handdator

Visa fullständig version : Zlatan Skytteligavinnare!!

masse7
2009-05-31, 17:01
Ett stycke historia har skrivits!!

erikkarlsson
2009-05-31, 17:02
I italienska ligan ja, bryr mig fan mer om allsvenskan än om den.

chrille87
2009-05-31, 17:05
Öh skojar du? Allsvenskan är typ 30:e bästa ligan i världen...

erikkarlsson
2009-05-31, 17:08
Om den ens är så bra rankad.
Men om det ska vara en proffsliga så är det England eller Spanien som gäller, jag tycker inte det är så sjukt jätte stort att vinna i Italien.

saab900
2009-05-31, 17:19
Fan att han ska göra bra ifrån sig i ligan så att det blir sånt jävla tjat om att han är oumbärlig i landslaget. När han sedan spelar i landslaget GÅR han bara runt och dräller. Hatar den där dryga attityden, jag menar stå och tugga tuggummi under nationalsången, och så kan han inte ens prestera ordentligt under landskamperna.

Baan
2009-05-31, 17:21
Fan att han ska göra bra ifrån sig i ligan så att det blir sånt jävla tjat om att han är oumbärlig i landslaget. När han sedan spelar i landslaget GÅR han bara runt och dräller. Hatar den där dryga attityden, jag menar stå och tugga tuggummi under nationalsången, och så kan han inte ens prestera ordentligt under landskamperna.

Om han sjöng falskt för full hals under nationalsången, ja då hade hälften varit förlåtet.

Richard85
Jo för det beror enbart på honom? Kolla sista mästerskapet, en skadad Zlatan var i särklass bäst i Sverige..Tycker det sammanfattar allt..

chrille87
I klubblaget spelar han med proffs och i landslaget får han bollar av daniel andersson, det är skillnaden:)

p1r
2009-05-31, 17:25
Är man bäst får man ha en dryg attityd!

coxie
2009-05-31, 17:27
Är Zlatan verkligen så dryg som så många påstår? Det är väl inte direkt konstigt att man är kort och dryg mot random svensk journalist som ringer samtal 300 för att fråga hur det känns att vinna x.

saab900
2009-05-31, 17:27

Nej, då ska man vara ett föredöme, ungjäklar tar ju efter.

tp_88
2009-05-31, 17:31
Jag tycker han har endel att bevisa innan han kan anses vara bäst. Till att börja med skulle han kunna börja producera lite mål i CL-slutspelet och inte åka ut direkt år efter år.

backflash
2009-05-31, 17:32
Är Zlatan verkligen så dryg som så många påstår?

Ja. Han har dock blivit mer ödmjuk/tränad i att vara det.

p1r
2009-05-31, 17:34
Nej, då ska man vara ett föredöme, ungjäklar tar ju efter.

Menade inte att han inte skulle vara ett föredöme, menade att han bestämmer själv hur dryg han vill vara mot efterhängsna journalister och hur mycket han vill tugga tuggummi under nationalsången.

Kwon
2009-05-31, 17:36
Zlatan till Ekwall, Du luktar illa och ser ut som en påse skit! :D
hDJ7IRS4krA

coxie
2009-05-31, 17:38
Jag hade sagt betydligt fulare saker till Ekwall, fyfan man mår illa bara man ser honom.

Solros
2009-05-31, 17:39
Han är lite smådryg, men kan också vara riktigt trevlig, så länge man inte retar upp honom :D

Grattis Zlatan!

p1r
2009-05-31, 17:41
Zlatan till Ekwall, Du luktar illa och ser ut som en påse skit! :D
hDJ7IRS4krA

med glimten i ögat:)

stevebc
2009-05-31, 17:48
Hahaha är dom bundisar sedan tidigare eller? Ekwall, stackarn :)

Börje H
2009-05-31, 17:50
Att vinna skytteliga i en storliga, som den italienska naturligtvis är, är ju djävligt stort det går inte att förneka. En storartad säsong av Zlatan :hbang:

Dock...

Håller med till fullo.
Eller nja det är ju inte dåligt att han är i storform, men det verkar ju mest gå han åt huvudet när han skall lira i landslaget. Man blir ju mer än lovligt vansinnig på spelare som Zlatan. Han har ju alla förutsättningar att dominera hur mycket som helst, men just drällandet förstör ju mycket av han potential.

Nej.

Exhale_
2009-05-31, 18:34
Zlatan är Zlatan och det han har gjort är hur stort som helst. Att vinna skytteligan i Italien är det nog inte många som skulle klara av. Jag tror ju inte direkt C Ronaldo eller Torres skulle göra det om jag säger så.

Commando1980
2009-05-31, 18:42
jävligt imponerande av zlatan, speciellt med tanke på att fotbollen är mer defensivt inriktad i italien jmft med t ex spanien och england.

burre
2009-05-31, 18:44
jävligt imponerande av zlatan, speciellt med tanke på att fotbollen är mer defensivt inriktad i italien jmft med t ex spanien och england.

Hur blir det större att vinna skytteligan i en defensiv liga?

Ontopic, Riktigt stort av Zlatte, hoppas han levererar i landslaget närmsta tiden nu, vilket han faktiskt har gjort. Även fast det händer för sällan.

Commando1980
2009-05-31, 18:44
sen tror jag iofs att fotbollen som spelas i italien passar zlatan bättre än spanien/england

Commando1980
2009-05-31, 18:46
Hur blir det större att vinna skytteligan i en defensiv liga?

jadu syftade på jämförelser med målspottare i andra ligor och deras målfabrikation.

Greg
2009-05-31, 19:41
En av Sveriges största fotbollsspelare någonsin har vunnit skytteligan. Helt fantastiskt. Det trodde man aldrig när han hoppade in sporadiskt under säsongen som inte får nämnas vid namn.

Man förstod att han var något extra när man sprang runt Stadion under Superettan-tiden. Men aldrig att detta skulle hända.

Jorgen
2009-05-31, 20:41
Jag tycker han har endel att bevisa innan han kan anses vara bäst. Till att börja med skulle han kunna börja producera lite mål i CL-slutspelet och inte åka ut direkt år efter år.

Inter vann europacupen 1964 och 1965, CL har dom aldrig vunnit, eller ens varit i final. Så att det skulle vara Zatans fel att Inter inte vinner CL är inte så troligt. Milan är det italienska lag som presterat bäst i CL (och europacupen).

Jorgen
2009-05-31, 20:42

Vilka övriga landslagsspelare håller hans klass?

