Visa fullständig version : grus i fisken?
Frumpish
2009-05-27, 19:00
Åt precis ett kokt ägg + makrill i tomatsås, inte så äckligt som man kan tro och rätt simpelt å laga :P
Dock kände jag lite som det krasade ibland när jag smaskade i mig av härligheterna, är det månne äggskal som kommit in i smeten eller kan det vara något annat och inte alls lika trivialt?
Åt precis ett kokt ägg + makrill i tomatsås, inte så äckligt som man kan tro och rätt simpelt å laga :P
Dock kände jag lite som det krasade ibland när jag smaskade i mig av härligheterna, är det månne äggskal som kommit in i smeten eller kan det vara något annat och inte alls lika trivialt?
Smeten?
Sannolikt var det äggskal. Har aldrig hittat grus i makrill själv. Eller kanske en bit av en tand, vem vet. Hursomhelst skulle jag inte oroa mig speciellt mycket över det om jag var du.
Låter otrevligt. Tur jag inte äter fisk.
Inte för att vara den som är den som går off topic, men låter inte "grus i fisken" väldigt "Fråga Olle"?
Maybe it's just me.
Pontus H
2009-05-28, 07:44
det är garanterat någon djurrättsaktivist som smugglad ned lite glas i ägget.
Du har inte handlat ngn av nedanstående burkar då?
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=128605&highlight=makrill+tomats%E5s
Frumpish
2009-05-28, 13:34
Nope, vart från den lokala matbutiken. För se nästa gång jag smaskar i mig om det blir likadant då =)
:D:D
Inte för att vara den som är den som går off topic, men låter inte "grus i fisken" väldigt "Fråga Olle"?
Maybe it's just me.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.