handdator

Visa fullständig version : Vad äter du helst på din ätardag?

Colby
2009-06-10, 11:35
Själv äter jag gärna, godis glass chips osv osv.

martikainen
2009-06-10, 11:36
Kladdkaka! *dreggel*

Varulven
2009-06-10, 11:38
Popcorn.

Med ostsmak.

stafh
2009-06-10, 11:39
Barn!!

14K
2009-06-10, 11:39
pannkakor med nutella

J.V
2009-06-10, 11:40
Barn!!Kan inte sluta fnissa. :D

Alexton
2009-06-10, 11:42
Oliver och öl.

Zsara
2009-06-10, 11:44
Hemmagjord blåbärspaj(utan pajbotten) me smultäcke av kokos, smulor o mandelmassa o en god vaniljsås till detta! *mums* helt inne på bärpajer just nu, blir minst 1 gång i veckan, MINST :D

Åsberg
2009-06-10, 12:07
Kvarg

Jpn
2009-06-10, 12:12
Måste nog medge att choklad är något som jag är svag för, men har absolut inget problem att hålla mig från att äta "godis" blir väldigt sällan sugen. Och det är man ju glad för till skillnad från en del man känner som helt plötsligt kan bli så godis sugen så dom måste handla godis annars kan dom inte sova på kvällen typ :D

Frillan
2009-06-10, 12:17
Ölkorv med fetaost och öl = )

Alfred Nobel
2009-06-10, 12:18
Jag har inga ätardagar. Det jag kan bli sugen på är fet mat. Pizza, kebab och hamburgare t.ex. Eller en gräddig potatisgratäng, hembakt bröd med ost och marmelad, vitlöksbaguette med hemgjord aiolo...

Det händer att jag äter dessa måltider 1-2 gånger i veckan, utspritt. Orkar inte behöva vänta/planera in när jag får unna mig något "onyttigt" :)

Yip_man
2009-06-10, 12:20
Chips mmmmmm och coca cola till

Zsara
2009-06-10, 12:21
Jag har inga ätardagar. Det jag kan bli sugen på är fet mat. Pizza, kebab och hamburgare t.ex. Eller en gräddig potatisgratäng, hembakt bröd med ost och marmelad, vitlöksbaguette med hemgjord aiolo...

Det händer att jag äter dessa måltider 1-2 gånger i veckan, utspritt. Orkar inte behöva vänta/planera in när jag får unna mig något "onyttigt" :)

+1 på ingen ätardag :)

Bahir
2009-06-10, 12:21
Om jag kunde så skulle jag sätta i mig en kebabrulle från Hässelby pizzeria. Och/eller en kladdkaka med rätt konsistens. Jag har inte kunnat äta någon av dem på över ett år.

Eddie Vedder
2009-06-10, 12:25
Det jag blir bjuden på.

Det vissa av er kallar "ätardag" blir ju de gånger jag bjuds på mat och där äter jag ju vad som bjuds. Käkar inte alltid efterrätter men ibland.

Alfred Nobel
2009-06-10, 12:27
Om jag kunde så skulle jag sätta i mig en kebabrulle från Hässelby pizzeria. Och/eller en kladdkaka med rätt konsistens. Jag har inte kunnat äta någon av dem på över ett år.

Bor du i västerort? Jag har aldrig ätit kebaben från hby pizzeria men jag förmodar att den är god. Annars är greken i vby centrum förbaskat god, speciellt gyrosen :thumbup:

Alfred Nobel
2009-06-10, 12:28
Det jag blir bjuden på.

Det vissa av er kallar "ätardag" blir ju de gånger jag bjuds på mat och där äter jag ju vad som bjuds. Käkar inte alltid efterrätter men ibland.

Därför älskar man studentmottagningar, bröllop, födelsedagsfirande, midsommar och julafton. Härliga tider med mycket god mat :)

Mourten
2009-06-10, 12:38
Ätardagar är för amatörer.
EAT, SLEEP, BODYBUILD FTW!

Frillan
2009-06-10, 12:41

Konstigt, finns ett flertal bodybuilders som har ätardagar.... då är de amatörer :smash:*mini

många behöver ätardagar för att deras diet överhuvudtaget skall fungera. Alla orkar inte hålla
sin kosthållning till 100%... det kan vara skönt att komma ifrån det ibland..

