handdator

Visa fullständig version : Ny Nile-platta i Oktober

erks
2009-06-02, 15:50
De flesta vet säkert redan men jag hade missat det tills nu.

"NILE RETURNS!!!
- 17 April 2009 -

World Management would like to announce that Nile will be entering the studio for their forthcoming second Album on Nuclear Blast on June 8th at Mana Recording in Tampa Florida.
The band will be working again with Neil Kernon as Producer and have added Erik Rutan to the team as Engineer at his studio. The band will record at several locations throughout June and July.
A mid October 2009 release is being planed world wide on Nuclear Blast. Nile will then tour Europe in November of 2009 and January / February 2010 in North America, followed by tours in Australia, South America, Japan, Pacific Rim, Mexico, Central America and India."

Missade dem förra året men nu ska det roidas.

Då var det bara att vänta.

billmaier
2009-06-02, 15:54
:hbang: :cheers: :bow: :kinky:

Världens bästa death metal-band tillsammans med Behemoth.

dream_theater_
2009-06-02, 15:55
Roida?

coxie
2009-06-02, 15:56
Jag som hoppades på Nile City när jag såg topicnamnet :(

Varulven
2009-06-02, 15:57
Jag som hoppades på Nile City när jag såg topicnamnet :(

Samma här. :(

young_george
2009-06-02, 17:07
Var längsen jag hade något seriöst intresse för death metal, men det känns ändå kul.

Förövrigt är Deicide det bästa bandet och telefonkonversationerna mellan Glen Benton och Bob Larson är förevigt något av det roligaste som världen skådat.

THE LORD WILL SPARE NO MERCY FOR YOU LARSON!

erks
2009-06-02, 17:58
Roida?

Dream Theater?

Var längsen jag hade något seriöst intresse för death metal, men det känns ändå kul.

Förövrigt är Deicide det bästa bandet och telefonkonversationerna mellan Glen Benton och Bob Larson är förevigt något av det roligaste som världen skådat.

THE LORD WILL SPARE NO MERCY FOR YOU LARSON!

+1 :laugh:

Arf Pingvin
2009-06-02, 19:42
Grymt :hbang:

Som trådstartare har du i uppgift att bumpa tråden när det är dags. Annars...

THE LORD WILL SPARE NO MERCY FOR YOU ERKS!

jwzrd
2009-06-02, 19:50
NILE!!!1111111JÄTTEMÅNGAETTOR. Helvete det ska bli gott. Inget band applicerar tokspö som de.

Arf Pingvin
2009-06-02, 20:09
NP: Annihilation of the Wicked, Cast down the heretic, lashed to the slave stick, Sacrifice unto Sebek. I den ordningen.

erks
2009-06-02, 20:21
Grymt :hbang:

Som trådstartare har du i uppgift att bumpa tråden när det är dags. Annars...

THE LORD WILL SPARE NO MERCY FOR YOU ERKS!

Ska göra mitt bästa. Troligtvis är det dessvärre så att jag kommer ha stånd när jag bumpar.. och det är ju lite äckligt.

NP: Annihilation of the Wicked, Cast down the heretic, lashed to the slave stick, Sacrifice unto Sebek. I den ordningen.

BLACK

SEEDS

OF VENGEANCE

jwzrd
2009-06-02, 20:33
Ska göra mitt bästa. Troligtvis är det dessvärre så att jag kommer ha stånd när jag bumpar.. och det är ju lite äckligt.

BLACK

SEEDS

OF VENGEANCE

Den låten är så sinnessjukt fet att hälften vore nog.

erks
2009-06-02, 20:44
9uWsrFoONzc

erks
2009-09-15, 22:07
Those Whom the Gods Detest is scheduled for release in North America on November 3rd 2009.

