handdator

Visa fullständig version : Skärp er ungjävlar! (aka vi gamlingar sågar ungdomen)

Piranha
2009-06-14, 11:03
Okej ytterligare en tråd för oss 30 plussare som sågar er ungdomar, ämnet är fritt klädsel, stil, hyfs, uppfostran etc etc.

Det var bättre förr.

Jag börjar med att slå ett slag IGEN för hur man inte bär byxor.

Trance
2009-06-14, 11:04
De som klädde sig så förr har väl hunnit upp i 30+ själva nu...

mikaelj
2009-06-14, 11:10
Ordet orka.

*ryser*

burre
2009-06-14, 11:10
Om man är ett 130kg köttmonster med söndertrasat linne å byggarkedja när man går på stan, hur kan man klaga på folks klädstil? Inte bara i en utan i hundratals trådar.

Osten80
2009-06-14, 11:11
Orka bry sig om hur folk klär sig.

Ostknäcket
2009-06-14, 11:14
Byxor ska bäras lågt med ett bälte som göra little till none nytta! Fight the power!

kalllee
2009-06-14, 11:15
Ska vi följa ert mode istället? :D

http://i40.tinypic.com/n396r8.jpg

Stoltz
2009-06-14, 11:16
AsJq4x1CnTU

coxie
2009-06-14, 11:17
Barack håller med.

C4ubCXkJjys

Krokodil
2009-06-14, 11:22
Varför har småkillar kalsingar under badbrallorna nuförtiden? Ser inte klokt ut ffs!!!

Handcuff
2009-06-14, 11:23
Så nöjd att jag inte får var med här och gnälla :D
(fortfarande 20-ish)

Tricce
2009-06-14, 11:25
Man har varit bra sugen ibland på att dra ner brallorna på en sån som har dom sådär superlågt :D
Jag visar iof lite kalling själv men bara övre kallingranden men dom som har brallorna iprincip _under_ röven ser lite fjöntiga ut imo.

mojoo
2009-06-14, 11:28
'Warning, you are getting old'

Shajjn
2009-06-14, 11:32
Varför kallas de Generation Y?
http://www.norcalblogs.com/post_scripts/Yy.jpg

ceejay
2009-06-14, 11:39
klart man kör lite kallingar ;)

kalllee
2009-06-14, 11:42
Varför har småkillar kalsingar under badbrallorna nuförtiden? Ser inte klokt ut ffs!!!

för de är skönt

ceejay
2009-06-14, 11:46

det är nice, men jag är ingen småkille ;)

lanzal
2009-06-14, 11:46

1. Grupptryck!
2. Badbrallorna är för stora, och man vill inte visa röven när man dyker.
3. Det är faktiskt skönt.

Trance
2009-06-14, 11:47
Det är rätt äckligt att ha på sig sina underkläder under badbyxorna.

Lelle Pelle
2009-06-14, 11:48
Hur kommer det sig?

coxie
2009-06-14, 11:49
Hur kommer det sig?

Därför att det samlas mycket bakterier där. Finns väl ingen som lyckats undvika att varenda simhall tvingas höja kloreringen rejält enbart p.g.a. ungdomar utan folkvett.

Bahir
2009-06-14, 11:50
Jag tycker att det absolut värsta med barn idag är att de hellre sitter inne framför datorn än är ute och leker. Minnena från när jag var ute med kompisar och härjade som liten under 90-talet är några av de bästa jag har. Vad har dagens ungdom? Den där gången då de fick 3 HS i rad på CS?

Lelle Pelle
2009-06-14, 11:51
Därför att det samlas mycket bakterier där. Finns väl ingen som lyckats undvika att varenda simhall tvingas höja kloreringen rejält enbart p.g.a. ungdomar utan folkvett.
Ah, jag tänkte inte ens på att det finns simhallar.:D

ceejay
2009-06-14, 11:55

Jag själv använder nytvättade kalsonger, det lär ju antagligen inte göra ngt?

Wao
2009-06-14, 11:56
Att man har kallingarna under badbyxor när man är på stranden förstår jag, för man åker oftast dit i badbyxorna. Men i simhallen? Där finns ju omklädningsrum av en anledning.

Allan
2009-06-14, 11:57
Folk med klena ben och liten röv kan ha brallorna nedhasade. Skaffar man sig lite byggarröv blir det omöjligt

Donner
2009-06-14, 11:58
Eftersom jag har väldigt långa ben ser det fånigt ut om jag ska gå med byxorna helt uppe, därför kör jag med lite häng, och kunde inte bry mig mindre om vad ni 30+are tycker :thefinger

Ostknäcket
2009-06-14, 11:59
Jag tycker att det absolut värsta med barn idag är att de hellre sitter inne framför datorn än är ute och leker. Minnena från när jag var ute med kompisar och härjade som liten under 90-talet är några av de bästa jag har. Vad har dagens ungdom? Den där gången då de fick 3 HS i rad på CS?

Jag har fina lan minnen med mina kompisar som är minst lika roliga som minnen från när jag var "ute och härjade" med mina kompisar.

Luttis
2009-06-14, 12:00
Folk med klena ben och liten röv kan ha brallorna nedhasade. Skaffar man sig lite byggarröv blir det omöjligt

Fast det är folk med böjröv som borde ha nedhasade brallor så man får något ordentligt att spana på.. *popcorn*

Stoltz
2009-06-14, 12:00

Avskyr det också. Jag förstår det bara inte.

LillSkalman
2009-06-14, 12:06
2. Badbrallorna är för stora, och man vill inte visa röven när man dyker.
3. Det är faktiskt skönt.

Har de slutat tillverka snören i badshortsen? Kan ju knyta dem jag har iaf.

Däremot håller jag med att det fan är skönt med jullingar under, på land då. "innerkalsongen" i badbyxorna är fan obekväm. Men att bada med jullingarna på är ju bara nästy.

Baan
2009-06-14, 12:10

MAJOR LOL att 90talskids skulle ha varit ute och härjat. Kanske om du hade sagt 80-tal eller tidigare.

Piranha
2009-06-14, 12:19
Nästa minst lika fula ungomsfenomen.

Partille Jhonnyn... WTF !!111!

Nixon
2009-06-14, 12:21
MAJOR LOL att 90talskids skulle ha varit ute och härjat. Kanske om du hade sagt 80-tal eller tidigare.

Jag gjorde det iaf. Att du utvecklade datornördighet i tidig ålder är inget att skylla på :smash:

Och kom inte dragandes med dina bonnefördomar nu va :D

Danny Devito
2009-06-14, 12:26
Det är smått ironiskt att det startas en sån här tråd samma dag som Allan fyller 47. :D

sunkan
2009-06-14, 12:28
Jag tillhör nog generationen som alla tror suttit inne och spelat tv-spel hela ungdomen men jag hävdar att allt är inte så svart och vitt. Många i min ålder satt nog inne och spelade mycket TV-spel men iallafall jag fick inte vara hemma och spela om det var bra väder. TV-spel ängnade man sig åt på kvällen eller om det var spöregn i bästa fall. Jag kommer ihåg när man blev lite äldre och fick cykla omkring lite mer som man ville och kunde vara ute och cykla en hel dag utan några egentliga mål.

Jpn
2009-06-14, 12:29
Det är smått ironiskt att det startas en sån här tråd samma dag som Allan fyller 47. :D

Haha tänkte på det jag också.

I övrigt så håller jag med Piranha i det han sagt än så länge i tråden.

tp_88
2009-06-14, 12:32
Om man är ett 130kg köttmonster med söndertrasat linne å byggarkedja när man går på stan, hur kan man klaga på folks klädstil? Inte bara i en utan i hundratals trådar.
Nu har jag personligen inget emot "byggarmodet", men... pwned! :D

130kg finsk sisu
2009-06-14, 12:39
Jag är bara 26 år men i sinnet 62 år gammal. Finns mycket jag inte gillar med dagens ungdom. Kommunism,feminism,USA-hat, Vita kläder, fula frisyrer, orden "fett" och "shit", att man röstar på PP, att man tror att hela världen skall snurra kring ens egen person osv osv osv

Som ni ser är jag bitter!

Donner
2009-06-14, 12:42
Jag är bara 26 år men i sinnet 62 år gammal. Finns mycket jag inte gillar med dagens ungdom. Kommunism,feminism,USA-hat, Vita kläder, fula frisyrer, orden "fett" och "shit", att man röstar på PP, att man tror att hela världen skall snurra kring ens egen person osv osv osv

Och det rör ju inte oss i ryggen vad ni "äldre" tycker. Utan det är bara ni som förlorar på att gå runt och störa er på småsaker.

von huff
2009-06-14, 12:43
Det som stör mig lite är att ingen bryr sig om politiska frågor det minsta verkar det som om och inte likadan respekt för äldre människor som det var förr i tiden.Datorerna och PS skulle få bytas ut mot gevär och fiskespö

Donner
2009-06-14, 12:44

Måste dock hålla med om att det där är gräsligt, men orkar inte lägga ner kraft på att försöka tillrättavisa någon.

130kg finsk sisu
2009-06-14, 12:47
Och det rör ju inte oss i ryggen vad ni "äldre" tycker. Utan det är bara ni som förlorar på att gå runt och störa er på småsaker.

Det är just det som är problemet(även med de lite äldre) respekten för vad andra tycker, för äldre människor och för myndigheter håller på att försvinna. Då denna respekt är helt borta så har vi problem. Stora problem.
Sen är det ju intressant att se att du tycker allt det jag räknade upp är "småsaker"? :)

kjell33
2009-06-14, 12:49
Väl talat!

Donner
2009-06-14, 12:52
Det är just det som är problemet(även med de lite äldre) respekten för vad andra tycker, för äldre människor och för myndigheter håller på att försvinna. Då denna respekt är helt borta så har vi problem. Stora problem.
Sen är det ju intressant att se att du tycker allt det jag räknade upp är "småsaker"? :)

Menade ju mest på det du nämnde om kläder, frisyr etc då det var det tråden handlade om. Ser inte varför jag skulle gå och bry mig om att någon inte tycker om min klädstil, när jag själv är nöjd med den. Det andra du nämnde tror jag beror på att ungdomen idag vill vara mer "fri", ta dagen som den kommer.

