handdator

Visa fullständig version : Följ Kevin Levrone..han har börjar träna igen

Sidor : [1] 2 3

jik
2009-05-25, 09:45
Ja detta va intressant, han ska tydligen lägga på sig ca 5 pounds massa i veckan.Helt ren!!
Klart killen har ju gener och muskelminne som ingen annan..

http://kevinlevrone.wordpress.com/

rememberence
2009-05-25, 09:51
Kan bli mycket intressant!
*popcorn*

spange
2009-05-25, 11:30
oj! ska bli kul att följa=P

Fatalist
2009-05-25, 11:32
Jag kan också lägga på mig 5lbs massa i veckan helt ren. ;)

Morty
2009-05-25, 11:48
Jag med, dessutom skulle jag gilla att göra det.

I kanske 2-3 veckor sen skulle jag tvinga mig att deffa. Hatar att bli fet. Det är ju det som kommer att hända för honom, han kommer att bli fet om han är ren.

EDIT: Uppenbarligen tveksamma skills på anatomi & biomekanik...

Shoulders
Behind The Neck Press, Smith Machine: (1st set, 135lbs, 8 reps, 2nd-4th set, 185, 8 reps.)
Note: Someone asked on the blog about doing these in front of the neck. Behind the neck is ideal because it works front, mid and read delts – all three. If your front delts are lacking or disproportionate you can do some sets in front.

C.E.J.
2009-05-25, 12:07
Muskelminne deluxe. Välstretchade fasciae så nog kan han säkert lägga på sig rejält med massa fort, även ren. Kanske inte 5lbs/week, vad vet jag, men som sagt, muskelminne deluxe.

kalajset
2009-05-25, 12:16
Muskelminne deluxe. Välstretchade fasciae så nog kan han säkert lägga på sig rejält med massa fort, även ren. Kanske inte 5lbs/week, vad vet jag, men som sagt, muskelminne deluxe.

Med risk för att dumförklara mig själv, men hur väl fungerar muskelminnet i praktiken i detta fall?, (då han säger att han tränar helt ren). Det jag menar är att om han en gång använt vissa medel, (vilket måste anses som ganska självklart i detta fallet), kan verkligen kroppen själv, utan hjälpmedel så att säga, bygga upp ens i närheten av den fysiken igen tack vare muskelminnet? - Använder man dessa preparat flytter man ju på kroppens naturliga gränser så att säga, men dessa verkningar trodde jag försvann när man la av, vilket borde resultera i att ökningarna numera för hans egen del bör avta hyffsat omgående, trots muskelminnet?. (Då hans så att säga "naturliga gränser" inte borde höjts permanent, eller?).

Bara spekulationer nu, har ingen koll på ämnet. (Därav frågan).

Nitrometan
2009-05-25, 12:21
(Då hans så att säga "naturliga gränser" inte borde höjts permanent, eller?).
Jodå. I undersökningar har det visats att muskelcellerna fortfarande tio år efter steroidbruk har fler cellkärnor och större tvärsnittsarea.

Visst har det varaktiga effekter.

kalajset
2009-05-25, 12:26
Jodå. I undersökningar har det visats att muskelcellerna fortfarande tio år efter steroidbruk har fler cellkärnor och större tvärsnittsarea.

Aha, där ser man, man lär sig något nytt varje dag.

Taisho
2009-05-25, 13:55

Med andra ord är avstängningstider på två år inte mycket att komma med.

Rockhard
2009-05-25, 14:03

Tror han har ganska bra koll på hur man tränar axlar iofs.

Raggis
2009-05-25, 14:15
Tror han har ganska bra koll på hur man tränar axlar iofs.

Pfft. Morty är större.

ManuelIT
2009-05-25, 14:15
Lite förvånad över hur han säger att han ligger på drygt 1500 kalorier per dag nu på en kroppsvikt på 93? kg. Och hur han ska öka intaget till 3000.

Behöver man inte mer på den vikten?

Doctor Snuggles
2009-05-25, 14:17
Han ser lite väl biffig ut för att inte ha gjort en pushup på 2-3 år enligt egen utsago. Men har man sjuka gener så visst.

Doctor Snuggles
2009-05-25, 14:22
Pfft. Morty är större.

Vad har storleken med saken att göra? Ju sämre förutsättningar man har, ju nogrannare måste man ha koll på vad fan man gör. Är man typ Kevin eller Ronnie så är det inte så jävla noga, upp med mycket vikt många ggr, that's it.

LoTiX
2009-05-25, 14:24
Nog väldigt mycket man kan diskutera kring detta. Ska dock försöka glömma det och njuta av en av världens bästa BBers istället!

RRYwOPLR71g&feature=channel_page

Viktor_Balck
2009-05-25, 14:49
Nog väldigt mycket man kan diskutera kring detta. Ska dock försöka glömma det och njuta av en av världens bästa BBers istället!

Ska bli intressant och se om han försöker sig på att tävla igen, han lät hyfsat sugen iaf.

Grym video förövrigt, fan så bra han var.

Doctor Snuggles
2009-05-25, 15:38
Ska bli intressant och se om han försöker sig på att tävla igen, han lät hyfsat sugen iaf.

Grym video förövrigt, fan så bra han var.

Va? Han sa väl att han inte ska tävla.

kålman
2009-05-25, 17:04
qIKH6m5comI

Viktor_Balck
2009-05-25, 17:17
Va? Han sa väl att han inte ska tävla.

Jo, han sa väl så, men det lät inte helt övertygande tyckte jag iaf.

stevebc
2009-05-25, 17:20

RRYwOPLR71g&feature=channel_pageHerrejävlar! Som han sväller upp av sin träning. En jäkla muskelsvamp :)

Doctor Snuggles
2009-05-25, 17:25

Haha, bra tolkat att få det till precis tvärtom mot vad han säger.

Kwon
2009-05-25, 17:46
Kevrone är min favoritbryggare så självklart hejjar man på'n!

Hoppas han kommer i riktigt bra form igen!

Kevrone som bäst > Flex, Shawn et al

Viktor_Balck
2009-05-25, 18:02
Haha, bra tolkat att få det till precis tvärtom mot vad han säger.

"I don't think so" = Jag tror inte det, säger han. Inte så att han säger "i won't compete again" eller ngt liknande. Jaja givande diskussion :)

Timme
2009-05-25, 18:09
Detta är sjukt roligt! Kevin Levrone är min solklara favorit. Han var grymt stark och grymt snygg och köttig fysik.

jik
2009-05-25, 19:38
Jag med, dessutom skulle jag gilla att göra det.

I kanske 2-3 veckor sen skulle jag tvinga mig att deffa. Hatar att bli fet. Det är ju det som kommer att hända för honom, han kommer att bli fet om han är ren.

