handdator

Visa fullständig version : Se in i framtiden..[MÅSTE SES!]

ahl-
2009-06-04, 22:32
Här får ni en titt på hur framtiden kommer se ut.
Vi måste börja skaffa mer ungar verkar det som :confused:

6-3X5hIFXYU

Hank
2009-06-04, 22:32
jag ser inget! IM BLIIND

mojoo
2009-06-04, 22:44
Läskigt!

Inte för att vara rude, men vill inte ha en hel muslimsk kultur i sverige...

ceejay
2009-06-04, 22:47
Vet inte om man ska ta det där allför allvarligt men men, skulle väl kunna vara så

mojoo
2009-06-04, 22:49
Vet inte om man ska ta det där allför allvarligt men men, skulle väl kunna vara så

Varför inte ?

Dom är ju grymma på att :kinky:, skulle vilja dra en liknelse med kaniner.

ahl-
2009-06-04, 22:51
Därför de har de det så gott i Sverige, fler barn = mer pengar!

ahl-
2009-06-04, 23:00
Ger ett konstigt budskap däremot.

"the world is changing.. it's time to wake up" Vad innebär det haha?

Vad vill de att man ska göra åt saken? Döda de? haha

"this is a call to action" Igen.. vad innebär det?

Herr Oberst
2009-06-04, 23:24
Klart att det är hardcore propaganda. Men oavsett vilket så är nog denna framtid ganska oundviklig.

sundvall
2009-06-04, 23:45
Shit.

Honken
2009-06-04, 23:49
Har tänkt på detta rätt länge, skrämmande att få statistik, även om det är vinklat.

burre
2009-06-04, 23:51
Det som suger mest är ju att de är så bakåtsträvande att det kan komma att påverka sättet andra vill leva. Inte som svarta i USA. De är ju sköna, gillar basket och friterad kyckling.

MojjMojj
2009-06-04, 23:56
bahahaa, religion ftw!

ahl-
2009-06-05, 00:00
Kollat lite på de.. ser ut som att siffrorna är "saltade".

Han säger att i holland så kommer hälften av befolkningen vara muslimer om 15 år. Enligt Kolla under Religions (https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/nl.html#People) så är : Muslim 5.8%

Svårt att föreställa mig att 5.8% blir 50% på 15 år

hendrong
2009-06-05, 00:02
Vi måste börja skaffa mer ungar verkar det som

Helt rätt.

Tjejer, PM:a mig om ni vill bli gravida.

Gäller även muslimska tjejer.

ahl-
2009-06-05, 00:03
Helt rätt.

Tjejer, PM:a mig om ni vill bli gravida.

Gäller även muslimska tjejer.

hahaha
Good one!

High1ander
2009-06-05, 00:03
"Convert to Islam, repent later!" Som en präst säger i Kingdom of Heaven.

Islam och Intelligent Design kommer ta över världen om inte atieisterna skaffar fler barn.

saab900
2009-06-05, 00:05
Här får ni en titt på hur framtiden kommer se ut.
Vi måste börja skaffa mer ungar verkar det som :confused:

6-3X5hIFXYU

Jamen där är den ju, jag nämnde den i någon annan tråd. Få se hur länge den får ligga kvar på yt nu då, den ryker ganska snabbt när den läggs ut ;)

OCh ja, innan någon börjar, det fattar väl jag med att det är propaganda, men med födelsetalen kan man ändå inte undgå att se att om det fortsätter på samma inslagna linje kommer Europa och i förlängningen hela världen att bli muslimskt. När får vi Sveriges första muslimska statsminister för ett muslimskt parti? 50 år? 100 år? Den dagen kommer att komma.

hendrong
2009-06-05, 00:05
"Convert to Islam, repent later!" Som en präst säger i Kingdom of Heaven.

Islam och Intelligent Design kommer ta över världen om inte atieisterna skaffar fler barn.

Jag är ateist, mina förfäder var kristna.

Det kommer alltid dyka upp ateister, oavsett vilken folkgrupp som tar över världen.

Flygplan
2009-06-05, 00:14
Men islam som är så trevligt... Har ni inte sett på nyheterna? Läst våra tidningars krönikor? Detta är ju något positivt! Tänk bara så mycket vi har att lära av den här spännande kulturen...

Att vi idag inte hittar ett enda land i världen med grundläggande mänskliga rättigheter där muslimer är i majoritet är inget annat än ett sammanträffande! Otur helt enkelt. Men Sverige kommer minsann bli det första landet där islam och förtryck inte går hand i hand. Hör ni det, era islamofober?