130kg finsk sisu
2009-06-14, 12:55
Menade ju mest på det du nämnde om kläder, frisyr etc då det var det tråden handlade om. Ser inte varför jag skulle gå och bry mig om att någon inte tycker om min klädstil, när jag själv är nöjd med den. Det andra du nämnde tror jag beror på att ungdomen idag vill vara mer "fri", ta dagen som den kommer.

Anser du då att i.o.m att man "vill ta dagen som den kommer" att samhället är på rätt väg?
Själv tar jag dagen som den kommer men jag har en grundmurad respekt för myndigheter och respekt och omtanke för de äldre.

von huff
2009-06-14, 12:57
Att gnälla om dagens kläder är löjligt om man ser på hur man klädde sig på 70-80 talet fast endel skulle nog kunna dra upp byxorna några cm förståss och så behöver man väl inte visa så mycket bar hud att gamlingarna får hjärtattack:).Nej det är attityden mot äldre som måste förbättras och kanske borde man få yngre människor att förstå vikten av utbildning då man ser hur många som hoppar av skolan i dagens värld och det verkar som om många tror att allt är gratis

joriice
2009-06-14, 12:58
Klart det ser ut som skit. Iallafall Partille Johnnys och för mycket häng.

Donner
2009-06-14, 12:59
Anser du då att i.o.m att man "vill ta dagen som den kommer" att samhället är på rätt väg?
Själv tar jag dagen som den kommer men jag har en grundmurad respekt för myndigheter och respekt och omtanke för de äldre.

Beror på hur man tänker utöver det, som du själv gör. Jag själv tycker att jag klarar av att både ta dagen som den kommer och utöver det vara en bra medborgare. Jag går och röstar, hamnar inte i trubbel och reser mig för gamla på bussen ( ;) ). Sedan att många äldre är sura idioter bidrar ju också till att många ungdomar inte orkar bry sig om dom. Faktiskt. Men förstår också vad du menar, många ungdomar har inte mycket koll på samhället idag. Och det är sorgligt.

Ostknäcket
2009-06-14, 13:02
Beror på hur man tänker utöver det, som du själv gör. Jag själv tycker att jag klarar av att både ta dagen som den kommer och utöver det vara en bra medborgare. Jag går och röstar, hamnar inte i trubbel och reser mig för gamla på bussen ( ;) ). Sedan att många äldre är sura idioter bidrar ju också till att många ungdomar inte orkar bry sig om dom. Faktiskt. Men förstår också vad du menar, många ungdomar har inte mycket koll på samhället idag. Och det är sorgligt.

+1 tbh

130kg finsk sisu
2009-06-14, 13:03
Måste leva i ett konstigt del av världen men jag har nog inte träffat nån gammling som vart sur utan orsak. OCh då bor jag i "niiiiiiiiiivens" förlovade land. Däreemot träffar jag stöddiga och tragiska ungdomar varje lördag. Senast igår...

NKC
2009-06-14, 13:05
Att gnälla om dagens kläder är löjligt om man ser på hur man klädde sig på 70-80 talet fast endel skulle nog kunna dra upp byxorna några cm förståss och så behöver man väl inte visa så mycket bar hud att gamlingarna får hjärtattack:).Nej det är attityden mot äldre som måste förbättras och kanske borde man få yngre människor att förstå vikten av utbildning då man ser hur många som hoppar av skolan i dagens värld och det verkar som om många tror att allt är gratis

Nu ligger jag ju iofs någonstans mitt emellan (24år) och jag kan hålla med om att många ungdomar har taskig attityd. Men däremot tycker jag att väldigt många medelålders har lika taskig attityd dem. Tycker det är hyfsat ofta som äldre är otrevliga och med dålig attityd mot ungdomar, en skillnad nu är nog att många yngre vågar ge svar på tal och inte är rädda för äldre på samma sätt som förut.

När jag jobbat inom serviceyrken och någon kund betett sig illa har de kanske tre gånger av fyra varit medelålders till äldre. Utan att ha varit överrepresenterade som kundkrets. Har pratat med många som har samma erfarenheter också.

Min poäng är att jag inte tycker att det bara är "dagens ungdom" som behöver tänka på sin attityd.

Blev lite blajjigt men :)

Donner
2009-06-14, 13:08
Måste leva i ett konstigt del av världen men jag har nog inte träffat nån gammling som vart sur utan orsak. OCh då bor jag i "niiiiiiiiiivens" förlovade land. Däreemot träffar jag stöddiga och tragiska ungdomar varje lördag. Senast igår...

Finns gott om båda här i Malmö faktiskt. Äldre som trycker sig fram och ska ha företräde till allt utan att ens klara av att fråga snällt. Likadant med ungdomar. Jobbar som brevbärare och delar ut på områden där majoriteten är äldre pensionerade, och vissa klarar inte av att ens vara trevliga när man stöter på dom. Och gud förbjude att man stoppar fel post i deras brevlåda, då går världen under och man får sig en jävla avhyvling

Ostknäcket
2009-06-14, 13:08

Har du inte träffat någon gammal som har varit sur utan orsak??? Det var det konstigaste jag har hört på länge, jag träffar på dom väldigt ofta. Och det är svårt att visa respekt mot dom när dom så tydligt inte visar någon respekt mot oss iheller.

130kg finsk sisu
2009-06-14, 13:11
Jag vet inte men kanske det ni anser vara surhet är ett försök till fostran. Kom ihåg att de levde på en tid då uppfostran inte var att få en PS till julklapp.

Donner
2009-06-14, 13:13
Jag vet inte men kanske det ni anser vara surhet är ett försök till fostran. Kom ihåg att de levde på en tid då uppfostran inte var att få en PS till julklapp.

Att inte hälsa tillbaka när jag kommer springande i trappen med 40 reklamblad staplade på varandra, och trots detta har jag ett leende på läpparna, tror jag inte är ett försök på fostran. Bara ren bitterhet att jag klarar av att springa i trappor medans dom inte kan.

130kg finsk sisu
2009-06-14, 13:14
Jaja jag ger mej. Jag lever inte i er verklighet.

Donner
2009-06-14, 13:15

Säger inte att du inte har rätt, men det finns 2 sidor av myntet. Dagens ungdom idag är också förjävlig ibland, det håller jag med om :)

Ostknäcket
2009-06-14, 13:16

När jag kommer cyklande upp mot min ingång till huset (ca 20m) så säger dom till mig, "Kan du inte läsa?! Här får man inte cykla". Kommer min mor på cykeln så blir det ett artigt "Hejsan!"... (detta var när jag var lite yngre och dom ansåg att jag inte kunde försvara mig och var därför inte alls rädda för att börja skälla pga någon löjligt anledning". När dom sitter ner på bussen får man inte stå för nära för dom behöver ju lite utrymme, när man själv knappt kan stå pga att bussen är fullsmockad. Detta gör ju knappast att jag kommer visa mer respekt, varken nu eller senare i livet. Det är isåfall väldigt dåligt försök till fostran.

krellik
2009-06-14, 13:17

Det lite komiska med det här inläget blir att varenda gubbe och tant som går runt har varit 100 x värre när det gäller både USA hat och kommunism än vad de flesta ungdomar är idag. Så att det skulle vara något som är fel på dagens ungdomar tycker jag blir lite fniss värdigt.

Själv tycker jag det är klart positivt ifall ungdomar alls bryr sig om något mer än sig själva. Man kan knappast kräva att 13-14 åringars engagemang ska vara 100% genomtänkt, det viktiga är att någon form av engagemang finns och att det finns lite hjärta bakom.

Skulle väll snarast säga att det verkliga problemet är motsatsen.

Själv är jag av åsikten att man ska inte blint gå runt och "respektera" äldre eller myndigheter bara för att de är just det. Har man hunnit med att bli lite äldre ska man också ha lite livsvisdom som hänger med i det paketet och ska utan problem kunna kräva respekt för sitt faktiska uppträdande och vad de gör snarare än för en siffra.

Samma sak med en myndighet, en myndighet som utför sitt jobb professionellt så är det ju de funktioner de fyller i samhället och hur de utför de som man ska respektera de för, inte fan tycker jag dock att man ska stå med mössan i handen och skräckslaget respektera överheten bara för att, så som det var på farfars tid.

coxie
2009-06-14, 13:17
Att inte hälsa tillbaka när jag kommer springande i trappen med 40 reklamblad staplade på varandra, och trots detta har jag ett leende på läpparna, tror jag inte är ett försök på fostran. Bara ren bitterhet att jag klarar av att springa i trappor medans dom inte kan.

Jag hade inte heller hälsat tillbaka på någon som var där för att dela ut reklam.

Klart gamlingar precis som alla åldersgrupper kan vara sura och bittra, men jag tror inte att gamlingar är överrepresenterade.

Erik__
2009-06-14, 13:20

Det kommer om 10år till finland :D

Jag jobbar i butik, 80% av alla som beter som idioter har ålder>65, jag tänker inte visa någon respekt åt någon som beter sig som en del gör. Fast utgår ifrån att alla är trevliga =).

Morrris
2009-06-14, 13:22

Kan ju bero på att det är få äldre som går på nattklubb? Skulle du stå vakt vid byns lokala bingohall skulle du få se på fan.

I regel träffar jag dock väldigt få sura gamlingar. De flesta är väldigt nyfikna och pratglada, ganska "osvenska" faktiskt.

Sen skulle jag gärna datera kommunism, feminism och USA-hat till folk som är dubbelt så gamla som du. Att folk har andra politiska åsikter än dig går knappast att tillskriva ungdomen som inte vet bättre.

Donner
2009-06-14, 13:23
Jag hade inte heller hälsat tillbaka på någon som var där för att dela ut reklam.

Klart gamlingar precis som alla åldersgrupper kan vara sura och bittra, men jag tror inte att gamlingar är överrepresenterade.

Är ju inte direkt någon skillnad när jag kommer med post, det vara bara ett exempel för att jag skulle få lite extra sympati :)

130kg finsk sisu
2009-06-14, 13:28
Japp om 10-15 år ser det väl lika ut här. :) Som med allt annat...