Jag får det till noll.

plattenbullen
2009-05-31, 20:58
[QUOTE=Börje H;3699526]Att vinna skytteliga i en storliga, som den italienska naturligtvis är, är ju djävligt stort det går inte att förneka. En storartad säsong av Zlatan :hbang:

+1, GRANDE IBRA. Kommer ta många år innan en annan svensk vinner skytteligan i Serie-A.

tp_88
2009-05-31, 21:08
Inter vann europacupen 1964 och 1965, CL har dom aldrig vunnit, eller ens varit i final. Så att det skulle vara Zatans fel att Inter inte vinner CL är inte så troligt. Milan är det italienska lag som presterat bäst i CL (och europacupen).
Eftersom Italienska ligan i trådan har framhållits som högst konkurrenskraftig, och Inter är det bästa laget, så tycker jag att han borde kunna ha gjort åtminstone några mål genom åren.

tp_88
2009-05-31, 21:12
Jag hade tydligen drömt att det hade skrivits i tråden, men hur som, vi kan isåfall komma fram till att Italienska ligan i jämförelse med Engelska- och Spanska ligan suger. Det kan jag köpa.

Exhale_
2009-05-31, 21:32
Eftersom Italienska ligan i trådan har framhållits som högst konkurrenskraftig, och Inter är det bästa laget, så tycker jag att han borde kunna ha gjort åtminstone några mål genom åren.

Han har väl gjort 6 mål under de två senaste Champions League-säsongerna?

Sen ska man tänka på att Inter blivit bäst i Italien av en slump. De har ingen CL-historia i bagaget från de senaste decenniumen.

b0ya
2009-05-31, 21:38
Zlatan är Zlatan och det han har gjort är hur stort som helst. Att vinna skytteligan i Italien är det nog inte många som skulle klara av. Jag tror ju inte direkt C Ronaldo eller Torres skulle göra det om jag säger så.

Jo det hade de :D samt dessa hade också kunnat klara det:

Diego Forlan
David Villa
Samuel Etoo
Gonzalo Higuain
Lionel Messi

Säkert någon jag glömt :P

Exhale_
2009-05-31, 21:44
Jo det hade de :D samt dessa hade också kunnat klara det:

Diego Forlan
David Villa
Samuel Etoo
Gonzalo Higuain
Lionel Messi

Säkert någon jag glömt :P

Haha :laugh: Allsvenskan är en av Europas bästa ligor också va? ;)

Exhale_
2009-05-31, 21:47

I Champions League totalt: 16 mål och 3 assist

Nu vet jag inte hur många av dessa som är i slutspelsfasen men jag skulle gärna se någon med liknande siffror. Överlag tycker jag det inte är så vanligt med enstaka personer som öser in mål i CL-slutspelen.

b0ya
2009-05-31, 21:47
Haha :laugh: Allsvenskan är en av Europas bästa ligor också va? ;)

Jag skämtade inte ;)

Exhale_
2009-05-31, 21:51
Jag skämtade inte ;)

Du nämner bra fotbollsspelare men de italienska lagen besitter en schysst taktiskt förmåga som jag anser många engelska/spanska lag saknar.

Är det något italienarna är känd för så är det ju försvaret. Men visst, någon på din lista skulle nog kunna lyckas. De två med störst chans tror jag skulle vara Higuain och Messi.

b0ya
2009-05-31, 21:53
Du nämner bra fotbollsspelare men de italienska lagen besitter en schysst taktiskt förmåga som jag anser många engelska/spanska lag saknar.

Är det något italienarna är känd för så är det ju försvaret. Men visst, någon på din lista skulle nog kunna lyckas. De två med störst chans tror jag skulle vara Higuain och Messi.

Ja vi två tycker olika tydligen :D

n1tro
2009-05-31, 21:56
de sämre lagen i den engelska ligan håller sämre klass än de sämre lagen i den italienska ligan that is for sure.. topplagen i engelska ligan (de 4 bästa) är bättre än topplagen i italienska, men säsongen handlar inte om dom 8 matcherna heller.. dom tar ut varandra. jag tycker det är lika svårt att dra hem PL som serie A. spanska ligan hamnar efter dom två..

sen har zlatan inte världens bästa passningsspelare breve sig heller. rooney säger att iniesta är världens bästa spelare, ngn annan säger att messi är det, ngn annan tycker att xavi är det. och alla tre spelar i samma lag. det är sjukt att etoo inte kan dra hem skytteligatiteln med såna passningsspelare breve sig egentligen. men visst, forlan drog hem skiten med 32 mål jmf med zlatans 25. det är svårare att göra mål i italien, inget snack om den saken, defensiven är på en helt annan nivå jmf med de andra två ligorna

mvh

tp_88
2009-05-31, 22:09
Exhale; jag har för mig att han inte gjort ett enda mål i något CL-slutspel, jag är inte 100 men kolla gärna upp det.

Exhale_
2009-05-31, 22:21
Exhale; jag har för mig att han inte gjort ett enda mål i något CL-slutspel, jag är inte 100 men kolla gärna upp det.

Jag har för mig det också så vi kör på det :) Orkar inte kolla upp det men det brukar vara samtalsämnet varje år inför slutspelet!

Det ska dock sägas att det är fler världsspelare som inte gjort ett mål i ett CL-slutspel än de som har det ;)

tp_88
2009-05-31, 22:23
Jag har för mig det också så vi kör på det :) Orkar inte kolla upp det men det brukar vara samtalsämnet varje år inför slutspelet!

Det ska dock sägas att det är fler världsspelare som inte gjort ett mål i ett CL-slutspel än de som har det ;)
Anfallare som spelat flera slutspel?

Exhale_
2009-05-31, 22:24
Anfallare som spelat flera slutspel?

Ja helvete. Det ska även nämnas att Inter inte nått så långt i dessa slutspel.

tp_88
2009-05-31, 22:30
Ja helvete. Det ska även nämnas att Inter inte nått så långt i dessa slutspel.
T.ex...?

Jo, jag vet att dom är kass. :)

Exhale_
2009-05-31, 22:37
T.ex...?

Jo, jag vet att dom är kass. :)

Henke Larsson!

Skämt åsido så kan jag kolla upp några tänkbara imorgon. Jag sitter ju inte med databasen i huvudet ;)

tp_88
2009-05-31, 22:44
Henke Larsson!
2 assist i CL-final på (knappt?)45min speltid får väl ändå anses vara godkänt. :)

saab900
2009-06-01, 00:12
Vilka övriga landslagsspelare håller hans klass?

Jag får det till noll.

Då skulle han ju kunna visa det i landslaget. Förutom ett par prestationer varav en jag såg live i salzburg i somras lunkar han mest omkring i offsideposition, obefintligt hemjobb och ser allmänt uttråkad ut i landslaget. Får han väl bollen och inte är offside försöker han nästan undantagslöst gå själv tills han dragit på sig tre spelare och blir av med bollen. Bättre att låta någon spelare som vill spela få spela.

