Visa fullständig version : 9000kcal och går inte upp i vikt !!!!
Jag var på en fest i Lördags och det var lite gym folk där,självklart började man prata träning.Det är så här att jag har en kompis som äter 3 måltider om dagen,stora måltider + att han dricker Megamass 7000 eller vad det heter 5 gånger om dagen 1000kcal/gång + att han äter mycket godis och dricker minst 1,5 lite cola om dagen,det roliga är att han går inte upp i vikt på det här.Jag sa åt honom att gå till läkaren för att något är fel,han förklarade att han tränar så hårt i gymmet 1 timme/4 gånger i veckan så han har så hög ämnesomsättning,jag försökte förklara för honom att ett styrkepass kanske bränner 300-400 kcal på sin höjd om man tränar hårt 1 timme.Han är ca 180 och väger kanske runt 90 och går inte upp i vikt på 8000-9000 kcal om dagen.Han tycker att det här är normalt och det går inte att överbevisa honom,så jag ska göra ett försök här.
Wille005
2009-05-26, 20:26
Ät mer.
Och hur vet du att han käkar exakt så mycket?
Sen förklarade jag även att massa snabba kolhydrater/gainer flera gånger om dagen är inte bra för något,om man inte vill ha diabetes och bli sjuk då.Men han menar på att bara man äter så spelar det ingen roll vad man äter.Sen är det så att han har börjat träna med en annan kille som gör samma sak för att han tror att det är rätt.Vill försöka överbevisa som sagt
Och hur vet du att han käkar exakt så mycket?
Vi är riktigt bra kompisar och umgås extremt mycket,jag vet att han äter så här mycket.Tränar han inte eller sluta äta rasar han i vikt.Går han inte upp i vikt blir han nästan helt knäckt.Vi skulle spela Tennis för ett tag sen men han avböjde för att han skulle gå ner i vikt då,så extremt är det. Svar som hur vet du det bla bla kan ni skippa.Jag vet till 100% att han äter så här mycket
King Grub
2009-05-26, 20:29
Någon ljuger.
om det inte är så att han räknat åt helvete fel så låter det väldigt sjukt att klämma i sig 9000kcal, inte gå upp i vikt - och framförallt inte anse det vara mycket.
9000kcal är gaaaalet mycket.
Någon ljuger.
Jag vet att du tror det,han köper såna här megamass hela tiden och trycker i sig,äter cheeseballs hela tiden och 1,5 lite cola om dagen 1000 kcal åt gången 5 gånger om dagen och 3 mål mat om dagen.Man kan säga att han äter hela tiden.Säger jag åt han att gå till läkaren blir han förbannad nästan för det här med vikten är skit kännsligt för honom,han vill gå upp i vikt men gör det inte oavsett hur han beter sig.Han går upp jävligt sakta om inte annat.Men åt jag så här mycket så skulle jag väga 150kg inom 4-5 månader
9000 höftar jag med,det jag vet är att det är 5000 från megamass + 1,5 lite cola och 1 påse cheeseballs typ varannan dag,där har vi kanske 6000 kcal.Sen 3 mål mat om dagen.8000 kanske är mer rimligt men det är helt sjukt och jag säger det till honom.
tossefar
2009-05-26, 20:35
Wow, exakt 1.5l varje dag, utan undantag. Ni måste vara jättenära kompisar!!
olander08
2009-05-26, 20:37
Tråkigt att förlora allt man har byggt och bli en spinkis om man käkade som en normal person i en månad :D
Wow, exakt 1.5l varje dag, utan undantag. Ni måste vara jättenära kompisar!!
vissa dagar är det säkert mer,han dricker cola hela tiden.Alltså vad håller ni på med,har ni fel i huvudet allihopa ?.Jag driver inte och försöker även förklara för honom att något är galet.Ämnesomsättnings fel eller något.Det är vad jag vill bevisa för honom.
Tråkigt att förlora allt man har byggt och bli en spinkis om man käkade som en normal person i en månad :D
Alltså det sjuka är vräker han inte i sig mat sjunker han ihop och jag kan svära på min sons liv att jag är helt ärlig med det här så sluta förlöjliga mig
vissa dagar är det säkert mer,han dricker cola hela tiden.Alltså vad håller ni på med,har ni fel i huvudet allihopa ?.Jag driver inte och försöker även förklara för honom att något är galet.Ämnesomsättnings fel eller något.Det är vad jag vill bevisa för honom.
Konstigt att vi inte har sett honom på outsiders om han måste äta 9k kalorier för att hålla vikten.
Men av dom svaren jag har fått här så borde han kanske förstå att något är galet när man inte ens tror på någon som skriver på ett internet forum,varför ljuga på ett internet forum ?.Han borde vara överbevisad redan att något är galet.
Konstigt att vi inte har sett honom på outsiders om han måste äta 9k kalorier för att hålla vikten.