Herr Oberst
2009-06-05, 00:15
Än så länge blir dock inte ateister förföljda, utstötta, våldtagna och torterade i Sverige

saab900
2009-06-05, 00:16
Jag har inget emot andra religioner, men en religion vars företrädare lever på medeltiden och tycker Hitler gjorde ett bra jobb med judar, och har som heligt mål att döda alla otrogna som inte konverterar och vägrar gå med på jämlikhet och mänskliga rättigheter ska vi inte ha här.

Flygplan
2009-06-05, 00:30
Än så länge blir dock inte ateister förföljda, utstötta, våldtagna och torterade i Sverige

Nej, än så länge. En homosexuell kille blev dock mördad här i Malmö för inte så längesen av ett par fanatiker. Brottet fick stor uppmärksamhet - motivet fick det inte... Locket på, det tycker våra överförmyndare blir bäst.
Läget är värre än vad folk som bor utanför de drabbade områdena vet om. Media ger ju allt annant än en nyanserad bild av islam i Sverige.
Att jag kan röra mig fritt i typ 1/3 av staden utan att bli angripen på grund av hur jag ser ut torde väl vara illa nog visserligen...

Jorpa
2009-06-05, 00:38
Läskigt, sant - till viss del.

Jag tvivlar inte en sekund på att USA har planer på att vända det hela. USA,CIA,FBI är medvetna om vad som händer.

Men det "roliga" är att evolutionen går BAKLÄNGES, mer eller mindre. Evolutionen kan inte gå baklänges, de starkaste överlever. Men det här fallet är annorlunda.

Det är lite som svininfluensan. I början är allt frid å fröjd, inte så farligt, många är smittade. Lite careface. Sen utvecklar det sig, ingen vet vad som slog världen. Lite som med det här, i början, aa fine... massa nya kulturer, skitkul. Sen kommer sharia lagarna och jag behöver inte berätta längre.

tumme
2009-06-05, 01:12
Jag har inget emot andra religioner, men en religion vars företrädare lever på medeltiden och tycker Hitler gjorde ett bra jobb med judar, och har som heligt mål att döda alla otrogna som inte konverterar och vägrar gå med på jämlikhet och mänskliga rättigheter ska vi inte ha här.

Håller med, tycker vi förbjuder kristna... Fyfan kan alla sluta vara så rädda? Dom flesta muslimer jag träffat är lika troende som vi svenskar är, eller visst dom säger att dom är troende men sen träffar man på dom med en öl i handen påväg till nån tjejs lägenhet för lite skojj.

Och även om muslimerna fösöker ta över världen (som vissa verkar tro) så kommer dom aldrig lyckas, för kineserna kommer hinna före. :Virro

pragmatist
2009-06-05, 06:42
En alternativ tolkning är att den västerländska demokratiska sekularismen mer och mer kommer ta över islam genom upplysning, assimilering och välstånd. Fler och fler muslimer kommer växa upp i demokratiska, (relativt) välmående länder istället för proto-fascistiska diktaturer vilket troligen kommer få genomgripande konsekvenser för islam som religion på samma sätt som demokrati och välstånd haft genomgripande konsekvenser för kristendomen.

Yip_man
2009-06-05, 06:51
jag ska fan fly landet med min familj. flytta till finland kankse där har de rätt invandrarpolitik iaf.

Mel
2009-06-05, 07:48
Ett världskrig, med vad allt det innebär kan lösa detta problem.

Stoltz
2009-06-05, 07:58
Ett världskrig, med vad allt det innebär kan lösa detta problem.

Sade svensken, och fortsatte låta tysken vandra rakt igenom landet, utan att ta ställning.

stevebc
2009-06-05, 08:59
oh noes, teh evil moslems!!111

Sniggel
2009-06-05, 10:02
Håller med, tycker vi förbjuder kristna... Fyfan kan alla sluta vara så rädda? Dom flesta muslimer jag träffat är lika troende som vi svenskar är, eller visst dom säger att dom är troende men sen träffar man på dom med en öl i handen påväg till nån tjejs lägenhet för lite skojj.

Och även om muslimerna fösöker ta över världen (som vissa verkar tro) så kommer dom aldrig lyckas, för kineserna kommer hinna före. :Virro

Hur är det med indier? De är ju på stark frammarsch industriellt sätt. De föder väl fortfarande en massa ungar också? Eller det kanske bara är i de lägre samhällsklasserna som det är så?

Filmen var för övrigt läskigt främslingsfientlig, men det är ju inte några direkta påhitt i filmen. Kan ju vem som helst räkna ut att om vi föder 1.6 barn per familj i Sverige och det föds mycket mer i andra kulturer kommer de kulturerna minska samtidigt som exempelvis svenskar blir mer och mer i minoritet.

