handdator

Visa fullständig version : Diet, öh...

Frillan
2009-06-13, 20:24
Har dietat nu, gått från 113 kg till 93 kg sedan januari. Har bibehållt bra med massa trots att jag tappat en del fett relativt snabbt. Hade tänkt att landa på 85 kg till mitten av höst, sen är det klart. :)

Nu slog det över totalt i helgen, jag har tryckt chips, läsk, flingor mjölk, i KOPIÖSA mängder... (både idag och igår) *grr27* mår psykiskt dåligt nu och känner mig fet.... Nu på måndag åker vi till egypten med all inclusive (dvs buffe hela dagarna). Kan det vara något att lägga om till LCHF under semestern för att inte lägga på sig fett? Och samtidigt får jag väl försöka ha som riktmärke att simma minst 1500 meter / dag.... är sjukligt rädd att lägga på mig fett..*screwy*

Agoge
2009-06-13, 20:29
behövs ingen LCHF.. ligg på underskott bara ;P ät kolisar också

Rusk
2009-06-13, 20:32
När man är på semester så tycker jag allt att du kan skippa deffen, inte ofta man åker utomlands, måste ju få leva med: ) Men vet att ångesten är jobbig:P Drog i mig en halv pizza igår efter 16 dagars deffande:P Vart nästan lite emo på kvällen haha:P

mikaelj
2009-06-13, 20:34
Nu slog det över totalt i helgen, jag har tryckt chips, läsk, flingor mjölk, i KOPIÖSA mängder... (både idag och igår) *grr27* mår psykiskt dåligt nu och känner mig fet.... Nu på måndag åker vi till egypten med all inclusive (dvs buffe hela dagarna). Kan det vara något att lägga om till LCHF under semestern för att inte lägga på sig fett?

Det är nästan alltid enklare att hålla sig mätt på mindre energi om du äter mycket fett och lite kolhydrater. Är det buffé blir det perfekt, då kan du äta precis vad du vill.

Och oroa dig inte över din frossa idag & igår. Den gör varken från eller till. :-)

Trevlig resa!

Tolkia
2009-06-13, 20:35
Det där händer många bantare åtminstone någon gång. Händer det en gång är det ingen fara, blir det ett system av omväxlande tokbantning och tokätande kallas det ätstörningar och då är det mindre kul.

Det som avgör om du går ned i vikt är hur mycket du äter, det gäller även för LCHF; det är ingen "magisk" diet som du kan äta hur mycket som helst på, utan att gå upp i vikt (om än Aftonbladet ibland vill få det att framstå så). Obs. att jag inte dissar LCHF som bantningsmetod, det jag vill få fram är att den inte I SIG kommer att få dig att gå ned i vikt, det handlar om hur du hanterar den. Annars finns det inget som säger att du MÅSTE äta ihjäl dig bara för att det finns obegränsad tillgång på mat på semesterorten. Med ditt utgångsläge (lätt tjockisnoja) kan det vara vettigt attt inte gå in för att gå ned i vikt under semestern, utan satsa på att behålla den viktnedgång du åstadkommit. Om du får äta en del av det du vill äta, blir risken mindre för att du skall spåra ur och tokäta som om du aldrig skulle få äta igen. Dessutom kan du behöva träna på att äta "lagom"; du vill ju vad jag förstår behålla din nedbantade vikt när du bantat klart.

dt06mj2
2009-06-13, 20:42
Tänk såhär, är du borta i två veckor och ligger på 500 kcal överskott varje dag kommer du gå upp ett kilo, det är inte så värst mycket.

Ligger själv på diet, men idag tog jag både diet och träningspaus, drog två kebabrullar och två Ben & Jerrys. *popcorn*

Heniin
2009-06-13, 21:22
Ha inte ångest över att du nu har vräkt i dig massa onyttigheter utan tänk frammåt och arbeta vidare mot ditt mål. Har varit på all inclusive i egypten 2 gånger och det finns alltid väldigt mycket att välja mellan, ge dig inte på avdelningen med kakor på direkt utan gå till salladsbuffen och fyll upp talriken med diverse grönsaker, brukar också finnas stekta eller kokta grönsaker ( i buljong )

Kött är det ingen brist på, prova deras otroligt goda lammbiffar om dem servera dem :)
Ha en toppen resa och glömt inte bort att du e på semester så NJUT av vädret och den goda maten.

eskiil
2009-06-14, 00:31
Nej förfan!

Är det semester så är det ;)

Försök ät mycket proteinrik mat bara.

Håll dig borta från allt friterat som oftast brukar dyka upp mitt i semestern hehe.

stridis
2009-06-14, 09:36
För helvete! Börja inte lägg om kosten bara sådär i panik. Vettiga matvanor är det du skall sträva efter, sådana som tål lite buffé.

En gång, ingen gång... Men skall du problematisera ätandet så kan du väl börja fundera varför det blev så, vilken impuls var det som triggade episoden? Om du nu var hungrig och sugen på något smarrigt, kunde du inte gjort något sådant som var lite mer lagom? Du har varit på en ganska strikt diet, eller hur?