*screwy* Ja just det han var ju fet o hade dåliga axlar... eller det vara bara preppen som gjorde att han såg ut så INGENTING annat..:laugh:

Tror han kommer växa som ett monster,iof tror jag att han inte kommer vara ren heller.. Allt verkar lite skumt,han säger att han inte har gjort en pushup ens och bara ligger på 1500!! kcal, men ska dubbla, ändå ser han hyffsad ut..
Han skriver även att om han kommer vilja tävla igen så kommer han skriva upp det på bloggen..så jag tror han är sugen..men han kommer aldrig upp på en olympia scen igen,,,,tror jag

Iaf en brutal blogg man kan följa ist för dagens skit där det är mer bilder på skor och kläder än träning..

cya..

Kwon
2009-05-25, 19:44
Kevrone + King Grubs kostplan , kanske han kan komma upp i fornstor form igen.

Team King G.

(Samt Arne P's träningsschema för Triceps)

Sebbe_H
2009-05-25, 19:48

Tror definitivt att han kommer träna hårt(och trycka hårt) för att se vilken nivå han kan hamna på nu, är han nöjd med nivån tror jag att han kommer tävla, helt klart.

C.E.J.
2009-05-25, 19:50
Kevrone + King Grubs kostplan , kanske han kan komma upp i fornstor form igen.

Team King G.

(Samt Arne P's träningsschema för Triceps)

Och din mustaschplan.

Kwon
2009-05-25, 20:10
Och din mustaschplan.

Haha, Kev behöver iingen mustasch för att aega scenen! :D

MAXX
2009-05-25, 20:22
Fan svårt att tro att killen är 45 bast. Ser inte en dag ut över 30.

Ska bli grymt kul att följa det här om han nu fullföljer dvs.

Anders The Peak
2009-05-26, 15:08
Ni som inte vet vill kanske veta att Kevin såg ut som han gör idag mellan tävlingarna. Mellan tävlingarna var han helt dedikerat för sitt rockband och spelade bara musik och var som alla andra. Ge honom ett halvår så kommer han tillbaks i full muskelform. Fast jag vet inte om han har motivationen för att träna så hårt som krävs för att nå toppen igen. När det gäller dopningen. Om det bara vore för den sakens skull så skulle var femte(kanske fler)amatörbyggare i Sverige se ut som Kevin

Commando1980
2009-05-26, 15:26
Med risk för att dumförklara mig själv, men hur väl fungerar muskelminnet i praktiken i detta fall?, (då han säger att han tränar helt ren). Det jag menar är att om han en gång använt vissa medel, (vilket måste anses som ganska självklart i detta fallet), kan verkligen kroppen själv, utan hjälpmedel så att säga, bygga upp ens i närheten av den fysiken igen tack vare muskelminnet? - Använder man dessa preparat flytter man ju på kroppens naturliga gränser så att säga, men dessa verkningar trodde jag försvann när man la av, vilket borde resultera i att ökningarna numera för hans egen del bör avta hyffsat omgående, trots muskelminnet?. (Då hans så att säga "naturliga gränser" inte borde höjts permanent, eller?).

Bara spekulationer nu, har ingen koll på ämnet. (Därav frågan).

åren som han använt aas har gjort att han flyttat fram kroppens naturliga gränser men han blir ju inte lika hård och stor som han var då han använda aas.

jag tror dock inte för en sekund att han kommer att träna ren.

JMRA
2009-05-26, 15:58
Ger mig hopp om vidare axelbredd :)

Altec
2009-05-26, 16:29
Ska verkligen bli kul att följa. Dock tycker jag det låter helt sjukt att han skulle gaina 2+kg muskler/vecka rent. Det är vad många gör per år. Hur mycket skulle han då gaina orent?
Hursomhelst är jag jävligt avundsjuk på hans gener.

stevebc
2009-05-26, 17:12
Ska verkligen bli kul att följa. Dock tycker jag det låter helt sjukt att han skulle gaina 2+kg muskler/vecka rent. Det är vad många gör per år. Hur mycket skulle han då gaina orent?
Hursomhelst är jag jävligt avundsjuk på hans gener.Han gainar inte 2+kg muskler/vecka rent, ska han nå sin forna fysik, eller vad hans mål nu är, krävs det doping och mängder av det.

Hur som, kalasfin fysik hade han, och kul comeback.

jik
2009-05-26, 22:11
Ni som inte vet vill kanske veta att Kevin såg ut som han gör idag mellan tävlingarna. Mellan tävlingarna var han helt dedikerat för sitt rockband och spelade bara musik och var som alla andra. Ge honom ett halvår så kommer han tillbaks i full muskelform. Fast jag vet inte om han har motivationen för att träna så hårt som krävs för att nå toppen igen. När det gäller dopningen. Om det bara vore för den sakens skull så skulle var femte(kanske fler)amatörbyggare i Sverige se ut som Kevin

+123.. på den!!! (läs mitt tidigare inlägg)
folk verkar bara tro att det är det som gör att proffsen blir stora. Gemenne man skulle inte bli en bråkdel av vad dom är oavsett hur mycket dom än preppade..

jik
2009-05-26, 22:13
ska verkligen bli kul att följa. Dock tycker jag det låter helt sjukt att han skulle gaina 2+kg muskler/vecka rent. Det är vad många gör per år. Hur mycket skulle han då gaina orent?
Hursomhelst är jag jävligt avundsjuk på hans gener.

pounds inte kilo!!

LoTiX
2009-05-26, 22:17
pounds inte kilo!!

Orkar inte se om filmen men säger han inte 5 pounds vilket landar på runt 2 kg?

jwzrd
2009-05-26, 22:18
pounds inte kilo!!

5 lbs -> ~2kg. Utropstecken. Utropstecken. Utropstecken.

L-Sami
2009-05-26, 22:23
[/B]

+123.. på den!!! (läs mitt tidigare inlägg)
folk verkar bara tro att det är det som gör att proffsen blir stora. Gemenne man skulle inte bli en bråkdel av vad dom är oavsett hur mycket dom än preppade..

Men utan "det" skulle de inte stå på Mr.Olympia scenen och utan dem skulle de inte bli så stora. Det handlar om gener, bra gener så att inre organen förstörs inte av alla preparat, på samma sätt som det skulle göra för gemene man som skulle försöka sig på deras doser. Sen handlar det förstås också om anlag att kunna bygga på sig stora muskler helt naturligt.

jik
2009-05-27, 06:32
Orkar inte se om filmen men säger han inte 5 pounds vilket landar på runt 2 kg?