Nithian
2009-06-05, 10:14
Fattar inte det har med religion, varfor tror folk pa det? ar dom dumma i huvudet? :S

Yip_man
2009-06-05, 10:33
ja det är dem.*screwy*

Ironbabe
2009-06-05, 10:36
Jag har iaf dragit mitt strå till stacken!

Yip_man
2009-06-05, 10:39
ja med , måste skaffa fler ungar. hmm....

frambogir
2009-06-05, 11:00
Jag ser inget problem i detta.

Herr Oberst
2009-06-05, 11:07
Jag har iaf dragit mitt strå till stacken!

Fött 2.11 barn?

Ironbabe
2009-06-05, 11:14
Fött 2.11 barn?
Japp!

hendrong
2009-06-05, 11:37

Äh, det blir nog folk av muslimerna med vad det lider. Se på kristna för 400 år sedan - brände häxor och kättare till höger och vänster. Numera nöjer de sig med att förtrycka homosexuella och mörda en och annan abortläkare.

stafh
2009-06-05, 11:40
Problemet är inte att vi föder för få ungar, problemet är att de föder för många.

Sheogorath
2009-06-05, 11:43
Problemet är inte att vi föder för få ungar, problemet är att de föder för många.

Correct. Det finns knappast för få människor i världen.

Snobbe
2009-06-05, 11:47
Utvecklingen osv går frammåt. Hur många av er ateister(jag inkluderad där). Har inte haft föräldrar eller mormor morfar osv som faktist är troende? Bara för att ens föräldrar är troende betyder inte att ungen kommer vara det. Sen så är ju "faktan" rätt vinklad och allt går inte som folk tror bara för det varit så senaste åren betyder inte att något inte ändras osv. Sen verkar typ hälften här se islam som någon sjukdom som måste bort. Islam är förfan en religion som kristendom osv och jag ser inget dåligt med den. Bara för att ni ser idioter på TV som media gillar att filma så betyder inte det att alla muslimer är så.

Herr Oberst
2009-06-05, 11:47
Correct. Det finns knappast för få människor i världen.

Moder Jord löser säkert det problemet i sinom tid

Flygplan
2009-06-05, 12:12
Utvecklingen osv går frammåt. Hur många av er ateister(jag inkluderad där). Har inte haft föräldrar eller mormor morfar osv som faktist är troende? Bara för att ens föräldrar är troende betyder inte att ungen kommer vara det. Sen så är ju "faktan" rätt vinklad och allt går inte som folk tror bara för det varit så senaste åren betyder inte att något inte ändras osv. Sen verkar typ hälften här se islam som någon sjukdom som måste bort. Islam är förfan en religion som kristendom osv och jag ser inget dåligt med den. Bara för att ni ser idioter på TV som media gillar att filma så betyder inte det att alla muslimer är så.

Sen kan man ju vända på det och fråga sig hur det kommer sig att det inte finns ett enda land i världen med islam som statsreligon med grundläggande mänskliga rättigheter. Varför ska vi vara med i nåt experiment, "projekt mångkultur (=monokultur islam)", där vi med vår existens som insats bevisa för omvärlden att vi ska bli det första landet där islam inte leder till förtryck? Oddsen är inte direkt på vår sida...

Det här med att de flesta muslimer inte är extremister är självklart. Konstigt vore det ju annars. De flesta muslimer är precis som alla andra, de vill leva ett fridfullt liv. Problemet är att det finns en förhållandevis stor andel muslimer som följer koranen till punkt och pricka. Detta märks givetvis inte om ett land har ett par procent muslimer. Men när det börjar närma sig 20-30% blir nettoeffekten märkbar. I dagens muslimska länder är de flesta människor inte fanatiker heller, det finns bara en liten klick extremister, men tydligen är räcker detta för att göra de till skitländer. Såldes köper jag inte argumentet "de flesta muslimer är vanliga människor", detta räcker inte. Får ett land tillräckligt stor andel muslimer tar extrema krafter över och landet är fucked. Det är egentligen löjligt att ens argumentera mot detta, det är bara att öppna ögonen och se hur världen ser ut.

Sniggel
2009-06-05, 12:14
Äh, det blir nog folk av muslimerna med vad det lider. Se på kristna för 400 år sedan - brände häxor och kättare till höger och vänster. Numera nöjer de sig med att förtrycka homosexuella och mörda en och annan abortläkare.