Måste berätta det även här att jag haft farmor&farfar som bott i huset brevid och jag har spenderat mycket tid med dem som barn. Därför är mina värderingar som de är. Eller som jag skrev i en annan tråd: För att sammanfatta mina åsikter så skall jag återge vad en politisk kombatant sa åt mig vid en partidag.
"Fredrik Smulter, du är en av de trevligaste människorna jag mött och du har en enorm pondus och utstrålning. Men tyvärr är du född 100år för sent".
Vi diskuterade NATO...

130kg finsk sisu
2009-06-14, 13:29
Kan ju bero på att det är få äldre som går på nattklubb? Skulle du stå vakt vid byns lokala bingohall skulle du få se på fan.

I regel träffar jag dock väldigt få sura gamlingar. De flesta är väldigt nyfikna och pratglada, ganska "osvenska" faktiskt.

Sen skulle jag gärna datera kommunism, feminism och USA-hat till folk som är dubbelt så gamla som du. Att folk har andra politiska åsikter än dig går knappast att tillskriva ungdomen som inte vet bättre.

Jag upplever att vi har en ny 68-våg 2009! *grr27*:thumbup:

Cilia
2009-06-14, 13:33
Går man så på stan så kanske man inte bör klaga på någon annans klädstil heller. Men jag utgår ifrån att det är Pipphi du syftar på och han är alltid snyggt klädd.

Allan
2009-06-14, 13:36
Problemet för den "unga"generationen är naturligtvis att den "äldre" generationen idag inte är vad den var en gång i världen. När min farsa morrade om min klädstil - och den revolten skulle ni sett, för då var det verkligen en generationsklyfta - kunde jag alltid hävda att han inte visste vad han talade om.
Idag har skillnaderna suddats ut. Jag lyssnar på samma musik som mina tonåringar, jag köper kläder på samma ställen, jag hänger också på caféer och klubbar. Har koll utan att kämpa med det.
Det blir naturligtvis jävligt jobbigt för den yngsta generationen, för det har alltid varit ett ungdomens priviligium att få revoltera och irritera. Fan, vi blir inte ens irriterade när ni kallar oss gamla - för vi känner oss inte gamla. I själva verket har vi råd att leva ett liv som en tonåring bara kan drömma om.
Men vi är så förstående och kloka att det måste vara ett helvete att revoltera mot oss. Också för att, som jag skrev ovan, min generation verkligen revolterade - vad ska ni hitta på som slår det?
Så när Pirre tycker att folk ska hala upp brallorna är det inte för att han stör sig på ungdomen. Han stör sig på att det ser för jävligt ut (och dessutom, big news from da Big City - att visa kalsongerna blev plötsligt ute.).

tjabon
2009-06-14, 13:43
Jag är 40+ och född på 60-talet.
Tllhör den ungdomsgeneration som tränade någon slags idrott
varje dag efter skolan.
Det jag stör mej mest på är att så många av dagens unga är slappa,
småfeta och otränade.
Rätt vanligt på gymmet är att någon ungjevel väger typ 10 kg mer än mej,
är hälften så gammal, men jag är dubbelt så stark......:D

Börja träna för fasen !!!!

När det gäller Piranhas byx-bilder:
Tacka vet jag Gunnar Sträng. Han hade både hängslen och livrem..

Yes
2009-06-14, 13:44
Är inte ungdomsrevolt jäkligt 80-tal?

För övrigt finns det en sak som är värre än alla nedhasade byxor, nämligen kavajer med huvtröja under. Det kan mycket väl vara det fulaste som finns.

frambogir
2009-06-14, 13:46
Det är inte bara generationen över min som stör sig på de där jäkla blybajsarna som Pirre nämner i första posten. Dagens ungdomar har turligt nog rätt ok klädstil och det är nog inte bara Allan som handlar sina kläder i samma butiker som sina barn.
Sen finns det ju undantagen som ser ut som skatbon i huvudet och lyssnar på Tokio hotel, men återigen, det stör sig majoriteten av befolkningen på, oavsett ålder.

130kg finsk sisu
2009-06-14, 13:47
Problemet för den "unga"generationen är naturligtvis att den "äldre" generationen idag inte är vad den var en gång i världen. När min farsa morrade om min klädstil - och den revolten skulle ni sett, för då var det verkligen en generationsklyfta - kunde jag alltid hävda att han inte visste vad han talade om.
Idag har skillnaderna suddats ut. Jag lyssnar på samma musik som mina tonåringar, jag köper kläder på samma ställen, jag hänger också på caféer och klubbar. Har koll utan att kämpa med det.
Det blir naturligtvis jävligt jobbigt för den yngsta generationen, för det har alltid varit ett ungdomens priviligium att få revoltera och irritera. Fan, vi blir inte ens irriterade när ni kallar oss gamla - för vi känner oss inte gamla. I själva verket har vi råd att leva ett liv som en tonåring bara kan drömma om.
Men vi är så förstående och kloka att det måste vara ett helvete att revoltera mot oss. Också för att, som jag skrev ovan, min generation verkligen revolterade - vad ska ni hitta på som slår det?
Så när Pirre tycker att folk ska hala upp brallorna är det inte för att han stör sig på ungdomen. Han stör sig på att det ser för jävligt ut (och dessutom, big news from da Big City - att visa kalsongerna blev plötsligt ute.).

Mycket intressant!
O.T Vill höra mer old school om träning osv

Allan
2009-06-14, 13:51
Mycket intressant!
O.T Vill höra mer old school om träning osv

Jag ska skriva nåt på bloggen om det, och sen klistrar jag in det här. Och det ska komma mer om old-school. Kanske pilder också om jag törs....

värstingen
2009-06-14, 13:52
Jag håller faktiskt med sisu, även fast jag är en ungdom.. kan vara för att jag är uppväxt "ute på landet" med folk omkring mig som går runt hela dagarna och är förbannade på just sånt här..

CiCoro
2009-06-14, 14:12
jag hänger också på caféer och klubbar. Har koll utan att kämpa med det.

:) Caféer är ju inget ungdomsställe direkt men går du till en klubb som är en ungdomsklubb så kan jag lova dig att ungdomarna inte ser dig som en hipp gamling..Du kanske tror att du smälter in eller att tiderna har förändrats men vi tänker:
1. Du är civilare.
2. Du är vakt.
3. Du försöker leka ung och det syns tydligt och alla tycker synd om dig.

mojoo
2009-06-14, 14:13
Jag förstår inte hur folk orkar bry sig. Man går igenom perioder i livet och vissa vill vara lite 'coola' genom att ha brallorna lite längre ner, so ?

Come on shape up!

Floddan
2009-06-14, 14:15
Helt ok när ungdomar spökar ut sig och beter sig barnsligt. Betydligt värre när vuxna gör det, tycker jag.

Eddie Vedder
2009-06-14, 14:15
Jag har ett på tok för platt och benigt arsle för att bära upp byxorna ordentligt. Brukar få dra åt svångremmen så gott det går och stoppa in tröjorna.

Hade större arsle och ben när jag köpte kläderna och är för snål för att köpa nytt.

Tolkia
2009-06-14, 14:25
Rolig tråd. Pirre skriver ett (1) inlägg om att han tycker att "dagens ungdom" skall dra upp brallorna, och uppmanar likasinnade att joina in; får till svar tre sidor med "aaaaaaniklagarbaraförattniintefattar ...!!1111! Hm.

Erik__
2009-06-14, 14:31
Man kan låta bli att visa underkläderna utan att försöka efterlikna urkel :thumbup:

Ostknäcket
2009-06-14, 14:39
Förstår inte riktigt varför man inte kan få ha byxorna så, tycker man själv att det är fint är det väl allt som borde räknas?

Mantus
2009-06-14, 14:41
Rolig tråd. Pirre skriver ett (1) inlägg om att han tycker att "dagens ungdom" skall dra upp brallorna, och uppmanar likasinnade att joina in; får till svar tre sidor med "aaaaaaniklagarbaraförattniintefattar ...!!1111! Hm.

Fast nu var det väl inte riktigt så? Om du skall vara ärlig menar jag?
Jag tycker dagens ungdomsmode är minst lika fult som de flesta trettioplussare men så har jag också alltid haft en relativt konservativ klädstil. I tråden tycker jag dock de flesta ungdomar har hållit god ton utan särdeles mycket gnäll, däremot har det varit desto mer gnäll åt andra hållet. Det förvånar mig inte särdeles mycket, det är väl klart den generationen som själv gnällde på hur föräldrarna klädde sig själv börjar gnälla på hur ungdomar klär sig. Gnälliga människor slutar inte med ett självrättfärdigande koncept bara för att de blir gamla.

krellik
2009-06-14, 14:45

Han kanske inte går och festar på högstadie discot?

Traenarn
2009-06-14, 14:48

:laugh: Ja, jag är under 20 å skrattar..

KlopFer
2009-06-14, 14:50
fast nu var det väl inte riktigt så? Om du skall vara ärlig menar jag?
Jag tycker dagens ungdomsmode är minst lika fult som de flesta trettioplussare men så har jag också alltid haft en relativt konservativ klädstil. I tråden tycker jag dock de flesta ungdomar har hållit god ton utan särdeles mycket gnäll, däremot har det varit desto mer gnäll åt andra hållet. Det förvånar mig inte särdeles mycket, det är väl klart den generationen som själv gnällde på hur föräldrarna klädde sig själv börjar gnälla på hur ungdomar klär sig. Gnälliga människor slutar inte med ett självrättfärdigande koncept bara för att de blir gamla.

+1

Bönne
2009-06-14, 14:52
Okej ytterligare en tråd för oss 30 plussare som sågar er ungdomar, ämnet är fritt klädsel, stil, hyfs, uppfostran etc etc.Okej att kalla sig 30+ när du nästan är 40?

CiCoro
2009-06-14, 14:56
Han kanske inte går och festar på högstadie discot?