Vet inte om det är exakt 9000 men minst 8000 är det iallafall.Det sjuka är att han går kanske inte ner i vikt om han äter 5000 kcal,han kan ligga stilla,men vräker han i sig 2000-3000 kcal mer ligger han stilla i vikt endå.Men äter han mindre så att säga sjunker han ihop rent muskelmässigt
som sagt visa honom den här tråden så lär han se på reaktionerna från folk att 9k kcal är sjukt=)
Nordenator
2009-05-26, 20:46
Men av dom svaren jag har fått här så borde han kanske förstå att något är galet när man inte ens tror på någon som skriver på ett internet forum,varför ljuga på ett internet forum ?.Han borde vara överbevisad redan att något är galet.
Folk ljuger duktigt, oavsett kommunikationsverktyg på, på Internet.
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=troll
som sagt visa honom den här tråden så lär han se på reaktionerna från folk att 9k kcal är sjukt=)
Ja ska göra det,jag sa åt han att det borde vara tredubbla mot vad du behöver. Jag vet att det låter helt sjukt och att det inte kan vara sant men nu är det så att det här är sant.Ska visa honom,han blir säkert förbanand.
You have been misinformed.
Folk ljuger duktigt, oavsett kommunikationsverktyg på, på Internet.
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=troll
ja men man måste ha ett väldigt tråkigt liv om man ska ljuga om såna här saker
Nordenator
2009-05-26, 20:49
ja men man måste ha ett väldigt tråkigt liv om man ska ljuga om såna här saker
Något annat påstår jag inte, men i 9/10 fall är det det någon finnig pojke som sitter och flabbar röven av sig ungefär nu.
ja men man måste ha ett väldigt tråkigt liv om man ska ljuga om såna här sakerDet är skillnad på att "snacka skit" och att medvetet manipulera och bedra. Jag antar att han har snackat lite löst typ, "jag dricker massa cola, äter ostbågar och 5 portioner gainer.... typ varje dag".
You have been misinformed.
Som sagt jag vet att det är 5000 kcal från megamass och massa cola och 3 mål mat om dagen,även en del godis.Så minst 8000 kcal är det.Jag är jävligt bra kompis med honom,min flickvän är bästa kompis med hans tjej.Jag umgås ofta med den här kille och tjejerna ifråga typ hela tiden.Hans flickvän har sagt åt honom att kolla vad som är fel man han säger bara att han har hög ämnesomsättning.Som sagt tro vad ni vill,men bättre svar än vad jag har fått kunde jag väl inte få.Ingen tror på mig och man blir dumförklarad i princip
Det är skillnad på att "snacka skit" och att medvetet manipulera och bedra. Jag antar att han har snackat lite löst typ, "jag dricker massa cola, äter ostbågar och 5 portioner gainer.... typ varje dag".
Nej vi snackade inte löst om det,han har med sig dom där gainers vart han än går.Köper såna där megamass hela tiden.Han måste ha i sig extrema mänger för att öka i vikt men verkar inte behöva äta lika mycket för att bibehålla vikten,verkar som att kroppen bränner mer desto mer han äter.Låter helt sjukt jag vet
shut teh face
2009-05-26, 20:54
Men vad är problemet och vad vill du bevisa för honom? Det är ju uppenbart att a) du har tolkat hans matkonsumtion fel, b) han ljuger c) han vet inte hur man räknar kalorier.
Något annat påstår jag inte, men i 9/10 fall är det det någon finnig pojke som sitter och flabbar röven av sig ungefär nu.
Jag är 28 år,småbarns förälder och sambo.Finnar har jag inte.Förstår dock inte rikgit vad som skulle vara roligt,då kan man väl hitta på något annat isofall ?
Okej.. Kan vi få se bild på killen i fråga? Han kanske är ett megamonster på 200 kg som måste ha i sig så mycket för att inte gå ner.
en normal person går upp i vikt av 8k+ kcal. Det är f.ö galet mycket mat.
Men vad är problemet och vad vill du bevisa för honom? Det är ju uppenbart att a) du har tolkat hans matkonsumtion fel, b) han ljuger c) han vet inte hur man räknar kalorier.
Suck,skitsamma.Jag har fått dom svar jag behöver.Jag vet att han äter extremt extremt för mycket och är ganska säker på att han har något fel i kroppen på något vis.Jag har fått dom svar jag behöver för att överbevisa honom.
Någon kan ju låsa tråden ?
en normal person går upp i vikt av 8k+ kcal. Det är f.ö galet mycket mat.
ja även på 5k+ eller 4k+ på hans kroppsvikt
King Grub
2009-05-26, 20:57
är ganska säker på att han har något fel i kroppen på något vis.
Hade han haft någon sådan dramatisk hormonstörning eller annat ämnesomsättningsfel hade han inte mått speciellt bra.
Det han eller du påstår är inte möjligt. Någon ljuger.
Okej.. Kan vi få se bild på killen i fråga? Han kanske är ett megamonster på 200 kg som måste ha i sig så mycket för att inte gå ner.
Har ingen bild,han är kanske 180 och väger närmare 90.Han är ganska grov oh vad han än äter så blir han inte fet.Han är jävligt stark oh tränar hårt,har tänkt tävla.Men han blir deprimerad när han inte går upp oavsett vad han äter,sen när man nämner att något är fel intar han försvarsposition.Han vet nog att han äter galet mycket men vågar inte kolla upp det
Hade han haft någon sådan dramatisk hormonstörning eller annat ämnesomsättningsfel hade han inte mått speciellt bra.