Mourten
2009-06-10, 12:44
Konstigt, finns ett flertal bodybuilders som har ätardagar.... då är de amatörer :smash:*mini

många behöver ätardagar för att deras diet överhuvudtaget skall fungera. Alla orkar inte hålla
sin kosthållning till 100%... det kan vara skönt att komma ifrån det ibland..

Finns ett flertal bodybuilders som gått å fått roidrage å hamnat på kåken för mord på sin barnflicka, är de då förstårligt med mord?
Bara för att man är BB behöver man inte vara den perfekta människan :)

BigSpawn
2009-06-10, 12:46
Har blivit lite olika under vårens ätardagar(oftast lördagar), lustiga är att man innan tänker, nu jäklar ska jag äta som en galning, och sen får man ge upp ganska tidigt för att man inte får i sig så mycket.
Men en typisk ätardag bestod då av, burgare(oftas Mcdonalds, finns ingen MAX i närheten), godis, en hel B&J cockie dough(damn dessa är mastigare än de ser ut), läsk, Risgrynsgröt på tub, digistivekex med messmör och säkert mer saker som jag förträngt. Äter även proteinpulver utöver detta för att hålla protein högt.

När jag bodde i Gävle så blev det ibland så att man gick till American take away(som hade buffe med panpizza och tacos o annat gott:) ) Där kunde man allt klämma i sig skapliga mängder mat:D

Diggler
2009-06-10, 12:51
Varje dag är en ätardag, men mellanmålsfavoriten är att köpa en limpa grekiskt lantbröd, dela som en baguette, bre på smör, ost, brieost, rostbiff, gravad lax, tunnt skivad tomat, grillat(eller stekt) och upphackat kycklingbröst och tzatziki. Mjölk, vatten eller folköl är gott att dricka till.

Eddie Vedder
2009-06-10, 12:57

Å andra sidan har du ju själv påstått att det finns dagar då du käkar en pizza eller whatever. Jag ser inte en "ätardag" som något som måste vara en dag där man svullar i sig till illamående och magsmärtor sätter stopp.

Att käka extra mycket och/eller extra gott utan vidare funderingar på nyttighet, kcal, protein o.s.v. är min syn på en ätardag. Men visst kan ordet tolkas olika.

Greg
2009-06-10, 13:09
Å andra sidan har du ju själv påstått att det finns dagar då du käkar en pizza eller whatever. Jag ser inte en "ätardag" som något som måste vara en dag där man svullar i sig till illamående och magsmärtor sätter stopp.

Att käka extra mycket och/eller extra gott utan vidare funderingar på nyttighet, kcal, protein o.s.v. är min syn på en ätardag. Men visst kan ordet tolkas olika.

+1 på den.

Men typ 1-3 liter glass brukar jag trycka i mig på en ätardag.

Biceps
2009-06-10, 13:12
Har inte specifika ätardagar men när jag svullar till det så blir det väl pizza/chips

J.V
2009-06-10, 13:17
Roligare att träna lite extra så kan man ha "ätardag" varje dag.

Bahir
2009-06-10, 13:19
Bor du i västerort? Jag har aldrig ätit kebaben från hby pizzeria men jag förmodar att den är god. Annars är greken i vby centrum förbaskat god, speciellt gyrosen :thumbup:

Bodde, nu bor jag i Australien. Kebaben här är anus. Hässelby (gård) pizzeria är bäst när det gäller kebab i min mening. Har hört gott om pizzorna på Flystas pizzeria (eller den kanske hette något annat, men i den trakten i alla fall), men Solsta pizzeria i Sundbyberg har annars de bästa pizzorna i mitt tycke. Vällinge hus tycker jag inte om - för dyrt. Jag skulle hellre gå några hundra meter ner till Rondellgrillen och ta en kebab; de har de bästa såserna (fast jag föredrar nybakat bröd).

Alfred Nobel
2009-06-10, 13:25
Bodde, nu bor jag i Australien. Kebaben här är anus. Hässelby (gård) pizzeria är bäst när det gäller kebab i min mening. Har hört gott om pizzorna på Flystas pizzeria (eller den kanske hette något annat, men i den trakten i alla fall), men Solsta pizzeria i Sundbyberg har annars de bästa pizzorna i mitt tycke. Vällinge hus tycker jag inte om - för dyrt. Jag skulle hellre gå några hundra meter ner till Rondellgrillen och ta en kebab; de har de bästa såserna (fast jag föredrar nybakat bröd).

