handdator

Visa fullständig version : Eaa vs. Eaa

xLinneax
2009-06-04, 09:37
Hej!

Undrar om det är stor skillnad på eiselts esapro & kolozzeums eaa förutom priset då? Har aldrig testat någon av dem, men tänkte om någon vet...?

MVH Linnea

King Grub
2009-06-04, 09:55
Man vet inte exakt vilken sammansättning av aminosyror som stimulerar proteinsyntesen bäst.

944RS
2009-06-04, 09:58
Tror inte man kan känna någon skillnad förrutom smaken och priset.

xLinneax
2009-06-05, 21:38
men om man nu ska välja aminosyror att ta (tex: bcaa, l-glutamin), vad är då effektivast och mest prisvärt?, ja menar, det finns så mycket där ute att köpa...

Scratch89
2009-06-06, 00:47
Ska du välja EAA ska du välja EAA. Dvs, varken BCAA eller Glutamin, utan en blandning av alla de essentiella. EsaPro är ett bra exempel som säljs här i shopen.

King Grub
2009-06-06, 09:21
BCAA är tre av EAA, så det enda du får är färre aminosyror om du väljer BCAA. Och det finns inget som visar på någon större "effekt" av större del BCAA.

Glutaminsupplementering är helt bortkastade pengar. Glutamin är inte essentiell, den mest förekommande aminosyran i all mat, kan syntetiseras i kroppen efter behov, och bidrar inte till varken anabolism eller antikatabolism.

Skumtomten
2009-06-06, 10:03
Tycker du ska välja kolzzeums eaa. Av egene erfarenhet med Esapros grape tonic, vet jag att den bokstavligen smakar bajs. Var tvungen att dra i en halv flaska fun light varje gång jag skulle dricka den. Inte en höjdare.

Fredrik_S
2009-06-06, 10:24
Efter att ha testat alla smaker så är kolozzeums peach helt klar favorit...men är det första gången du prövar så förvänta dig en äcklig smak ändå...

Tror inte man kan känna någon skillnad förrutom smaken och priset.

EAA ger ingen känsla över huvud taget(och det är inte meningen heller) så man kan inte känna skillnad.

Pelle2
2009-06-06, 10:47
Kolozzeums EAA, smakar bäst och mest protein/100g, alltså minst sötningsmedel, eller bland de bättre iaf!

christian9
2009-06-06, 10:51
Tycker kolo är lite väl gnälliga över det här med smak ibland. Jag har undvikit EsaPro Grape Tonic i nästan ett år pga alla spökhistorier som berättats om den här, men så köpte jag en burk ändå här senast och det var ju inga problem alls. Det smakar ju inte så mycket överhuvudtaget ~ då tycker jag citrus breeze och många proteinpulver tom är värre som har en mer påtaglig och "onaturlig" smak.

saab900
2009-06-06, 11:19
+1

Men herregud, om det är så äckligt, ta det inte då! Jag har avverkat ett par burkar Citrus Breeze, och numera använder jag ca 1 dl vatten till 5-6 gram, och det är inte det minsta äckligt, lite som att dricka stark citronsaft bara. Rena aminosyror smakar bajs, så man måste smaksätta det så pass starkt för att bli av med den smaken, alternativet skulle nog inte uppskattas. Efter Creatyl FX tycker man allting är gott, to m bajs skulle jag tro.

AmericanDragon
2009-06-06, 11:24
Efter Creatyl FX tycker man allting är gott, to m bajs skulle jag tro.

...som med allt annat i FX serien då ;)

Fjäderfrans
2009-06-06, 11:26
EsaPro Citrus Breeze är det godaste kosttillskott jag tagit så den rekommenderar jag väl.

EsaPro Grape Tonic är inte heller så farlig, men inte alls lika god som Citrus Breeze.

Lycka till med valet!

Mvh

Fru_Flisa
2009-06-06, 11:50
Citrus breeze är enda jag provat och den smakar friskt bara, fast iof tycker jag inte smaken spelar nån roll det är inte därför det ska ner.

xLinneax
2009-06-06, 14:18
Citrus breeze är enda jag provat och den smakar friskt bara, fast iof tycker jag inte smaken spelar nån roll det är inte därför det ska ner.

Exakt, jag ska inte dricka d för att det ska vara gott. D kan ju inte ta mer än nån sekund att dricka en dl... ;)

Zera
2009-06-06, 17:11
Har kört på Eiselts båda smaker, sen testade jag köpa en Fairing Amino Rush med apelsin smak. Och sedan dess har det varit omöjligt att gå tillbaka till Eiselts igen.

Mina smaklökar älskar det ;) Påminner en heldel om Rapid Hydro Blend i smaken på nått sätt.