Är du Doktor nu oxå.
Du menar att han äter ungefär 4-5ggr mer än vad en normal person gör utan att gå upp i vikt? Inte en chans någon ljuger som alla andra skriver. 9000kcal om dagen är hur jävla mycket mat som helst jag skulle inte ens få i mig det på en dag om jag försökte. Och han ska göra det varje dag?
Kotten hur vet du att han får i sig 5000 kcal från gainer? Det är ca 1,5 kilo pulver per dag...
Hur har du tid att hänga så mycket med honom så att du vet allt han äter när du är sambo och småbarnsförälder?
johan karlberg
2009-05-26, 21:02
bla bla bla,, han sätter väl fingrarna i halsen efter varje måltid.
Är det din kompis som är molgan?
King Grub
2009-05-26, 21:03
Är du Doktor nu oxå.
Det behövs inte. Jag kan tillräckligt med näringsfysiologi, humanfysiologi, biokemi och endokrinologi för att kunna diagnosticera en lögn när jag ser den.
Kotten hur vet du att han får i sig 5000 kcal från gainer? Det är ca 1,5 kilo pulver per dag...
Jag vet,han var och hämtade ut 4 kartonger förra veckan.Som sagt ni som löjligförklarar mig varsågod gör det.Det här är ett stort problem hemma hos dom även hans flickvänn har tagit upp det med min tjej och berättat,vi fick ställa in tennisen som vi spelar varannan vecka för att han ska bulka nu och måste röra sig så lite som möjligt utöver gymträningen för att kunna gå upp
Det behövs inte. Jag kan tillräckligt med näringsfysiologi, humanfysiologi och endokrinologi för att kunna diagnosticera en lögn när jag ser den.
Det det finns nog så mycket annat som du inte har en aning om.Eller kan du diagnostisera alla sjukdommar.
Jag vet,han var och hämtade ut 4 kartonger förra veckan.Som sagt ni som löjligförklarar mig varsågod gör det.Det här är ett stort problem hemma hos dom även hans flickvänn har tagit upp det med min tjej och berättat,vi fick ställa in tennisen som vi spelar varannan vecka för att han ska bulka nu och måste röra sig så lite som möjligt utöver gymträningen för att kunna gå upp
Åhnej.. Tennisen :(
Hur har du tid att hänga så mycket med honom så att du vet allt han äter när du är sambo och småbarnsförälder?
Ja det ska väl du skita i ??.Hu har du tid att sitta här inne hela tiden,men du kanske inte har något liv.
Så trött på idioter som ska hålla på.Ta och lås tråden någon
King Grub
2009-05-26, 21:08
Det det finns nog så mycket annat som du inte har en aning om.Eller kan du diagnostisera alla sjukdommar.
Bara mytomani och bulimi. Dom två alternativen räcker i det här fallet.
Han borde börja med dat dere celltech. Har han testat det?
Åhnej.. Tennisen :(
Det jag ville få fram är att det är helt sjukt
Bara mytomani och bulimi. Dom två alternativen räcker i det här fallet.
Ja men så är inte fallet och det vet jag.Kan du låsa tråden grub
4 kartonger förra veckan innebär ju inte att han äter 1,5 kilo varje dag. Men du har alltså sett med egna ögon att han varje dag trycker i sig 1,5 kiloo pulver, jag tvivlar på det.
patrikjo
2009-05-26, 21:10
Kort sammanfattning av din kompis gainerförbrukning.
5 shakes med 1000kcal, det är 300 gram pulver i en shake. Dubbel dos.
5 * 300 gram, 1.5 kg. Det är en hel burk per dag.
En burk kostar 239kr. Det är drygt 7000 per månad på gainer.
Du menar att din kompis lägger 7k på pulver varje månad och tycker det är helt normalt? Förstår du varför folk inte tror på det du säger?
Han kanske skulle prova med att börja äta mat? Vilken normal person äter inte mer än tre gånger om dagen?
young_george
2009-05-26, 21:12
Han kanske skulle prova med att börja äta mat? Vilken normal person äter inte mer än tre gånger om dagen?
Jag äter färre.
Jag tror du inte riktigt förstår hur extremt mycket energi 8-9000 kcal är när man får i sig det dagligen dessutom.
Det är 3 gånger så mycket som en normalbyggd man äter varje dag. Tror du det är rimligt att han faktiskt får i sig så mycket?
Ja det ska väl du skita i ??.Hu har du tid att sitta här inne hela tiden,men du kanske inte har något liv.
Så trött på idioter som ska hålla på.Ta och lås tråden någon
Nej, det ska jag inte. Du har ju ställt en fråga, och du får en massa bra svar, men väljer att kalla andra för idioter. Du kanske ska förstå att du missuppfattat hans energiintag?
Dissector
2009-05-26, 21:15
Är du Doktor nu oxå.
Hej, välkommen till Kolozzeum! Kotten, det här är King Grub, Grub, det här är Kotten. Enjoy your stay :)
Jag äter färre.