Okej, får väl ta mig en sväng förbi hässelby gård och ge kebabrullen en chans. Här i flysta finns "Il Postino" som gör dunderstora pizzor. Kebabrullen smakar helt okej, finns bättre, men även den är stor som ett basebollträ (Vill man ha mycket mat beställer man en sådan med extra kebabkött, jag har aldrig orkat i mig hela och då är jag ganska stor i maten enligt mina vänner). En annan pizzeria heter "Pizzeria Ancelo" som säljer "viking kebab" vilket är en calzone + kebabkött, isbergsallad och kebabsås. Riktigt bra!

Jag håller med dig om att kebabrullen skall vara gjord på nygräddat bröd och inte färdigköpt tunnbröd.

Arf Pingvin
2009-06-10, 13:32
Gröt till frukost, gainer innan och efter träning. Lunch efter träning på kinakrog. Grillat m. klyftpotatis o diverse tillbehör till middag, ett par öl till det, efterätt, godis och snacks tills man blir less på kvällen. Då lägger man på sig ett par kilo kvalitetsmassa på en gång runt lilla midjan :)

Christyle
2009-06-10, 13:37
Jag tycker inte att Pizza är gott längre hehe men på mina ätardagar rör det sig mer om lite sötare saker som Chokladbollar och kladdkaka Kex choklad jag älskar Chocolate!! och stark mat så chips med kryddstark smak som den starka Pringles eller den starka Cheez doodlez

kalajset
2009-06-10, 13:41
Har "ätardag" de flesta dagar under en deff, om man med det menar äta "onyttigheter". Det blir gärna choklad, men även lösgodis, chips, eller popcorn. Pizza en gång i veckan deff som bulk är även det givet. :thumbup:

Bahir
2009-06-10, 14:13
Okej, får väl ta mig en sväng förbi hässelby gård och ge kebabrullen en chans. Här i flysta finns "Il Postino" som gör dunderstora pizzor. Kebabrullen smakar helt okej, finns bättre, men även den är stor som ett basebollträ (Vill man ha mycket mat beställer man en sådan med extra kebabkött, jag har aldrig orkat i mig hela och då är jag ganska stor i maten enligt mina vänner). En annan pizzeria heter "Pizzeria Ancelo" som säljer "viking kebab" vilket är en calzone + kebabkött, isbergsallad och kebabsås. Riktigt bra!

Jag håller med dig om att kebabrullen skall vara gjord på nygräddat bröd och inte färdigköpt tunnbröd.

Just det, Il Postino, den snackade polarna om förut, men jag drog aldrig dit för att prova. Kanske drar dit när jag kommer tillbaka till Sverige om några veckor.

Solsta pizzeria i Sundbyberg har också enorma pizzor, och den största menyn jag någonsin sett, i flera bemärkelser. Den täcker en hel vägg och har över 100 alternativ.

L-Sami
2009-06-10, 14:16
Suprememål MAX gillar jag att äta lite då och då. Pizza kan vara gott också.

tja88
2009-06-10, 15:20
Korv med mos! Ibland unnar jag mig även extra senap, alt. lite grädde i moset.

coxie
2009-06-10, 15:22
Det beror helt på humör och tillgänglighet men vanligtvis så ska det vara fett, salt och kolhydratsrikt.

Mourten
2009-06-10, 15:24

Ah ni/du feltolkar mig, jag menade snarare att en deff/bulk inte behöver innefatta ätar dagar på de sättet. Alltså kcal ska styra in riktigt exakt vad.

Piranha
2009-06-10, 15:26
Nu har jag inte ätardagar om man inte räknar varje dag då, men jag är jävligt torsk på kakor i alla former.

http://www.saukfire.com/images/cookie%20monster.jpg

robztr14
2009-06-10, 15:34
eftersom jag jobbar på chokladlager så blir det självfallet choklad. Walters mandlar är galet god

malfunction
2009-06-10, 15:42
Har inte ätdagar egentligen. Jag äter mindre skit om jag är mindre strikt. Vanilla Coke är det jag njuter av mest tror jag, vilket jag får tag på ungefär 1 gång varannan månad.
Vitt bröd är också något jag älskar och det har väl hänt att jag köpt en sån där riktigt stor bake-off baguette och fyllt med tofu, grönsaker och hummus.

Jockefoten
2009-06-10, 16:01
Förutom vid deff (där jag aldrig har ätardagar) är varje dag ätardag, dvs jag äter vad jag kommer över.