"The reigning kings of technical, historically-themed brutality, NILE, have revealed the track listing and artwork for their latest state-of-the-death-metal-art release Those Whom the Gods Detest. Produced and mixed by Neil Kernon (NEVERMORE, CANNIBAL CORPSE, QUEENSRYCHE), along with a stellar drum production job by Erik Rutan (CANNIBAL CORPSE, VITAL REMAINS, GOATWHORE), Those Whom the Gods Detest features the bands strongest production and perhaps their best material to date!

The cover artwork was brought to realization this time around by Michal "Xaay" Loranc, whom Karl Sander’s had previously worked with on his 2nd solo record Saurian Exorcisms."

Those Whom the Gods Detest Track Listing:
1. Kafir!
2. Hittite Dung Incantation
3. Utterances of the Crawling Dead
4. Those Whom the Gods Detest
5. 4th Arra of Dagon
6. Permitting the Noble Dead to Descend to the Underworld
7. Yezd Desert Ghul Ritual in the Abandoned Towers of Silence
8. Kem Khefa Kheshef
9. The Eye of Ra
10. Iskander D'hul Karnon

http://pici.se/pictures/jgVBAbzam.jpg

Nordenator
2009-09-16, 13:15
Trevligt :) Nile rockar sockar.

elo_
2009-09-16, 13:51
åååååh ny platta med Nile - jag kissar påååå mig!

lite för Kolias-fansen!
gXINemV8E_0

erks
2009-09-16, 18:31
Ja det ska bli satans trevligt. Synd bara att man måste sitta med halva inne nu till november. Satte igång Amongst the Catacombs of Nephren-Ka bara för det.

erks
2009-09-23, 20:31
OJASNDOJSADNåojsdonaoifgofhdfpidffnsfnfpofo

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Första spåret avklarat.

X-ecuter
2009-09-23, 20:31
Lyssnat på skivan sedan igår :P typ konstant ! HELT SJUKT SÄGER JAG BARA :DD::DD:D::DD: MÅSTA Höras

erks
2009-09-24, 13:35
Lyssnat genom plattan tre gånger nu. Större balle än såhär var det längesen jag tog emot. Fastnat rätt mycket för Kafir!, Hittite Dung Incantation och Permitting the Noble Dead... Lär komma in i de andra också så småningom.

Kort sagt verkar det vara ett jävligt bra album. Inte för att jag hade förväntat mig något annat från Nile dock.

jwzrd
2009-09-24, 13:38
Lyssnat genom plattan tre gånger nu. Större balle än såhär var det längesen jag tog emot. Fastnat rätt mycket för Kafir!, Hittite Dung Incantation och Permitting the Noble Dead... Lär komma in i de andra också så småningom.

Kort sagt verkar det vara ett jävligt bra album. Inte för att jag hade förväntat mig något annat från Nile dock.

+1

Då har man ändå fått ta emot ett par kubikmeter snorkel från Nile tidigare.

slitenhet
2009-09-24, 13:49
JAHA! Låter som någonting som måste beställas inom en snar framtid. jwzrd: Det ser ut som att du har plattan och jag beordrar att den spelas på till mina böjar på fredag!

jwzrd
2009-09-24, 13:51
JAHA! Låter som någonting som måste beställas inom en snar framtid. jwzrd: Det ser ut som att du har plattan och jag beordrar att den spelas på till mina böjar på fredag!

!!! En helt vanlig order! Fan, måste komma ihåg att ta med iPod-sladdjävulen imorgon så att det kan bli så.

Loyndomsriss
2009-09-24, 14:38
Bättre än annihilation of the wicked?

jwzrd
2009-09-24, 14:51

Gör oss inte alla förbannade genom att tvinga oss att välja en Nile-plarra över en annan.

MasterChief
2009-09-24, 16:40
Pallar inte att vänta längre så nu beställer jag den från ett annat ställen än Cdon.com :-/

Pudzianovski
2009-09-24, 17:31

Ja. Jag tycker det. Ingen kan blanda döds med en minaret som Nile gör.

MasterChief
2009-09-24, 17:50
Björnpäls på snorren blev resultatet efter en genomlyssning.

Nile levererar som ingen annan.