handdator

Visa fullständig version : Deff upplägg!

Simon_aeg
2009-06-07, 15:18
Hallå där! *flex*

Ska dra igång min första deff om sisådär 1 vecka.
Tänkte höra vad ni tycker om det här upplägget!

Vikt: ~ 90kg
Längd: 179,5cm

Tänkte lägga mig på -500kcal om dagen.
Så jag börjar med 2600kcal/dag så justerar jag senare beroende på hur mycket jag går ner. ;)

Måltiderna tänkte jag lägga upp ungefär så här.

Frukost:

Havregrynsgröt & ägg ~ 500kcal

Lunch:

potatis/ris/makaroner med kött och grönsaker ~ 1000 kcal

Innan träning:

Maltodextrin drink

Efter träning:

Maltodextrin + protein drink ~ 200kcal

Kvällsmat:

potatis/ris/makaroner med kött och grönsaker (som lunchen)
fast vid det här målet så vet jag hur många kcal jag kan trycka i mig för att inte komma över 2600kcal.

Tänkte även ha en "ätardag" i veckan. *drool*
Hade inte tänkt att vråläta den dagen och äta hur mycket som helst. Hade mer planerat att äta gott och ligga på ett litet överskott, mest för att hålla motivationen uppe.

Så vad tycker ni om det här? Det är som sagt första gången jag ska deffa så lite hjälp vore inte fel! :D

Christyle
2009-06-07, 17:19
Det låter super duper nästan som mitt måltidsupplägg förutom maltodextrin skippa gärna kolhydrat på din ätardag annars ser det bra ut

Quzham
2009-06-07, 20:49
Looking good! :D

Superhjälte
2009-06-07, 21:30
skippa gärna kolhydrat på din ätardag annars ser det bra ut

Varför ?

Christyle
2009-06-07, 21:33
Varför ?

skippa va fel jag menade minska eftersom man behöver väl inte så mycket energi när man har en vilodag ätardag bildas fett

Superhjälte
2009-06-07, 21:41
skippa va fel jag menade minska eftersom man behöver väl inte så mycket energi när man har en vilodag ätardag bildas fett

Ja men det spelar väl ingen roll om extraenergin kommer från kolhydrat, fett eller protein, blir ju samma resultat i slutändan.

Simon_aeg
2009-06-07, 21:48
Känns bra det här!

Men skulle vilja ha lite mer åsikter!! *flex*

Fru_Flisa
2009-06-07, 22:04
Håller med föregående att du bör skippa maltot, makaroner är kanske ingen superdeffmat råris och potatis är bättre, men ät mest grönsaker.
Kött kan du med fördel växla med kyckling och fisk.

Angående ätardag, var jag du skulle jag tänka på vad som gynnar dej i längden och till nästkommande ätardag. Långsamma kolhydrater är det bästa att lägga överskottet på.

Christyle
2009-06-07, 22:33
Ja men det spelar väl ingen roll om extraenergin kommer från kolhydrat, fett eller protein, blir ju samma resultat i slutändan.

ah smaksak

Simon_aeg
2009-06-09, 22:10
Skulle vilja fråga en sak till! Ang träningen under deff.

Ska jag fortsätta som vanligt (att träna varannan dag) eller ska jag minska träningen? är som sagt första deffen. :smash:

Christyle
2009-06-09, 23:17
Skulle vilja fråga en sak till! Ang träningen under deff.

Ska jag fortsätta som vanligt (att träna varannan dag) eller ska jag minska träningen? är som sagt första deffen. :smash:

fortsätt bara kör på som du gör

Scratch89
2009-06-10, 07:50
Jag skulle skippat maltodextrinen.

Simon_aeg
2009-06-10, 12:02
Jag skulle skippat maltodextrinen.

okej då gör jag det!

men king crub hade skrivit att man skulle ta snabba kollisar i deff guiden också. men skitsamma. tack

Christyle
2009-06-10, 13:14
okej då gör jag det!

men king crub hade skrivit att man skulle ta snabba kollisar i deff guiden också. men skitsamma. tack

ta kollisarna när du kommer hem istället

Flexipop
2009-06-10, 14:01
ta kollisarna när du kommer hem istället

Va, varför då?