Henke, där har du en spelare som presterar både i klubb- och landslag, kanske har något med personlighet och lojalitet mot sina fans att göra. Zlatan har en dryg personlighet istället för Henkes ödmjuka, och lojalitet vet han inte vad det är.

Greg
2009-06-01, 00:20
Då skulle han ju kunna visa det i landslaget. Förutom ett par prestationer varav en jag såg live i salzburg i somras lunkar han mest omkring i offsideposition, obefintligt hemjobb och ser allmänt uttråkad ut i landslaget. Får han väl bollen och inte är offside försöker han nästan undantagslöst gå själv tills han dragit på sig tre spelare och blir av med bollen. Bättre att låta någon spelare som vill spela få spela.

Henke, där har du en spelare som presterar både i klubb- och landslag, kanske har något med personlighet och lojalitet mot sina fans att göra. Zlatan har en dryg personlighet istället för Henkes ödmjuka, och lojalitet vet han inte vad det är.

Men för helvete.

Det är inte Zlatan som bestämmer vilken position han har på plan, det är tränarna. Han används på ett helt annat sätt i landslaget än i klubblaget.

Sen är din "analys" av Zlatans spel så otroligt pinsam att hälften kunde varit nog. Zlatan är en väldigt god passningsspelare. Vilket han visar gång på gång på gång. Han släpper oftast bollen än "försöker dra tre spelare".

Men jag antar att du blundar varje gång Zlatan är i bild, vilket är förståeligt när man ser till din "analys".

Jag vet inte varför svenskar kommer i byxan när man snackar om Henrik Larsson. Visst, han är duktig. Men vad gör honom så mycket ödmjukare än Zlatan? De svara i princip likadant på alla frågor. Henke ogillar skarpt att snacka med media, Zlatan tenderar till att prata mer med dem. Henke kan vara sjukt dräglig och totalt ointressant under många presskonferenser.

På vilket sätt vet Zlatan inte vad lojalitet är? Refererar du till klubblag eller landslag?

chidde
2009-06-01, 02:45
är det dags för zlatan att ta emot en fjärde guldboll?
vem är isåfall utmanarna?

kan bara tänka mig någon av bröderna elm, men dem är ju fortfarande många klasser under

förra säsongen bar zlatan inter på sina axlar och förde dem till ligaseger, det gjorde han mer eller mindre den här säsongen också... + att han vann skytteligan... jag skulle bli förvånad om det blev nån annan

Exhale_
2009-06-01, 06:26

Henke presterar inte i landslaget längre om du inte missat det. Han om någon var väl den stora besvikelsen under EM 2008.

Henke presterar knappt i Allsvenskan längre och då pratar vi om en liga som rankas lägre än Serie B.

Näe jag tror att din svårhet för Zlatan sitter i att han inte är blond och blåögd. Han är kanske ingen svensk påg i dina ögon?

trots att deras invandringspolitik (Sverigedemokraternas) stämmer bra med mina åsikter

Richard85
2009-06-01, 06:27
När fan gjorde Henke Larsson en bra insats i landslaget sist? Överskattad som fan sista 2 åren..Om någon har en dryg personlighet så är det den mannen..

Skillnad och spela i ett klubblag som kan åtminstone spela något sånär fotbollsaktigt även om Inter generellt är ett mediokert Europalag och till att komma hem till ett landslag där många spelare knappt klarar att trixa till tio och har noll speluppfattning...

Kunde satt Ronaldo, Messi, Iniesta, etc etc i Sveriges landslag och dom hade också bleknat i sitt spel..Individuella prestationer existerar men man får aldrig glömma bort att fotboll är en lagsport och man är så beroende av sina lagspelare..

saab900
2009-06-01, 11:15
Henke presterar inte i landslaget längre om du inte missat det. Han om någon var väl den stora besvikelsen under EM 2008.

Henke presterar knappt i Allsvenskan längre och då pratar vi om en liga som rankas lägre än Serie B.

Näe jag tror att din svårhet för Zlatan sitter i att han inte är blond och blåögd. Han är kanske ingen svensk påg i dina ögon?

Det där var jävligt lågt, riktigt jävla lågt. Du kanske skulle läsa mina poster om varför jag inte vill ha en ökad invandring, det handlar om nationaleknomi och lokal kommunekonomi, inte att det bli för mycket arabiska på gatorna. Henke passar väl inte så jävla bra in på din beskrivning "blond och blåögd" eller hur?

Henke presterade mycket bra under många år i både Celtic och landslaget, och ganska OK till och med i Barcelona när han fick hoppa in för Eto. Han och Zlatan har helt olika framtoningar, det är Zlatans personlighet jag stör mig på när jag säger att han är dryg, nonchalant kanske är en bättre beskrivning.

Ljungberg ser ut som en typisk svensk och honom stör jag mig ännu mer på än Zlatan. Gå till klubbläkaren och få en sjuklapp som en skoltrött unge som får en sjuklapp av mamma så att han kunde spela Playstation istället för att spela tråkiga kvalmatcher i Östeuropa och sedan vilja spela mästerskap. Henke åkte nästan alltid även på de tråkiga kvalmatcherna. Den inställningen saknas hos Zlatan och Ljungberg. Utan Sverige skulle de inte kommit så långt, så landslaget är en plikt att ställa uppp för och göra sitt bästa i, inget man bara spelar mästersakp för och lunkar runt och dräller med inställningen shit happens.

n1tro
2009-06-01, 11:31
går ju ändå hyfsat tycker jag, vi har portugal som - om danmark och sverige sköter sina matcher ordentligt - missar vm, med en viss CR7 i laget som anses vara bättre än ibrahimovic t.o.m.. zlatan är på en helt, helt annan nivå än alla i det svenska landslaget, det gör det svårare att spela. nu är inte inter världens bästa lag heller, men killen har stått för i princip 50% av lagets poängproduktion (mål, assist), tror siffran låg på 48 då för ngn omgång sen, tänk på den siffran några ggr så förstår ni vad han presterat. han kan inte göra mer än det han gör i det svenska landslaget det är jag säker på..

mvh

mangs
2009-06-01, 11:49
Media har verkligen odlat fram myten om att Zlatan skulle vara dryg.

jag säger inte att han är Gud bästa barn men det är en myt att han skulle vara såpass dryg som vissa tror. Dessutom har han mognat betydligt sedan han stadgade sig och bildade familj. Jag som har följt Zlatan de senaste 10 åren ser en stor attityd-förändring men det som står i media och hur det vinkals är ju såklart alltid sanning

När Zlatan var ung sades det att han bara dribblade och var ego. Zlatan sade att det måste vara kul att spela annars är det inte lönt. Utöver detta jobbade han stenhårt med sin indivduella träning och förbättrade lagspelet anmärkningsvärt. Media sade då att han inte gjorde mål utan bara passade. De senaste två säongerna i serie A har ni fått se en komplett anfallare.