Men då är du förmodligen inte särskilt förvånad över att du inte går upp i vikt. Speciellt inte om du tränar hårt med.
young_george
2009-05-26, 21:16
Men då är du förmodligen inte särskilt förvånad över att du inte går upp i vikt. Speciellt inte om du tränar hårt med.
Jag är på 90kg och går stadigt upp. Detta är iofs helt OffT, men å andra sidan känns OnTopicdiskussionen slut sedan länge :)
Kort sammanfattning av din kompis gainerförbrukning.
5 shakes med 1000kcal, det är 300 gram pulver i en shake. Dubbel dos.
5 * 300 gram, 1.5 kg. Det är en hel burk per dag.
En burk kostar 239kr. Det är drygt 7000 per månad på gainer.
Du menar att din kompis lägger 7k på pulver varje månad och tycker det är helt normalt? Förstår du varför folk inte tror på det du säger?
Jag kan förstå det,det här med gainer är bara något just nu som han kör med under hårdträningen som han säger.Annars brukar han inte käka så mycket gainer.Han har hållit på med det här nu i 3 veckor och inte gått upp än,jag förklarade att det är sjukt för honom. Det sjuka är att han inte gått upp något på den här tiden. Han har gjort samma procedur förut och kanske gått upp 2kg på 3 månader
young_george
2009-05-26, 21:17
Säg åt honom att käka fler pizzor. Nyttigare och billigare
Nej, det ska jag inte. Du har ju ställt en fråga, och du får en massa bra svar, men väljer att kalla andra för idioter. Du kanske ska förstå att du missuppfattat hans energiintag?
Jag ber om ursäkt.Man skulle kunna tro det och jag skulle inte heller tro på det här,men jag vet att det är sant.Vi har tränat ihop massor och nästan varit inneboende hos varandra under perioder när vi spelat mycket,han inte haft lägenhet etc.JAG VET ATT DET ÄR SÅ HÄR,vill bara överbevisa honom
Handcuff
2009-05-26, 21:19
Snittar han 9000kcal/dag så är det ju något som inte stämmer. Kan ju kanske vara så att han inte gör det varje dag..äter han pyttelite vissa dagar så blir det kanske inte så mycket som 63 000kcal på en vecka :)
Säg åt honom att käka fler pizzor. Nyttigare och billigare
Jag har faktiskt sagt åt honom att äta 4-5 kebab pizzor om dagen istället.Sen sa jag åt honom att skulle jag äta så skulle jag gå upp som fan.Han sa att han tränar så hårt på gymmet och att jag har dålig ämnesomsättning.
young_george
2009-05-26, 21:20
Kottens inneboende:
http://www.eontarionow.com/images/michael_phelps.jpg
Mysteriet löst
Fråga din kompis hur hans toalettrutin ser ut.. Om inte allt bara går rakt igenom så måste det bli rediga elefantbajs av det.
Snittar han 9000kcal/dag så är det ju något som inte stämmer. Kan ju kanske vara så att han inte gör det varje dag..äter han pyttelite vissa dagar så blir det kanske inte så mycket som 63 000kcal på en vecka :)
Nu under perioden när han kör hårt som han säger så är det 5 gainers om dagen + 3 mål mat,oftast skit mat + cola och diverse godis.Under perioder när han inte tränar lika hårt så äter han mindre,han har lättare att bibehålla vikt än att gå upp i vikt
Kottens inneboende:
Mysteriet löst
Bara det att kottens kompis måste sitta stilla för att inte gå ner i vikt, trots ett dagsintag på 9k kalorier :D
Fråga din kompis hur hans toalettrutin ser ut.. Om inte allt bara går rakt igenom så måste det bli rediga elefantbajs av det.
Jag frågade honom och det är 2-3 gånger om dagen
Bara det att kottens kompis måste sitta stilla för att inte gå ner i vikt, trots ett dagsintag på 9k kalorier :D
Inte gå ner i vikt,för att öka i vikt,lättare att bibehålla vikten än att gå upp
Har han dåliga tänder?
Det vet jag inte,vet bara att han nämnde att han bor på toa.Men det borde han ha
Känslig angående vikten, bor på toa, dåliga tänder, äter mycket men går inte upp i vikt.
Vilket mysterium!
Går Molgan ned i vikt om han äter någorlunda normalt, säg 3-4 kkcal/dygn?
Jag säger som Grub: någon hormoniell störning eller lögn.
Under perioder när han inte tränar lika hårt så äter han mindre,han har lättare att bibehålla vikt än att gå upp i vikt
Hur får du nu ihop att han skulle ha ämnesomsättningsproblem? Ska han gå till läkaren när han inte har några större problem att hålla vikten?
Går Molgan ned i vikt om han äter någorlunda normalt, säg 3-4 kkcal/dygn?
Jag säger som Grub: någon hormoniell störning eller lögn.
Hormon störning är vad jag tror.
Hur får du nu ihop att han skulle ha ämnesomsättningsproblem? Ska han gå till läkaren när han inte har några större problem att hålla vikten?
Alltså han äter ju mycket även annars och då står han hyffsat stilla.Grejen är ju den att han går inte upp oavsett hur han gör,han måste överäta länge för att lägga på sig
Skitsamma,jag har dom svar jag behöver för att få honom till läkaren för att kolla läget.Ni kan ju forsätta prata med varandra.
