Visa fullständig version : Öl
tjenare!
tex om man tränar som jag- 4ggr i veckan (Måndag, Onsdag, Fredag, Lördag/Söndag) och tar 1 öl på fredagen. Gör det något om jag tar den ölen?
Försämras proteinsyntesen så mycket som jag hört? jag har hört att den försämras med ca 50% :S
men det är väl bara under några timmar för sen har man ju förbrännt den alkoholen som man stoppat i sig? Eller är det bättre att om man ska dricka så gör man det ordentligt haha
Ostknäcket
2009-06-07, 13:08
hmm... bra fråga, ingen har någonsin frågat en liknande fråga på detta forum.
hmm... bra fråga, ingen har någonsin frågat en liknande fråga på detta forum.
jasså?
För jag drack nämligen 1 Corona öl i fredags och då kom en annan polare till mig och frågade om jag skulle dricka ordentligt och så sade jag nej jag ska bara dricka denna. och då började vi diskutera DJUPT om detta... men kom aldrig fram till något för jag tyckte att det var "bättre" så jag gjorde:P
Alone_in_the_dark
2009-06-07, 13:23
En öl spelar ingen roll, dricker du så pass mycket att du har svårt att komma upp ur sängen, parkbänken eller grannens häck dagen efter så påverkar det din träning.
En öl spelar ingen roll, dricker du så pass mycket att du har svårt att komma upp ur sängen, parkbänken eller grannens häck dagen efter så påverkar det din träning.
Det sade jag åxå! men han (min polare) påstod att det var bättre att dricka ordentligt...?! Men 1 öl förbränner man ju på bara några timmar och tex 12 öl (som han påstod att det var bättre att dricka) förbränner man ju på 12 gånger så längre tid. :P
Ostknäcket
2009-06-07, 13:43
Det sade jag åxå! men han (min polare) påstod att det var bättre att dricka ordentligt...?! Men 1 öl förbränner man ju på bara några timmar och tex 12 öl (som han påstod att det var bättre att dricka) förbränner man ju på 12 gånger så längre tid. :P
Det är väl klart att det är sämre att dricka 12 öl istället för 1? Är du säker på att han inte menade att bättre att dricka 12 öl vi ett tillfälle istället för 1 öl vid 12 tillfällen?
Alone_in_the_dark
2009-06-07, 15:04
Hade en liknande diskussion i min tråd ang low carb öl, sen kom Fjällbrynt med en ganska bra förklaring;
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3657457&postcount=44
Pontus H
2009-06-08, 09:48
jasså?
För jag drack nämligen 1 Corona öl i fredags och då kom en annan polare till mig och frågade om jag skulle dricka ordentligt och så sade jag nej jag ska bara dricka denna. och då började vi diskutera DJUPT om detta... men kom aldrig fram till något för jag tyckte att det var "bättre" så jag gjorde:P
jag antar att du är född 92 när du heter linus92,
2009-1992=17.
slutsats: du får inte dricka en Corona. :P
Lät som mig i fredags :krampus:krampus:krampus:krampus:krampus
jag antar att du är född 92 när du heter linus92,
2009-1992=17.
slutsats: du får inte dricka en Corona. :PSom om du inte satt och bubblade i dig hemkört som en kaffekokare när du var 17.
Pontus H
2009-06-08, 12:33
nej men en och annan rashmaninov inköpt av en polsk lastbilschaffis blev det nog innan fyllde 18
hahaha nae men bättre med spritfrån butik än sprit från skit;)
hahaha nae men bättre med spritfrån butik än sprit från skit;)
Du som är insatt, förklara för mig skillnaden på hembränt och systemsprit förutom varumärket. Ifall vi nu snackar ren vodka.
Hembränt vet man fan inte vad det är... vet inte hur det riktigt om det är om det jäser för länge eller för lite så kan "ETANOLEN" bli "METANOL" sen så smakar sprit från butik mycket godare...:)
Hembränt vet man fan inte vad det är... vet inte hur det riktigt om det är om det jäser för länge eller för lite så kan "ETANOLEN" bli "METANOL" sen så smakar sprit från butik mycket godare...:)
Det beror på hur man destillerar och filtrerar. Principerna är dem samma, bara att stormärkena har tillstånd att ha fabrik.
jäsning -> kokning -> filtrering. Samma principer.
finns lata människor som säljer "fulsprit". Men gör man eget till sig själv kokar man det gärna två gånger och filtrerar bra många gånger mer än de vanliga en eller två gångerna snåljåparna kör.
Då kommer du upp i samma "kvalité" som dom dyrare märkena. Det mesta handlar om hur många gånger det renas och hur jämn temperaturen hålls under kokningen.
EDIT: det där med metanol är en myt, mängden som bildas vid vanlig bränning av socker jäst och vatten är nästan obefintliga.
Däremot att köpa ur en bagagelucka så vet man aldrig vad man köper eller hur det har framställts, passa dig för sånt.
Det beror på hur man destillerar och filtrerar. Principerna är dem samma, bara att stormärkena har tillstånd att ha fabrik.
jäsning -> kokning -> filtrering. Samma principer.
finns lata människor som säljer "fulsprit". Men gör man eget till sig själv kokar man det gärna två gånger och filtrerar bra många gånger mer än de vanliga en eller två gångerna snåljåparna kör.
Då kommer du upp i samma "kvalité" som dom dyrare märkena. Det mesta handlar om hur många gånger det renas och hur jämn temperaturen hålls under kokningen.
hahaha och du påstår att jag är insatt??;)
Du verkar kunna det där ja?? xD
hahahahaha
JockeKillen
2009-06-09, 00:53
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3715247&postcount=159
Nu håller vi tråden fri från Trix och tips när det gäller hembränning av sprit. Hembränning är inte tillåtet enligt svensk lag. En post till och tråden och personen ryker.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.