre på att skydda mig nu. 25år.
hendrong
2009-06-24, 15:05
TLW?
The Lost World?
24 år. Ja, flera gånger.
Har haft klamydia. :(
Definiera "tillsammans med"
Kondom. Nej, jag tänker inte ens försöka. Det finns ett alternativ för gränsfall / om du är osäker på hur du ska definiera det.
Whistler
2009-06-24, 16:10
Hände väl då och då innan jag träffade min sambo. Nu är jag 25.
Aldrig haft någon sjukdom, dock skavsår.
Fatalist
2009-06-24, 16:16
Flera spruckna kondomer men aldrig avsiktlig oskyddad sex. Sen jag børjade anvænda jumbo-kondomer har jag inte længre problem med sprickande kondomer.
21 år.
Ja, 2 ggr, dock var detta under dejtande och jag blev ihop med respektive kort därefter.
Vid ett one night stand med typ en krogbrud är kondom obligatoriskt.
23 år.
Mescreant
2009-06-24, 18:45
Hundratals gånger...tusentals
Nej, har inte haft sex med någon jag inte varit tillsammans med.
arremannen
2009-06-24, 18:58
Hände dessvärre i förra veckan... vet ni ifall man ska vänta 1-2 veckor innan man testar sig eller kan man gå nu? Reser nämligen bort i 2 månader i slutet på veckan.
ps. Ja, 2 ggr. 20 år.
Supercharger
2009-06-24, 20:09
Ja, 25år.
Jo, mängder. Runt 40 pers.. Men jag var ung och dum då. Haft klamme en gång.. Ålder? 15 -->25 nånting kanske
Condemned
2009-06-24, 20:25
Ja flera ggr, men blivit mycket bättre på det senaste åren. 24 år
Ja, det har jag, en gång.
henke1001
2009-06-24, 20:51
Ja.
Flera gånger, mer än 10+. Har aldrig fått nått.
Japp, speciellt när jag var oerfaren (så länge de tog p-piller), nu gör jag det bara när jag är 100% säker på att de har testat sig + p-piller eller liknande. Annars är det kondomen på. :) Testar mig själv regelbundet på ungdomsmottagningen.
21 år.
Aldrig. Jag är inte dum i huvudet. 21 år.
2 gånger ett one night stand, och med min nuvarande flickvän innan vi blev ihop. Fyller 20 om 2 månader.
Three pigs
2009-06-25, 01:21
Varför har ni det egentligen? det är väl inte så svårt. jag har jämt med mig kondom när jag festar osv.
Lelle Pelle
2009-06-25, 01:32
Varför har ni det egentligen? det är väl inte så svårt. jag har jämt med mig kondom när jag festar osv.
Känns osexigt. Episkt dåligt alltså.
sundvall
2009-06-25, 01:37
Flera ggr, fyller 22.
Three pigs
2009-06-25, 01:41
Jo det är klart, men och andra sidan vill man ju inte dra på sig något när man kan slippa. men reptilhjärnan är bra jävla stark alltså, så jag förstår ju :D
För att jag förutsätter att jag är för ful/osexig/töntig för att få ligga ändå så varför skulle jag ha med mig en.
Det tragiska är att detta är inget jag hittar på.
EDIT Citerade fel person men jaja.
lillsnorre
2009-06-26, 11:51
JA
Senast förra lördagen...
Då är jag i ett förhållande.. men var knappast med henne....
kalle_banan
2009-06-26, 12:09
Ja, en gång, 18 år.
Ignatius72
2009-06-26, 12:09
ja många gånger men det var länge sen. 37 år.
Har jag tyckt jag var smart? nä och jag har tänkt "om inte dasen trillar av nu så lovar jag att ha kådis nästa gång". Inte fan hjälpte det.
ja, med fler än en, 17, dumt som fan jag kommer aldrig mer ha sex utan kondom efter en del "konsekvenser" jag stött på efter det
20 år
Ja det har hänt några ggr, så sjukt mycke skönare utan kondom dock ska man så klart använda det.. ;)
Röstade gränsfall, då jag inte medvetet haft oskyddat sex med någon främling.
Däremot märkt att kondomen spruckit efteråt.. :MrT:
Är 29år.
Har aldrig tänkt tanken på att inte skydda mig, väldigt korkat att riskera så mycket för ett engångsligg!! :banned
Fatalist
2009-06-26, 17:25
JA
Senast förra lördagen...
Då är jag i ett förhållande.. men var knappast med henne....
Killen du ær COOl... førlåt, stavade fel, menade troll.
Anton Fräs
2009-06-26, 17:51
1 gång, var då jag förlorade oskulden.. *cupid* Kommer aldrig göra om det kan jag säga dig, ångesttripp av modell större efteråt :smash: Det är verkligen helt efterblivet att ha sex med många olika individer oskyddat..
Ja ska man ****** med kondom efter ett par öl kan man lika gärna gå hem o pilla naveln eller wat ever turns you on. Haft std men inget som varit så farligt.