När han spelar i landslaget är han dock bara en i elvan och tyvärr för vår del så räcker inte resten till. Han är föera nivåer över de andra i prestation.

+Fysiken, han är enormt stark och spänstig.
+Tekniken, enormt teknisk trots kroppshyddan
+Vinnarskallen, kan vara enormt fokuserad på vad som skall göras
+Träningsviljan,han har sedan start haft som mål att bli bäst och tränat därefter.
+Målskyttet, han gör många och snygga mål, den ende SVenska som gör mål av internationell klass
+Det där lilla extra, han har något som inte går att förklara, där hela hans liv är lite som en saga. Som ung kille sade han att han ville spela i Inter tillsammans med Ronaldo i anfallet och köpa sig en Lambourgini. Han blev den dyraste försäljningen från Sverige någonsin. Lyckades bra i Ajax och kom till Italien, efter någon säsong där blev han ytterst framgångsrik när han kom till Inter. Förra säsongen hade Inter guldet i en liten ask med flera omgångar kvar. Zlatan var skadad och omgång för omgång kanppade Roma in. I sista matchen var det till och med Roma som var vinnare ända till s det att Zlatan gjorde entré och avgjorde med två mål och tog guldet till Inter. I år avgjorde de tidigare och det var en liknande historia med skytteligan där Zlatan avgör i slutminuterna.

Han har helt enkelt en förmåga att vara bäst när det gäller och göra de där specialla sakerna som ingen annasn Svensk klarar. Vem annars kan dribbla av 6 spelare och göra mål, vem får för sig att klacka in en hörna på volley i krysset mot Italien i fotbolls-EM mm mm.

Zlatanist, javisst!

saab900
2009-06-01, 12:37
går ju ändå hyfsat tycker jag, vi har portugal som - om danmark och sverige sköter sina matcher ordentligt - missar vm, med en viss CR7 i laget som anses vara bättre än ibrahimovic t.o.m.. zlatan är på en helt, helt annan nivå än alla i det svenska landslaget, det gör det svårare att spela. nu är inte inter världens bästa lag heller, men killen har stått för i princip 50% av lagets poängproduktion (mål, assist), tror siffran låg på 48 då för ngn omgång sen, tänk på den siffran några ggr så förstår ni vad han presterat. han kan inte göra mer än det han gör i det svenska landslaget det är jag säker på..

mvh

Klart han är bra, men du kan inte ha undgått att märka att han ofta GÅR runt på topp i landslaget, och frekvent inte ens hinner tillbaka ur offsideposition när Sverige tar tillbaka bollen på egen planhalva. Går och tänker på annat verkar det som, helt okoncentrerad.

saab900
2009-06-01, 12:40
Media har verkligen odlat fram myten om att Zlatan skulle vara dryg.

jag säger inte att han är Gud bästa barn men det är en myt att han skulle vara såpass dryg som vissa tror. Dessutom har han mognat betydligt sedan han stadgade sig och bildade familj. Jag som har följt Zlatan de senaste 10 åren ser en stor attityd-förändring men det som står i media och hur det vinkals är ju såklart alltid sanning

När Zlatan var ung sades det att han bara dribblade och var ego. Zlatan sade att det måste vara kul att spela annars är det inte lönt. Utöver detta jobbade han stenhårt med sin indivduella träning och förbättrade lagspelet anmärkningsvärt. Media sade då att han inte gjorde mål utan bara passade. De senaste två säongerna i serie A har ni fått se en komplett anfallare.

När han spelar i landslaget är han dock bara en i elvan och tyvärr för vår del så räcker inte resten till. Han är föera nivåer över de andra i prestation.

+Fysiken, han är enormt stark och spänstig.
+Tekniken, enormt teknisk trots kroppshyddan
+Vinnarskallen, kan vara enormt fokuserad på vad som skall göras
+Träningsviljan,han har sedan start haft som mål att bli bäst och tränat därefter.
+Målskyttet, han gör många och snygga mål, den ende SVenska som gör mål av internationell klass
+Det där lilla extra, han har något som inte går att förklara, där hela hans liv är lite som en saga. Som ung kille sade han att han ville spela i Inter tillsammans med Ronaldo i anfallet och köpa sig en Lambourgini. Han blev den dyraste försäljningen från Sverige någonsin. Lyckades bra i Ajax och kom till Italien, efter någon säsong där blev han ytterst framgångsrik när han kom till Inter. Förra säsongen hade Inter guldet i en liten ask med flera omgångar kvar. Zlatan var skadad och omgång för omgång kanppade Roma in. I sista matchen var det till och med Roma som var vinnare ända till s det att Zlatan gjorde entré och avgjorde med två mål och tog guldet till Inter. I år avgjorde de tidigare och det var en liknande historia med skytteligan där Zlatan avgör i slutminuterna.

Han har helt enkelt en förmåga att vara bäst när det gäller och göra de där specialla sakerna som ingen annasn Svensk klarar. Vem annars kan dribbla av 6 spelare och göra mål, vem får för sig att klacka in en hörna på volley i krysset mot Italien i fotbolls-EM mm mm.

Zlatanist, javisst!

Jo, jag vet vem Zlatan är, och du verkar ju vara barndomspolare med honom *rolleyes*
Se inlägg ovan. Spelar ingen roll hur bra han kan vara, det gäller att han faktiskt tar fram det i landslaget också och tar det på allvar om han ska ha något dä ratt göra. Det är lätt att säga att han inte kan få lika bra framspelningar som i Inter, men när han bara lunkar omkring på topp och sedan recenserar sitt eget jobb med att det var bra blir man bara förbannad. Ett turmål mot Italien räknas liksom inte, mest bara en tillfällighet, även om det var roligt förstås.

Richard85
2009-06-01, 13:38
Klart han är bra, men du kan inte ha undgått att märka att han ofta GÅR runt på topp i landslaget, och frekvent inte ens hinner tillbaka ur offsideposition när Sverige tar tillbaka bollen på egen planhalva. Går och tänker på annat verkar det som, helt okoncentrerad.

Kan bero på att han konstant får massa långbollar och jobba på, att gång på gång få uppleva det tror jag i slutändan blir löjligt trist..Inte ofta Zlatan hamnar offside i landslaget, den parallellen kan du dra till alla forwards som mer eller mindre går tillbaka efter vart anfall...

Som sagt, han spelar i ett pissigt landslag, och det är ett faktum..

Baan
2009-06-01, 15:35
Jo, jag vet vem Zlatan är, och du verkar ju vara barndomspolare med honom *rolleyes*
Se inlägg ovan. Spelar ingen roll hur bra han kan vara, det gäller att han faktiskt tar fram det i landslaget också och tar det på allvar om han ska ha något dä ratt göra. Det är lätt att säga att han inte kan få lika bra framspelningar som i Inter, men när han bara lunkar omkring på topp och sedan recenserar sitt eget jobb med att det var bra blir man bara förbannad. Ett turmål mot Italien räknas liksom inte, mest bara en tillfällighet, även om det var roligt förstås.

