Visa fullständig version : Ännu en orsak varför man inte skall vara överviktig!
130kg finsk sisu
2009-06-17, 17:48
Nu vet jag inte om denna tråd får vara kvar. Men jag vill visa upp mej själv och min övervikt. Antog att jag hade sotbrand i korsstenen och behövde kolla. Koffeman fungerar som kommentator i denna 8-9 meter långa klättring som tar 2 minuter +
Nh7YrTsO0dE
Whistler
2009-06-17, 17:52
lol!
Satt bara och väntade på att du skulle böja räcket! ^^
:laugh:
Kul att du böjer räcket som om det vore gummi också :D
Du borde svetsa dit ett till steg, då går det nog bättre nästa gång :)
jag tänkte bara, oj oj villket hål det blir i taket om han faller från skorstenen!
Sen måste jag nog säga att det där är att stretcha överviktsbegreppet en smula, jag skulle kalla det för en klädsam fetma, hehe. Skitkul att ni bjuder på er!
130kg finsk sisu
2009-06-17, 18:08
139-142kg på 181cm är nog fetma.
Nordenator
2009-06-17, 18:11
Hahaha! :D
"Han kör till fail... TJEMPA TJEMPA!" hahahahahahahaha :D
Larsson85
2009-06-17, 18:12
Är det audition till att bli jultomte, eller vad ska du uppe vid skorstenen?
Är det audition till att bli jultomte, eller vad ska du uppe vid skorstenen?
Nix, det är ett test i läskunnighet.
(första inlägget)
robztr14
2009-06-17, 18:35
haha :laugh:
hendrong
2009-06-17, 18:36
Sen måste jag nog säga att det där är att stretcha överviktsbegreppet en smula, jag skulle kalla det för en klädsam fetma, hehe. Skitkul att ni bjuder på er!
Fetma är snäppet tjockare än övervikt.
TheGovernator
2009-06-17, 18:37
Inte om man bänkar 300kg+
Är man bäst i världen på bänkpress kan det kvitta:hbang:
Sjukt underhållande:D
Koffeman hade så roliga kommentarer också! En riktig glädjespridarfilm.
Redan nu en klassiker. Koffe sköter sitt jobb underbart :D
"Han kör till fail... TJEMPA TJEMPA!" hahahahahahahaha :D
Hahaha drog bra på munnen där också!
Mr.Sarkastisk
2009-06-17, 19:44
Hahaha, finn-svenskar är inte kloka ;)
130kg finsk sisu
2009-06-17, 19:45
Hahaha, finn-svenskar är inte kloka ;)
Finlandssvenskar om man får be! :)
Är det oklokt att kolla korsstenen?
Mr.Sarkastisk
2009-06-17, 19:51
Finlandssvenskar om man får be! :)
Är det oklokt att kolla korsstenen?
Haha okej, finlandssvenskar då!
Jo, men nästa gång kan du väll hyra en lyftkran istället. Vore nästan enklare :laugh:
Inge Enveten
2009-06-17, 19:54
koffeman hade så roliga kommentarer också! En riktig glädjespridarfilm.
+1 :d
Haha okej, finlandssvenskar då!
Jo, men nästa gång kan du väll hyra en lyftkran istället. Vore nästan enklare :laugh:
http://www.sciencemuseum.org.uk/antenna/thameswhale/images/lift.jpg
:D Bra film!
Haha gött att ni bjussar på er, kul film. :)
Alone_in_the_dark
2009-06-17, 20:35
:laugh::laugh::laugh:
Blivande klassiker. Bäst är när du böjer räcken för att klämma förbi höfterna.
F*n vad härligt med folk som har sådan självkänsla att de bjuder på sig själv i sådana situationer!
Har man dessutom en kompis som fixar kommenterandet på det sättet blir det ännu bättre. :D
kommentarerna var ju galet roliga!
D-Crawler
2009-06-17, 22:48
Hhahahahahahahhahahaha, den här borde ju lätt hamna i Best of kolozzeum :D
http://animals.nationalgeographic.com/staticfiles/NGS/Shared/StaticFiles/animals/images/primary/dugong.jpg
Anton Fräs
2009-06-17, 23:05
Helt underbar film! Man måste verkligen älska människor som kan bjuda på sig själva :)
Ett tränat öga som mitt ser direkt att det helt klart är stegen som är underdimensionerad, säkerligen italiensk eller fransk tillverkning byggd för pygmeér.
Underbart. Skrattade så jag nästan trillade av stolen. Om Allmänt hade en best of tråd skulle denna platsa direkt.
Anton Fräs
2009-06-17, 23:26
Om Allmänt hade en best of tråd skulle denna platsa direkt.
Bra förslag i min mening *cupid*
Det har sitt pris att vara världsbäst i bänk !! ...................:D
Haha, vackert! Fyfan vilken tjocklek du har på axlarna! :hbang:
Påminner om öppningsscenen i simpsons the movie!:laugh:
PS.stoppa plågsamma sisuförsök!:hbang:
Slartibartfast
2009-06-18, 07:21
HAHHahahah! :D
Gick det lika smidigt påväg ner också?
130kg finsk sisu
2009-06-18, 07:38
Roligt att många gillar filmen. Den var helt spontan, de spontana "humor" filmerna brukar bli bäst.