Normalt att se 47åringar ute på vanliga klubbar? Längesen jag såg en iaf i centrala malmö om man nu inte går ut och festar på de speciella klubbarna med 25+ i inträde..eller du är också en gamling som försöker få mig till en 13åring så ni kan känna att det ändå är okej för er att gå ut på vanliga klubbar där större delen är 19-24?

krellik
2009-06-14, 15:05
Normalt att se 47åringar ute på vanliga klubbar? Längesen jag såg en iaf i centrala malmö om man nu inte går ut och festar på de speciella klubbarna med 25+ i inträde..eller du är också en gamling som försöker få mig till en 13åring så ni kan känna att det ändå är okej för er att gå ut på vanliga klubbar där större delen är 19-24?

Jag är så skrämmande gammal som 27. Tyckte mest din post var lite rolig.

Andreas Guiance
2009-06-14, 15:31

Det där tror alla när de blir vuxna;)

Jepp, jag också:D

Donner
2009-06-14, 15:34

Jag träffade en 35-åring på crown för några veckor sedan. Han ville mäta *** inne på toaletten och sa att jag fick hans mobil om min var större än hans. Trodde först att han skojade men när han började knäppa upp bältet förstod jag att han inte gjorde det och fick säga till honom att stoppa tillbaka den. Sedan var han allmänt dryg/sliskig mot min tjejkompis så jag var tvungen att säga åt honom på skarpen att lägga ner. *screwy*

Morrris
2009-06-14, 15:39

Jävligt bra sammanfattat.

Henchman
2009-06-14, 15:45

Inte för att ja alls klär mig sådär. Men inte tycker jag det är sjukare att klä sig sådär i den åldern än att i din ålder springa efter sådana pojkar och ta kort på dom *screwy*

Wao
2009-06-14, 15:56
Inte för att ja alls klär mig sådär. Men inte tycker jag det är sjukare att klä sig sådär i den åldern än att i din ålder springa efter sådana pojkar och ta kort på dom *screwy*

Nja, nu är det ju inte han som tagit bilden. Har för mig att jag sett den i ett annat sammanhang på ett annat forum.

Jag tycker det är rätt kul att se 30+ klaga på ungdomar om hur respektlösa och dåligt klädda de är. Kan tippa på att just ni var likadana när ni var i vår ålder. Jag försvarar inte häng under arslet, gummisnoddar upp till knäna och mangafrillor utan dess like, men vafan, skärp er. Det finns mycket att klaga på hos de äldre också, men inte springer vi runt och gör forumpost/trådar om hur ni klär er och beter er.

C.E.J.
2009-06-14, 16:01
Sen finns det ju undantagen som ser ut som skatbon i huvudet och lyssnar på Tokio hotel

BWAHAHA KLOCKRENT!!! :laugh:

1. Du är civilare.

Vad i helvete håller du på med för skumraskaffärer om ordet "civilare" ens ingår i ditt vokabulär?

Finns mycket jag inte gillar med ... Vita kläder

Wut? +1 på det övriga du sa.

det är nice, men jag är ingen småkille ;)

Givetvis är du en småkille, du är väl typ 17 bast eller så, din längd har inte ett skit med saken att göra. Kanske är svårt att förstå men så är det.

Sen som någon sa ang. att ha byxorna nere i knävecket bara är en fas... Jag hade häng under halva högstadiet, det var en fas. Killar som fortsätter med detta in i arbetslivet och fortfarande har så när de är 30-something, då är det inte längre en fas.

Dra upp byxorna.
Ta av kepsen/mössan inomhus eller när det är varmt ute.
Ta av jackan inomhus eller när det är varmt ute.
Kamma bort spretfrillorna.
Håll käften.

Tack.

Wao
2009-06-14, 16:05
Varför ska man ta av sig mössan eller kepsen utomhus bara för att det är varmt? När det är varmt brukar det oftast vara soligt, och varför har man keps? För att inte få solen rakt i ögonen. Mössa kan diskuteras, det ser helt fel ut men det är accessoarer likt alla andra plagg.

MasterChief
2009-06-14, 16:15

Det där gick Schyffert igenom i sin stand up show faktiskt. Hans svar var att de unga idag revolterar genom att "inte bry sig om något". Det driver oss äldre till vanvett genom att de skiter i att ta ställning. Tycker det stämmer ganska bra.

Arf Pingvin
2009-06-14, 16:16
Härligt med ungdomar som känner sig manade att försvara det moderna G-hänget. Gällivarehäng gjort populär i "Byhåla" för er som är för unga att minnas. Typiskt tonåringar att vilja se ut som raggare från norrland :)

I can see your underwear.
I'm accessorizing!

mangemani
2009-06-14, 16:24
tror inte jag har sett till en enda numera som har byxorna sådär.
det har dött ut allt mer och mer.
slutet på 90 talet däremot,då såg man det vart man än vände blicken.

Loke
2009-06-14, 16:25
Det där gick Schyffert igenom i sin stand up show faktiskt. Hans svar var att de unga idag revolterar genom att "inte bry sig om något". Det driver oss äldre till vanvett genom att de skiter i att ta ställning. Tycker det stämmer ganska bra.

Alltså, nja, han sa att HANS generation revolterade genom att inte bry sig om något. Schyffert var nog ungdomligare än de flesta, så han tillhörde nog mentalt en generation som var iaf 5 år yngre än han själv, men han är ändå över 40.

C.E.J.
2009-06-14, 16:40
Varför ska man ta av sig mössan eller kepsen utomhus bara för att det är varmt? När det är varmt brukar det oftast vara soligt, och varför har man keps? För att inte få solen rakt i ögonen. Mössa kan diskuteras, det ser helt fel ut men det är accessoarer likt alla andra plagg.

Varför? Jo för att man har mössa när det är kallt. Är det då varmt istället så är det bara från vettet att fortsätta ha mössa på.

Jag vet inte varför man har keps, själv har jag det ibland när det regnar. Att ha keps mot solljus låter inte särskilt effektivt, solglasögon i såna fall. Jag vet ärligt talat inte varför man har solglasögon heller, att ha solen i ögonen är inte ett särskilt stort problem, men vad vet jag, man kanske inte ser cool ut om man sitter och kisar.

burre
2009-06-14, 16:44
Går man så på stan så kanske man inte bör klaga på någon annans klädstil heller. Men jag utgår ifrån att det är Pipphi du syftar på och han är alltid snyggt klädd.

Jag såg Piranha vid FS Sergel för ungefär ett år sedan i en löst sittande grön tröja i udda material med uppklippt hals så att byggarkedjan och trapzådrorna skulle synas lite extra. Tro mig, det var inte helt snyggt...

Om han nu alltid är snygg när man inte ser honom så är dagens kids på samma sätt välklädda när Piranha inte ser dem.

Next !

Wao
2009-06-14, 16:45
Varför? Jo för att man har mössa när det är kallt. Är det då varmt istället så är det bara från vettet att fortsätta ha mössa på.

Jag vet inte varför man har keps, själv har jag det ibland när det regnar. Att ha keps mot solljus låter inte särskilt effektivt, solglasögon i såna fall. Jag vet ärligt talat inte varför man har solglasögon heller, att ha solen i ögonen är inte ett särskilt stort problem, men vad vet jag, man kanske inte ser cool ut om man sitter och kisar.

Läs mitt inlägg en gång till. Försvarar inte mössor när det är varmt. Keps skyddar mot solljus i ögonen ja om man inte bär kepsen som ett mongo (bakochfram, på sidan osv osv)

Solglasögon är effektivt i solljus också, ja. Man slipper kisa, och nej inte för att det ser töntigt ut att kisa utan just för att det blir jobbigt i längden. Kan vara bra att ha solglasögon medan man kör bil så man slipper bli bländad också.

Mantus
2009-06-14, 16:46

Vad gäller solglasögon måste jag protestera. Det finns en uppsjö situationer där solglasögon är trevligt, och i vissa fall direkt nödvändigt, att använda. Som t.ex. när man kör bil i gensol, när man är sjuk och riktigt ljuskänslig eller när man är ute och springer på grusväg. Även på stranden kan det ibland vara skönt om man vill slippa kisa hejvilt hela tiden.
Däremot passar de sig inte i något socialt sammanhang som på stan, i en konversation eller på dansgolvet(där det dessutom är mörkt från början).

Commando1980
2009-06-14, 16:52
Okej ytterligare en tråd för oss 30 plussare som sågar er ungdomar, ämnet är fritt klädsel, stil, hyfs, uppfostran etc etc.

Det var bättre förr.

Jag börjar med att slå ett slag IGEN för hur man inte bär byxor.

instämmer. stör mig på de skitungar som går runt med brallorna nere vid knäna.

Loke
2009-06-14, 16:54
Men snälla, sitter ni seriöst och diskuterar om kepsar och solglasögon är praktiskt eller ej? Är det någon sorts tävling i töntighet?

Mantus
2009-06-14, 16:58
Men snälla, sitter ni seriöst och diskuterar om kepsar och solglasögon är praktiskt eller ej? Är det någon sorts tävling i töntighet?

Du får ursäkta att alla inte sitter ute på ett studentghetto och är coola 24/7.

egge
2009-06-14, 17:13
Härligt med ungdomar som känner sig manade att försvara det moderna G-hänget. Gällivarehäng gjort populär i "Byhåla" för er som är för unga att minnas. Typiskt tonåringar att vilja se ut som raggare från norrland :)

I can see your underwear.
I'm accessorizing!

Det är väl även ganska populärt inom hiphopkulturen. Tror inte direkt att tonåringar i Harlem/South Central hämtar sin inspiration ifrån den svenska skogsbygden.

krellik
2009-06-14, 17:22

HA HA HA HA HA

+fucking 1

Yes
2009-06-14, 17:24
Det är väl även ganska populärt inom hiphopkulturen. Tror inte direkt att tonåringar i Harlem/South Central hämtar sin inspiration ifrån den svenska skogsbygden.
Jag undrar om ungdomarna från dessa områden ens har råd med häftiga huppanuppa-kläder.

MasterChief
2009-06-14, 17:36
Alltså, nja, han sa att HANS generation revolterade genom att inte bry sig om något. Schyffert var nog ungdomligare än de flesta, så han tillhörde nog mentalt en generation som var iaf 5 år yngre än han själv, men han är ändå över 40.

Ok, så kanske det var.

kalle_kula
2009-06-14, 17:38
Jag undrar om ungdomarna från dessa områden ens har råd med häftiga huppanuppa-kläder.