Har du fått det bekräftat av honom att han gör av med runt 7000 kr/månad på kosttillskott?;)
Känslig angående vikten, bor på toa, dåliga tänder, äter mycket men går inte upp i vikt.
Vilket mysterium!
Min sarkasm verkar ha gått förbi obemärkt, så: http://en.wikipedia.org/wiki/Bulimia_nervosa
Skitsamma,jag har dom svar jag behöver för att få honom till läkaren för att kolla läget.Ni kan ju forsätta prata med varandra.
Oki, men det intressanta vore om han hade svårt att hålla vikten, utifrån vad du skrivt under trådens gång är det tydligt att 9000 kcal var överdrivet från din sida. Han har ätit mycket i 3 veckor o kanske gått upp något kilo, det är inget konstigt med det. Vissa har svårt att gå upp i vikt och det behöver man inte gå till läkaren för.
Stafh's alternativ, eller
http://p.hostingprod.com/@smartbomb.com/Renewlife/Parasite/Tapeworm.jpg
;)
BobaFett
2009-05-26, 21:37
Såg ett program på SVT där de forskade med råttor som fick springa på ett band. De genmodifierade en råtta till att kunna springa en timma längre än alla andra råttor genom att "tända på" en enda gen. Råttan verkade dessutom vara immun mot viktuppgång, även om den åt mer än de andra råttorna. Omöjligt är det inte däremot högst osannolikt.
Min sarkasm verkar ha gått förbi obemärkt, så: http://en.wikipedia.org/wiki/Bulimia_nervosa
Antingen det eller läsförståelsen.
Men glöm inte att kidsen idag inte förstår sarkasm och/eller ironi.
Glenfiddich
2009-05-26, 21:39
Alltså han äter ju mycket även annars och då står han hyffsat stilla.Grejen är ju den att han går inte upp oavsett hur han gör,han måste överäta länge för att lägga på sig
En fråga bara.. Varför strider du för din kompis? Varför ber du inte denne(eftersom han verkar sitta inne ofta) att göra ett konto på kolozzeum och berätta om sina stora problem?*screwy*
Stafh's alternativ, eller
http://p.hostingprod.com/@smartbomb.com/Renewlife/Parasite/Tapeworm.jpg
;)
Fast masken borde ju gå upp i vikt då, och masken finns i honom, alltså borde vågen visa mer :P
Fast mest rimligt är nog att han eller TS ljuger.
hahavaffan
2009-05-26, 21:42
Antingen det eller läsförståelsen.
Men glöm inte att kidsen idag inte förstår sarkasm och/eller ironi.Snubben är 28 år :Virro
BobaFett
2009-05-26, 21:45
Jag var ute med en tjejkompis som är väldigt smal. Hon snackade om hur hon försökte gå upp i vikt och att hon åt jämt men lyckades inte gå upp ändå. Jag sa till henne att hon åt för lite men hon var helt övertygad om att hon inte gjorde det. Sen gick vi och åt kebab. Jag var inte hungrig men jag tog en liten kebab med bröd bara för att det var gott. Hon beställde också en liten kebab. Jag åt upp den där kebaben i två tuggor kändes det som medans hon satt med den där i en halvtimma minst.
Slutsats: Smala människor tror att de äter som hästar men de gör inte det.
Fast masken borde ju gå upp i vikt då, och masken finns i honom, alltså borde vågen visa mer :P
Fast mest rimligt är nog att han eller TS ljuger.
Näe, för masken har nått imponerande 7 m/10 kg och vill inte bli större, faktiskt!
la la la la la *händerna för öronen* ;)
Jag tror inte att TS eller kompisen ljuger/missförstår, jag tror att han är en medicinsk sensation i stil med skäggiga damen eller elefantmannen. ;)
Psst. Mest troligt har kompisen eller TS tittat på kJ-siffror istället för kcal.
Berguven
2009-05-26, 22:05
Jag var ute med en tjejkompis som är väldigt smal. Hon snackade om hur hon försökte gå upp i vikt och att hon åt jämt men lyckades inte gå upp ändå. Jag sa till henne att hon åt för lite men hon var helt övertygad om att hon inte gjorde det. Sen gick vi och åt kebab. Jag var inte hungrig men jag tog en liten kebab med bröd bara för att det var gott. Hon beställde också en liten kebab. Jag åt upp den där kebaben i två tuggor kändes det som medans hon satt med den där i en halvtimma minst.
Slutsats: Smala människor tror att de äter som hästar men de gör inte det.
Du kan inte dra slutsatser om mängd utifrån hur snabbt hon äter.
Om mättnadskänslan är annorlunda beroende på om man slevar in mat jämfört med att äta i flera timmar borde det även påverka hur personen upplever att h*n äter, d.v.s mycket eller lite. Jag vet inte om det spelar någon roll hur fort man äter.
Haha, gött, skriver ditt enda seriösa inlägg på typ ett halvår i den här tråden :D
kanske har mask i magen??
Psst. Mest troligt har kompisen eller TS tittat på kJ-siffror istället för kcal.