Ner gick det något smidigare. Byxorna repade sönder och stegen höll på att släppa men annars lugna puckar.
http://www.ullahansson.com/nallepuh/bilder2/stuck.jpg
Nitrometan
2009-06-18, 08:32
Ett tränat öga som mitt ser direkt att det helt klart är stegen som är underdimensionerad, säkerligen italiensk eller fransk tillverkning byggd för pygmeér.
En italienare hade lätt klämt sig förbi. Korrekt observation.
Hade de dimensionerat stegen korrekt från början så hade problemet inte uppstått.
Bra film sisu!
KalleBalik
2009-06-18, 08:48
Hahahaha!! Fan vad sköna ni är :thumbup:
Röda_Lacket
2009-06-18, 09:11
Sisu har du några framtida planer på att köra en deff? du måste nog vara en av dom med mest muskelmassa härinne skulle se brutalt att få se dig deffad.
Helt underbart!!
Som halfbreed med finskt påbrå så uppskattar jag detta lite extra.
130kg finsk sisu
2009-06-18, 10:34
En lång viktreducering påbörjas troligtvis i augusti. Målet är att rymmas in i 125 kilos klassen. Tyvärr avskräcker tidigare bantningar som dopingfria styrkelyftare gjort. Dvs man har haft svårt att behålla muskelmassan. Men jag tänker ta det över en längre period och se vad som händer.
En lång viktreducering påbörjas troligtvis i augusti. Målet är att rymmas in i 125 kilos klassen. Tyvärr avskräcker tidigare bantningar som dopingfria styrkelyftare gjort. Dvs man har haft svårt att behålla muskelmassan. Men jag tänker ta det över en längre period och se vad som händer.
Tror inte det är muskelmassan du riskerar så mycket som hur du töjer utrustningen. Särskilt bänkpress verkar vara väldigt utsatt.
Andy.da.wohoo
2009-06-18, 10:36
Sålänge du tar det riktigt långsamt så ska det nog bli bra!
Ang. filmen så drog det i smilgroparna ett par gånger:D
Danny Devito
2009-06-18, 10:43
Haha, så jävla skön film och roliga kommentarer. "8 meter klättring.... RAW!" :D
Haha, amen fyfan vilka gudar ni är. Sjukt roligt klipp :laugh:
130kg finsk sisu
2009-06-18, 11:46
Tror inte det är muskelmassan du riskerar så mycket som hur du töjer utrustningen. Särskilt bänkpress verkar vara väldigt utsatt.
Japp det är även mycket viktigt att man tappar det som Sundsvallarna kallar "fettryck".
Men som Kenta,Svensson och Ove som gjort liknande bantningar så har de även tappat rätt mycket muskelmassa. Men gemensamt för dem är att de bantade väldigt snabbt.
Själv tänke jag att min diet skulle vara inget synigt socker och mer (cardio)träning
Japp det är även mycket viktigt att man tappar det som Sundsvallarna kallar "fettryck".
Men som Kenta,Svensson och Ove som gjort liknande bantningar så har de även tappat rätt mycket muskelmassa. Men gemensamt för dem är att de bantade väldigt snabbt.
Själv tänke jag att min diet skulle vara inget synigt socker och mer (cardio)träning
Vill du behålla muskelmassa så ska du nog skippa cardion.
130kg finsk sisu
2009-06-18, 12:48
ÄR det så? Måste börja läsa på lite mer om det här med viktminskning. Men min viktminskning skall ju vara till för att orka mer med vardagen när frun är sjuk och för egen hälsa. Dessutom vill man ju äta gott men hälsosamt.
Vill du behålla muskelmassa så ska du nog skippa cardion.
Främst plocka socker håller jag absolut med om, cardio på mycket muskelmassa tycker jag man också skall vara försiktig med, iaf inte nöta och nöta. Intervaller funkar rätt bra.
ÄR det så? Måste börja läsa på lite mer om det här med viktminskning. Men min viktminskning skall ju vara till för att orka mer med vardagen när frun är sjuk och för egen hälsa. Dessutom vill man ju äta gott men hälsosamt.
Alltså cardio är bra. Man får bättre kondis och det är "skönt" och så. Men vill man maximera muskelbygge / minimera muskelförlust så är mycket cardio en dålig ide.
Varför tror du att han skulle köra "mycket cardio", såpass att muskelmassa ryker?
Varför tror du att han skulle köra "mycket cardio", såpass att muskelmassa ryker?
Hur mycket är mycket?
Jag brukar ha en mardröm att jag skall rymma ut ur ett litet fönster och fastnar. Liknar den här videon lite.
Koffeman
2009-06-20, 17:34
Vi tror starkt på i Malax att man skall ha roligt under sina träningspass, och det tycker jag vi ofta lyckas med ;)
Trevlig midsommarhelg
Finns det nån film på nerklättringen??:D
Koffeman
2009-06-20, 20:01
Tyvärr inte! Men från platsen jag stod (redan nere på marken) så kunde man bara höra en hel del svordomar, funderingar över varför byxorna alltid fastnade. efter en stunds väntan dök ett stort huvud op och taktiken med att gå utanför järn stängerna fungerade utmärkt ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.