Hade du varit besviken att han inte alltid levererar hade jag sagt ok, det blir jag med. Men inte ha något i landslaget att göra fastän man är dubbelt så bra som alla alternativ i anfallet... eh? Negro por favor. Du implicerar att vi har bättre alternativ? Låt höra.

tano
2009-06-01, 16:48
Grattis Zlatan, sveriges bästa fotbollspselare!

Han är en unik spelare i världen. Inte många som kan göra dem fotbollskonster han gör. Dessutom i princip ingen med den tekniken som samtidigt har den storlek och styrka (trist dock att försvararna faller som furor bara för att han, till skillnad mot t.ex. en viss C.Ronaldo, kan stå på benen när han får lite tryck på sig. Inte sällan han får frisparkar mot sig när han inte gjort något fel.).

När Zlatan inte spelar i landslaget är det 10 gånger tråkigare att titta.

m0lle
2009-06-01, 18:30
Hade du varit besviken att han inte alltid levererar hade jag sagt ok, det blir jag med. Men inte ha något i landslaget att göra fastän man är dubbelt så bra som alla alternativ i anfallet... eh? Negro por favor. Du implicerar att vi har bättre alternativ? Låt höra.
Han heter Saab 900 för fan. Svennebanan^10 alltså. (Kallar man Zlatans klack mot Italien för "turmål" förlorar man automatiskt sin rätt att uttala sig om landslagsfotboll.)

n1tro
2009-06-01, 18:41
ärligt talat saab900, vet inte om det är sagt nu i tråden eller inte, men har du lagt märke till bollarna killen får jobba med i landslaget? gång på gång på gång kommer det en höjdboll från ngn mittback (mittfältet existerar inte , vi får hoppas på att elm / kk kan dra igång ngn form av passningsrevolution) och där ska han ta ner den med 4 spelare runt omkring sig och fördela den till... ja vem? inga löpande ytterbackar, knappt så att den andra anfallaren vågar sig upp. det är svårt alltså, då är det klart som .. att man tappar spelglädje också, superenkel matematik..

mvh

b0ya
2009-06-01, 19:01
Han heter Saab 900 för fan. Svennebanan^10 alltså. (Kallar man Zlatans klack mot Italien för "turmål" förlorar man automatiskt sin rätt att uttala sig om landslagsfotboll.)

Håller med, han gjorde ju nästan likadan igen för inte så längesen. Krävs skills :cool:

saab900
2009-06-01, 19:45
Ok, jag ska inte uttala mig mer, ingen vägrar att erkänna att Zlatan någonsin underpresterat i landslaget, och jag vägrar erkänna att han spelar fantastiskt i landslaget. Ett "agree to disagree"-läge med andra ord. Saab900 valde jag i all hast när jag reggade mig, inte fan trodde väl jag att det var omöjligt att byta nick.

Tur att ingen mer är så jävla dum att han plockar fram "the race card" i alla fall utan försöker hålla en vettig diskussion istället, men det verkar inte som om vi kommer att komma någon vart såsom fallet ofta är när man tycker olika på nätet.

tp_88
2009-06-01, 20:11
ingen vägrar att erkänna att Zlatan någonsin underpresterat i landslaget
Jodå!

Måltorkan har hängt som ett svart litet alpmoln över Zlatan i veckan. I går skingrades allt.

Det dröjde 1111 spelminuter, eller 973 dagar, det senaste kom i VM-kvalet mot Island den 12 oktober 2005.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/landslagsfotboll/fotbollsem2008/gruppd/article2657714.ab

Eller:

Se på statistiken här bredvid. Under det senaste årets insatser i landslaget har Zlatan Ibrahimovic skrapat ihop väldigt låga betyg. Mål har han inte gjort sedan 12 oktober 2005.

Trots storform i italienska Inter blev gårdagskvällens comeback i landslaget en ny besvikelse. Ibrahimovic var mycket blek, orörlig och stundtals inte alls med i spelet.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/landslagsfotboll/landslaget/article418281.ab

saab900
2009-06-01, 20:15
Jodå!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/landslagsfotboll/fotbollsem2008/gruppd/article2657714.ab

Eller:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/landslagsfotboll/landslaget/article418281.ab

Ingen av mina debattmotståndare förstås, men du får ett A for effort *kissass*

b0ya
2009-06-01, 21:06
Jodå!

Eller:

Det sämsta man kan göra är ta fram aftonbladet artiklar som ALLTID trycker ner Zlatan. Inte konstigt att han har valt att aldrig mer snacka med Aftonbladet, för de snackar sååååå mycket skit. När de säger att Zlatan tappar form, glömmer de bort att resten av landslaget suger... Han har även bevisat att han kan verkligen spela genom att dominera i italienska ligan.. Så hur kommer det sig att han "suger" just när han spelar i landslaget? Enkel matematik :D

plattenbullen
2009-06-01, 21:29

hahahahaha säger jag bara. Det där med att Zlatan aldrig jobbar hem är väll ganska självklart. Finns inte många, om någon anfallare som efter att tappat bollen i en offensive djupledslöpning tar en rush på 70meter hem för att försvara. Anfallarna finns på planen för att anfalla, och det försvar som anfallare gör är att täcka av ytor när backlinjen ska spela upp bollen. Och det gör zlatan, kanske inte varje gång. Är nästan hundra på att lagerbäck inte vill att zlatan ska jobba hem, vinner sverige bollen defensivt måste de finnas en bollmotagare att slå bollen på offensivt, och Grande Ibra är den perfekta spelaren för det.

Henke presterar i klubb och landslag? Skulle Grande Ibra lira i HIF i Allsvenskan skulle du få se en spelar som skulle prestera, mycket mycket mer än vad henke någonsin gjort. Vem gjorde 2 mål i svenska landslaget senaste EM? Grande Ibra? Inget ont mot Henke, han är en spelar vi ska vara stolta över, det han gjorde i Celtic var grymt. Får bli lite mer HAHAHAHAH

tp_88
2009-06-01, 21:33
Det sämsta man kan göra är ta fram aftonbladet artiklar som ALLTID trycker ner Zlatan. Inte konstigt att han har valt att aldrig mer snacka med Aftonbladet, för de snackar sååååå mycket skit. När de säger att Zlatan tappar form, glömmer de bort att resten av landslaget suger... Han har även bevisat att han kan verkligen spela genom att dominera i italienska ligan.. Så hur kommer det sig att han "suger" just när han spelar i landslaget? Enkel matematik :D
Ja, Zlatans måltorka under nästan 3års tid i landslaget var givetvis bara något som Aftonbladet hittade på. My bad.