Man kan råna andra ungdomar på deras kläder :)

Yes
2009-06-14, 17:40
Sant, att jag inte tänkte på det. :D

Piranha
2009-06-14, 17:42
Jag såg Piranha vid FS Sergel för ungefär ett år sedan i en löst sittande grön tröja i udda material med uppklippt hals så att byggarkedjan och trapzådrorna skulle synas lite extra. Tro mig, det var inte helt snyggt...

Om han nu alltid är snygg när man inte ser honom så är dagens kids på samma sätt välklädda när Piranha inte ser dem.

Next !

Sorry junioren det var inte jag.

Jag var på FS sergel för kanske 4 månader innan dess var det flera år sen, men du hade antaglien mössan så långt nerdragen så det påverkade ditt synfält så det är okej.

coxie
2009-06-14, 17:43

Förmodligen därför som kläderna sitter som skit.

Scratch89
2009-06-14, 17:45
Hahahaha! Nytt citat!

Förmodligen därför som kläderna sitter som skit.
Jag tror att du har kommit på något...

Wao
2009-06-14, 17:45

Vad är coolt att diskutera då?

Piranha
2009-06-14, 17:48
En till.

Mobilen är inte en speciellt bra ljudanläggning, så please spela inte den på högtalare ibland folk.

Scratch89
2009-06-14, 17:49
Mobilen är inte en speciellt bra ljudanläggning, så please spela inte den på högtalare ibland folk.

OK, den håller jag med dig om. Alla kategorier räknas.

Allan
2009-06-14, 17:50
:) Caféer är ju inget ungdomsställe direkt men går du till en klubb som är en ungdomsklubb så kan jag lova dig att ungdomarna inte ser dig som en hipp gamling..Du kanske tror att du smälter in eller att tiderna har förändrats men vi tänker:
1. Du är civilare.
2. Du är vakt.

Du fattade inte, eller hur? Jo, tiderna har förändrats. Jag har inget behov av att tas för ungdom eller ball - jag konstaterar bara att den synliga generationsklyftan har suddats ut. Grejen är att jag är på en klubb för att jag tycker det är kul, för att jag gillar musiken och för att jag trivs där. Om chipparna tycker jag är töntig skiter jag i. DET är en gigantisk skillnad från när jag var ung (yngre :) ) - för då var musik, klädstil, nöjen oerhört mycket mer generationsbundet. Och gamlingar var helt enkelt inte välkomna.
Så är det inte idag.

Donner
2009-06-14, 17:50
En till.

Här måste jag faktiskt hålla med. Fast lite roligt när man sitter på bussen och det kommer på ett invandrargäng och drar igång sin dunka, då drar man själv igång sin dead by april och kollar på dom glatt :D

Robert Svensson
2009-06-14, 17:53
En till.

Den håller jag med om. En anledning till att jag aldrig åker buss.

Angående byxor och allt sådant, kunde inte bry mig mindre, faktiskt. Vill de se fåniga ut så är det helt och hållet upp till dem.

Yes
2009-06-14, 17:55
Här måste jag faktiskt hålla med. Fast lite roligt när man sitter på bussen och det kommer på ett invandrargäng och drar igång sin dunka, då drar man själv igång sin dead by april och kollar på dom glatt :D
I det läget sitter de säkert och tänker "Guuud vilka rebelliska toner, att han bara vågar vara så cool och äga oss på detta episka sätt!".

Pudzianovski
2009-06-14, 17:56
Visa kalsongerna tycker jag inte är snyggt, det är snarare lite äckligt. Sen kan man väl tycka att folk ska respektera varandra oavsett ålder och klädstil.

coxie
2009-06-14, 17:58
Ja idioter som spelar musik på sina mobiltelefoner borde skjutas.

kalllee
2009-06-14, 18:01
men de är typ bara araber som spelar högt med mobiltelefoner

Piranha
2009-06-14, 18:01
I det läget sitter de säkert och tänker "Guuud vilka rebelliska toner, att han bara vågar vara så cool och äga oss på detta episka sätt!".

Mmmm detta "decibill-battle" i mobilt skrän är säkert till övriga resenärers belåtenhet.

Jag ser nästan fram till att bli lomhörd och få hörapparat man kan stänga av.

Allan
2009-06-14, 18:03

Bra svenska där - not. Och nej.

Trance
2009-06-14, 18:04
Du fattade inte, eller hur? Jo, tiderna har förändrats. Jag har inget behov av att tas för ungdom eller ball - jag konstaterar bara att den synliga generationsklyftan har suddats ut. Grejen är att jag är på en klubb för att jag tycker det är kul, för att jag gillar musiken och för att jag trivs där. Om chipparna tycker jag är töntig skiter jag i. DET är en gigantisk skillnad från när jag var ung (yngre :) ) - för då var musik, klädstil, nöjen oerhört mycket mer generationsbundet. Och gamlingar var helt enkelt inte välkomna.
Så är det inte idag.

Jag är säker på att även på din tid så var det några gamlingar som inte förstod att de inte var välkomna. ;)

Donner
2009-06-14, 18:08

Nej, dom blir irriterade. Vilket är mitt mål.

Cilia
2009-06-14, 18:11

och araberna verkar komma i alla färger och former numer.

Piranha
2009-06-14, 18:11
Nej, dom blir irriterade. Vilket är mitt mål.

Villket betyder att du skiter i alla andra i omgivningen som nu skall behöva höra skiten ifrån 2 håll nu, för att visa att du är minst lika korkad som dem.

kalllee
2009-06-14, 18:17
Bra svenska där - not. Och nej.

vad är det för fel?

Hemi
2009-06-14, 18:34

Tvärtom anser jag. "Non Smoking generation", Carola med bibeln, + en massa hurig gladdisco. Det fanns, typ postpunken eller vad man skall kalla det och den var ganska självdestruktiv men om världen svänger mellan konservativt och liberalt som någon sade så var då inte något sex drugs and rock'n'roll eller något rebelliskt överhuvudtaget på 80 talet. I alla fall inte första hälften. Inte nu heller, ungdomen är förskräckligt fyrkantig och konservativ just nu.

Rex
2009-06-14, 18:36
Dagens kärringar..
Herregud, det finns nog inget värre än ett gäng industri kärringar.. Jobbat på ett industriföretag i ett år nu. Får höra så jävla mycket gnäll och skvaller satt det inte finns. Snackar skit om allt och alla, även deras närmsta vänninor.

Dagens ungdomar..
Köper man ett par kallingar för 200-300kr st så vill man gärna visa upp det, inte för att jag gör det men jag kan förstå dom flesta. Inte dom som har byxorna nere vid knäna, det är bara för att få uppmärksamhet.

Emo's
Uppmärksamhet är deras enda mål, hoppas att dom lär sig o slica redigt satt man blir av med dem.

Raggare
Så jävla trött på dessa, jätteduktiga med bilar & mopeder men för jävla tröga för att använda sina kunskaper till något bra. Fan plugga och bli mekaniker eller nå, istället för att böna, tuta o köra raggarrundor hela tiden. O supa skallen av sig varje helg med tsprit.

HipHoppare
Änlitgen, denna ras är nästan utdött.. Ser inte allt för många av dessa numera. Raka kepsar och byxorna neddragna ner till knäna.
Det värsta är ju ändå vita wiggas.. blekvita svennar med svenska som modersmål som springer runt och bryter på svenska. HERREGUD!

Exdiaq
2009-06-14, 18:43
Alla ni nostalgiska gamla gubbar och tanter i tråden, det skulle inte skada om ni såg Penn & Teller: Bullshit! S06E10 - The Good Ol' Days innan ni säger "det var bättre förr". http://www.imdb.com/title/tt1287663/

Den här tråden visar bara att en del emellanåt är lika mentalt unga som de ni kritiserar. Kommer dragandes med föredomar, generaliserar och grupperar. Vafan, ni om några borde väl lärt är att det inte är så med er livserfarenhet?

Allan
2009-06-14, 18:44
Alla ni nostalgiska gamla gubbar och tanter i tråden, det skulle inte skada om ni såg Penn & Teller: Bullshit! S06E10 - The Good Ol' Days innan ni säger "det var bättre förr". http://www.imdb.com/title/tt1287663/

Den här tråden visar bara att en del emellanåt är lika mentalt unga som de ni kritiserar.

Vem är nostalgisk?

Dan S
2009-06-14, 18:47
Löjligt, 0-1% av de jag känner går på det där viset, fast man ser ju såna på stan ibland. Kalsong-randen kan synas ovanför byxorna, inget mer. Jag suckar åt folk som har byxorna under röven, får sån lust att bli våldsam av någon anledning, ser ingen praktisk nytta med det förutom att dom tycker dom är cool.

Piranha
2009-06-14, 18:49
Jag tänkte nämna svårigheten med att hålla temat "i detta fallet den här tråden", men det är nog gement för puckon snarare än ungdomar.

Exdiaq
2009-06-14, 18:50
Vem är nostalgisk?

Sisu bland annat.

Scratch89
2009-06-14, 18:50
Dagens kärringar..
Herregud, det finns nog inget värre än ett gäng industri kärringar.. Jobbat på ett industriföretag i ett år nu. Får höra så jävla mycket gnäll och skvaller satt det inte finns. Snackar skit om allt och alla, även deras närmsta vänninor.

Dagens ungdomar..
Köper man ett par kallingar för 200-300kr st så vill man gärna visa upp det, inte för att jag gör det men jag kan förstå dom flesta. Inte dom som har byxorna nere vid knäna, det är bara för att få uppmärksamhet.

Emo's
Uppmärksamhet är deras enda mål, hoppas att dom lär sig o slica redigt satt man blir av med dem.

Raggare
Så jävla trött på dessa, jätteduktiga med bilar & mopeder men för jävla tröga för att använda sina kunskaper till något bra. Fan plugga och bli mekaniker eller nå, istället för att böna, tuta o köra raggarrundor hela tiden. O supa skallen av sig varje helg med tsprit.

HipHoppare
Änlitgen, denna ras är nästan utdött.. Ser inte allt för många av dessa numera. Raka kepsar och byxorna neddragna ner till knäna.
Det värsta är ju ändå vita wiggas.. blekvita svennar med svenska som modersmål som springer runt och bryter på svenska. HERREGUD!