Haha, bra poäng. Jag tror att oavsett vilken religion som officiellt kommer att vara störst, så verkar våra tekniska framsteg (kommunikation och informationsframsteg) bidra till att göra fler och fler individer till ateister eller åtminstone "softcore troende". Folk börjar tänka själva och avgöra vad de vill eller inte vill tro på, eftersom det finns mer information att basera sin livsåskådning på (mindre påverkan från familj, släkt och kultur).
De flesta muslimer jag träffat på är riktigt trevliga individer. Känner inte mig hotad på något vis :P
Om jag reinkarnerar (om det nu funkar så) i en islamistisk familj i mitt nästa liv så är det förmodligen helt ok för mig så som jag tror/hoppas att framtiden ser ut om en sisådär 90 år.
Och om framtiden ser "för jävlig ut" så tror jag inte att det i första hand beror på någon specifik religion utan beror isåfall på människors egoistiska drag, vare sig de är kristna, ateister eller muslimer.

Jorpa
2009-06-05, 12:16
sen kan man ju vända på det och fråga sig hur det kommer sig att det inte finns ett enda land i världen med islam som statsreligon med grundläggande mänskliga rättigheter. Varför ska vi vara med i nåt experiment, "projekt mångkultur (=monokultur islam)", där vi med vår existens som insats bevisa för omvärlden att vi ska bli det första landet där islam inte leder till förtryck? Oddsen är inte direkt på vår sida...

Det här med att de flesta muslimer inte är extremister är självklart. Konstigt vore det ju annars. De flesta muslimer är precis som alla andra, de vill leva ett fridfullt liv. Problemet är att det finns en förhållandevis stor andel muslimer som följer koranen till punkt och pricka. Detta märks givetvis inte om ett land har ett par procent muslimer. Men när det börjar närma sig 20-30% blir nettoeffekten märkbar. I dagens muslimska länder är de flesta människor inte fanatiker heller, det finns bara en liten klick extremister, men tydligen är räcker detta för att göra de till skitländer. Såldes köper jag inte argumentet "de flesta muslimer är vanliga människor", detta räcker inte. Får ett land tillräckligt stor andel muslimer tar extrema krafter över och landet är fucked. Det är egentligen löjligt att ens argumentera mot detta, det är bara att öppna ögonen och se hur världen ser ut.

+1

Deceiver85
2009-06-05, 12:20
Hur en religion som Islam, vars främsta förespråkare gifte sig och hade sex med en minderårig, kan fortfarande växa är väldigt skrämmande...

Snobbe
2009-06-05, 12:26
Sen kan man ju vända på det och fråga sig hur det kommer sig att det inte finns ett enda land i världen med islam som statsreligon med grundläggande mänskliga rättigheter. Varför ska vi vara med i nåt experiment, "projekt mångkultur (=monokultur islam)", där vi med vår existens som insats bevisa för omvärlden att vi ska bli det första landet där islam inte leder till förtryck? Oddsen är inte direkt på vår sida...

Jag tror inte anledningen till att dom länderna är skit är just pga religionen. Typ som att kristendomen skulle vara den religionen som gör så att man kan gå tekniskt framåt? Islam och Kristendom är väldigt lika även fast vissa kulturer och traditioner i länder har gjort så att folk ser Islam som en skit religion. Dock är det inte religionen utan traditioner som gjort detta. Sen kan jag inte säga varför kristna länder har legat före i teknologi osv så länge. Antar att det har med pengar osv att göra.

saab900
2009-06-05, 12:29
Jag tror inte anledningen till att dom länderna är skit är just pga religionen. Typ som att kristendomen skulle vara den religionen som gör så att man kan gå tekniskt framåt? Islam och Kristendom är väldigt lika även fast vissa kulturer och traditioner i länder har gjort så att folk ser Islam som en skit religion. Dock är det inte religionen utan traditioner som gjort detta. Sen kan jag inte säga varför kristna länder har legat före i teknologi osv så länge. Antar att det har med pengar osv att göra.

Vem har hurrat för kristendomens historia då?

Kristendomen har i alla fall kommit ur den mörka medelstiden och är en fungerande del av samhället, medan Islam vill anpassa samhället efter religionen.

Deceiver85
2009-06-05, 12:32
Sen kan jag inte säga varför kristna länder har legat före i teknologi osv så länge. Antar att det har med pengar osv att göra.

Känner du till teorierna om protestantisk arbetsmoral (av Max Weber)? Det borde bli stora skillnader mellan länder ifall ena landet har en religion som uppmuntrar människor att bli rika och tjäna pengar och det andra landet har en religion som bland annat förbjuder ränta, ett grundläggande kriterium för ett fungerande finans- och bankväsende.

coxie
2009-06-05, 13:12
Händer det så händer det, det går inte att lösa utan att sänka sig till deras nivå. Jag hoppas att invandrade muslimer med tiden kommer sekulariseras tillräckligt mycket för att det inte ska braka ihop.