Morty
2009-06-10, 16:05
Det blir typ IF och pizza eller liknande under mina ätardagar. Självklart gymmar jag även de dagarna. Man blir mycket mätt och belåten men behöver inte faila sin kaloribudget.

BobaFett
2009-06-10, 17:53
pannkakor med nutella

Jag med haha :D ...fan nu måste jag steka några bara för det :smash:

Supercharger
2009-06-10, 18:48
Kan vara allt möjligt, men oftast chips. I matväg så brukar jag unna mig någon extra sås eller så blir det pizza/kebab.

Har inte heller någon "ätardag", utan om jag tycker att jag har tränat lagom och käkat nyttigt så kan jag unna mig något gott dåd och då.

Lellan
2009-06-10, 18:56
Har inte ätardagar och finns för mkt onyttigheter jag tycker om för att jag ska orka räkna upp dem.. :D

Men som tur är gillar jag verkligen vad vissa kallar "deffmat" också, äter inte nåt jag inte njuter av - men har vett nog att njuta när jag blir bjuden på något som är gott men även onyttigt. Eller om jag på eget bevåg får ett sug, chokladsug poppar upp så ofta att jag har som rutin att lägga fram en ruta choklad varje dag. Hoppar över den ibland, men gött att den ligger där och väntar snällt. :D

Mina pannkakor med vanilj och morötter i + mineralvatten för extra krisp stekta i gjutjärnspanna med mkt smör är dock inte att leka med... *drool* Gärna hjortronsylt och grädde till, kanske lite sötmandlar att knapra på till. Å hallonsorbet. *drool* Igen. :)

Alfred Nobel
2009-06-10, 19:08
Solsta pizzeria i Sundbyberg har också enorma pizzor, och den största menyn jag någonsin sett, i flera bemärkelser. Den täcker en hel vägg och har över 100 alternativ.

Jag har faktiskt ätit där, vill minnas att AIK- eller Hammarbypizzan var den jag åt senast. Brukade luncha där när jag praktiserade på en reklambyrå i sumpan :)

Pamela
2009-06-10, 19:14
Naturgodis
Kladdkaka
Ben Jerrys-glass
Hemmagjorda hamburgare
Blåbärspaj
Vitlöksbröd
Cheesecake
Mazariner
Pannkakor
Chocolate Chip Cookies
Ugnsbakad leverpastej direkt ur burken (yeah)
Kinamat
Grillad biff med potatismos
Mockarutor

ojojoj det finns hur mycket som helst.

mattilainen
2009-06-10, 19:25
Älskar att köpa lite kinder choklad och hälla upp cola zero i ett glas fullt av is ochbara njuta av varje kinder chokladbit. Efter varje nyöppnad "rad" tänker jag för mig själv "Här kommer det 117 kcal till"

Colby
2009-06-10, 19:27
Älskar att köpa lite kinder choklad och hälla upp cola zero i ett glas fullt av is ochbara njuta av varje kinder chokladbit. Efter varje nyöppnad "rad" tänker jag för mig själv "Här kommer det 117 kcal till"

Haha made me lol :D

mattilainen
2009-06-10, 19:37
Haha made me lol :D

Det är skoj hur tankarna går när man käkar något när man alltid räknar kcal :=)

coxie
2009-06-10, 20:00
Wasabidoppade jordnötter och youghurtdoppade bananer är jävligt gott det med.

Just wasabi går ju att äta tills magen dör.

Christyle
2009-06-10, 20:04
Wasabidoppade jordnötter och youghurtdoppade bananer är jävligt gott det med.

Just wasabi går ju att äta tills magen dör.

Wasabi istället för Senap är gret korv med bröd chili sås o wasabi

coxie
2009-06-10, 20:08
Wasabi istället för Senap är gret korv med bröd chili sås o wasabi

Allt blir godare med en dos wasabi. Allt!

rolf
2009-06-10, 20:14
Mycket "vanlig" mat, typ smörgåsar med olika pålägg (spårar ofta ur till riktiga monstermackor), flingor och kakor av olika sorter. Av någon anledning brukar det inte bli mer pizza eller kebab än vanligt.

Hermit
2009-06-10, 20:28
Har inga ätardagar, äter whatever I want whenever I want.

kalajset
2009-06-10, 21:10
pannkakor med nutella

Det här har jag aldrig tidigare haft en tanke på, men det kan jag lova blir bland det första att stoppa i sig under nästa bulk. Trycket måste bara bli enormt. :D

Scratch89
2009-06-10, 21:50
Mycket "vanlig" mat, typ smörgåsar med olika pålägg (spårar ofta ur till riktiga monstermackor), flingor och kakor av olika sorter. Av någon anledning brukar det inte bli mer pizza eller kebab än vanligt.