Nu brukar jag inte vara snabb att döma men... förståsigpåare som du är nog den värsta av alla sorter.

Donner
2009-06-14, 18:54
Villket betyder att du skiter i alla andra i omgivningen som nu skall behöva höra skiten ifrån 2 håll nu, för att visa att du är minst lika korkad som dem.

Japp, det händer att jag också skiter i omgivningen. Räcker med att se hiphoparnas min så gör det min dag.

Commando1980
2009-06-14, 18:56
Nu brukar jag inte vara snabb att döma men... förståsigpåare som du är nog den värsta av alla sorter.

känner du dig träffad?

sen är iofs hans rader om nödvändigheten av att vissa kallingarna skrattretande.

Commando1980
2009-06-14, 18:58
Sisu bland annat.

handlar väl snarare om att han lever i en annan verklighet jämfört med en snorunge från malmö.

Nithian
2009-06-14, 19:01

hahahahha

Hemi
2009-06-14, 19:07
Angående brallorna, Korklippt Iggy Pop 1986. Blev smått chockad när jag såg den dammiga gamla skivan ute i den gamla ladan.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/0e/Blahblahblah.jpg

Pepparkakssmurfen
2009-06-14, 19:35
Kan någon förklara varför,varför man har mjukisbyxor/jeans instoppade i intersportstrumpor. Kombinerat med lacoste skor (http://www.marcuswestberg.se/wp-images/mina-lacoste-skor.jpg).

Morrris
2009-06-14, 19:37
Köper man lite för stora byxor så blir de ju inte bara pösigare utan också längre. Då är det både stiligt och praktiskt att stoppa in dem i sina (en gång) vita strumpor. *spy*

Hemi
2009-06-14, 19:40
Kan någon förklara varför,varför man har mjukisbyxor/jeans instoppade i intersportstrumpor. Kombinerat med lacoste skor (http://www.marcuswestberg.se/wp-images/mina-lacoste-skor.jpg).

Kanske för att man inte hade råd med de hippa pösbyxorna?

Hemi
2009-06-14, 19:45
Eller benvärmare.

NKC
2009-06-14, 19:56
En till.

OK, här håller nog nästan alla med dig. Personligen störs jag inte så mycket men det gör de flesta andra. Helt klart respektlöst mot omgivningen och just detta fenomen är det ju endast ungdomar som står för. Ett otyg.

och araberna verkar komma i alla färger och former numer.

Haha :D
Håller för övrigt med, finns gott om svennebanan-ungdomar som leker konsert också.

Jag suckar åt folk som har byxorna under röven, får sån lust att bli våldsam av någon anledning, ser ingen praktisk nytta med det förutom att dom tycker dom är cool.

Sett dig skriva liknande saker ett par gånger nu tycker jag, agressionsproblem? Försök att inte bry dig så mycket om vad andra människor gör så blir du nog en lyckligare människa :thumbup:
Iaf när det är saker som egentligen inte påverkar dig

Krokodil
2009-06-14, 20:04
Jag tror att Allan (som vanligt) har en stor poäng i det han skriver.

En annan sak som jag reagerar på och som faktiskt gör mig innerligt ledsen är att det inte längre är självklart att ungdomar ska resa sig på bussen/tuben/spårvagnen och ge sin plats till gamla människor. Det måste vara min generation som uppfostrat våra yngel fel...

thatice
2009-06-14, 20:05
Men fatta snorhyvlar, dra upp byxorna och snyt er.

Loke
2009-06-14, 22:11
Hahahaha! Nytt citat!

Tack, tack :)

burre
2009-06-14, 22:21
Sorry junioren det var inte jag.

Jag var på FS sergel för kanske 4 månader innan dess var det flera år sen, men du hade antaglien mössan så långt nerdragen så det påverkade ditt synfält så det är okej.

Jo biffen, det var du. Du var alltså inte inne på FS utan gick förbi dörrarna längs med hötorget. Förra sommaren. Du gick med en kvinna. Så många rakade köttstycken med byggarkedjor finns det inte i denna stad.

Jag har sett dig på säkert 20bilder på kolo, I am not mistaken.

Ta på dig en skjorta till nästa gång. Tack.

Piranha
2009-06-14, 22:23
Jo biffen, det var du. Du var alltså inte inne på FS utan gick förbi dörrarna längs med hötorget. Förra sommaren. Du gick med en kvinna. Så många rakade kötthögar med byggarkedjor finns det inte i denna stad.

Jag har sett dig på säkert 20bilder på kolo, I am not mistaken.

Ta på dig en skjorta till nästa gång. Tack.

Det var fortfarande inte jag ägget, kedja har jag inte haft på bra många år nu, samt jag skulle aldrig gå omkring i en klippt tröja varken på gymmet eller ute, folk som känner mig vet detta.

Så åter igen du såg fel oavsett hur du ändrar din story.

Allan
2009-06-14, 22:24
Så många rakade kötthögar med byggarkedjor finns det inte i denna stad.

Du skojar? Det finns massor med såna. Och jag kan precis som Cilia intyga att det inte var Pirre. Han kör inte nån byggarstil alls utanför gymet. Har aldrig sett honom i trasiga träningskläder heller

Taisho
2009-06-14, 22:29

Briljant sammanfattning, unge man!

burre
2009-06-14, 22:36
Det var fortfarande inte jag ägget, kedja har jag inte haft på bra många år nu, samt jag skulle aldrig gå omkring i en klippt tröja varken på gymmet eller ute, folk som känner mig vet detta.

Så åter igen du såg fel oavsett hur du ändrar din story.

Jag vet och du vet. Sen kan du lura i kolo vad du vill :).

Din lille lögnare.

Arf Pingvin
2009-06-14, 22:38

Vet ni vad jag stör mig på. Alla skitband som kidsen lyssnar på. Dagens "hårdrockare" säljer sin själ för en extra dollar. Dead by April ska göra en version av sin låt Losing You med mindre growl för mer radio play. Att från början komma på tanken att göra en radiovänlig kärlekslåt... fyfan. På min tid gjorde banden 10-minuters epos och fick inte en minut i radion! :D

Erik__
2009-06-14, 22:44
Vet ni vad jag stör mig på. Alla skitband som kidsen lyssnar på. Dagens "hårdrockare" säljer sin själ för en extra dollar. Dead by April ska göra en version av sin låt Losing You med mindre growl för mer radio play. Att från början komma på tanken att göra en radiovänlig kärlekslåt... fyfan. På min tid gjorde banden 10-minuters epos och fick inte en minut i radion! :D

Så är det väl med all musik nu för tiden *kissass*

Scratch89
2009-06-14, 23:02
De gånger jag har sett Piranha har jag blivit förvånad över hur välklädd han faktiskt är, samtidigt som många sjuttonåringar grinar för att de inte kan hitta byxor som passar deras jättegrova ben. Hmmm...

Mantus
2009-06-15, 00:48

Jag måste börja bli gammal. Vad är det för band med alldeles för långa namn och alltför generiska toner folk lyssnar på idag. Dead by april, bullet for my valentine etc.etc. in extentio. Jag trodde nu metal skulle dö ut inte bli värre.

Matsa
2009-06-15, 01:01

Jo det har du förstås rätt i, din lille metalsnobb där. Men tack och lov så finns det ju ett fåtal som fortfarande håller sig till det receptet! :hbang:

spoonchest
2009-06-15, 04:41
I helgen nekade jag en man inträde på en servering på grund av att han var berusad.
"-Det är väl klart att jag har druckit!" snäser han ur sig.
"-mm, ok. Du kommer inte in."
Det här finner han sig inte i och undrar hur i helskotta JAG var kapabel till att bedöma huruvida han fick gå in och ta sig en öl eller inte.
Efter ungefär en kvarts dividerande går mannen och muttrar om att han ska spendera sina pengar nån annanstans.

Han är tillbaka efter ytterligare en kvart.
Nu ska diskussionen handla om min ålder. Jag berättar för mannen att jag är 23år gammal.
"Jag är 20 år äldre än dig." Får jag till svar.
Det var alltså på grund av MIN ålder jag inte var kapabel till att bestämma huruvida gubbjäveln kom in eller inte.
Nu dividerar han med en annan O-vakt i ungefär tio minuter. Sen ger han upp.

"Väx upp!" säger han åt mig när han raglar iväg..
Då hade jag svårt att hålla mig för skratt.
EDIT: läste fel på trådtitel..

Nitrometan
2009-06-15, 07:48
En till.

Precis. Sämre "ghettoblaster" finns inte.

http://nicholasmoenich.files.wordpress.com/2009/03/ghetto-blaster.jpg

Stoltz
2009-06-15, 07:55
Jadu Allan... Här var det mycket sanning och inga visor, och det kommer från en 22-årig 'snorvalp' :D

För övrigt finns det en sak som är värre än alla nedhasade byxor, nämligen kavajer med huvtröja under. Det kan mycket väl vara det fulaste som finns.

Det hade jag på en fest. Jag tyckte det såg riktigt bra ut med just den huvtröjan. Sedan såg jag bilder från festen. Det närmsta dygnet spenderades då i duschen med kakor.

Perspektiv.

Piranha
2009-06-15, 08:06
Stå i vägen överallt.

Vad skall vara så svårt med att inte stå mitt i dörröppningen, det är som de uppsöker platser med trängsel nästan just för att påverka strömmen av människor.

Senast idag påträffade jag en som stog still i mittgången på pendeltågen och blockerade passagen till dörren. Jag började med onda ögat, det funkade inte.
Sen påvisade jag snällt att han stog i vägen två gånger. Han bara glodde som jag var en idiot och flyttade sig inte en mm. Det kan varit mössan på huvet som gjorde honom döv förvisso?
Sen tillslut lyfte hans mamma i honom i barnvagnen och alla kom ut.

Scratch89
2009-06-15, 08:07
Stå i vägen överallt.

Vad skall vara så svårt med att inte stå mitt i dörröppningen, det är som de uppsöker platser med trängsel nästan just för att påverka strömmen av människor.