Japp my bad...2kg i veckan! Han säger att han ska gå upp det så inte endast muskler. Dock tror jag han kommer gå upp det mesta i muskelmassa.. Bara vänta o se somsagt..

jik
2009-05-27, 06:38
Men utan "det" skulle de inte stå på Mr.Olympia scenen och utan dem skulle de inte bli så stora. Det handlar om gener, bra gener så att inre organen förstörs inte av alla preparat, på samma sätt som det skulle göra för gemene man som skulle försöka sig på deras doser. Sen handlar det förstås också om anlag att kunna bygga på sig stora muskler helt naturligt.

Absolut,aldrig sagt nåt annat.
Sen hurvida proffsen har bättre "gener" än gemene man för att tåla biverkningar låter jag vara osagt. Låter dock inte särskilt troligt.. Det är väl som med allt annat man bygger upp en tolerans nivå om man missbrukar/brukar nåt..?
Dessutom tror jag majoriteten av alla proffs har fått lida av biverkningar men det syns inte på scen!

Jaja iaf så startade jag tråden för att alla intresserade skulle få tps på en bra "blogg" whatever o följa ist när gym-nina köper väska & hund kläder..

b0ya
2009-05-27, 07:46

Tror du verkligen var femte har likadana gener för att kunna bli lika stora som Kevin? Me no think so.. har sett mååååånga som dopar sig o aldrig kommer uppnå fysiken som Kevin haft.

För mig är det iaf högre siffra än var femte :D

Just det, han är 41 bast, inte 45 :cool:

Asdf
2009-05-27, 10:58
Har alltid varit imponerad av hans armar och axlar! De är en klass för sig. Kommer bli kul att följa hans blogg och se hur han tränar och äter, vilka resultat någon som verkligen kan omsätta teori till praktik kan få , speciellt denna gång utan steroider

Lite svårt att förklara känslan o se han såpass "liten" nu jämfört med alla 90tals vhs videos av han på gymmet i trikåer. Lite av en deprimerande känsla. Men om han ska sätta igång rejält tror jag han lätt fixar det, här är verkligen ett exempel på erfarenhet och någon som vet hur man ska göra

jwzrd
2009-05-27, 11:01
Tror du verkligen var femte har likadana gener för att kunna bli lika stora som Kevin? Me no think so.. har sett mååååånga som dopar sig o aldrig kommer uppnå fysiken som Kevin haft.

Det var väl ändå inte det han sa.

BigSpawn
2009-05-27, 11:04
Alla som tränat länge och sen tagit ett längre uppehåll med kass kost osv vet hur fort det går att bygga igen sen när man börjar, och med den killens gener har jag en känsla av att det kommer gå med turbofart oavsett om han kör ren eller inte. Han är dock över 40 nu, och då har man väl betydligt lägre hormonnivåer än vid 20, så sånt kan väl också spela in.
2kg/vecka låter väl i och för sig lite väl optimistiskt, då skulle han ju vara tillbaka i sin gamla form på typ 4månader

b0ya
2009-05-27, 12:14
Det var väl ändå inte det han sa.

Nej, inte det med ålder... det la jag till för att någon annan sa att han var 45 bast :smash:

Asdf
2009-05-27, 12:17
Ifall han är helt sanningsenlig med allt i sin blogg kommer det vara intressant o se ifall han lyckas med sina åtaganden. Intressant att han struntar i alla former av kosttillskott. Det brukar nästan vara praxis i vår bransch att ha det ena o andra i garderoben - åtminstone kreatin

jwzrd
2009-05-27, 12:24
Nej, inte det med ålder... det la jag till för att någon annan sa att han var 45 bast :smash:

Han sa väl ändå att om gener inte spelar någon roll så skulle fruktansvärt många se ut som Kevin med tanke på deras medicinbruk.

b0ya
2009-05-27, 12:25
Ifall han är helt sanningsenlig med allt i sin blogg kommer det vara intressant o se ifall han lyckas med sina åtaganden. Intressant att han struntar i alla former av kosttillskott. Det brukar nästan vara praxis i vår bransch att ha det ena o andra i garderoben - åtminstone kreatin

Vi får när resultaten kommer, sedan kan vi diskutera om han strunta i kosttillskott eller dopning o.d :D

b0ya
2009-05-27, 12:28
Han sa väl ändå att om gener inte spelar någon roll så skulle fruktansvärt många se ut som Kevin med tanke på deras medicinbruk.

Jaha, uppfattade något helt annat :D

Arne Persson
2009-05-27, 22:01

Han förefaller även ha ganska goda atrofigener också när han är off från godis. Troligen är denna gen ganska spridd bland Homo sapiens sapiens var. bodybuilderiensis.

jwzrd
2009-05-27, 22:03
Han förefaller även ha ganska goda atrofigener också när han är off från godis. Troligen är denna gen ganska spridd bland Homo sapiens sapiens var. bodybuilderiensis.

Om man inte äter och inte tränar så minskar man mycket i omfång även om man aldrig roidar.

Arne Persson
2009-05-27, 22:45
Om man inte äter och inte tränar så minskar man mycket i omfång även om man aldrig roidar.

Jag tappade näppeligen så mycket när jag varken åt eller tränade efter alla tråkigheter i och omkring skiljsmässan. Det lilla jag har tränat dom senaste åren så är jag förvånad att jag har har så mycket volym och styrka kvar. Har dock lagt på ett kol nu....

jwzrd
2009-05-27, 22:47
Jag tappade näppeligen så mycket när jag varken åt eller tränade efter alla tråkigheter i och omkring skiljsmässan. Det lilla jag har tränat dom senaste åren så är jag förvånad att jag har har så mycket volym och styrka kvar. Har dock lagt på ett kol nu....

Du var kanske fetare än du trodde :D

MAXX
2009-05-27, 22:50

Nej. Han är 45.

http://www.imdb.com/name/nm1936361/bio

http://en.wikipedia.org/wiki/Kevin_levrone

Arne Persson
2009-05-27, 22:55
Du var kanske fetare än du trodde :D

Säkerligen!:D Fettet har en nog en konserverande effekt på muskler och styrka...

Muskelbyggaren
2009-05-28, 00:09
http://www.imdb.com/name/nm1936361/

Inga höjdarfilmer han har spelat i alltså, bättre han satsar på träningen igen!

b0ya
2009-05-28, 07:31
Nej. Han är 45.

http://www.imdb.com/name/nm1936361/bio

http://en.wikipedia.org/wiki/Kevin_levrone

Enligt denna är han 41 http://www.learn-bodybuilding.com/kevin_levrone.aspx

Men ärligt så litar jag mer på dina källor :D

Nitrometan
2009-05-28, 07:39
Enligt denna är han 41 http://www.learn-bodybuilding.com/kevin_levrone.aspx
Ja, där står också att han är född 1966. Hur räknar de då?

http://en.wikipedia.org/wiki/Kevin_Levrone
Kevin Levrone (born July 16, 1964) is a former IFBB professional bodybuilder.

b0ya
2009-05-28, 07:46
Ja, där står också att han är född 1966. Hur räknar de då?

http://en.wikipedia.org/wiki/Kevin_Levrone
Kevin Levrone (born July 16, 1964) is a former IFBB professional bodybuilder.