Omdömena var givetvis åt skogen också. Egentligen dominerade han totalt, gjorde 3 mål/match och ansvarade ensam för defensiven. Varje match.

b0ya
2009-06-01, 22:31
Ja, Zlatans måltorka under nästan 3års tid i landslaget var givetvis bara något som Aftonbladet hittade på. My bad.

Omdömena var givetvis åt skogen också. Egentligen dominerade han totalt, gjorde 3 mål/match och ansvarade ensam för defensiven. Varje match.

Aftonbladet har tendensen att vrida och vända på saker o ting gällande Zlatan. Visst tro du på allt Aftonbladet skriver :laugh:

Ett tips är kolla på matcherna *screwy*

tano
2009-06-01, 22:46

Det kanske gäller att titta på det lite objektivt ändå? Det finns faktiskt en poäng i kritiken mot aftonbladet. Det är inte direkt så att du själv brukar överrösa tidningen med lovord väl?

Om jag minns rätt var Zlatan inte med i landslaget under en ganska lång period av dem åren. Dessutom var han skadad under perioder där han inte kunde prestera på hög nivå.

Dem där 1000 minuternas måltorka innebär väl ~14 matcher? Självklart inte bra, men det var inte så att han inte skapade chanser ändå.

Man kan också tänka sig att det säkerligen gått sämre för landslaget om han inte varit med. Inte att förglömma gör Zlatan sina medspelare bättre samt sätter press på motståndarnas försvar vilket öppnar ytor för medspelarna.

Däremot måste jag hålla med om att jag tyckte att han underpresterade en hel del under den där tiden, men han var som sagt en del skadad. Att han var given vara bara tur för oss alla, det är bara mycket roligare titta på matcherna om Zlatan är med. :)

Till sist måste jag ändå säga att Sverige har presterat klart godkänt i fotbollen dem senaste åren. Alltid varit med i slutspel och klarat slutspelens gruppomgångar. Alltid åkt ut på hårfina matcher. Det är väl bara tysklandsmatchen som var under all kritik, men det var ju inte enbart Sveriges fel...
Hoppas på en Zlatan i storform så kanske vi kan komma till ännu ett slutspel.

J de Koof
2009-06-01, 23:47
Jasså det är coolt på vissa håll att dissa Zlatan fortfarande anno 2009?:D

Jaja, det måste i alla fall kännas rätt hopplöst för en sån kille att få representera sitt hemland i ett SVENSKT landslag.... hallåå vad är det för standard egentligen? Långa bollar på Bengt och nä nu går vi och fikar.

mangs
2009-06-02, 08:52
Klart att han underpresterar ibland, det finns vill ingen som är på topp jämt? Däremot är hans högsta nivå skyhögt över de andra spelarna i landslaget. Utöver det är det en myt att han är lat,dryg, inte gör mål, är ego-dribbler. Möjligtvis att han var lite av detta som ung men han har mognat enormt och är en väldigt bra lagspelare. Det är inte en slump att spelarna i Serie A har valt just honom som bästa spelare i hela ligan.

Han har en bra talang men att Zlatan är där han är idag beror på att han har en rejäl vinnarskalle och att han konstant tränat hårdare, mer seriöst och längre än sina medspelare. Jag vet att han ofta står och tränar en stund efter alla de andra gått in för att duscha tex.

Svenska landslaget har väldigt få spelare av klass och ändå presterar vi rätt bra. Vi har ett hyffsat kollektiv men kom inte och säg att inte Zlatan höjer nivån på vårat landslag. Motståndarlagen skiter ju knäck när han skall spela.

Henke har varit en bra spelare men han är slut. att det går så pass bra för honom i Allsvenskan fortfarande beror bara på de andra spelarnas men framför allt domarnas respekt för honom. Internationellt har han gjort sitt.

tp_88
2009-06-02, 09:50
..
Vad spelar det för roll vad jag tycker om AB i övrigt? Hur lång tid hans måltorka varade är ren fakta, som jag inte tror dom ljuger om, och angående matcherna så har jag givetvis själv sett samtliga och tyckt att han varit tämligen dålig även om jag såhär 2-3år senare inte kommer ihåg i detalj hur han spelade match för match. Anledningen till att jag länkade till den artikeln var att det ändå väger lite tyngre än att jag hade skrivit "Han sög!!11", eller?

Självklart är Zlatan den bästa Svenska anfallaren, och har varit så i flera år, därmed inte sagt att jag tycker han har varit den som presterat bäst i landslaget lika länge. Sen om det blir roligare eller inte med Zlatan på plan är i min värld ganska ointressant, om det inte ger några mål.

tano
2009-06-02, 10:05
Vad spelar det för roll vad jag tycker om AB i övrigt? Hur lång tid hans måltorka varade är ren fakta, som jag inte tror dom ljuger om, och angående matcherna så har jag givetvis själv sett samtliga och tyckt att han varit tämligen dålig även om jag såhär 2-3år senare inte kommer ihåg i detalj hur han spelade match för match. Anledningen till att jag länkade till den artikeln var att det ändå väger lite tyngre än att jag hade skrivit "Han sög!!11", eller?

Självklart är Zlatan den bästa Svenska anfallaren, och har varit så i flera år, därmed inte sagt att jag tycker han har varit den som presterat bäst i landslaget lika länge. Sen om det blir roligare eller inte med Zlatan på plan är i min värld ganska ointressant, om det inte ger några mål.

Därför att artiklar kan vara vridna som andra påpekat. Kortfattat. Zlatan höjjs till gudarna av Aftonbladet när det gått bra och dras i skiten när det gått dåligt.

Jag säger inte att statistiken är fel, men att det är utvald statistik. Som jag sade Zlatan har gjort Sveriges landslag bättre, oavsett om han gjort mål eller inte. Det finns 9 till spelare ute som kan göra mål. Får dem en perfekt passning av Zlatan finns det en liten chans att dem också kan skjuta på mål, även om dem ofta har svårt att träffa bollen...

Det är väl klart att det inte är ointressant att det blir roligare att titta på fotbollen när Zlatan är med. Delvis för att det är direkt implicerat att han är en riktigt bra fotbollspelare, men för mig tittar jag på fotbollen för nöjes skull vilket höjjs med en konstnär på planen (även om det ibland kan bli rätt allvarligt när känslorna får styra :)).

tp_88
2009-06-02, 10:14
...
Så fungerar media, och det är självklart. Men hur kan du få det till vinklad statistik? Är en mer rimlig "vinkel": "Zlatan fullkomligen öser in mål, idag gjorde han sitt första mål på 1111 spelminuter i landslaget. Vilken fantastisk målskytt!!!11"?

