Visa fullständig version : kost , kost o åter kost
Tjena igen.. har precis börjat me mitt nya schema o det funkar smidigt...
men kosten e jag llite orolig för... jag har läst en del trådar o många av er tränar tidigt eller mitt på dagen men jag hinner inte me det ....
jag tränar typ vid 19 el 20 tiden..
jag spana lite på kosten o så som det ser ut idag:
Frukost : all-bran plus, + nån macka + minimjölk
Lunch : Ris/pasta och något proteinrikt
Mm : Gröt + frukt + minimjölk
Middag(innan träning) : som lunch typ ??
Träning kl 19 el 20 :---------------------
Efter träning : prottedrink
1 timme senare nån form av pastasallad + keso+ grönsaker
vetif#n om detta e bra eller dåligt... ??
:insane:
Herkulez
2003-08-13, 14:49
jag spana lite på kosten o så som det ser ut idag:
Frukost : all-bran plus, + nån macka + minimjölk
För liteprotein
Bra
Mm : Gröt + frukt + minimjölk
För lite protein
Bra
försök och få i dig lite snabba kolhydrater
Keso eller nåt annat protein rikt
försök och få i dig lite snabba kolhydrater
Keso eller nåt annat protein rikt [/B][/QUOTE]
en fråga till.. måste man vänta 1 timme med sista målet eller kan man klämma ihop den tillsammans med protte-drinken?
Sundblad
2003-08-13, 14:57
Den finns inga måsten. Den kan dock vara klokt att få i sig protein vid ett tillfälle till (ca en timmer efter träningen) innan du går och nannar. Det lättaste sättet att öka proteinintaget över dagen (förutom prottedrink) är att dricka rikligt med mjölk till varje mål.
Jag skulle även rekommendera ett mellanmål mellan frukost och lunch. Är tiden för knapp däremellan? Ja, gå då upp tidigare (men se till att få den sömn du behöver).
.: Sundblad :.
Herkulez
2003-08-13, 14:59
Originally posted by Sundblad
Den finns inga måsten. Den kan dock vara klokt att få i sig protein vid ett tillfälle till (ca en timmer efter träningen) innan du går och nannar. Det lättaste sättet att öka proteinintaget över dagen (förutom prottedrink) är att dricka rikligt med mjölk till varje mål.
Jag skulle även rekommendera ett mellanmål mellan frukost och lunch. Är tiden för knapp däremellan? Ja, gå då upp tidigare (men se till att få den sömn du behöver).
:thumbup:
Mjölkfråga? vilken sorts mjölk.. minimjölk?
MM mellan frukost o lunch = prottedrink? det allra lättaste för mig , tar me till skolan o shakar..
Herkulez
2003-08-13, 15:05
Originally posted by Medic
Mjölkfråga? vilken sorts mjölk.. minimjölk?
MM mellan frukost o lunch = prottedrink? det allra lättaste för mig , tar me till skolan o shakar..
låter bra, så gör jag oxå
Originally posted by Herkulez
låter bra, så gör jag oxå
kanon nu snart börjar alla bitar hamna på rätt plats.. hur många ggr cardio i veckan rekomenderas? vill hålla magen i trimm... eller kör man som så att när fläsket börjar bli mer än synligt = mer cardio?
King Grub
2003-08-13, 15:12
Jag tycker kostbiten ser alldeles utmärkt ut, utan att gå över till fanatisk koll, med de små ändringar som redan föreslagits.
Cardio rekommenderar jag 3-5 ggr per vecka, under både bulk och deff. Viktuppgång/nedgång reglerar man med maten. I övrigt finns det bara fördelar med korta, intensiva cardiopass, även under muskelbyggeförsök.
Sundblad
2003-08-13, 15:15
Börja med två kortare kardio-pass inriktade på att stärka pumpen snarare än bränna fläsk. Det är inte säkert att rutorna kommer att försvinna, det beror på din kropp. Märker du att du lägger på dig för mycket hull så får du helt enkelt välja; vill du bli en beachbyggare eller vill du bli en man?
För det förstnämnda gäller att du börjar köra mer kardio till våren för att vara fit till Beach2004.
För det sistnämnda gäller att du kör på som hittills.
Originally posted by King Grub
Jag tycker kostbiten ser alldeles utmärkt ut, utan att gå över till fanatisk koll, med de små ändringar som redan föreslagits.
Cardio rekommenderar jag 3-5 ggr per vecka, under både bulk och deff. Viktuppgång/nedgång reglerar man med maten. I övrigt finns det bara fördelar med korta, intensiva cardiopass, även under muskelbyggeförsök.
Thanx... nu ska jag leta lite bland trådarna om olika recept m.m.
Börja med två kortare kardio-pass inriktade på att stärka pumpen snarare än bränna fläsk. Det är inte säkert att rutorna kommer att försvinna, det beror på din kropp. Märker du att du lägger på dig för mycket hull så får du helt enkelt välja; vill du bli en beachbyggare eller vill du bli en man?
För det förstnämnda gäller att du börjar köra mer kardio till våren för att vara fit till Beach2004.
För det sistnämnda gäller att du kör på som hittills.
HEHEHEHEH bra förslag faktiskt beachbyggare vs man!!!
:kickass:
så här ser det ut nu!!! ?
Frukost : all-bran plus, + nån macka + ägg
Mm : prottedrink
Mm : Gröt + frukt + macka med keso på
Efter träning : prottedrink + kollisar
1 timme senare : nån form av pastasallad + keso + grönsaker
King Grub
2003-08-13, 16:00
Originally posted by Medic
så här ser det ut nu!!! ?
Frukost : all-bran plus, + nån macka + ägg
Mm : prottedrink
Mm : Gröt + frukt + macka med keso på
Efter träning : prottedrink + kollisar
1 timme senare : nån form av pastasallad + keso + grönsaker
:thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.