Ja både åldern och födelsedatumet är fel på den hemsidan. Jag kollade just på "Age: 41" och antog att resten stämde också..

Asdf
2009-05-28, 08:24

Jag har själv aldrig tappat styrka eller volym i benmusklerna vad jag än gjort, varken deff, löpning eller för den delen långdistanslöpning dessutom. Däremot gärna i överkropp, i synnerhet armar!

Det fanns någon artikel i en känd amerikansk muskeltidning om olika för och nackdelar samt att de även kategoriserat dessa. En av dessa var bland annat de som hade lätt att tappa muskelmassa alternativt svårt för det

Asdf
2009-05-28, 08:41
Är det 20kg kakor i benpressen han kör med? 140*2 i benpress lätt 10 rep är ju ingen dålig start i ben

von huff
2009-05-28, 08:47
Jag har själv aldrig tappat styrka eller volym i benmusklerna vad jag än gjort, varken deff, löpning eller för den delen långdistanslöpning dessutom. Däremot gärna i överkropp, i synnerhet armar!

Det fanns någon artikel i en känd amerikansk muskeltidning om olika för och nackdelar samt att de även kategoriserat dessa. En av dessa var bland annat de som hade lätt att tappa muskelmassa alternativt svårt för det

Känns lite samma här, fast har ifo singa benmuskler men volymen hålls på samma nivå.Armarna följer vikten ganska exakt

Asdf
2009-05-28, 09:25
Är väl antagligen att man alltid använder benen, för jag har inte hört om någon som tappat styrka/volym på ben, om de inte under en längre period vänt om från gym till annan idrott

Hur funkar det med gymnaster som istället alltid använder rygg,armar o axlar? Borde vara tvärtom där

Asdf
2009-05-29, 10:21
Det känns rätt kul att se han såpass liten jämfört med vad han var förut. Han är fortfarande idag större än de flesta jag ser på gymmet. Biceps såg ut att fortfarande vara rätt maffiga i dagens inlägg!

kaer
2009-05-29, 10:33
Minst sagt rätt stora armar för att inte ha kört på tre år.

Grahn
2009-05-29, 10:46
Fan han snackar ju längre om att han ska ta två reps till än jag vilar mellan sets.... :P

CiCoro
2009-05-29, 10:49
Någon som vet varför han la av och gjorde en 4 års paus? Tröttna på gymmet och träningen eller nån skada?

foxx
2009-05-29, 10:50
Rätt sjukt med 46 cm armar på någon som inte tränat på 3 år.

BigSpawn
2009-05-29, 10:52
Någon som vet varför han la av och gjorde en 4 års paus? Tröttna på gymmet och träningen eller nån skada?

han fick väl problem med hälsan pga alla steroider osv?

Viktor_Balck
2009-05-29, 11:58

Det undrar jag om det stämmer, Levrone var en av de personer som inte körde konstant utan tog långa breaks mellan tävlingarna.

Gislason
2009-05-29, 12:09
Det undrar jag om det stämmer, Levrone var en av de personer som inte körde konstant utan tog långa breaks mellan tävlingarna.

Fast det kanske han gjorde för att han fick väldigt dåliga värden under kur eller så?

BigSpawn
2009-05-29, 12:10

Ja jag är inte helt säker på detta, men har för mig att jag läste det nånstans.
dock tror jag nog att de kan få problem även om de tar långa breaks.

Mass-Tech
2009-05-29, 12:37

Ville satsa på en "skådespelarkarriär".

LoTiX
2009-05-29, 12:51
Jag skulle inte börja fundera över allting men kunde inte låta bli.

I haven’t trained with free weights in over four years.

http://img35.imageshack.us/img35/7871/levrone1.jpg
http://img33.imageshack.us/img33/6093/levrone2.jpg

Något måste han ha sysslat med senaste året. Är det "free weights" i ovanstående kommentar som är hans kryphål eller skulle ljus och flex stå för hela skillnaden i de två bilderna? Även om ljus och flex har påverkan har jag svårt att se en sådan triceps bara poppa fram.

kaer
2009-05-29, 12:53
Något måste han ha sysslat med senaste året. Är det "free weights" i ovanstående kommentar som är hans kryphål eller skulle ljus och flex stå för hela skillnaden i de två bilderna? Även om ljus och flex har påverkan har jag svårt att se en sådan triceps bara poppa fram.

Pffft du glömmer att den där bilden är ju ifrån 3:e passet, tror du inte det hänt nånting på de två första eller? ;-)

LoTiX
2009-05-29, 12:54
Pffft du glömmer att den där bilden är ju ifrån 3:e passet, tror du inte det hänt nånting på de två första eller? ;-)

Mjo, han har ju en jävla respons på höjda doser protein.

Sniggel
2009-05-29, 12:58

Graneheim var och föreläste på vårt gym (säger vårt eftersom jag jobbar där ibland) för ett tag sen och han hade tydligen tränat 7 pass det gångna året. Nu fick jag inte se honom posea halvnaken, men genom kläderna såg det inte ut som om han hade legat på latsidan direkt, vilket han ju faktiskt hade.

MAXX
2009-05-29, 13:56

har aldrig hört talas om det. dock så är väl inga proffs bb's så hälsosamma. men några alvarliga hälsoproblem har jag aldrig hört att Levrone har haft.

BigSpawn
2009-05-29, 13:57
har aldrig hört talas om det.

Som sagt, jag kan ha drömt ihop det:) kan ha vart nått annat proffs

jesse
2009-05-29, 14:07

Nu är ju bilderna inte så lätta att jämföra, men säg att han kört lite push-ups sedan dess och kanske käkat lite bättre. Inte säkert att det är så stor skillnad som man kan få intryck av på
bilderna.

MAXX
2009-05-29, 14:08
man växer snabbt om man en gång varit stor. muskelminne ftw ;)

bra pump gör en del skillnad med.

LoTiX
2009-05-29, 14:18
man växer snabbt om man en gång varit stor. muskelminne ftw ;)

bra pump gör en del skillnad med.

Ja men att triceps skulle svälla upp på 3 dagars tränande känns lite sådär. Och pump lär han inte ha i triceps på ett rygg/biceps-pass.