+1. En påse med valfritt ljust bröd, och fyra-fem olika pålägg. Ett stort glas Oboy. Opti!

Commando1980
2009-06-10, 22:08
Själv äter jag gärna, godis glass chips osv osv.

jag har inga specifika 'ätardagar'.

jwzrd
2009-06-10, 22:16
Jag har inte kommit så långt att jag behöver ätardagar.

spange
2009-06-10, 22:23
har inte kört nån ätardag än..även om jag måste säga att jag börjar bli lite sugen på kebab/cheesburgare/chips nu efter några veckors viktnedgång. men tror jag håller mig till deffen är slut.

sundvall
2009-06-10, 22:31
GAH cp tråd! fan öppnade jag den här för nu under deffen. Well,

Pizza
Burgare
Tacos
CocaCola
Choklad utav helvete (Amigo!!)
Oboy
Kött å beasås
Muffins
Kakor
S-märken
Mackor med smält ost
Bakelser
Tårta
GNaahSHA!!

Huffo the A-LagaRe
2009-06-10, 22:32
Roadkills och lik.

Kladdkaka är riktigt gott när man hungrat länge.

paulos
2009-06-10, 22:37
Vad äter jag inte under ätardag?:D Äter allt jag kommer åt;)

Började me en diet men pallade ej nu under sommarn:D får bli till nästa sommar... så har haft 3 ätardagar nu irad imon börjar jag å äta normalt igen , har fan legat på ca 3000 kcal+ om dagen dvs 9000kcal .. undra om de sätter sig som fett:D

Mourten
2009-06-10, 23:20
Vad äter jag inte under ätardag?: D Äter allt jag kommer åt; )

Började me en diet men pallade ej nu under sommarn:D får bli till nästa sommar... så har haft 3 ätardagar nu irad imon börjar jag å äta normalt igen , har fan legat på ca 3000 kcal+ om dagen dvs 9000kcal .. undra om de sätter sig som fett:D

tss... äter som en sparv. Jag äter 4500 kcal under min långsamabulk *drool* *popcorn* Den höll i sig i nästan 2 år, många kcal de ;)

rockbell
2009-06-10, 23:45

Hahaha. Underbart! Tack för kvällens skratt! :thumbup:

Mr.Sarkastisk
2009-06-11, 00:56
Bara för att jag ska vara den första seriösa här, så brukar jag äta som vanligt, bara att jag äter mer :D

Colby
2009-06-11, 16:03
Åt nyss 2 bullar, dock inte ätardag.

paulos
2009-06-11, 16:49
tss... äter som en sparv. Jag äter 4500 kcal under min långsamabulk *drool* *popcorn* Den höll i sig i nästan 2 år, många kcal de ;)

jag menade 3000+ mer än mitt behov så kan räkna med ca 5000-6000 kcal..

Shakemynuts
2009-06-11, 16:57
GAH cp tråd! fan öppnade jag den här för nu under deffen. Well,

Pizza
Burgare
Tacos
CocaCola
Choklad utav helvete (Amigo!!)
Oboy
Kött å beasås
Muffins
Kakor
S-märken
Mackor med smält ost
Bakelser
Tårta
GNaahSHA!!

Ser ut som min diet jag hade då jag gick ner massor i vikt. Var ganska nice. Fast inte massor av choklad, usch. Oboy går däremot.

kelk
2009-06-11, 16:57
Igår åt jag dumplings, godis, glass och vinägerchips. Kändes som att jag blev en bättre människa av det helt klart.

burre
2009-06-11, 17:05
Ätardag måste ju vara ett av de dummaste byggarpåhitten.

Emil_Larsson
2009-06-11, 18:43
Har aldrig haft ätardagar eller hur man nu definierar det. Däremot har jag bestämda dagar, typ lördag och söndag då jag går och köper mig massa gott (svenska lantchips, pepsi, lösgodis eller vad jag nu känner för) och det gör jag i ekonomiskt syfte. Då brukar jag köpa ordentligt så jag blir riktigt trött på det när jag är klar :D en bra film till det så är kvällen räddad.
Sen blir det ju godare om man låter det gå en viss tid mellan varje köp. Däremot om jag får ett infall att handla något sånt på säg en måndag så går jag oftast bara och gör det och det man faller för är, när man går mot kassan och så står det fyra dubbelbitar för tjugo kr, Marabou och Cloetta.