Andra spelare har gjort mål, även om det bara är 2 personer som har det som "huvuduppgift". Henke har gjort mål, Allbäck har gjort mål, Ljungberg har gjort mål, osv. Kolla sista VM, Sverige gjorde inte ens mål medans Zlatan var på plan om jag inte missminner mig.

Det tycker jag. Hade landslaget spelat den tråkigaste fotboll som världen någonsin skådat, och kommit längre i EM/VM än vad dom gör idag, så hade jag tyckt att det var underbart.

tano
2009-06-02, 10:28
Så fungerar media, och det är självklart. Men hur kan du få det till vinklad statistik? Är en mer rimlig "vinkel": "Zlatan fullkomligen öser in mål, idag gjorde han sitt första mål på 1111 spelminuter i landslaget. Vilken fantastisk målskytt!!!11"?

Andra spelare har gjort mål, även om det bara är 2 personer som har det som "huvuduppgift". Henke har gjort mål, Allbäck har gjort mål, Ljungberg har gjort mål, osv. Kolla sista VM, Sverige gjorde inte ens mål medans Zlatan var på plan om jag inte missminner mig.

Det tycker jag. Hade landslaget spelat den tråkigaste fotboll som världen någonsin skådat, och kommit längre i EM/VM än vad dom gör idag, så hade jag tyckt att det var underbart.

Vinklad på det sättet att dem försöker fläka upp all statistik som kan visa på att han är kass. Det är inte precis som att dem skriver "nu var det 10 minuter sedan Zlatan gjorde mål"...

Du kan inte påstå att Zlatan inte gjort mål i landslaget, så vet inte riktigt vars du vill komma. Vi har redan disskuterat perioden då han inte målade på ~14 matcher. Det var ingen bra period för Zlatans landslagspel, men nog går det säkerligen att hitta liknande dåliga perioder hos andra spelare?

Nog hade jag också helst velat se Sverige komma ännu längre i slutspelen. Men förbundskaptenerna tänker nog på samma sätt, det är ju därför dem sätter Zlatan på planen. Sedan att det är en bonus att få se Zlatan spela är väl bara roligt.

Greg
2009-06-02, 10:44
Hur ser statistiken för assist, brytande av anfall och vunna närkamper?

En anfallare i dagens fotboll bedöms inte enbart för sina mål.

Vem har gjort flest mål i Manchester United de senaste två säsongerna? En mittfältare. Betyder detta att Uniteds-anfallare är usla? Nej.

Zlatan har aldrig varit känd som en stor målskytt. Det är inte förrän de senaste 2-3 säsongerna då han har blivit lite mer klinisk i sitt avslutande. Zlatan är framförallt känd för att vara löjligt stark, oerhört teknisk och kanske en av världsfotbollens 3 bästa passningsspelare.

Baan
2009-06-02, 11:52
För att ändå ha haft en lång måltorka någar år har han inte direkt betydligt sämre mål/match än Henrik Larsson. Sällan man ser folk roida över honom dock i samma grad.

tp_88
2009-06-02, 11:59
Vinklad på det sättet att dem försöker fläka upp all statistik som kan visa på att han är kass. Det är inte precis som att dem skriver "nu var det 10 minuter sedan Zlatan gjorde mål"...

Du kan inte påstå att Zlatan inte gjort mål i landslaget, så vet inte riktigt vars du vill komma. Vi har redan disskuterat perioden då han inte målade på ~14 matcher. Det var ingen bra period för Zlatans landslagspel, men nog går det säkerligen att hitta liknande dåliga perioder hos andra spelare?

Nog hade jag också helst velat se Sverige komma ännu längre i slutspelen. Men förbundskaptenerna tänker nog på samma sätt, det är ju därför dem sätter Zlatan på planen. Sedan att det är en bonus att få se Zlatan spela är väl bara roligt.
Det skrivs självklart inte eftersom det är helt meningslöst att skriva en sådan artikel, och det förstår du nog själv.

Klart att han har gjort mål, men han har varken gjort så många mål eller spelat så bra som han borde i förhållande till sin nivå. Alltså har han underpresterat, det var väl typ dit jag "ville komma", eller det jag ville konstatera, när jag höll med saab900.
För att ändå ha haft en lång måltorka någar år har han inte direkt betydligt sämre mål/match än Henrik Larsson. Sällan man ser folk roida över honom dock i samma grad.
Vilket i sig kanske inte är ett överdrivet gott betyg, eftersom han anses vara en av världens bästa anfallare medans Henke aldrig varit något riktigt stort namn. Förövrigt tycker jag visst att det klagas endel på Henke, däremot ser man aldrig den enorma dyrkan av honom.

Baan
2009-06-02, 12:04
Vilket i sig kanske inte är ett överdrivet gott betyg, eftersom han anses vara en av världens bästa anfallare medans Henke aldrig varit något riktigt stort namn. Förövrigt tycker jag visst att det klagas endel på Henke, däremot ser man aldrig den enorma dyrkan av honom.

Inte i Europa kanske men han är rätt stor i landslaget.

Varför inte dyrka någon som lyckats i ett bra klubblag? Klubblagfotbollen är ju galet stor... kanske större än landslag i vissa länder som t.ex England.

tp_88
2009-06-02, 12:07
Inte i Europa kanske men han är rätt stor i landslaget.

Varför inte dyrka någon som lyckats i ett bra klubblag? Klubblagfotbollen är ju galet stor... kanske större än landslag i vissa länder som t.ex England.
Varför inte roida när någon inte lyckas i landslaget? Landslagsfotboll är ändå ganska stort i Sverige, kanske större än klubblagsfotboll.

Baan
2009-06-02, 12:08
Varför inte roida när någon inte lyckas i landslaget? Landslagsfotboll är ändå ganska stort i Sverige, kanske större än klubblagsfotboll.

För att han inte behöver lyckas i sitt landslag för att vara en riktigt bra fotbollsspelare.

tp_88
2009-06-02, 12:14
För att han inte behöver lyckas i sitt landslag för att vara en riktigt bra fotbollsspelare.
Nu har jag inte memorerat hela tråden men det jag pratar om, och som jag tror dom flesta pratar om, är hans insatser i landslaget.

Att han är en duktig fotbollsspelare är det nog få som inte håller med om, däremot har han fortfarande endel att bevisa i England/Spanien och CL osv imo.

mangs
2009-06-02, 12:59
Zlatan har nått bättre resultat i klubblaget främst eftersom hans spelstil passar bättre där och han får rätt bollar att jobba med. Visst har även jag flera gånger blivit besviken på honom när han dragit på sig landslagsdressen men i ärlighetens namn beror det nog mindre på att han underpresterar jämfört med att hela laget är under isen.