Inte helt ovanligt. Kostnaden för det här intaget borde ju automatiskt få honom att söka professionell hjälp
9000 KJ är 2150 kcal, ifall jag inte räknat fel, det hade ju inte varit helt omöjligt att han faktiskt räknat KJ istället.
Haha herregud vad folk kan vara trångsynta, killen kan ju succesivt ökat sin matintag för han har konstant tappat i vikt pga sjukdom eller mask? Den chansen existerar, varför skulle det vara 100% att han ljuger?
Jag erkänner dock att det känns mer som om killen ljuger.
Haha herregud vad folk kan vara trångsynta, killen kan ju succesivt ökat sin matintag för han har konstant tappat i vikt pga sjukdom eller mask? Den chansen existerar, varför skulle det vara 100% att han ljuger?
Vilken sjukdom är det du syftar på som i övrigt får honom att må bra?
berra_berra
2009-05-27, 07:36
Vad och hur mycket tränar din kompis?
Hittade en bra länk här: http://www.sportkost.nu/info/kosttillskott-for-din-Idrott
Han har alltså börjat dricka gainers först de senaste 2-3 veckorna och ändå domderar du med fast stämma att han kontinuerligt får i sig exakt 9000kcal varje dag (utan undantag) utan att gå upp i vikt.
9000kcal är väldigt mycket, inga problem för en storätare att äta någon dag då och då men varje dag under en längre tid låter helt sinnes.
Räkneexemplet med vad bara hans kosttillskott skulle kosta talar sitt tydliga språk, lägger han 10.000kr på mat varje månad?
Så både han och masken har någon metabol störning som gör att de inte kan gå upp i vikt? Snacka om otur.
Din kompis har fått byggarmaskar i tarmarna som snor allt
Det blev väldigt tyst sen någon påpekade att han kanske räknade fel på kj och kcal. Kanske det som var problemet :)
Jag erkänner dock att det känns mer som om killen ljuger.Vilken mask har en förbränning som en hel, medelsvensk familj? Att 6000 kcal skulle ryka till en liten mask om dagen känns väldigt otroligt.
Jag börjar nästan tro på teorin om kJ iställer för kcal. Vore rätt lustigt om det var så enkelt :)
WHITEFOLKS
2009-05-27, 11:17
Teorin om KJ funkar ju inte riktigt. Om han nu dricker 1.5L Cola om dagen och äter en påse random snacks så är ju det över 1200kcal bara det.
Ska han sedan dricka 5 gainers och äta 3 måltider så ska det vara bra små måltider och små doseringar av gainer för att du ska komma under 3000 kcal.
Teorin om KJ funkar ju inte riktigt. Om han nu dricker 1.5L Cola om dagen och äter en påse random snacks så är ju det över 1200kcal bara det.
Ska han sedan dricka 5 gainers och äta 3 måltider så ska det vara bra små måltider och små doseringar av gainer för att du ska komma under 3000 kcal.
Jo, men om jag får spekulera kanske TS var så säker på att han räknade kcal att han när han fick mothugg tjurigt drog till med något utan att tänka sig för, och hellre än att erkänna att det kanske är orimligt så står han fast vid detta. Helst plötsligt hinkade han gainer för 7000/månad för att siffrorna skule stämma. Jag tycker det låter fullt rimligt att en kille på 90 kg som inte rör sig annat än på gymmet ligger på kaloribalans med 2150 kcal/dygn. Att samma kille skulle ligga på kcalbalans med 9000 kcal/dygn låter inte rimligt, eller hur?
WHITEFOLKS
2009-05-27, 11:43
Nej det är klart det inte är rimligt att han inte går upp i vikt på 9000kcal.
Jag försöker mest analysera den information som ges och se vart det är mest troligt att fel sker. Om vi då förutsätter att uppgiftsgivaren försökt att återge vad den person återgett så är det ju större chans att han har fel om hans gainer (som han varken vet hur mycket energi den innehåller eller hur mycket av den han tar) än att han har fel om cola/snacks som är konstaterade mängder som är lätta att observera och lätta att hitta näringsinfo på.
Om man ska förutsätta att han har fel om cola/snacks/mat/gainer så har du ju ingen grund alls att stå på. Då kan du ju lika gärna förutsätta att han väger 700kg, springer 4 mil om dagen och är triatlet.
Folk ljuger hela tiden på Internet. Du kanske inte ljuger, han kanske ljuger, för sig själv. Han kanske käkar 8-9k kcal en dag och en annan dag gör han inte det, men han minns de dagar han faktiskt gör det.
9000 kcal är onormalt att äta utan att gå upp i vikt, någon av er ljuger, antingen du (för att du tycker det är roligt, ja det finns en hel del folk som sysslar med sånt här, för mycket fritid kanske), eller han (för han vill inte erkänna att han inte är regelbunden med det här ätandet, vikten är känsligt och han vill inte erkänna att han faktiskt har makten att ändra sin vikt, bara inte tålamodet) eller så talar ni båda två sanning och han har en onormal ämnesomsättning. Detta är väldigt sällsynt dock.
Ta inte illa upp för att jag sa det här, det är inte personligt och menar inte att anklaga dig. Det är bara det att det är vanligare att folk hittar på sånt här för att de tycker det är kul än att det faktiskt är så att personen verkligen äter 8000+ kcal per dygn och har gjort så ett bra tag utan att gå upp i vikt. Det är därför du får dessa reaktioner i denna tråd, även om det är sant.