Tror inte det kommer ske några radikala förändringar inom min livstid så jag oroar mig inte.

ahl-
2009-06-05, 13:30
Händer det så händer det, det går inte att lösa utan att sänka sig till deras nivå. Jag hoppas att invandrade muslimer med tiden kommer sekulariseras tillräckligt mycket för att det inte ska braka ihop.

Tror inte det kommer ske några radikala förändringar inom min livstid så jag oroar mig inte.

Om vi fick matematiken och läkekonsten från Muslimerna för väldigt längesedan så har de säkert hunnit ta fram en tablett som gör att de åldras fortare och på så vis föröka sig snabbare. Oroa du dig!

Skämt å sido, intressanta inlägg! Tråden har potential :)

coxie
2009-06-05, 13:33
Äh i värsta fall får jag fylla en stor jävla båt med sprit, gräs, mat och porr för att sedan flytta till en liten ö.

ahl-
2009-06-05, 13:47
Äh i värsta fall får jag fylla en stor jävla båt med sprit, gräs, mat och porr för att sedan flytta till en liten ö.

haha. Snälla, för allt i världen. Ta mig med dig!

edit: Hur nice hade det inte varit att ta en pinne, muncha, sola och snacka skit på en skön ö någonstans? Förutsatt att alla förnödenheter ständigt blir påfyllda? :D

tumme
2009-06-05, 14:41
Sen kan man ju vända på det och fråga sig hur det kommer sig att det inte finns ett enda land i världen med islam som statsreligon med grundläggande mänskliga rättigheter.
Vänd på det igen och tänk, vilka icke i-länder har grundläggande mänskliga rättigheter? Själv tycker jag stora delar av öst asien inte klarat sig så bra på den punkten heller. För att inte prata om afrika. Och sydamerika, hur var det med deras demokratiska rättigheter? ingen korruption där inte?
När började i-länderna bry sig om mänskliga rättigheter? Precis efter industriella revolutionen när folk började få pengar och information kunde spridas. Du ser ingen koppling mellan fattigdom och icke befintliga mänskliga rättigheter?

Fuling
2009-06-05, 15:18
Jag skulle vilja påstå att islam är precis i samma stadie som kristendomen var vid samma tideräkning. För muslimerna är det år 1430 och jag gissar att så många västerländska länder var mycket mer civiliserade på 1400-talet. Eller hm.. År 1215 skapades Magna Carta i England som beskrev rättigheterna hos alla fria män.. Fria män i Rom har alltid haft det rätt trevligt och det innan islam existerade.. Men nu är jag ju rätt korkad, att vara en man i ett muslimskt land har ju alltid varit helreko. Man kanske ska jämföra med när kvinnor och deras rättigheter. Ja så om 300 år kanske islamska länder ligger på samma nivå som Sverige. Så det är bara att hålla ut.
Om 100 år kanske de till och med har en kvinnlig regent som England hade på 1500talet.
Islam har alltså en ljus framtid!

Andy.da.wohoo
2009-06-05, 16:03
Hur en religion som Islam, vars främsta förespråkare gifte sig och hade sex med en minderårig, kan fortfarande växa är väldigt skrämmande...

Det finns källor som säger att Maria var 13 år när hon genom Guds hjälp blev gravid med Jesus.

Vinklad film men visst kan det bli så. Jag har inget emot "rasblandning" sålänge samhället fortsätter utvecklas till det possitiva och inte går tillbaka till att straffa folk med att stena dem till döds och liknande terror.

Herr Oberst
2009-06-05, 16:18
Det finns källor som säger att Maria var 13 år när hon genom Guds hjälp blev gravid med Jesus.

Inte för att religion är min grej, men det är väl skillnad på att sätta på och gifta sig med en 9-åring jämfört med att som 13-åring bli gravid utan att ha blivit påsatt?

Jorpa
2009-06-05, 16:47
Spelar det någon roll vilken religion som verkar minst fel?

Islam är den farligaste just nu iaf, no doubt.

Alla är ändå way off, tror man på religion drar man ner männskligheten mer eller mindre. Det är fördummande.

Andy.da.wohoo
2009-06-05, 17:27
Inte för att religion är min grej, men det är väl skillnad på att sätta på och gifta sig med en 9-åring jämfört med att som 13-åring bli gravid utan att ha blivit påsatt?

Jovisst är det skillnad.

