handdator

Visa fullständig version : Som HIIT eller?

Pettersover
2009-06-17, 20:46
Jag undrar om detta verkligen kan funka:

http://www.youtube.com/watch?v=xgvJCVMtuA8&feature=channel_page

Isånnafall är det bättre än HIIT?

Toby Asp
2009-06-18, 09:08
Att det blir en metabolic boost och du blir rippad på nolltid? Svaret är nej. Att det skulle vara effektivare än intensiv cardio i syfte att gå ner i vikt/fett? Svaret är nej även där.

Flexipop
2009-06-18, 09:14
Jag fattar inte. Killen gör ett par basövningar. Vad är det som är så revolutionerande med det?

Pettersover
2009-06-18, 09:25
För jag hade tänk köra det hära istället för morgonträning, jag ligger kankse på 700kcal underskott. OCh det är ju som sagt underhudsfettet som ska bort.

Är:
Längd:185cm
Vikt:68kg

Hur mycket underhuds % har jag tor ni?

gudding
2009-06-18, 09:31
Ingen aning.. 68 kg på 185 låter inte så mycket, men skenet kan bedra..?
Släng upp en bild, eller gör en mätning på gymmet om de har en kaliper eller dylikt.

Du lär kunna kombinera HIIT med dessa basövningar istället för att köra en utav de. Du bibehåller muskelmassa om du gymmar samtidigt, och kan förmodligen äta mer iom att du kör hiit / cardio.

Hoppas det går bra.

b0ya
2009-06-18, 09:35
För jag hade tänk köra det hära istället för morgonträning, jag ligger kankse på 700kcal underskott. OCh det är ju som sagt underhudsfettet som ska bort.

Är:
Längd:185cm
Vikt:68kg

Hur mycket underhuds % har jag tor ni?

Hur ska vi kunna svara på det.. Om du lägger upp bilder så kan man säga på ett ungefär.

z_bumbi
2009-06-18, 09:52
Jag undrar om detta verkligen kan funka:

http://www.youtube.com/watch?v=xgvJCVMtuA8&feature=channel_page

Isånnafall är det bättre än HIIT?

Det gör av med kalorier så det funkar på sätt, sen är det inte så mycket mer med det och förklaringarna som står som kommentarer är i stort felaktiga.

Det är inte bättre än HIIT om du gör av med mindre kalorier, skademässigt så är det ganska dumt att köra både styrketräning och HIIT för ofta.

Angående din kroppsfettsprocent så kan den vara ganska så hög men det beror på att man räknar total mängd fett delat med total kroppsvikt. Med tanke på din kroppsvikt så har du däremot troligen ingen större mängd fett och jag skulle gissa att på att du inte behöver gå ner mer.

Pettersover
2009-06-18, 09:59
Jag kan medje att det var en rätt dum fråga, handlar väl lite om hur mucket muskelmassa jag har. Men jag kör inte HIIT utan bara detta, jag gymmar, mån,ons,fre, och kör detta Tis,tors, lör.

Det ända jag kan ge i mått är att jag har ca 78 i midjemått.
Vet inte om det kan ge nåt, det handlar också om jag har mycket muskler eller fett på magen.

Sniggel
2009-06-18, 10:00
Du skulle kunna söka på "tabata protocol" eller "tabata squats". Det är en form av högintensitets-"cardio" fast med fria vikter. Jag skulle tro att det är en effektivare metod än den som visas i videon, även om jag antar att traditionell HIIT är den bästa formen av kaloriförbrukning (och konditionsförbättring) på kort tid.

Pettersover
2009-06-18, 10:03
Jag försöker göra det så kallad "omöjliga" att bygga muskler och samtidigt gå ner i vikt.

b0ya
2009-06-18, 10:07
Jag försöker göra det så kallad "omöjliga" att bygga muskler och samtidigt gå ner i vikt.

Ja, lycka till ;)