handdator

Visa fullständig version : Blir jag av med fettet om jag gör så här?

Diquex
2009-06-02, 21:27
Hej!

Jag skulle vilja bli av med fett på magen. Jag spelar tennis en gång i veckan, och gymmar två dagar i veckan. När jag gymmar så tränar jag oftast magen. Resultatet har blivit att jag kan se magrutor om jag böjer mig lite bakåt. Det som behövs är att bli av med "underhudsfettet". Räcker det med den träningen jag har nu för att bli av med det? Jag är även ute och springer ibland, och det kan jag göra oftare om det skulle göra en väsentlig skillnad?

Tack så mycket!

Mvh Dequix

King Grub
2009-06-02, 21:29
Det beror helt och håller på om du åstadkommer ett kaloriunderskott. Gör du det, går du ner, oavsett träning. Gör du det inte, går du heller inte ner, oavsett träning.

Det handlar i grund och botten om att du måste förbruka mer kalorier än du äter. Om din träning du beskriver åstadkommer detta går inte att svara på utifrån uppgifterna du ger. Den viktigaste faktorn är hur mycket du äter, i förhållande till hur mycket du gör av med.

Rusk
2009-06-02, 21:30
Nästan allt handlar om din kost, http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Tränar du endast magen? Du bör sätta dig ner och läsa ett x antal trådar här på kolo och finns det ingen instruktör som kan bygga upp ett schema åt dig på gymmet?

Lawgivah
2009-06-02, 21:31
Det beror helt och håller på om du åstadkommer ett kaloriunderskott. Gör du det, går du ner, oavsett träning. Gör du det inte, går du heller inte ner, oavsett träning.

Det handlar i grund och botten om att du måste förbruka mer kalorier än du äter. Om din träning du beskriver åstadkommer detta går inte att svara på utifrån uppgifterna du ger. Den viktigaste faktorn är hur mycket du äter, i förhållande till hur mycket du gör av med.

+1

Sen kan du inte punktförbränna fett, att du tränar för det mesta magen på gymmet är helt onödigt, träna hela kroppen istället.

Diquex
2009-06-02, 21:32

Okey tack så mycket. Men jag äter helt normalt. Ingen "skräpmat" alls faktiskt, och normalstora portioner till lunch och middag. Däremot äter jag inte frukost, för jag har inte tid. Har svårt och gå upp på morgonen, oavsett vilken tid jag går och lägger mig. Jag hinner verkligen inte med att göra allt som ska göras på morgonen OCH frukost, på typ 15 minuter... Spelar det jättestor roll att jag inte äter frukost?

King Grub
2009-06-02, 21:33
Nej, det gör det inte.

Inte heller om vad du äter, så länge det inte är några extremexempel.

Det är totalt intag av kalorier, energi, över en mätperiod (t ex ett dygn) kontra total förbrukning under samma tidsperiod som räknas först och främst.

Diquex
2009-06-02, 21:36
Nej, det gör det inte.

Inte heller om vad du äter, så länge det inte är några extremexempel.

Det är totalt intag av kalorier, energi, över en mätperiod (t ex ett dygn) kontra total förbrukning under samma tidsperiod som räknas först och främst.

Okey bra, tack så mycket x) då ska jag äta mindre portioner och träna mer. Tror du att det hjälper mycket om jag börjar springa?

King Grub
2009-06-02, 21:38
Om du jämför med ett i övrigt identiskt dygn, om du hade gjort allt annat lika men suttit still samma tid i stället för att springa, så javisst, då förbrukar du mer energi över dygnet genom löpningen.

Diquex
2009-06-02, 21:41
Om du jämför med ett i övrigt identiskt dygn, om du hade gjort allt annat lika men suttit still samma tid i stället för att springa, så javisst, då förbrukar du mer energi över dygnet genom löpningen.

hahaha smart jämförelse xD okeyokey, jag fattar vad du menar!

Tack så mycket för ALLAS svar i tråden, har förstått nu. Men det är ju synd att man inte kan punktförbränna fett, för det är bara magen som behöver träning, resten av kroppen är normal.

King Grub
2009-06-02, 21:43
Ja, allas fettinlagring och fettförbränning sker olika, och många har ett eller fler "problemområden" där inlagringen sker lättare och förbränningen svårare. Magen är inte ett ovanligt sådant område, särskilt inte för män.