handdator

Visa fullständig version : Flyg till london!

CiCoro
2009-05-27, 12:47
Hade tänkt sticka iväg under sommaren och har märkt att alla resor jag kollar på är billigare från london än från t.ex. köpenhamn. Senaste resan jag hitta var ca 4,5k billigare och tänkte såfall att det kanske lönar sig flyga därifrån men hittar knappt billiga resor till london.

Om jag verkligen behöver komma iväg från london den 10e juli, ska jag boka biljett redan nu eller om några veckor eller lönar det sig att vänta tills några dagar innan? Finns det alltid flyg till london med plats, från köpenhamn/göteborg/stockholm? Med vem flyger man billigast till london?
Boka hemresan från london redan innan den 10e juli (tillsammans med ditresan) eller be någon köpa en sista minuten till sverige/danmark dagarna innan hemresan åt mig? Vad blir det billigaste? Pengarna är rätt viktiga då jag har en tajt budget som student och har "organiserat" en dyr resa åt mig själv, men någon jag gärna vill och spenderar hellre pengarna där borta än på flyg.

Snobbe
2009-05-27, 12:49
Ryanair kostar väl typ 150kr o flyga till london.

Morrris
2009-05-27, 12:51
Antar att det är Heathrow som gäller som hubb? Isf går ju Ryanair bort eftersom dom flyger till Stanstead.

Kurash
2009-05-27, 12:53
Ryanair flyger varken från Malmö eller Kastrup.
Kolla Norwegian, Easyjet eller Sterling.

Raschmus
2009-05-27, 16:07
Flög med Ryanair från Säve till Stanstead(?). Gick på ca 400kr om jag inte missminner mig. Fick det av tjejen, så om du undrar mer kan jag fråga henne.

rooz
2009-05-27, 16:10
Sedan kan du ju räkna på kostnaden att ta sig från stansted till london! Blir nästan bättre att ta ett lite dyrare flyg till Heathrow:)

ThisIsTheOne
2009-05-27, 16:12
Sedan kan du ju räkna på kostnaden att ta sig från stansted till london! Blir nästan bättre att ta ett lite dyrare flyg till Heathrow:)

Oerhört mycket mer bekvämt framför allt. Om du, TS, inte tvunget måste hålla tokhårt i plånboken, flyg med BA eller SAS.

rooz
2009-05-27, 16:13
Oerhört mycket mer bekvämt framför allt. Om du, TS, inte tvunget måste hålla tokhårt i plånboken, flyg med BA eller SAS.
Jepp, syrran bor i England nu och hon undviker helt stansted numer när hon skall flyga hem:)

Från Heathrow går det t-bana till London city:)

CiCoro
2009-05-27, 16:30
Okej ska kolla upp det ni sagt. Ska vidare till Uganda så måste se vilken flygplats det flyger går ifrån.

Scratch89
2009-05-27, 17:55

Vet ni vad det kostar att ta sig från Stansted till London? Åker man flygbuss då? Hur lång tid tar det?

Jag har planerat en Londonresa, så jag blev jätteglad att den här tråden ploppade upp.

young_george
2009-05-27, 17:56
Vet ni vad det kostar att ta sig från Stansted till London? Åker man flygbuss då? Hur lång tid tar det?

Jag har planerat en Londonresa, så jag blev jätteglad att den här tråden ploppade upp.

Man åker tunnelbana. Vad det kostar beror på hur långt du tänker åka. Londons tunnelbanesystem är indelat i zoner. Under en hundring iaf.

Morrris
2009-05-27, 18:08

Går ett tåg, tar ett par timmar om jag inte minns fel. Ganska dyrt också. Sist jag var över så introducerades Terminal 5 på Heathrow och det blev fullständigt kaos vilket innebar att alla som åkte genom där blev kraftigt försenade. Då var jag glad att jag åkte över Stanstead.

young_george
2009-05-27, 18:30
Ett par timmar? Nej verkligen inte. 45 minuter

aelgen
2009-05-27, 19:14
Tåget tar mellan 45 minuter och 1 timma. Har för mig att ryanair säljer tur och retur biljetter på flighten och de kostar mellan 18 och 22 pund. Har aldrig köpt själv men jävlar vad de tjötar om deras förbannade biljetter så det går inte att missa :(

Du kan även ta buss men vet inte riktigt vad det kostar.
Du kan köpa dagspass för tunnelbanorna och har för mig det ligger på ungefär 6-8 pund för 2 zoner.

ThisIsTheOne
2009-05-27, 19:15

Det går expresståg (45 min) och buss (ca 90 min) från Stansted till Liverpool Street Station. Det förstnämnda kostar £23, eller kostade senast jag åkte via Stansted, och bussen £10-12. Båda tur och retur.

Om du flyger till Heathrow kan du ta tunnelbana direkt till stan. Kostar lite olika beroende på om du köper pappersbiljett eller ett Oyster card (plastkort som du sen fyller på med resor), men £2-£5 enkel tror jag.

Scratch89
2009-05-27, 19:49
Ah, tack för info! Det blir bara ett par hundra som skiljer ändå. Hos SAS kunde man få biljetter från Göteborg till Heathrow för runt 650-750 kr, och RyanAir fick mig till Stansted för runt 350. Känns liiiite ovärt att resa till Stansted för att sedan betala ett par hundra extra för att ta mig in till London för att spara totalt en hundring eller så.

aelgen
2009-05-27, 20:29
Sen så ska man inte förneka att varje resa man kan ta utan att använda Ryanair är GULD värd. Hatar det jävla bolaget men måste dessvärre flyga med dem :(

Flyg med SAS scratch! ;)

ThisIsTheOne
2009-05-27, 20:42
Ah, tack för info! Det blir bara ett par hundra som skiljer ändå. Hos SAS kunde man få biljetter från Göteborg till Heathrow för runt 650-750 kr, och RyanAir fick mig till Stansted för runt 350. Känns liiiite ovärt att resa till Stansted för att sedan betala ett par hundra extra för att ta mig in till London för att spara totalt en hundring eller så.

Om du så får ge en tusenlapp för SAS-biljetterna är det fortfarande värt det.

Sen så ska man inte förneka att varje resa man kan ta utan att använda Ryanair är GULD värd. Hatar det jävla bolaget men måste dessvärre flyga med dem :(

Flyg med SAS scratch! ;)

Så sant som det är skrivet. Den service och komfort Ryanair erbjuder överstiger inte den man erbjuds när man åker lokalbuss.