Nu är ju bilderna inte så lätta att jämföra, men säg att han kört lite push-ups sedan dess och kanske käkat lite bättre. Inte säkert att det är så stor skillnad som man kan få intryck av på
bilderna.

Tycker skillnaden är idiotstor oavsett hur man vrider och vänder på det. =/

*Man behöver inte heller begränsa sig till bilderna, båda filmerna ligger på youtube.

Sebbe_H
2009-05-29, 14:42
Tro fan att han har växt, och känns nästan självklart att han trycker också. Men vem bryr sig? Visst han säger att han är ren, men vilken byggare säger inte det?

Jag hoppas på likadan form som han hade på sin storhetstid.

jik
2009-05-29, 19:48
å fan.. va stor han är redan!! Precis som jag sa han kommer väääxa... *flex*

JMRA
2009-05-30, 08:13
Hopp, efter en vecka är han större än majoriteten på forumet. Tänkte på tricepsfilmen.

Aimbert
2009-05-30, 10:23

Vad menar du? Han skrev ju att folk inte har generna/förutsättningarna att bli så stora som Kevin. Han skrev att om det bara hängde på dopingen, DÅ hade var femte amatörbyggare varit lika stor som Kevin, men nu har de inte de genetiska förutsättningarna.

*screwy* Ja just det han var ju fet o hade dåliga axlar... eller det vara bara preppen som gjorde att han såg ut så INGENTING annat..:laugh:

Ingen påstår att det bara är preppen. Däremot så behöver man inte träna optimalt bara för att man är svinstor, eller veta allting.

Rockhard
2009-05-30, 10:44
Vafan, han ser ju ut att ökat flera kilo muskler på några dagar. :D

Krille 87
2009-05-30, 14:15
Han e sjuukt stark fortfarande, imponerande!

Morrris
2009-05-30, 14:25
Kul att han ligger på liknande vikter i bicepscurl och latsdrag. Iofs kanske det har med trissor att göra, men ändå...

kålman
2009-05-31, 12:33
http://kevinlevrone.files.wordpress.com/2009/05/0211.jpg?w=300&h=225

inte dåligt för en 44åring som inte tränat på några år

Mats J
2009-06-01, 08:34

inte dåligt för en 44åring som inte tränat på några år

Det tragiska är att han ser ungefär ut som mig, och jag har kört i 20 år stenhårt med målet att bli så stor jag bara kan bli. *gah!*

BobaFett
2009-06-01, 09:05

http://img33.imageshack.us/img33/6093/levrone2.jpg

I den övre bilden så håller han armarna utåt, i den nedre håller han de mot kroppen. Triceps trycks ut då, det blir stor skillnad. Jag vet eftersom det är så på mig också, folk tycker att jag har enorma armar trots att de bara är 45 cm. :D

Nitrometan
2009-06-01, 09:08
Jag som funderade mer över valet av de hemska röda kalsongerna. :confused:

BigSpawn
2009-06-01, 09:11
Nu vet jag inte om du skojade eller inte, men om du inte gjorde det är väl bilden från en sketch ifrån saturday night show eller liknande:)

Nitrometan
2009-06-01, 09:20
Nu vet jag inte om du skojade eller inte, men om du inte gjorde det är väl bilden från en sketch ifrån saturday night show eller liknande:)
Var det kalsongerna som var poängen?

Fula var de iaf.

:D

pragmatist
2009-06-01, 09:20
Blygsam underrubrik: "One Source. Infinite Wisdom."

Kanske något att skriva på visitkortet eller på kontorsdörren. :D

BigSpawn
2009-06-01, 09:45
http://www.youtube.com/v/45gT5fu5PKU&hl=sv&fs=1
där är filmen:)

jwzrd
2009-06-01, 09:47
Blygsam underrubrik: "One Source. Infinite Wisdom."

Kanske något att skriva på visitkortet eller på kontorsdörren. :D

I svanken i gotisk typ.

Altec
2009-06-01, 09:53
Visst är det lite skillnad, men inte så stor skillnad jämfört med filmen och bilden?

LoTiX
2009-06-01, 11:35
I den övre bilden så håller han armarna utåt, i den nedre håller han de mot kroppen. Triceps trycks ut då, det blir stor skillnad. Jag vet eftersom det är så på mig också, folk tycker att jag har enorma armar trots att de bara är 45 cm. :D

Jag är, liksom de flesta däggdjur, väl medveten om skillnader i utseende på objekt utifrån perspektiv, ljus, position och andra objekts påverkan på detsamma. Detta anser jag inte förklarar storleksskillnaden för fem öre.

Man kan ju också titta på de kommentarer som existerar kring de olika filmerna. Kring den tidigare filmen kom det hundratals kommentarer på olika forum om hur extremt liten Levrone blev när han slutade träna. När den senare videon släpptes kunde folk inte tro sina ögon över hur enorma armar han hade.

CiCoro
2009-06-01, 12:14
Jag är, liksom de flesta däggdjur, väl medveten om skillnader i utseende på objekt utifrån perspektiv, ljus, position och andra objekts påverkan på detsamma. Detta anser jag inte förklarar storleksskillnaden för fem öre.

Man kan ju också titta på de kommentarer som existerar kring de olika filmerna. Kring den tidigare filmen kom det hundratals kommentarer på olika forum om hur extremt liten Levrone blev när han slutade träna. När den senare videon släpptes kunde folk inte tro sina ögon över hur enorma armar han hade.

Asså snälla,

1. Han har gått upp lite vikt, kanske har liiite lagt sig på armarna.
2. Han har kört några pass när bilden togs, troligtvis är pumpen stor efter hur länge han varit borta.
3. Bilden togs också på slutet av ett pass, så pump finns där.
4. Han håller i en stång med en del vikt på så armen är spänd som fan.
5. Och det viktigaste, pröva detta själv också - sträck ut din arm åt sidan när den är opumpad och mät och jämför sen när du har kört 3-4 pass på lika många dagar efter en viloperiod med armen pumpad och TRYCKT mot kroppen. Bara när man trycker mot kroppen så blir fan iaf min arm BETYDLIGT större och han har en kombination av allt detta.

Sur över att du inte får några ökningar och vill skylla på saker när andra får?

Klart, man vet aldrig, något "konstigt" kanske pågår men jag tror på min lista.

LoTiX
2009-06-01, 12:24
Asså snälla,

1. Han har gått upp lite vikt, kanske har liiite lagt sig på armarna.
2. Han har kört några pass när bilden togs, troligtvis är pumpen stor efter hur länge han varit borta.
3. Bilden togs också på slutet av ett pass, så pump finns där.
4. Han håller i en stång med en del vikt på så armen är spänd som fan.
5. Och det viktigaste, pröva detta själv också - sträck ut din arm åt sidan när den är opumpad och mät och jämför sen när du har kört 3-4 pass på lika många dagar efter en viloperiod med armen pumpad och TRYCKT mot kroppen. Bara när man trycker mot kroppen så blir fan iaf min arm BETYDLIGT större och han har en kombination av allt detta.