Varulven
2009-05-27, 11:54
Så både han och masken har någon metabol störning som gör att de inte kan gå upp i vikt? Snacka om otur.
:laugh::laugh::laugh:
Edit: +1 på Sniggel.
Nej det är klart det inte är rimligt att han inte går upp i vikt på 9000kcal.
Jag försöker mest analysera den information som ges och se vart det är mest troligt att fel sker. Om vi då förutsätter att uppgiftsgivaren försökt att återge vad den person återgett så är det ju större chans att han har fel om hans gainer (som han varken vet hur mycket energi den innehåller eller hur mycket av den han tar) än att han har fel om cola/snacks som är konstaterade mängder som är lätta att observera och lätta att hitta näringsinfo på.
Om man ska förutsätta att han har fel om cola/snacks/mat/gainer så har du ju ingen grund alls att stå på. Då kan du ju lika gärna förutsätta att han väger 700kg, springer 4 mil om dagen och är triatlet.
haha, jo i och för sig :)
BobaFett
2009-05-27, 17:48
Det kan jag visst, hon väger 54 kilo och är 175 lång. Det är klart att hon äter för lite. (Om hon inte har en mask i magen hon också :D)
Hon skulle få äta konstant om hon äter med den hastigheten för att komma upp i normala kaloriintag :)
Folk ljuger hela tiden på Internet. Du kanske inte ljuger, han kanske ljuger, för sig själv. Han kanske käkar 8-9k kcal en dag och en annan dag gör han inte det, men han minns de dagar han faktiskt gör det.
9000 kcal är onormalt att äta utan att gå upp i vikt, någon av er ljuger, antingen du (för att du tycker det är roligt, ja det finns en hel del folk som sysslar med sånt här, för mycket fritid kanske), eller han (för han vill inte erkänna att han inte är regelbunden med det här ätandet, vikten är känsligt och han vill inte erkänna att han faktiskt har makten att ändra sin vikt, bara inte tålamodet) eller så talar ni båda två sanning och han har en onormal ämnesomsättning. Detta är väldigt sällsynt dock.
Ta inte illa upp för att jag sa det här, det är inte personligt och menar inte att anklaga dig. Det är bara det att det är vanligare att folk hittar på sånt här för att de tycker det är kul än att det faktiskt är så att personen verkligen äter 8000+ kcal per dygn och har gjort så ett bra tag utan att gå upp i vikt. Det är därför du får dessa reaktioner i denna tråd, även om det är sant.
http://images-cdn01.associatedcontent.com/image/A2034/203477/300_203477.jpg
Lånar tråden lite för att fråga något som är tvärtemot allt detta, min polare tränar ganska ofta och käkar inte speciellt mycket mat, knappt några proteindrinkar för han tycker inte det är så gott. Men han ökar riktigt bra i vikter och kroppsmässigt, vad beror de på då?
Lånar tråden lite för att fråga något som är tvärtemot allt detta, min polare tränar ganska ofta och käkar inte speciellt mycket mat, knappt några proteindrinkar för han tycker inte det är så gott. Men han ökar riktigt bra i vikter och kroppsmässigt, vad beror de på då?
Han kanske anstränger sig på rätt sätt? =)
Behöver inte speciellt mycket överskott för att öka, bara man sköter träningen. Överskott givetvis, men det behöver inte vara några 9000 kcal som trådskaparan hävdar hans kompis trycker i sig.
Wille005
2009-05-27, 19:19
Juice.
kan garantera att han inte ligger på överskott, ganska lång också
Kan bero endel på gener. är hans pappa biff ?;)
haha nej, alla hans syskon är ganska smala och han var ganska smal innan också, riktigt lågt bf
haha nej, alla hans syskon är ganska smala och han var ganska smal innan också, riktigt lågt bf
hmm, aah jag är inte så lärd inom detta, bara chansning. Bara att vänta på Grub eller någon annan lite mer kunnig.
Det är kcal inte kj.Han har bulkat förut som sagt och det har varit samma sak då.Nu har han hållit på så här i 3 veckor och inte ökat något.Anledningen att jag inte skriver mer är för att jag redan fått svar för att överbevisa honom och nu är läkartid bokad.Nu skriver inte jag mer här.
Det är kcal inte kj.Han har bulkat förut som sagt och det har varit samma sak då.Nu har han hållit på så här i 3 veckor och inte ökat något.Anledningen att jag inte skriver mer är för att jag redan fått svar för att överbevisa honom och nu är läkartid bokad.Nu skriver inte jag mer här.
Du måste ju uppdatera om vad det var för fel på honom eller om ni bara myttar.
Hur kan du garantera det?
FyllSkalle
2009-05-27, 22:58
För några år sen hörde jag en ung kille snacka med en annan snubbe på gymmet att han siktade på att käka 8000-9000Kcal om dagen.
Hurvida den unga killen gjode det eller inte vet jag ej men han ökade från cirka 70kg till 140kg på ungefär två år.