Senast idag påträffade jag en som stog still i mittgången på pendeltågen och blockerade passagen till dörren. Jag började med onda ögat, det funkade inte.
Sen påvisade jag snällt att han stog i vägen två gånger. Han bara glodde som jag var en idiot och flyttade sig inte en mm. Det kan varit mössan på huvet som gjorde honom döv förvisso?

Det kunde iofs varit valfri person över 55. Maken till långsamma och mjäkiga människor finns inte.

Donner
2009-06-15, 08:17

Måste gå lite OT nu men håller helt med dig. Därför jag lyssnar på deras demo versioner. Dra igång Promise Me på spotify om du vill få dig ett gott skratt. Iofs grät jag lite och dog inombords.

Stoltz
2009-06-15, 08:27

:laugh:

Just det där med att stå i vägen tycker jag dock att äldre är aningen bättre / Värre på än ungdomar. Som om alla vuxenlivets bekymmer öppnar sig i samma takt som dörren och att de måste stå och begrunda dessa ibland.

mangs
2009-06-15, 08:35
Stå i vägen överallt.

Först tyckte jag det mer lät som en pensionär som stod i vägen men på slutet blev det EPIC :)

Kan man sammafatta det som det främst är de neddragna mössorna som du finner irriiterande eller är det folk -25 generellt?. ;)

Mats J
2009-06-15, 08:47
Det som stör mig absolut mest är nog snorungarnas totala brist på respekt och hänsyn. Senast i går var det ett gäng på cycklar som står och pratar mitt i vägen och flyttar sig inte - eller sjukt sakta när man kommer med bilen. Känns som om de ska visa sig coola med att dra ut på att flytta sig. Tar väldigt stor plats, gör som de vill, skiter i andra, skiter i regler osv.

Piranha
2009-06-15, 09:02
:laugh:

Just det där med att stå i vägen tycker jag dock att äldre är aningen bättre / Värre på än ungdomar. Som om alla vuxenlivets bekymmer öppnar sig i samma takt som dörren och att de måste stå och begrunda dessa ibland.

Fråga kolon:

Vems lag spelar du på?

*popcorn*

mangs
2009-06-15, 09:12
Jag vet egentligen inte på vilken sida jag står, är 31 år och både klär mig och agerar därefter. Dock förstår jag inte varför både de unga och framför allt de äldre har sådana behov av att dissa varandras stilar när det redan konstaterats att glappet idag är oerhört mycket mindre.

Jag kanske bor på något konstigt ställe men i min värld hälsar man på någon som själv hälsat på en oavsett ålder och om man delar ut reklam eller ej. Så blev jag bemött när jag som 12-årig snoris delade reklam och så bemöter jag de ungdomar som jag möter idag.

Att bara kategorisera folk pga en ålder är att göra det för enkelt för sig. Det finns idioter i båda läger.

När jag ser ungdomar med extrem klädsel så har de valt att vara extrema av en orsak och jag tror sällan att det är pga ålder. Det var likadant för 5-10-15-20 år sedan.

Däremot är min åsikt att en äldre person som beter sig illa mot någon ung är betydligt värre än tvärtom. Som vuxen skall man vara med och forma nästa generation och genom att bete sig som en sur gammal skunk så bildar de unga sig lätt en uppfattning om att det är så alla gamlingar är. Precis på samma sätt som om många gamlingar ser på unga idag.

Det var precis samma diskussioner på 1800-talet.

Jag är inte av åsikten att det var bättre förr. vissa saker var såklart bättre då men det mesta är faktiskt betydligt bättre idag. Återigen, jag kanske har haft tur men jag tycker att ungdomar idag i större utsträckning är artiga och mogna individer.

Grahn
2009-06-15, 09:14
Folk i allmänhet är alltså ohyffsade och otrevliga, den äldre generationen har dock fördelen att man slipper se deras skinkor då de har listat ut hur ett bälte fungerar samt att de har råd med headset till sina mobiltelefoner så man slipper höra deras musik.

Äldre 1 yngre 0....mänskligheten -10 och får gå till utvisningsbåset.

Finska Lejonet
2009-06-15, 09:53
Måste nämna en grej angående det här med att resa sig för äldre som behöver sittplats i kollektivtrafiken. Flyttade för ett tag sedan till tunnelbanans blå linje(Tensta) och finner att ungdomar i allt större utsträckning reser sig för äldre här oavsett ursprung(har bott hela livet på röda linjen och åkt gröna till skolan).

Sen måste jag nämna att jag blev så dåligt bemött av äldre när jag delade ut tidningar på Södermalm som ung att jag blev rädd för dem och sprang så fort jag såg nån 60+. Det fjantigaste var när ett äldre par vägrade släppa in mig, min kompis och min pappa i trapphuset med en bunt tidningar när koden inte funkade(trodde vi var kriminella =?). :smash:

Det sjukaste var dock när jag var 7-8 år och var med en kompis vid Skanstull, vi skulle på bussen och en äldre man drar till min kompis med käppen över näsan så han börjar blöda för att han tyckte vi stod för nära ingången på bussen(vi stod på sidan om dörrarna). *gah!*

Ostknäcket
2009-06-15, 09:56
Måste nämna en grej angående det här med att resa sig för äldre som behöver sittplats i kollektivtrafiken. Flyttade för ett tag sedan till tunnelbanans blå linje(Tensta) och finner att ungdomar i allt större utsträckning reser sig för äldre här oavsett ursprung(har bott hela livet på röda linjen och åkt gröna till skolan).

Sen måste jag nämna att jag blev så dåligt bemött av äldre när jag delade ut tidningar på Södermalm som ung att jag blev rädd för dem och sprang så fort jag såg nån 60+. Det fjantigaste var när ett äldre par vägrade släppa in mig, min kompis och min pappa i trapphuset med en bunt tidningar när koden inte funkade(trodde vi var kriminella =?). :smash:

Det sjukaste var dock när jag var 7-8 år och var med en kompis vid Skanstull, vi skulle på bussen och en äldre man drar till min kompis med käppen över näsan så han börjar blöda för att han tyckte vi stod för nära ingången på bussen(vi stod på sidan om dörrarna). *gah!*

Piranha in disguise. ;)

NKC
2009-06-15, 09:57
Folk i allmänhet är alltså ohyffsade och otrevliga, den äldre generationen har dock fördelen att man slipper se deras skinkor då de har listat ut hur ett bälte fungerar samt att de har råd med headset till sina mobiltelefoner så man slipper höra deras musik.

Äldre 1 yngre 0....mänskligheten -10 och får gå till utvisningsbåset.

haha :laugh:

perfekt sammanfattning :thumbup:

saab900
2009-06-15, 13:32
Stå i vägen överallt.

Man får uppmärksamhet då. Både ungdomar med tvivelaktig klädsmak och äldre herrar och damer ägnar sig åt detta. De har rätt att stå där, så det så! Precis som med folk som går tre i bredd och täcker upp en hel cykelbana och glor surt när man plingar på idioterna, och den äldre herre som jag höll på att krocka med för att han var tvungen att cykla på vänster sida och inte ville vika av.

mangs
2009-06-15, 13:46
Man får uppmärksamhet då. Både ungdomar med tvivelaktig klädsmak och äldre herrar och damer ägnar sig åt detta. De har rätt att stå där, så det så! Precis som med folk som går tre i bredd och täcker upp en hel cykelbana och glor surt när man plingar på idioterna, och den äldre herre som jag höll på att krocka med för att han var tvungen att cykla på vänster sida och inte ville vika av.

Du läste inte hans sista mening? :D

Piranha
2009-06-15, 13:52

Jag finner en viss fördel i dessa situationer på 125 kg, dock trist att folk inte visar den minsta omtänksamhet.

C.E.J.
2009-06-15, 14:10
Köper man lite för stora byxor så blir de ju inte bara pösigare utan också längre. Då är det både stiligt och praktiskt att stoppa in dem i sina (en gång) vita strumpor. *spy*

Vad hände med att vika upp, sy upp m.m.? Stoppa ner i strumporna liksom, hur mycket luffare får man bli...

Dagens ungdomar..

Dagens ungdomar, som får 1050kr i månaden, varför i helvete får de för sig att köpa kalsonger för såna ohyggliga summor? Idioter.

handlar väl snarare om att han lever i en annan verklighet jämfört med en snorunge från malmö.

LOL helt rätt!

Yes
2009-06-15, 17:40
Stå i vägen överallt.
Detta är en av de få saker som verkligen irriterar mig i vardagen. Värst är när man kliver av tåget, eller åker uppför en rulltrappa, och väl ute eller uppe så stannar bara personen framför. Vad är det för jäkla guldfiskbeteende egentligen? Dessa personer måste vara helt oförmögna att tänka i flera led. Enda som tycks gå genom deras huvuden är; "kliv av tåget/åk upp för trappan" och när väl uppdraget är utfört måste de stå en stund och invänta nya instruktioner. Ska det verkligen vara så svårt att ta några extra steg så folk kan passera?

Ibland vore det skönt att vara stor som ett hus så man kan gå fram som en ångvält när det behövs.

Ett annat vanligt irritationsmoment är folk som inte kan vika en tum från sin färdriktning ens när det är trångt och mycket folk. Jag menar, är det inte mycket lättare att ta sig fram utan att gå in i eller axla folk på vägen? Jag brukar tycka det iaf, dessutom är det ju mindre risk att få en smäll på käften för att man knuffat till fel person.

Krokodil
2009-06-15, 17:44
Apropå folk som sölar och står i vägen... Hur kan dessa sniglar hinna först till rulltrappan när man kliver av tåget?

Yes
2009-06-15, 17:48
Apropå folk som sölar och står i vägen... Hur kan dessa sniglar hinna först till rulltrappan när man kliver av tåget?
Det är för att de samtidigt går som yra höns. De har något slags sjätte sinne som känner av på vilken sida någon försöker passera och placerar sig därmed hela tiden i vägen för folk.

Jag inser att jag låter som en bitter jäkla gnällspik men det är faktiskt PRECIS så det funkar. Helt sjukt.