Sur över att du inte får några ökningar och vill skylla på saker när andra får?

Klart, man vet aldrig, något "konstigt" kanske pågår men jag tror på min lista.

Utan att gå tillbaka till mina tidigare inlägg vill jag påstå att jag redan kommenterat hur skillnaderna delvis, men inte helt, kan förklaras utifrån vissa utav de saker du tar upp (exempelvis inlägget du precis citerade).

Sedan behöver du inte begränsa dig till bilderna när det finns flera minuter filmat material. Och att göra något personligt av det förstår du nog själv hur barnsligt det blev.

JMRA
2009-06-01, 12:35
Utan att gå tillbaka till mina tidigare inlägg vill jag påstå att jag redan kommenterat hur skillnaderna delvis, men inte helt, kan förklaras utifrån vissa utav de saker du tar upp (exempelvis inlägget du precis citerade).

Sedan behöver du inte begränsa dig till bilderna när det finns flera minuter filmat material. Och att göra något personligt av det förstår du nog själv hur barnsligt det blev.

Som när man var liten och fick armen att se dubbelt så stor ut genom att trycka upp biceps med tummen. Med över 45 i armar och med stora triceps och pump kan man ju se rätt grov ut om man vill.

Levrone lär ju kunna ha gått upp ett par kg bara av att äta ordentligt och spänna musklerna lite då och då om han började från absoluta botten vilket kalsongbilden kan ha varit

LoTiX
2009-06-01, 12:41
Som när man var liten och fick armen att se dubbelt så stor ut genom att trycka upp biceps med tummen. Med över 45 i armar och med stora triceps och pump kan man ju se rätt grov ut om man vill.

Levrone lär ju kunna ha gått upp ett par kg bara av att äta ordentligt och spänna musklerna lite då och då om han började från absoluta botten vilket kalsongbilden kan ha varit

Självklart och en möjlighet. Sådana inlägg man gillar i kontrast mot annat.

JMRA
2009-06-01, 12:44
Likväl kan han ju haft ett projekt med att bygga om huset, extraknäckt som byggarbetare, flyttgubbe och kanske lyft några ton per dag i en period, vet man ju inte :)

Kanske börjat intervallträna, åkt längdskidor, målat akvareller med tunga penslar, fått för sig att han såg kass ut och började poseringsträna timtals per dag. Kan ju ha gått upp i muskler av tusentals andra saker än att hänga på gymet

BobaFett
2009-06-01, 22:20

Hade jag haft en kamera hade jag demonstrerat, kan nog få större skillnad än så till och med. Anledningen till att du inte fattar vad jag menar är förmodligen att du har smala fettfria armar. Har man lite fett på armarna så blir de enorma när man har pump.

Brooklyn
2009-06-01, 22:35
fasiken va kul :)

jik
2009-06-02, 15:25
Till ALLA som jämför bilderna från "burning hollywood" med armbilden. Visst är det en JÄVLA skillnad. Men tycker inte det är så konstigt om man läser vad kevin själv skriver som svar på bloggen när nån tar upp det så hade han bantat ner sig för den rollen.

jik
2009-06-02, 15:31
Det tragiska är att han ser ungefär ut som mig, och jag har kört i 20 år stenhårt med målet att bli så stor jag bara kan bli. *gah!*

Grattis inte illa att se ut som en gamal olympia deltagare..

Tror inte alla fattar vad vad som gäller här vi snackar KEVIN LEVRONE ETT GENETISKT FREAK!!!! Ni som inte har sett hans filmer gör det så kanske ni inser hur han tränade när han var på topp inte alls som coleman o cutler o grabbarna.. Iof så är ju allt enligt egen utsago men han hade ett annat liv än träningen. Han körde stenhårt i 8 månader innan en olympia sen höll han på med sin musik m,m

Killen kommer slänga på sig massa som ingen annan..

jwzrd
2009-06-02, 15:34
Inget är mer tragiskt än päron som är experter på professionella kroppsbyggares möjligheter till fysisk utveckling.

jik
2009-06-02, 15:47
Inget är mer tragiskt än päron som är experter på professionella kroppsbyggares möjligheter till fysisk utveckling.

Vet inte om du syftade på mig, men det är ju bara att kolla framöver om jag får rätt eller ej.

kålman
2009-06-02, 15:59

haha exakt... fullt med sånna på getbig:smash:

ManuelIT
2009-06-02, 16:04
Hade jag haft en kamera hade jag demonstrerat, kan nog få större skillnad än så till och med. Anledningen till att du inte fattar vad jag menar är förmodligen att du har smala fettfria armar. Har man lite fett på armarna så blir de enorma när man har pump.

Men kom igen nu, jämför den här bilden som enligt honom själv ska vara en "before" shot.

med

All skillnad ligger i vinkeln på kameran då eller?

ManuelIT
2009-06-02, 16:09
Iofs. nu när jag satte bilderna precis vid varandra var det kanske inte lika tydligt :D

Men jag tycker ändå det är en märkbar skillnad för ngn som inte rört några vikter

Doctor Snuggles
2009-06-02, 16:20
Han säger själv att han vägde en hel del mindre i det klippet. Verkar ha lätt för att gå upp i muskelmassa med mer käk o protein helt enkelt. Sen kanske han rört på sig förutom det, sprungit, flyttat möbler eller nåt, vad vet jag.

Sebbe_H
2009-06-02, 16:42
Det var då helvete vad folk är naiva, ni fattar väl att han redan trycker/kommer trycka.

Nitrometan
2009-06-02, 16:54
Det var då helvete vad folk är naiva, ni fattar väl att han redan trycker/kommer trycka.

Det säger han ju att han inte gör. Påstår du att han ljuger?

Sebbe_H
2009-06-02, 16:57
Det säger han ju att han inte gör. Påstår du att han ljuger?

Säg en byggare som som tävlar för tillfället som sagt "Ja jag använder steroider".

Doctor Snuggles
2009-06-02, 17:11
Säg en byggare som som tävlar för tillfället som sagt "Ja jag använder steroider".

Och? Tävlar man så finns det ju en distinkt poäng med att kura. Han har själv sagt att han inte har några planer på det. Sen är det ändå inte speciellt relevant, för det är extremt svårt att avgöra med en individ som är ex-byggare (läs: steroidförstärkt muskelminne) med fantastiska gener.

ronnue
2009-06-02, 17:13
Klart han tar något, hur trångsynta är folk?