När det gäller godis, chips och sånt är jag riktigt svag för:
- Japp choklad, Riesen, Mörk choklad, Marabou Apelsin krokant/Mint krokant, Ahlgrens bilar, Non-stop, Sura vingummin, Sånt där engelskt godis, Glass med krossad choklad, Jordnötsringar/Lantchips och ostbågar.

När det gäller mer mataktigt:- Kebab med pommes, Kebab med ris, Pizza med ananas, banan, currysås, Pannkakor med sylt och grädde, Tacobuffé, Thai mat, Chili con carne, Piroger, Baguetter med typ räkröra eller kyckling, Köttbullar med mos och lingonsylt och brunsås (helst på gatukök) (nu kommer tro det eller ej) Kåldolmar med potatis och lingonsylt, Ärtsoppa, Blodpudding med lingonsylt och pizzasallad, Räksoppa, Pölsa med potatis och lingonsylt, Risgrynsgröt med kanel och socker.

Japp det var la ungefär det. Tog en stund att komma på allt :D

rockbell
2009-06-11, 23:38
Har aldrig haft ätardagar eller hur man nu definierar det. Däremot har jag bestämda dagar, typ lördag och söndag då jag går och köper mig massa gott (svenska lantchips, pepsi, lösgodis eller vad jag nu känner för) och det gör jag i ekonomiskt syfte. Då brukar jag köpa ordentligt så jag blir riktigt trött på det när jag är klar :D en bra film till det så är kvällen räddad.
Sen blir det ju godare om man låter det gå en viss tid mellan varje köp. Däremot om jag får ett infall att handla något sånt på säg en måndag så går jag oftast bara och gör det och det man faller för är, när man går mot kassan och så står det fyra dubbelbitar för tjugo kr, Marabou och Cloetta.

När det gäller godis, chips och sånt är jag riktigt svag för:
- Japp choklad, Riesen, Mörk choklad, Marabou Apelsin krokant/Mint krokant, Ahlgrens bilar, Non-stop, Sura vingummin, Sånt där engelskt godis, Glass med krossad choklad, Jordnötsringar/Lantchips och ostbågar.

När det gäller mer mataktigt:- Kebab med pommes, Kebab med ris, Pizza med ananas, banan, currysås, Pannkakor med sylt och grädde, Tacobuffé, Thai mat, Chili con carne, Piroger, Baguetter med typ räkröra eller kyckling, Köttbullar med mos och lingonsylt och brunsås (helst på gatukök) (nu kommer tro det eller ej) Kåldolmar med potatis och lingonsylt, Ärtsoppa, Blodpudding med lingonsylt och pizzasallad, Räksoppa, Pölsa med potatis och lingonsylt, Risgrynsgröt med kanel och socker.

Japp det var la ungefär det. Tog en stund att komma på allt :D

Och det tackar vi för! :thumbup: Fick en del bra tips där.

Alexton
2009-06-11, 23:57
... Brieost och hemmagjorda nätförsbiffar.

Alfred Nobel
2009-06-12, 07:51
Idag blir väl min "officiella ätardag" denna vecka (som den kallas). Väntas en kebabrulle från pizzerian till lunch och så bjuds de på grillat ikväll. Sen ett par öl till maten och chips med dipp framför tvn ikväll. Må hända att det slinker ned en och annan glass mellan målen också. Gott ska de bli iaf!

omnibus
2009-06-12, 15:40
Har aldrig haft någon ätardag, men så idag när jag stod i affären så tänkte jag: "Vad skulle jag då äta på en ätardag?" Det blidde pepparkakor, kladdkaka, godis och sen blir det hamburgare med bacon och rikligt med ost till middag. Detta utöver mitt dagliga intag, ett skönt avbrott i dieten.

shut teh face
2009-06-12, 15:45
Jag äter saker när jag vill, man kan äta vad som helst så länge det är rätt mängder. Men ibland så har man ändå "ätardagar" men man mår alltid skit efteråt. Då blir det nåt av detta: Toffifee, vaniljbullar, wienerbröd, chocolate chip gifflar. Chips med dip är också gott när man är sugen på det (sällan).

Colby
2009-06-12, 19:14
Åt nyss 2 wienerbröd, har blivit mycket av det goda dem senaste dagarna! :(