handdator

Visa fullständig version : vända HÅRAVFALL-trenden på ett naturligt sätt

porja
2009-06-15, 18:21
har blivit tunnhårig framsidan av huvet sedan flera år tillbaka...

# har hört att grönt te och kanske en del ärtor är bra för håret....
vet någon om sådana och des exakta namn???

# finns det något naturligt som sänker DHT-hormonet, som anses vara orsaken till ärftligt håravfall???

# Finns det något sätt som stimulerar hårbotten och ökar blodcirkulationen och därmed ger energi till hårsäckarna så att de kan producera flera hårceller(inga lasermetoder, utan naturlig väg)???

# Kan sänkning av DHT-hormonet ge biverkningar och inte minst minska träningsresultaten och muskeltillväxten vid kroppsbygging???

joriice
2009-06-15, 18:30
http://i43.tinypic.com/i4h5ix.jpg

porja
2009-06-15, 18:33
hahahaha :D, ingen dålig ide, men inte för alltid...

JustinCredible
2009-06-15, 18:48
http://www.lookgood.se/forum/

Ett helt forum tillägnat håravfall. Där finns experter inom ämnet

Humbucker
2009-06-15, 18:53
Inget svar på din fråga, men..

Ärligt talat - finns det något som verkligen fungerar så det ser naturligt och snyggt ut när hårfästet väl börjat avta?
Blir du skallig, så blir du skallig liksom. Jag skulle vilja se konkreta och pålitliga före- och efterbilder på folk som använt preparat för att "få tillbaka" hår, där det faktiskt ser snyggt och naturligt ut. Hårtransplantation räknas ej till detta.

Nej fan jag tycker man ska låta genetiken och ödet styra ibland. Inse att de allra flesta tjejer (och killar, om du nu är sån) inte har något emot en skallig dock vältränad och i övrigt mentalt stabil kille :)

hendrong
2009-06-15, 19:18
http://i404.photobucket.com/albums/pp130/Hendrong/donald-trump-picture-1.jpg

saab900
2009-06-15, 19:34
Låt det vara, det cirkulerar ju en allmän myt om att skalliga män är mer virala t o m. Pondus att vara skallig.

C.E.J.
2009-06-15, 21:08
Inget svar på din fråga, men..

Ärligt talat - finns det något som verkligen fungerar så det ser naturligt och snyggt ut när hårfästet väl börjat avta?
Blir du skallig, så blir du skallig liksom. Jag skulle vilja se konkreta och pålitliga före- och efterbilder på folk som använt preparat för att "få tillbaka" hår, där det faktiskt ser snyggt och naturligt ut. Hårtransplantation räknas ej till detta.

Nej fan jag tycker man ska låta genetiken och ödet styra ibland. Inse att de allra flesta tjejer (och killar, om du nu är sån) inte har något emot en skallig dock vältränad och i övrigt mentalt stabil kille :)

Japp +1 på allt detta. Notera och gilla läget helt enkelt.

Ganymedes
2009-06-15, 21:14
Finns inget bra du kan göra på riktigt. Men låt inte mig hindra andra från att tjäna pengar på din desperation. :) Bästa tipset fick du redan i post nr 2. Av med skiten. För helvete. Ingen comb-over eller annat patetiskt. Ta det som en man och raka bort skiten.

Nordenator
2009-06-15, 21:20
http://i43.tinypic.com/i4h5ix.jpg

+1. Inte mycket annat att göra än att acceptera det. Jag hade halvlångt hår från början, men insåg att vikarna började bli lite väl djupa för det och sedan dess har jag nog aldrig haft hår längre än en centimeter.

Visst kan man säkerligen spendera en jävla massa tid, smärta och pengar på transplantation. Men jag blir hellre tunnhårig med värdigheten i behåll.

hendrong
2009-06-15, 21:21
Frågan är om det är en så jävla bra idé att köra helrakat. Folk kommer fortfarande se att man är tunnhårig, men det kommer se ut som om man försöker dölja det. Bättre att bara ha en vanlig kort frisyr typ.

Halldin
2009-06-15, 21:22
Har liknande oro, är långhårig och har en flickvän som uppskattar att man är långhårig också vilket gör det jobbigare. :/

Jag tror att det ska gå att göra någon slags laserbehandling, har ingen aning om hur bra det funkar dock. Det var med i ett program av "Erik&Mackan", är nästan säker på att det var i serien "Hela&rena".

bear.flowertwig
2009-06-15, 21:37
Antingen dyyyyr operation där du transplanterar hårsäckar från nacken eller så rakar du. Det går att tillfälligt stoppa avfall mha rogaine men det är bara konstgjord andning som blir dyr i längden och är omständig att hålla på med.

oath5
2009-06-15, 21:39
Tyvärr är det nästan bara propecia/proscar tabletter som hjälper (dock inte vikarna). Men biverkningarna gör det inte värt det.

Nordenator
2009-06-15, 21:39
Frågan är om det är en så jävla bra idé att köra helrakat. Folk kommer fortfarande se att man är tunnhårig, men det kommer se ut som om man försöker dölja det. Bättre att bara ha en vanlig kort frisyr typ.

Personligen tycker jag det ser avsevärt mycket bättre ut med snagg än en kort frisyr som lyser igenom som nygallrad skog. Inte behöver man heller ha den längden för att dölja det. Vad är det att dölja? Det är ju bara att finna sig i att man inte är begåvad med speciellt mycket huvudbehåring, och göra det bästa av det. För mig känns det som regelbunden klippning på runt 3-6 mm. Det värsta som finns är de hårdrockare som vill behålla det meterlånga håret när de borde klippt sig för femton år sedan, i alla fall.

http://ae.fe.up.pt/~radio/images/stories/moshpit/622_photo.jpg

Jpn
2009-06-15, 21:44
Ääh det är skönt att vara flintis sommar som vinter, jag rakade skallen med rakhyvel typ en gång i veckan i 4år. Och har planer på att återuppta den stilen igen när håret blir för långt för att ha den frisyr jag har nu. En till fördel är ju att man kan vara sin egen frisör när man ska ha rakat/flint, så man sparar ju flera hundra i månaden :D