Nithian
2009-06-05, 17:41

Vinklad film men visst kan det bli så. Jag har inget emot "rasblandning" sålänge samhället fortsätter utvecklas till det possitiva och inte går tillbaka till att straffa folk med att stena dem till döds och liknande terror.

Fast sen finns ju inte gud

Yip_man
2009-06-05, 18:41

Du har då uppenbarligen inte varit omdig &k ringdig i Malmö.....
*popcorn*

Dan S
2009-06-05, 19:57
Så fort människan blir lite mer anpassad och får lite mer intelligens så alla ligger högre än vad som genomsnittet är idag så tror jag att hela världen blir en bättre plats där det råder frid, för många jävla grottmän idag som styr länder tycker jag. Hålla på och kriga som nå neandertalare och skicka atombomber (nordkorea) bara för att. Om alla besatt egenskaper till att bry sig om andra, vara vad vi idag kallar "översnittet intelligenta", finns säkert mycket mer än det jag skriver nu, empati, logiska och stort bra förnuft.

Religion borde bli bannat världen över, visst behöver vi människor tröst i något större som tar hand om oss, någon gång kanske? Men att förlita sig och vara fanatisk det blir bara värre. Tills vi får bevis på att en Gud existerar så tycker jag hela religionen borde anses som stor bullshit, officiellt dvs.

Rockhard
2009-06-05, 20:29
Men vi är gamla. Rösten i filmen är gammal. Det är ju snarare våra framtida barn som skulle "drabbas". Tycker man detta är ett problem så är det väl bättre att inte skaffa några barn alls istället för många.

stevebc
2009-06-06, 23:10
Hur en religion som Islam, vars främsta förespråkare gifte sig och hade sex med en minderårig, kan fortfarande växa är väldigt skrämmande...Har du läst om Martin Luthers trevliga kafferep med judar? :)

In 1543 Luther published On the Jews and Their Lies in which he says that the Jews are a "base, whoring people, that is, no people of God, and their boast of lineage, circumcision, and law must be accounted as filth."[13] They are full of the "devil's feces ... which they wallow in like swine."[14] The synagogue was a "defiled bride, yes, an incorrigible whore and an evil slut ..."[15] He argues that their synagogues and schools be set on fire, their prayer books destroyed, rabbis forbidden to preach, homes razed, and property and money confiscated. They should be shown no mercy or kindness,[16] afforded no legal protection,[17] and these "poisonous envenomed worms" should be drafted into forced labor or expelled for all time.[18] He also seems to advocate their murder, writing "[w]e are at fault in not slaying them."[19]

Jag blir mer rädd för Martin Luther än av Mohammed kan jag lova.

stevebc
2009-06-06, 23:16
Så fort människan blir lite mer anpassad och får lite mer intelligens så alla ligger högre än vad som genomsnittet är idag så tror jag att hela världen blir en bättre plats där det råder frid, för många jävla grottmän idag som styr länder tycker jag. Hålla på och kriga som nå neandertalare och skicka atombomber (nordkorea) bara för att. Om alla besatt egenskaper till att bry sig om andra, vara vad vi idag kallar "översnittet intelligenta", finns säkert mycket mer än det jag skriver nu, empati, logiska och stort bra förnuft.

Religion borde bli bannat världen över, visst behöver vi människor tröst i något större som tar hand om oss, någon gång kanske? Men att förlita sig och vara fanatisk det blir bara värre. Tills vi får bevis på att en Gud existerar så tycker jag hela religionen borde anses som stor bullshit, officiellt dvs.Det är det mänskliga beteendet med bannor, uppvigling, hets orsakat av någon slags hycklande moral som orsakar lidandet, inte religionen i sig. Det fetstilta är just det slags beteende som många religiösa extremister använder sig av i olika aspekter.

Bönne
2009-06-06, 23:44
Idiocracy? :)

Delta_
2009-06-07, 01:57
ganska löjlig film. Islam är en religion och inte en folkgrupp. Dom flesta unga invandrare idag känner sig mer hemma med svenska traditioner än traditionella islamska och så ser det nog ut i resten av världen med. Och det kommer finnas många muslimer om 15 år men ok? Det finns många kineser idag och det spelar ingen roll. Det blir som det blir.

Muskelbyggaren
2009-06-07, 11:02
Vilken skämtfilm, den har ju samtliga ingredienser: filmrösten, musiken, överdrivna budskap och framförallt inga som helst källor.

Khyron_
2009-06-07, 11:10
Har du läst om Martin Luthers trevliga kafferep med judar? :)

Jag blir mer rädd för Martin Luther än av Mohammed kan jag lova.