Sebbe_H
2009-06-02, 17:15
Och? Tävlar man så finns det ju en distinkt poäng med att kura. Han har själv sagt att han inte har några planer på det. Sen är det ändå inte speciellt relevant, för det är extremt svårt att avgöra med en individ som är ex-byggare (läs: steroidförstärkt muskelminne) med fantastiska gener.

Vi kan sitta och diskutera detta i evigheter.

Han säger säkert att han inte ska tävla och att han inte kommer kura pga att han inte tror att han kan komma tillbaka till sin gamla form. Och gör han det så kommer han förmodligen tävla igen.

Har man vart bland dom bästa i världen, så tror jag att det är ganska hårt att släppa kurandet om man tar upp träningen igen.

Men, ingen av oss vet nånting helt säkert, vi får väl se hur han ser ut med tiden.

Sedan så har jag verkligen inget emot honom, följer bloggen och han var en grym byggare. Jag vill att han ska trycka på som förr.

Morrris
2009-06-02, 17:40
Gött att han har bälte när han kör ett lätt pushdowns set.

Dan S
2009-06-02, 19:28
http://www.youtube.com/watch?v=45gT5fu5PKU

Man ser vissa gånger i filmen då han inte håller upp armarna och dom är svinstora. Överbevisade? :)

Har han lagt på sig lite massa? Absolut, men inte så jäkla mycket.

Baan
2009-06-02, 19:32
http://www.youtube.com/watch?v=45gT5fu5PKU

Man ser vissa gånger i filmen då han inte håller upp armarna och dom är svinstora. Överbevisade? :)

Har han lagt på sig lite massa? Absolut, men inte så jäkla mycket.

Svinstora? Vad är svinstort? 40 cm och någon cm till?

Rackham
2009-06-02, 19:35

Mina armar är 42. De är svinstora.

Baan
2009-06-02, 19:36
mina armar är 42. De är svinstora.

gigantische muschkelmazze!!! TrÖck!!!

jik
2009-06-02, 21:30
Mina armar är 42. De är svinstora.

Detta är svinstora...:D*flex*
http://www.youtube.com/watch?v=dJmjv_77Dtk&feature=related

b0ya
2009-06-02, 21:53
Detta är svinstörst!
http://www.youtube.com/watch?v=rBBWMRRWOrM

Fast om det är fint eller ej .. får ni själva avgöra *screwy*

jik
2009-06-04, 19:15
nu kör han benpressar på 885LB X15!!...:kickass:

Kwon
2009-06-04, 19:26
Kevrone is a man with muscles. (good muscle-memory)

Jpn
2009-06-04, 19:31
Ja högrep på lite drygt 400 pannor är inte dåligt.

omnibus
2009-06-04, 19:38
Ser ut att vara en rätt flack benpress, imponerande hur som helst.

Morty
2009-06-04, 20:33
Pfft. Morty är större.

Kul att min grovhet (vill jag ens bli stor? vad vet du?) bestämmer över hur kroppen fungerar.

Jag är en liten kille därför ska jag ner och curla fram mina pecs nu.

Doctor Snuggles
2009-06-05, 11:51
Haha;
"If I can do it, you can do it."

Eh, tror inte det.

maaherra
2009-06-05, 12:18
Haha;
"If I can do it, you can do it."

Eh, tror inte det.

Ja, hur svårt kan det vara att sätta en spruta i arslet eg? :D

kålman
2009-06-07, 17:57

http://kevinlevrone.files.wordpress.com/2009/06/033_33.jpg?w=300&h=225

jik
2009-06-07, 21:45
Grattis inte illa att se ut som en gamal olympia deltagare..

Tror inte alla fattar vad vad som gäller här vi snackar KEVIN LEVRONE ETT GENETISKT FREAK!!!! Ni som inte har sett hans filmer gör det så kanske ni inser hur han tränade när han var på topp inte alls som coleman o cutler o grabbarna.. Iof så är ju allt enligt egen utsago men han hade ett annat liv än träningen. Han körde stenhårt i 8 månader innan en olympia sen höll han på med sin musik m,m

Killen kommer slänga på sig massa som ingen annan..

:thefinger

Kwon
2009-06-08, 00:00
Grymma resultat efter 2 veckor! (Han har dock många år i bagaget men ändå!) ;)

kålman
2009-06-08, 05:41
lustigt att han påstår att han e nachural:smash:

b0ya
2009-06-08, 13:53
tror inte på det för 5 öre :D

Grahn
2009-06-08, 13:55
KWON vad snackar du om han har ju inte utvecklats ALLS mellan de bilderna, dessutom verkar han ju inte ha rört sig ur fläcken! :D

C.E.J.
2009-06-08, 13:58

Lee Priest.

Sebbe_H
2009-06-08, 14:06
Lee Priest.

Senaste tävling 2002 Mr. Olympia - 6th. Det är en sak att komma ut med det när man inte tävlar längre.

C.E.J.
2009-06-08, 14:21
Senaste tävling 2002 Mr. Olympia - 6th. Det är en sak att komma ut med det när man inte tävlar längre.

True dat, men han ska ju tävla igen så.

BobaFett
2009-06-08, 14:28
KWON vad snackar du om han har ju inte utvecklats ALLS mellan de bilderna, dessutom verkar han ju inte ha rört sig ur fläcken! :D

Hans midja har blivit lite mindre, sen ser det ju faktiskt mycket bättre ut fast man kan inte sätta fingret på vad det är. Ljuset kanske.

Nitrometan
2009-06-08, 14:29
Hans midja har blivit lite mindre, sen ser det ju faktiskt mycket bättre ut fast man kan inte sätta fingret på vad det är. Ljuset kanske.
Jämför de tre bilder som Kwon postade.

;)

BobaFett
2009-06-08, 14:52
Jämför de tre bilder som Kwon postade.

;)

Jaha du menar att han postade samma bild tre gånger :em:

Hank
2009-06-08, 15:00
Hur lyckas han bli sådär brun i ansiktet och på armarna och förbli likblek på övriga kroppen. Han måste verkligen ha haft komplex efter han la av med lyftandet...

willis
2009-06-08, 15:32
Hur lyckas han bli sådär brun i ansiktet och på armarna och förbli likblek på övriga kroppen. Han måste verkligen ha haft komplex efter han la av med lyftandet...

Han kanske har vistats utomhus iklädd t-shirt.

Kwon
2009-06-08, 17:56

:laugh:

Doctor Snuggles
2009-06-08, 19:36
True dat, men han ska ju tävla igen så.

Sen när?