MojjMojj
2009-06-26, 18:19
Tjejerna har haft p-stav eller tagit p-piller, aldrig använt kondom. Inte haft STD's.
hahavaffan
2009-06-26, 18:35
Ja. Är 23 nu, det började vid 14.
bear.flowertwig
2009-06-26, 18:36
Ja, för en dryg halvtimme sen.
aldrig använt kondom. Nojjar upp mig ganska mycket nu, vet att brudarna jag vart med är ganska lättfotade. Läste också att hiv smittade inte kan äta johannesört utan att dom blir känsliga mot solljus och får allergiska utslag...
Klart som fan att jag nu får utslag när jag äter johannes ört. nojjar jag i onödan?
borde kanske testa mig, men vad spelar det för roll. Har jag HIV så dör jag iallafall. Bara lite tidigare
Right on! :D
Nöjd med zeh tabs?
Om de har testat sig och man känner dom någorlunda så ser jag inte problemet?
Slartibartfast
2009-06-28, 12:34
Hänt nån gång.
Kondomsex är ganska värdelöst i jämförelse, så om man litar på personen så är det nog bara att köra.
Ja, 23år.
Kollar mig när det behövs. Inte varit några problem hittills, knack knack.
hendrong
2009-06-28, 12:48
Ja, 23år.
Kollar mig när det behövs. Inte varit några problem hittills, knack knack.
När det behövs? När det börjar svida/klia/trilla av bitar från snoppen/när du fått ett pinsamt telefonsamtal menar du?
aldrig använt kondom. Nojjar upp mig ganska mycket nu, vet att brudarna jag vart med är ganska lättfotade. Läste också att hiv smittade inte kan äta johannesört utan att dom blir känsliga mot solljus och får allergiska utslag...
Klart som fan att jag nu får utslag när jag äter johannes ört. nojjar jag i onödan?
borde kanske testa mig, men vad spelar det för roll. Har jag HIV så dör jag iallafall. Bara lite tidigare
http://www.medicallink.se/News/showNews.cfm?newsID=657
http://www.nyfikenvital.org/?q=node/268
http://sv.wikipedia.org/wiki/Johannes%C3%B6rt
Kopplingen mellan johannesört och HIV är inte att du får utslag, utan att om du tar HIV-bromsande medicin så kan effekten av den minskas om du samtidigt intar johannesört. Det gäller även vissa andra läkemedel.
När det behövs? När det börjar svida/klia/trilla av bitar från snoppen/när du fått ett pinsamt telefonsamtal menar du?
Jag vet inte vad du har för problem. Det du nämnde är synnerligen problem för mig. Eller du missade den biten av mitt inlägg? Eller du läser kanske sällan allt man skriver?
Hur pinsamt kan ett telefonsamtal vara från mottagningen? Hur gammal är du?
hendrong
2009-06-28, 19:07
Jag vet inte vad du har för problem. Det du nämnde är synnerligen problem för mig. Eller du missade den biten av mitt inlägg? Eller du läser kanske sällan allt man skriver?
Hur pinsamt kan ett telefonsamtal vara från mottagningen? Hur gammal är du?
Var nyfiken på hur du tänkte bara. Om du testar dig efter en viss tid, eller väntar tills du får symptom eller ett telefonsamtal. Som jag nog skulle tycka var ganska pinsamt, om det var från tjejen i fråga.
Vilket jävla troll. Du är riktigt tokrolig du
tntballe
2009-06-29, 09:48
Har haft kondom med 1/13 av dom jag haft sex med.
Herr Oberst
2009-06-29, 16:05
Såg två tjejer idag på beachen som jag lätt skulle kunna haft oskyddat sex med.
Den ena lätt lätt mullig men med hyfsat platt mage, till det ett par jättestora naturliga bröst, sådär mjuka, fantastiska och helt djävulskt vackra. Om Gud skapade jorden på 6 dagar måste åtminstone 3 av dom gått åt till att designa dessa bröst.
Den andra tjejen hade mer lagom stora (små) kanonfasta och söta tuttar, till det en slank nästan perfekt kropp. Det enda som fattades var ett par buggar i stil med squat-tjejen.
Båda hade dessutom begåvats med fantastiskt söta ansikten.
Jag måste sett ut som en perverterad gubbsjuk 28-åring när jag i 3 timmar satt brevid dessa och stirrade medan min saliv droppade ymnigt från min mun.
Så vad vill man ha sagt egentligen?
Alla kan nog åka dit för en slabbig sjukdom, bara tjejen är tillräckligt fin på utsidan så spelar det nog ingen roll om den våta ängsmarken är helt fylld av aids
Flera ggr, och alla gånger en ny.
19 år
Har kollat mig efter varje
Var nyfiken på hur du tänkte bara. Om du testar dig efter en viss tid, eller väntar tills du får symptom eller ett telefonsamtal. Som jag nog skulle tycka var ganska pinsamt, om det var från tjejen i fråga.
Ok. Då läste jag ditt inlägg med fel betoning :)
Väntar aldrig in några symptom. Kan väl uppskatta att jag testar mig inom 2 månader efter första oskyddade sexet, nästan oberoende på hur många det varit inom de 2 månaderna. Är aldrig så farligt många på 2 månader ändå, oftast samma tjejer också.
Nu har jag berättat för mycket. Det var kanske det du va ute efter :P
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.