handdator

Visa fullständig version : 3 månaders fettminskning

Köttarn
2009-06-01, 20:48
Hej kolomedlemmar !

Jag är 18 år gammal kille som efter lite haft lite bekymer med träningen det senaste året pga av en knäskada men kan nu går för fullt igen utan risk. Har innan skadan gymat i ca 8 månader så har lite kunskaper ändå och är inte helt färsk men har mycket att lära fortfarande så därför vänder jag mig till er.

Har idag inga muskler att komma med utan ganska mycket fett, är 182 cm och väger 77 kg som kanske inte värkar så mycket som tränad. Men som otränad är det mycket fett. Jag hade tänkt att göra en fullsattsning i sommar att tappa så mycket fett som det är möjligt på 3 månader utan att det är farligt och i viss mån utan att förlora allt för mycket muskelmassa ( har ju inte någon direkt stor nu men man vill ju ändå inte förlora ner till 0 ;) men ändå inte lika viktigt som vid en deff då man inte vill knappt förlora någon )

Vet inte hur mycket fett det går att få bort på kroppen på en kvartal men jag tror iallefall det skulle krävts att gå ner till mins 70 kg för att få bort rätt mycket av det jag har men vill ju helst vara så "fettfri" som möjligt för att sedan kunna hålla det på en bra nivå i fortsättningen med bulk och deff som man sätt på flera här inne då dom ändå inte är tjocka när en deff börjar utan bara har lite extra o magmusklerna är fortfarande synliga osv.

Vill ha lite hjälp med att få reda på vad som kan vara rimligt att sattsa på att gå ner under denna tiden och hur jag ska lägga upp min träning på den effektivaste sätten. Jag har tänkt lägga mycket fokus på löpning då det bränner mycket och jag vill få upp en god kondis men man får ju inte glömma den viktiga styrketräningen.

Är tacksam för tips på hur jag ska lägga upp träningen, kosten och målen och kom ihåg att jag är bered att satta stenhårt dessa 3 månader för att nå ett så bra mål som möjligt

// Köttarn

Flexipop
2009-06-01, 21:25
Börja med att kötta igenom den här guiden: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

kimpaa88
2009-06-01, 21:25
Läst deffguiden :)? Tre månader hinner du få bort väldigt mycket fett om du sköter dig, finns ingen idé att stressa. Lägg dig på ca 500kcal i underskott per dag, så kommer du gå ner i lagom takt och inte tappa allt för mycket muskler. Håll proteinnivån hög och styrketräna hårt!

M0e
2009-06-02, 20:44
träna deffa nästa sommar..

Köttarn
2009-06-02, 21:52
träna deffa nästa sommar..

Så har jag tänkt innan när jag valde deffa eller bulka så tog jag bulka för att få massa att sedan genom deff visa men problemet var att jag skadade mig efter min bulk och jag fortsatte käka mycket men tränade inget så nu vill jag gå ner till en låg fett procent för att kunna ha koll på den hela tiden så även om man bulkar så är man ganska hård och inte fladder fladder om du förstår ;)

Att tänka långsiktigt får mig att tappa motivationen lätt men med 3 månaders intensiv deffning så tror jag att jag ska lyckas. Funderar på ett kaloriunderskott på 700 kcal. Hoppas kunna få riktigt bra effekt och riktigt synliga resultat så det inte bara är mest vatten och skit som man gått ner utan mycket fett