Jag blir mer rädd för dig om du jämför Martin Luther med Profeten Mohammed.
Du verkar vara lika FUBAR som Joanie de Rijke.
Ta och utbilda dig lite om Islam och dess profet.

stevebc
2009-06-07, 11:49
Jag blir mer rädd för dig om du jämför Martin Luther med Profeten Mohammed.
Du verkar vara lika FUBAR som Joanie de Rijke.
Ta och utbilda dig lite om Islam och dess profet.Varför det? Jag kan det mesta en lekman bör kunna om Islam och dess profet. Jag säger inte att han var en bra person. Han var en militär ledare under en tid då militära ledare inte visade mycket pardon. Han var en mycket grym och ond människa. Jag tycker dock inte hans människosyn är värre än Martin Luthers.

Har du läst om Martin Luthers trevliga verk där han frågar sig varför folkmord på judar ännu inte skett? Det dröjde 400 år sen hände det.

saab900
2009-06-07, 11:56
Kristendomen har anpassat sig efter samhället, medan Islam i de länder den dominerar istället anpassar samhällets lagar efter religionen. Det håller inte.

En religion vars religiösa ledare i modern tid uttrycker saker som fritt citerat: "När den siste juden gömmer sig bakom en sten och stenen talar till muslimen och säger, rättrogne, juden gömmer sig bakom mig, då är vårt mål fulländat" tillämpar urgamla sharialagar, behandlar kvinnor som skit med hedersmord på våldtäktsoffer etc. och tillämpar bojkott, attentat och hot om krig mot länder där en enskild man ritat en bild av Mohammed. Där barnprogram lär barn att judar är otrogna som förtjänar att dö, man gör dem til och med en tjänst om man dödar dem eftersom de då blir frälsta. Det är inget världen behöver, det är mer kollektiv hjärntvätt av en stor del av världen.

Religion har alltid varit ett sätt för ledare att få makt, en av orsakerna att jag själv väljer att inte ty mig till någon religion. Islam är det ultimata maktverktyget för de religiösa ledarna, och staten i dessa länder är helt sammanblandad med religionen. Att låta ett obevisat fantasifoster styra lagar i hela länder i strid mot medmänsklighet, sunt fönuft och bevisad vetenskap är helt ofattbart. Missförstå mig inte, var och en får ha sin egen tro, men det är just vad det är, tro. Börjar tro styra lagar och regler i ett land är någonting fel.

JeRIlUVSugE

Heaven Laid in Tears (Angels' Lament)

Behold the skies, they're full of lies... in disguise

O, creator, so long we have fallen to our knees
So long we have murdered our honor, while protecting thine

And we, warriors moulded in the blood of his vanity
The silent, loyal shepard who tends my light is dead... in me

So let the night take thee in her arms,
And dry these tears into her embrace
It's the end of pretending and defending...
God's holy light

El-shaddai, we serve the, henceforth... no more

Show me heaven, show me guilt... embrace the pain
We must suffer to realize, we must despair again and again
No longer our knees we shall bend, no longer fold our frozen hands
We long for the darkness, our flames still burn for mother night...
Behold us now, as we cry, soon to die... to rise again

Behold the skies, they're full of lies... hear our cries

I have seen us bathing in blood to defend his very glory
I have seen us kneel and praise for nothing...
I have seen him dying in our eyes
I have realized that god owes us his life

Fatalist
2009-06-07, 12:31
Moder Jord löser säkert det problemet i sinom tid

Ja det löser sig självt så fort vi slutar kasta våra pengar i sjön (i händerna på giriga diktatorer i fattiga länder).

Ganymedes
2009-06-07, 12:52
Det är väl inte vad jag själv hade valt om jag fick bestämma (då hade en sund balans mellan de större religionerna/folkgrupperna fått råda, och då hade vi kunnat haft ett meningsfullt utbyte istället för eliminering).

Men det är ju oundvikligt, Insh Allah.

DennisJ
2009-06-07, 13:27
En religion vars religiösa ledare i modern tid...

Ehrm, alltså, islam har inte någon religiös ledare som ska benämnas som just sådan i bestämd form singularis. Det finns en mängd auktoriteter, vissa har förstås mer inflytande än andra, men någon ledare jämförbar med en påve (nästa projekt är väl för övrigt att dra upp citat från de fina katolikerna, apropå kvinnosyn och att upphöja religionen till lag) finns inte. När du gör en extremist till talesman för islam så gör du dessutom extremisterna en tjänst, det tycker jag är hyfsat idiotiskt.