Får man inte rätt jobabr att arbeta med som anfallare ser det för det otränade ögat ut som att man är oinspirerade, löper offside hela tiden mm mm. Ibland kan rätt löpningar göras men utan resultat då inte passningarna kommer rätt.

Jag säger inte att det alltid är så och Z har haft sina ups and downs i landslaget men som anfallare är man oerhört beroende av sina lagkamrater.

tano
2009-06-02, 13:01
Det skrivs självklart inte eftersom det är helt meningslöst att skriva en sådan artikel, och det förstår du nog själv.

Klart att han har gjort mål, men han har varken gjort så många mål eller spelat så bra som han borde i förhållande till sin nivå. Alltså har han underpresterat, det var väl typ dit jag "ville komma", eller det jag ville konstatera, när jag höll med saab900.

Och i sin tur bör du förstå varför jag drog till med det exemplet. Statistik som "så lång tid" eller "så många minuter" letar tidningen fram för att kunna göra en nyhet om hur dåligt det går.
Såklart var det en stor grej med att Zlatan inte gjorde mål, men han var ändå värdefull för landslaget. Hade han inte varit halvskadad under dessa perioder kanske Sverige nått längre.

Vet inte om vi pratar om varandra, för visst håller jag med om att han inte alltid presterat på topp i landslaget. (även om såklart kommentarerna att passningarna i landslaget är sämre än i klubblaget stämmer) Men han har ändå en given plats eftersom han är bättre än alternativen trots dålig form.

Exhale_
2009-06-02, 13:32
Ok, jag ska inte uttala mig mer, ingen vägrar att erkänna att Zlatan någonsin underpresterat i landslaget, och jag vägrar erkänna att han spelar fantastiskt i landslaget. Ett "agree to disagree"-läge med andra ord. Saab900 valde jag i all hast när jag reggade mig, inte fan trodde väl jag att det var omöjligt att byta nick.

Tur att ingen mer är så jävla dum att han plockar fram "the race card" i alla fall utan försöker hålla en vettig diskussion istället, men det verkar inte som om vi kommer att komma någon vart såsom fallet ofta är när man tycker olika på nätet.

Visst har Zlatan underpresterat i landslaget. Tror inte det finns en spelare i världen som alltid gör bra ifrån sig i landslaget. Ta en titt på Lampard t ex. Om han skulle prestera i landslaget är det snarare ett smärre underverk och ändå rankas han varje år som en av världens bästa.

Däremot har Zlatan presterat på topp fler gånger än han underpresterat. Att han inte springer på alla bollar eller ser ut att bara lunka runt ibland handlar ju om intelligens. Varför ska han springa sig trött i onödan när Mellberg/Hansson står för uppspelen, vilket sker så fort Sverige möter något bra motstånd. Det är ju bara Rosenberg som skulle springa på de bollarna och det är därför han sitter på bänken.

Ang rasfrågan så skrev jag ändå "tror" men jag är villig att erkänna att jag hade fel.

bonydrop
2009-06-02, 14:47
Ständigt diskussioner om Zlatan och hans prestationer i landslaget, borde det inte ta slut snart. Han har varit Sverige överlägset bästa spelare bra länge nu, och jag kan inte förstå att det finns svenskar som inte gillar honom eller inte tycker att han är så bra som han faktiskt är. Och ofta mynnar det i att folk inte gillar hans osvenska stil, både på och utanför plan. Att han inte har den där "svenska ödmjukheten" verkar göra att många stör sig på honom och inte vill erkänna hur bra han är, men jag skulle istället vilja säga att det med stor sannolikhet är därför han har blivit så bra.

Men visst har han inte alltid varit på topp i landslaget, men vem kan vara det jämt? Fotboll är fortfarande ett lagspel, och vad jag kan minnas är det inte ofta det bara är han som är dålig, och resten av laget bra, utan det är snarare så att när han är bra lyfter han hela laget.

Och jag förstår inte hur någon kan klaga på honom nu det senaste när han faktiskt varit bra? Har folk glömt bort EM förra året, jag vill minnas att det var han som var Sveriges överlägset bästa spelare, han som gjorde flest mål, och då var halvskadad (hur mkt det nu spelar in). Och för er som faktiskt kommer ihåg, jämför första halvlek mot Spanien i EM när Zlatan spelade, och andra halvlek när han inte spelade. Och det är inget ovanligt scenario.

Till sist vågar jag säga att liksom förra året hade Inter inte vunnit Scudetton utan Zlatan, så mycket betyder han för dem. Så stor eloge till Sveriges bästa fotbollsspelare i modern tid!

jik
2009-06-02, 15:15
Ständigt diskussioner om Zlatan och hans prestationer i landslaget, borde det inte ta slut snart. Han har varit Sverige överlägset bästa spelare bra länge nu, och jag kan inte förstå att det finns svenskar som inte gillar honom eller inte tycker att han är så bra som han faktiskt är. Och ofta mynnar det i att folk inte gillar hans osvenska stil, både på och utanför plan. Att han inte har den där "svenska ödmjukheten" verkar göra att många stör sig på honom och inte vill erkänna hur bra han är, men jag skulle istället vilja säga att det med stor sannolikhet är därför han har blivit så bra.

Men visst har han inte alltid varit på topp i landslaget, men vem kan vara det jämt? Fotboll är fortfarande ett lagspel, och vad jag kan minnas är det inte ofta det bara är han som är dålig, och resten av laget bra, utan det är snarare så att när han är bra lyfter han hela laget.

Och jag förstår inte hur någon kan klaga på honom nu det senaste när han faktiskt varit bra? Har folk glömt bort EM förra året, jag vill minnas att det var han som var Sveriges överlägset bästa spelare, han som gjorde flest mål, och då var halvskadad (hur mkt det nu spelar in). Och för er som faktiskt kommer ihåg, jämför första halvlek mot Spanien i EM när Zlatan spelade, och andra halvlek när han inte spelade. Och det är inget ovanligt scenario.

Till sist vågar jag säga att liksom förra året hade Inter inte vunnit Scudetton utan Zlatan, så mycket betyder han för dem. Så stor eloge till Sveriges bästa fotbollsspelare i modern tid!

Skönt att det finns folk som förstår hur bra denne GUD ÄR!! Han är grym och gör saker som inte många klarar av. Att han inte presterar i landslaget och dessutom får SKIT FÖR DET är ett mysterium. Personligen skulle jag inte ens spela i landslaget om jag var han usla medspelare och ännu sämre taktik. Sverige har aldrig spelat för att VINNA, dom spelar bara för att INTE FÖRLORA och med den inställningen hos tränarna kan man bara gråta. Jämför med Bengt-åke i tre kronor jag menar dom släppte in sjukt mycket mål men ändrade inte taktik för det utan öste oxå in mål och det räckte längre än ånga trodde med ett "B-lag".
Zlatan är BÄST!!