Visa fullständig version : Namn på blogg - hjälp!
Tjenare!
Jag och en tjej jag känner har tänkt starta en blogg där vi skriver om alla möjliga tips och knep inom ämnena träning, kost, film, musik, mode osv. Dilemmat är att ingen av oss har något förslag på vad bloggen kan heta, så att namnet liksom inkluderar en stor del av ämnena eller en stor del av syftet med bloggen - d.v.s. att angripa vardagliga problem inom ovanstående ämnen. Vi tänkte bara gå in ytligt och förklara enkelt om de problem som vi själv får uppleva, så att andra kan lära sig av våra misstag, och på så sätt slippa göra misstagen själva.
Någon som har något tips?
Uppskattar verkligen massor av förslag, även om ni är osäkra på om det är tillräckligt bra, bara skriv vad ni tänker på.
Pudzianovski
2009-06-08, 21:19
Kwon är på forumet är grym på sånt!
Nitrometan
2009-06-08, 21:21
Plogg.
American Psycho revisited.
Vet iofs inte om Bateman kollade på så mycket film.
Godfella
2009-06-08, 21:27
Ut med tummen ur röven, och åk på armbågen hem.
Vad gör er blogg annorlunda än de andra tusen bloggarna om samma saker, och vad gör er kompetenta att skriva om ämnena?
Vad gör er blogg annorlunda än de andra tusen bloggarna om samma saker, och vad gör er kompetenta att skriva om ämnena?
Sjukt långt namn ju.
Sjukt långt namn ju.
:laugh:
Sjukt långt namn ju.
http://i39.tinypic.com/13zbioh.jpg
Ica Lady
2009-06-08, 22:05
Sjukt långt namn ju.
LOL! Härligt med ett gott skratt just innan läggdax :laugh:
http://1.bp.blogspot.com/_MncEC_VjoRo/SNn1wrT3mqI/AAAAAAAAAsA/OZa0fNqe80E/s400/jan-berglin-blogga.jpg
HAHA PowPow, andra gången du är riktigt rolig nu! Men ja. Serien summerar annars vad jag också tycker om bloggar. De känns som random inlägg av Nitro eller Kwonne.
Jag efterfrågade råd, inte sågningar. Varför tror du att vi vill framstå som experter? Vi tycker att det är en kul grej att dela med oss av diverse saker som dyker upp i vardagen helt enkelt. Som jag skrev innan, vi ska hålla det enkelt och grundläggande, inte varken försöka vara eller framstå som experter. Jag kommer framförallt att skriva om kost och träning och det är ett bra sätt att för mig fylla i de luckor som jag har gällande massa träningssaker.
Jag vände mig till er här på forumet för att jag trodde att ni som i så många andra ämnen var glada över att hjälpa till, men tydligen inte.
SUPPORT - ni kan stänga ner tråden, jag kommer på ett namn på egen hand.
Det var hjälp till er. Ska du ha ett bra namn borde det säga något om både innehåll och skapare.
Om det inte är så viktigt tycker jag du döper den till Kära Dagbok (+mamma)
Två snart ööh? hårda tjejer! :D
Två snart ööh? hårda tjejer! :D
När det är en kille och en tjej som skriver - skulle inte tro det!
Det var hjälp till er. Ska du ha ett bra namn borde det säga något om både innehåll och skapare.
Om det inte är så viktigt tycker jag du döper den till Kära Dagbok (+mamma)
Ok, då får jag be om ursäkt, men det såg ut som om du menade att vi inte var kvalificerade. Ska ta ditt råd till mig då och ha det i åtanke.
Ursprungligen postat av Jpn
Två snart ööh? hårda tjejer!
När det är en kille och en tjej som skriver - skulle inte tro det!
Jag, Fredrik, kommer att ha hand om kost och träningsbiten, samt en del film. Resten (musik, mode, allmänt) kommer att skötas av min "bloggpartner"^^
Detta är mitt förslag:
Omnivoria - könshåret på din toalettsits
Confessions of a bodåbuilder.
Tycker du ska ha en rickroll-känsla över namnet. Dominatrix vs Pojken med guldkalsongerna hade gjort mig intresserad
Det spelar nog inte så stor roll vad bloggen heter, så länge det är kort och lätt att lägga på minnet. Det är innehållet som lockar och håller kvar läsare.
Nitrometan
2009-06-09, 12:49
Det spelar nog inte så stor roll vad bloggen heter, så länge det är kort och lätt att lägga på minnet. Det är innehållet som lockar och håller kvar läsare.
Menar du att innehåll skulle vara viktigare än yta?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.