Wao
2009-06-15, 17:58
Haha, jag känner igen mig så mycket i det du säger Yes. Ibland undrar man om folk ens tänker överhuvudtaget.

ceejay
2009-06-15, 18:04
Detta är en av de få saker som verkligen irriterar mig i vardagen. Värst är när man kliver av tåget, eller åker uppför en rulltrappa, och väl ute eller uppe så stannar bara personen framför. Vad är det för jäkla guldfiskbeteende egentligen? Dessa personer måste vara helt oförmögna att tänka i flera led. Enda som tycks gå genom deras huvuden är; "kliv av tåget/åk upp för trappan" och när väl uppdraget är utfört måste de stå en stund och invänta nya instruktioner. Ska det verkligen vara så svårt att ta några extra steg så folk kan passera?

Ibland vore det skönt att vara stor som ett hus så man kan gå fram som en ångvält när det behövs.

Ett annat vanligt irritationsmoment är folk som inte kan vika en tum från sin färdriktning ens när det är trångt och mycket folk. Jag menar, är det inte mycket lättare att ta sig fram utan att gå in i eller axla folk på vägen? Jag brukar tycka det iaf, dessutom är det ju mindre risk att få en smäll på käften för att man knuffat till fel person.

true att folk itne flyttar på sig etc ;) men när de uppmärksammat en stor snubbe på 2m så brukar de flytta på sig

Nitrometan
2009-06-15, 18:04
Detta är en av de få saker som verkligen irriterar mig i vardagen. Värst är när man kliver av tåget, eller åker uppför en rulltrappa, och väl ute eller uppe så stannar bara personen framför. Vad är det för jäkla guldfiskbeteende egentligen? Dessa personer måste vara helt oförmögna att tänka i flera led. Enda som tycks gå genom deras huvuden är; "kliv av tåget/åk upp för trappan" och när väl uppdraget är utfört måste de stå en stund och invänta nya instruktioner.
De måste vänta på att rösterna ska tala om för dem vad de ska göra.

130kg finsk sisu
2009-06-15, 18:20

Var har jag varit nostalgisk exidag?

Kross
2009-06-15, 18:24
De måste vänta på att rösterna ska tala om för dem vad de ska göra.

Eller tutan. Stod en jävla massa snorungar och drack Monster Energy precis bakom min bil på parkeringen the other day utan en tanke på att nån faktiskt kanske har tänkt ta sig ut med fordonet. Givetvis hade dom sina ap-balla Monster hoodies och mössor med skärm. Vafan är det för trend att hinka energidryck och klä sig i energidrycksmerchandise?

Seven
2009-06-15, 18:29
Jag vet egentligen inte på vilken sida jag står, är 31 år och både klär mig och agerar därefter. Dock förstår jag inte varför både de unga och framför allt de äldre har sådana behov av att dissa varandras stilar när det redan konstaterats att glappet idag är oerhört mycket mindre.

Jag kanske bor på något konstigt ställe men i min värld hälsar man på någon som själv hälsat på en oavsett ålder och om man delar ut reklam eller ej. Så blev jag bemött när jag som 12-årig snoris delade reklam och så bemöter jag de ungdomar som jag möter idag.

Att bara kategorisera folk pga en ålder är att göra det för enkelt för sig. Det finns idioter i båda läger.

När jag ser ungdomar med extrem klädsel så har de valt att vara extrema av en orsak och jag tror sällan att det är pga ålder. Det var likadant för 5-10-15-20 år sedan.

Däremot är min åsikt att en äldre person som beter sig illa mot någon ung är betydligt värre än tvärtom. Som vuxen skall man vara med och forma nästa generation och genom att bete sig som en sur gammal skunk så bildar de unga sig lätt en uppfattning om att det är så alla gamlingar är. Precis på samma sätt som om många gamlingar ser på unga idag.

Det var precis samma diskussioner på 1800-talet.

Jag är inte av åsikten att det var bättre förr. vissa saker var såklart bättre då men det mesta är faktiskt betydligt bättre idag. Återigen, jag kanske har haft tur men jag tycker att ungdomar idag i större utsträckning är artiga och mogna individer.

Tycker att det du säger är bra! Vill bara tillägga att alla har sina "bad days" och att man någon dag skiter i att ha hyffs och ha respekt för äldre och yngre inte är en katastrof. Istället för att vara kritisk, kan man försöka att hjälpa till eller påverka på något annat sätt.

En sak som jag verkligen har lagt märke till är att de flesta som kör bli skiter fullständigt i att stanna för förbipasserande cyklister och kör som galningar!

Angående araber och musik, en arab representerar inte hela befolkningen! De flesta svenskarna skyller på invandrare men i själva verker är det SVENSKAR. Jag tycker att många invandrare har mer respekt för äldre och har mer hyffs än de flesta svenska ungdomarna. Självklart finns det dumma människor men oavsätt så tycker jag att man inte skall skylla på att en viss grupp, att de är sämre än andra och blabla!

stevebc
2009-06-15, 19:02
En av mina favorit-tv-serier är "Grumpy Old Men". Sitter inte och gapskrattar, snarare myser sådär, och hoppas att jag en dag också kan sitta och klaga på folk men ändå komma undan med det :)

Hemi
2009-06-15, 19:13
Någon som minns sketcherna där pensionärerna på skateboard muckar med ungdomsgänget i Trazan Apansson? "Åh, nej, pensionärerna kommer!"

saab900
2009-06-15, 19:39
En sak som jag verkligen har lagt märke till är att de flesta som kör bli skiter fullständigt i att stanna för förbipasserande cyklister och kör som galningar!

En sak jag märker när jag kör bil i stan är att jag konstant får sitta på helspänn för alla kamikazecyklister med lurar i öronen, ena handen i fickan och den andra knappandes på mobilen som susar rätt ut över vägen. Körkort för cykel ftw (och barn), men det är en annan gnälltråd.

tumme
2009-06-15, 19:53
.. Värsta jag vet är dom som går fram till en biljettspärr och stannar, tar fram handväskan/ryggsäcken, tar fram plånboken, tar fram kortet, drar kortet och står och kollar på lampan för att kolla om det funkar. Som om dom blir förvånade varenda jävla gång att spärren finns där och att den fungerar på samma sätt som förra gången. Ibland blir man bra sugen att bara tackla dom bakifrån när dom står där och fipplar med sitt kort.*gah!*

Lite ot men var tvungen att skriva av mig lite :smash:

Piranha
2009-06-15, 20:18
När de små liven talar i gåtor och blandar friskt upp latinska förkortade ord och sen gör narr av en när man inte förstår.

ex: Wow, kolla in mina guns !11!!

osv osv

BAH !

Tricce
2009-06-15, 20:20
När de små liven talar i gåtor och blandar friskt upp latinska förkortade ord och sen gör narr av en när man inte förstår.

osv osv

BAH !

haha wtf det va ju precis va du sa till min son på ICA!!

Ostknäcket
2009-06-15, 20:20

osv osv

BAH !

Guns=latinskt? ;)

Piranha
2009-06-15, 20:22
haha wtf det va ju precis va du sa till min son på ICA!!

Din son var för stunden besudlad med dagis-smitta :D

Piranha
2009-06-15, 20:23
Guns=latinskt? ;)

Du ser, helt förvirrande.

Varför kan ni inte bara läsa kamratposten ... som förr?

Daniel L
2009-06-15, 20:25
Hur gammal är du, Piranha?

Piranha
2009-06-15, 20:27
Hur gammal är du, Piranha?

Det gick alldeles utmärkt till 30 nånstans, sen rasade allt.

Ostknäcket
2009-06-15, 20:35
Ähh, Piranha, du är bara avundsjuk på oss unga som får lov att ha byxorna långt nere, och för att du inte kan ha det längre pga ålder. *suck* Genomskinligt... ;):D

ceejay
2009-06-15, 20:37
Ähh, Piranha, du är bara avundsjuk på oss unga som får lov att ha byxorna långt nere, och för att du inte kan ha det längre pga ålder. *suck* Genomskinligt... ;):D

Det är inte pga ålder han inte kan, det är böjröven som ställer till det!

Piranha
2009-06-15, 20:37

Dels ålder och sen är de fan fysiskt omöjligt.

Nitrometan
2009-06-16, 10:01
Det gick alldeles utmärkt till 30 nånstans, sen rasade allt.
Stackare. Testa att bara fylla 26. Eller sluta fylla år. :D

Allan
2009-06-16, 10:43
Eller sluta fylla år. :D

Funkar utmärkt!

Anton Fräs
2009-06-16, 11:15

Har cyklister ens enligt lag företräde? Trodde det gällde enbart fotgängare..

C.E.J.
2009-06-16, 11:20
Har cyklister ens enligt lag företräde? Trodde det gällde enbart fotgängare..

Du har helt rätt Anton. Finns då inget värre än när man som cyklist fint står still och visar att man inte ska cykla över gatan, och bildjefveln stannar iaf!

Anton Fräs
2009-06-16, 11:23
Du har helt rätt Anton. Finns då inget värre än när man som cyklist fint står still och visar att man inte ska cykla över gatan, och bildjefveln stannar iaf!

Är du ironisk eller ej? När jag väl stannar i tron att bilen skall dra på i full fräs och biljäveln faktiskt stannar för mig och typ är på övergångsstället tycker jag faktiskt det e lite luwlz.

Men jag frågar igen, vad säger lagen?

Sebbe_H
2009-06-16, 11:25
Är du ironisk eller ej? När jag väl stannar i tron att bilen skall dra på i full fräs och biljäveln faktiskt stannar för mig och typ är på övergångsstället tycker jag faktiskt det e lite luwlz.

Som han redan skrivit, cyklar har inte företräde förutom när man leder cykeln. Sen vad det har med sågning av ungdomar att göra är ju en annan diskussion.

ceejay
2009-06-16, 11:25

cyklister har inte företräde över

blir alltid lika irri när bilen stannar för mig eller att någon bil framför mig stannar för en cyklist BLÄ

Grahn
2009-06-16, 11:26
Agående cyklar? Det är ett fordon som bilen med lite undantag för motorväg och dyl. Övergångställen är till för gångare....

C.E.J.
2009-06-16, 11:28

Ej ironisk. Tycker som du, med skillnaden att jag blir irriterad snarare än tycker det är luwlz.