Han verkar inte vara så taggad på att bli starkare... vem dricker 1,5 L cola för att gå upp i vikt, MUSKEL VIKT dessutom. Ladda på 1-2 liter mjölk istället. Och om han käkar snacks... Jaa, kanske inte låter som den killen som ville börja TÄVLA för att han va så stark.
Angående de 5 drinkarna, så kanske kroppen blir helt... aa... All energi från gainers kanske täpper igen upptagnings porerna i de vanliga cellerna, whatever.
Antagligen ljuger han, eller så förstår han inte att han ljuger, eller så är du otroligt korkad. Vad jobbar han med? hur gammal är han, vart bor han etc. Bara räkna ut om han har ens RÅD att köpa så mycket gainer. Det är OTROLIGT mycket pulver. Jag blir stolt om jag kan klämma i mig 1 ½ skopa pulver, inte för att det har med saken att göra, men ändå.
Men om du nu har rätt och inte ljugit/missförstått, skriv vad som hände etc.
WHITEFOLKS
2009-09-12, 01:11
Gick han upp i vikt?
hahavaffan
2009-09-12, 01:47
BRa bump!
Han hade en sjukdom.Tänker inte disskutera mer om det i den här tråden endå.Räcker med dom kommentarer jag fick sist.Kan ju säga att den är långt ifrån ofarlig.
Fredrik_S
2009-09-12, 10:59
Han hade en sjukdom.Tänker inte disskutera mer om det i den här tråden endå.Räcker med dom kommentarer jag fick sist.Kan ju säga att den är långt ifrån ofarlig.
Men det blir ju ett avslut på disskussionen som du kommer vinna om vi får reda på vilken sjukdom det var.
Dessutom kan det vara till hjälp för många om vi vet vad det finns för sjukdom som gör att man kan äta massor utan att gå upp i vikt.
Raschmus
2009-09-12, 11:09
+1
King Grub
2009-09-12, 11:38
Och dessutom en farlig sjukdom som arbetar i det tysta så till den grad att man inte märker att det är något fel, annat än att man inte går upp i vikt.
Och dessutom en farlig sjukdom som arbetar i det tysta så till den grad att man inte märker att det är något fel, annat än att man inte går upp i vikt.
HAHA, vad är farligast: att äta mycket men inte gå upp i vikt eller att äta mycket och gå upp i vikt?
HAHA, vad är farligast: att äta mycket men inte gå upp i vikt eller att äta mycket och gå upp i vikt?
Det beror på anledningen till varför man inte går upp i vikt
Fredrik_S
2009-09-12, 12:00
Det krävs nog en mycket farlig sjukdom om man ska kunna överäta tusentals kalorier utan att gå upp i vikt. Så jag svarar A på den frågan.
Sjukt taggad binnikemask.
DickPitt
2009-09-12, 12:12
En binnikemask med kraftig hypertyreos. :laugh:
Som älskar gainer dessutom!!!! Och dessutom har binnikemasken samma sjukdom som grabben, för masken går ju uppenbarligen inte heller upp i vikt!! :Virro
Som älskar gainer dessutom!!!! Och dessutom har binnikemasken samma sjukdom som grabben, för masken går ju uppenbarligen inte heller upp i vikt!! :Virro
Masken kanske har mask, som har mask, som ahr mask, som har mask. Tänkt på det?
Precis, fatta vad allt i killens mage behöver energi! Allt har mask. 9mcal försvinner SLURP.
Har man diabetes och käkar sötsaker så rasar man i vikt
Masken kanske har mask, som har mask, som ahr mask, som har mask. Tänkt på det?
Jävlar vad tjock den sista masken i kedjan måste bli! :O Äter ju som 5 vuxna män!
Har man diabetes och käkar sötsaker så rasar man i vikt
Eller dör?
Om din polare inte ökar på 9k, får han väl öka intaget till 12k =)
Imponerande mängd gainer, en 1.5kg burk om dagen.
and he still won't "gain".
and he still won't "gain".
"No pain, no gain"
petersson
2009-09-12, 15:32
struma?
Wille005
2009-09-12, 16:07
Bulimi?
Vad för märke på gainern??
Ingen bra reklam detta! =)
Som sagt. Ni snackade på en fest, saker man brukar säga där är ofta överdrivet. Visst, din polare kanske smackat i sig 9000 kcal på en dag, nån gång, men knappast varje dag kontinuerligt. Han äter för dåligt, that's it.
Rockhard
2009-09-12, 18:07
Megarexi, han väger i själva verket 150 kg.
hahavaffan
2009-09-12, 18:31
Precis, fatta vad allt i killens mage behöver energi! Allt har mask. 9mcal försvinner SLURP.:laugh::D
TS vann genom kommentaren "han hade en ofarlig sjukdom som är hemlig". GG på den
TS vann genom kommentaren "han hade en ofarlig sjukdom som är hemlig". GG på den
Nu sa han iofs att den var "långt ifrån ofarlig".
Fredrik_S
2009-09-13, 16:00
Säg sjukdommens namn annars kan vi ju omöjligt tro på dig?
Vad spelar det för roll? Skulle folk bli nöjda om han sade cancer eller aids?
Trance satte fingret på det.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.