Jorpa
2009-06-07, 14:21
Ehrm, alltså, islam har inte någon religiös ledare som ska benämnas som just sådan i bestämd form singularis. Det finns en mängd auktoriteter, vissa har förstås mer inflytande än andra, men någon ledare jämförbar med en påve (nästa projekt är väl för övrigt att dra upp citat från de fina katolikerna, apropå kvinnosyn och att upphöja religionen till lag) finns inte. När du gör en extremist till talesman för islam så gör du dessutom extremisterna en tjänst, det tycker jag är hyfsat idiotiskt.

Självklart är inte alla muslimer svarta får. Men det finns fler svarta får inom islam än någon annan religion. Muslimer är lättmanipulerade. Bara faktan att det är rad efter rad efter rad av bönemattor med folk på dom i ALLA moskeer i världen, som gör som sin "präst" säger. Det är precis som tyskland och nazisterna. Alla tyskar var inte dumma, långt ifrån. Men med rätt propaganda kunde de göra vad som helst, de behövde bara en ledare och en gemensam fiende.

När en stat innehåller mer än 50 % muslimer kommer garanterat förslag på bl.a sharialagar, muslim partier komma fram. De har börjat pratas om det, I USA!. Say no more. Men jag vill iaf inte ha religion en så stor del av världen, speciellt inte islam.

DennisJ
2009-06-07, 14:49
Självklart är inte alla muslimer svarta får. Men det finns fler svarta får inom islam än någon annan religion. Muslimer är lättmanipulerade. Bara faktan att det är rad efter rad efter rad av bönemattor med folk på dom i ALLA moskeer i världen, som gör som sin "präst" säger. Det är precis som tyskland och nazisterna. Alla tyskar var inte dumma, långt ifrån. Men med rätt propaganda kunde de göra vad som helst, de behövde bara en ledare och en gemensam fiende.

När en stat innehåller mer än 50 % muslimer kommer garanterat förslag på bl.a sharialagar, muslim partier komma fram. De har börjat pratas om det, I USA!. Say no more. Men jag vill iaf inte ha religion en så stor del av världen, speciellt inte islam.

FFS! Religiösa är lättmanipulerade. Per definition. I Sverige har vi ett kristdemokratiskt parti i regeringen, hade de haft mer inflytande än vad de redan har så hade vi förstås haft lagar som varit direkt motbjudande. Kd slår knut på sig själva redan idag så fort frågorna blir brännande.

saab900
2009-06-07, 15:39

Vad är pluralis för ledare?

Svar: En ledare, flera ledare

Det är inte bara en Iman/Mullah/statschef som uttryckt sig i liknande ordalag.

saab900
2009-06-07, 15:47

Det kan väl inte ens du förneka att de länder där muslimer har regeringsmakten tillämpas oerhört många lagar från Koranen, som så vitt jag vet är lika sann som Bibeln eller Sagan om Ringen, som rådande lagar i samhället. Bögar stenas, fäder och bröder ska enligt lag mörda sina systrar/döttrar om de blir våldtagna, skilsmässa går ej om kvinnan vill det, kvinann har en mycket undertryckt ställning etc etc. Allt enligt hur man tolkat Koranen i dessa länder. Man får inte börja blanda in religion i samhällets lagar på bekostnad av sunt fönuft och medmänsklighet, och i alla muslimskt dominerade länder görs det. Varför skulle Västländer bli ett undantag när majoriteten av väljarbasen är muslimer? Varför skulle de sluta lyssna på sina imamer och mullor? Sekualisering? Varför är då hela Sverige fortfarande fyllt av muslimer som troget plockar fram bönemattan t o m i skolan? Fyra muslimer i min klass på högskolan vände alltid demonstrativt ryggen åt oss när vi kom för att en av mina kompisar är jude! Vuxna männsikor som bott länge i SVerige och dessutom studerar, helt otroligt. Något är mycket fel med sättet den religionen utövas på.

saab900
2009-06-07, 15:49
FFS! Religiösa är lättmanipulerade. Per definition. I Sverige har vi ett kristdemokratiskt parti i regeringen, hade de haft mer inflytande än vad de redan har så hade vi förstås haft lagar som varit direkt motbjudande. Kd slår knut på sig själva redan idag så fort frågorna blir brännande.

Viss skillnad på frågan om man ska tillåta homosexuella gifta sig i kyrkan och om man ska mörda våldtäktsoffer, tillåta kvinnor rösta och arbeta etc. Tycker du inte det? Och vill vi inte ha kristdemokrater och deras värderingar röstar vi inte på dem, de är redan nu på gränsen att ramla ur riksdagen, vilket visar tydligt vad vi tycker om religion i lagstiftningen, eller hur? I de muslimska länderna har de inte några religionsfria alternativ att rösta på.