Kwon
2009-06-09, 01:35
Visst har Kevin druckit lite, men hans fysik börjar verkligen bli "back on track" nu! Jämför tex med fysiken han hade i den där komedi-serien med rörmokarna!
SAUW9MQQvKQ

ManuelIT
2009-06-09, 01:49
Visst har Kevin druckit lite, men hans fysik börjar verkligen bli "back on track" nu! Jämför tex med fysiken han hade i den där komedi-serien med rörmokarna!

:laugh: :laugh:
jag skratta mer åt denna video än komedin han var med i

Godfella
2009-06-09, 07:23
Sen när?

Sen han fick tillbaka sitt proffskort förra året.

Doctor Snuggles
2009-06-09, 11:40
Sen han fick tillbaka sitt proffskort förra året.

Referens, tack. Och vad menas med att få tillbaka? Måste man inte tjäna in kortet genom tävlingar och uppvisande av tillräckligt god form el dyl, eller är det bara att be om det om man en gång haft det?

För övrigt, att ha ett pro card som "retired bodybuilder" är inte ekvivalent med att börja tävla. Det verkar dock onekligen som att han håller dörrarna öppna iaf.

Muskelbyggaren
2009-06-09, 11:56
Om det här med de dolda tävlingsplanerna stämmer är ju snacket om att han inte tar steroider med högsta sannolikhet struntprat.

Nitrometan
2009-06-09, 12:10
Referens, tack. Och vad menas med att få tillbaka? Måste man inte tjäna in kortet genom tävlingar och uppvisande av tillräckligt god form el dyl, eller är det bara att be om det om man en gång haft det?

För övrigt, att ha ett pro card som "retired bodybuilder" är inte ekvivalent med att börja tävla. Det verkar dock onekligen som att han håller dörrarna öppna iaf.

Han blev avstängd för att han tävlade på tävlingar som IFBB inte gillade.

Sen fick han tillbaka kortet.

http://www.ironmagazine.com/blog/2008/lee-priest-reinstated-with-the-ifbb/

Christmas came early for bodybuilding renegade, Lee Priest, when he received word that the IFBB had secretly met and voted 11-5 in favor of reinstatement. Why the IFBB changed their mind and voted to let Lee back in earlier than the original promised Olympia Weekend date is impossible to tell for sure.

Och:
http://insidebodybuilding.blogspot.com/2008/12/lee-priest-to-skip-2009-ifbb-arnold.html

Lee Priest has made it official. He'll skip the 2009 Arnold Classic and, instead, compete the following week at the IFBB Australian Pro (on Saturday) and IFBB New Zealand Pro (on Sunday).

When asked why he chose to forgo the prestigious Arnold for his return to the IFBB, Priest was rather practical: "I don't want to fly all the way to the U.S. to do the Arnold only to have to turn around and come right back 6 days later."

Doctor Snuggles
2009-06-09, 12:16
Om det här med de dolda tävlingsplanerna stämmer är ju snacket om att han inte tar steroider med högsta sannolikhet struntprat.

Jag skulle hålla med i de flestas fall. Fast jag tror han mest är nyfiken på hur långt han kan komma utan drogerna denna gång. Efter att ha sett lite material, intervjuer o dyl om hur kort preparationstid han brukade ha (han placerade sig 5:a på mr olympia efter 3 månaders träning efter ha slitit av bröstmuskeln och vilat i 6 månader), och hans inställning till träning, så skulle det passa hans personlighet att testa vad han är kapabel till idag och ren.
Sedan så är han ju ändå rent tekniskt sett inte "ren". Hans muskler och fysiologi är ju redan permanent förändrade.

Kwon
2009-06-09, 20:51
:laugh: :laugh:
jag skratta mer åt denna video än komedin han var med i

Vad hände i slutet av klippet?

Jpn
2009-06-09, 21:20
Haha såg ut som att han skulle flyga upp och mosa kameran vilken sekund som helst :D

Condemned
2009-06-09, 21:23

Han kanske har vistats utomhus iklädd t-shirt.

Hahaha! :laugh:
Den här tråden är ju riktigt rolig att titta i. :laugh:

Sebbe_H
2009-06-09, 21:27
Haha helvete vad sur han såg ut att bli.

"With all the hard reps and sets so far, this was the hardest thing I've done. Try eating dinner with a camera in your face. That camera person is nuts. I wanted to throw the camera out the window. When people see this they either cry laughing or just think it's weird. Let me know what you think, on the blog please, at LevroneReport.com."

Kwon
2009-06-09, 21:34
Is it... Roid rage? ;)

Is he really natural?

Mark_Lyft
2009-06-09, 22:07

vE6uegoRiFk

Sebbe_H
2009-06-09, 22:13
Jovisst, jag har sett den videon med. Cutler säger att det är existerar steroider i sporten men han erkänner ju inte bruket rätt ut. Även om man fattar det.

Fatalist
2009-06-09, 23:04

Våra föräldrars död, apartheid, fattiga indier, kvinnor som blivit könsstympade är exempel på saker som jag verkligen anser är mer tragiskt än det du skriver ovan. Hur kan du säga som du säger? Du borde skämmas.

jwzrd
2009-06-09, 23:09
Våra föräldrars död, apartheid, fattiga indier, kvinnor som blivit könsstympade är exempel på saker som jag verkligen anser är mer tragiskt än det du skriver ovan. Hur kan du säga som du säger? Du borde skämmas.

Vad skådar mitt bruna? Gjorde du en roligt precis?

Dan S
2009-06-10, 11:58
Jovisst, jag har sett den videon med. Cutler säger att det är existerar steroider i sporten men han erkänner ju inte bruket rätt ut. Även om man fattar det.

Jaså? Varför fan kollade du inte i slutet då?

- "Where you the only girl that was taking steroids?"

- "Absolutely not"

:(:( Så du hade ju fel ändå menar jag!

Dan S
2009-06-10, 12:02

Förlåt. Jag fick inte säga att så. Givetvis är du störst och bäst och har svinstora armar på 60cm, Guden. Du förstår inte ens mitt inlägg därför behöver jag inte ens diskutera något med dig om du inte ens kan förstå vad jag menade.

Sedan förstår jag inte vad du vill få fram? Om någons armar är svinstora beror helt på proportioner, hans längd och benmassa osv. Vad vill du få fram här? Dumt, så dumt. 40-45cm på någon på 190cm~ är dåligt och litet tycker jag, tvärtom om det är någon som är mycket mindre. Jag använde fel ord, men jag menade att dom var i närheten av vad vi ser idag hos Kevin Levrone. Hoppas detta gjorde så du förstod.. hehe.. :Virro:Virro

Sebbe_H
2009-06-10, 13:43
Jaså? Varför fan kollade du inte i slutet då?

- "Where you the only girl that was taking steroids?"

- "Absolutely not"

:(:( Så du hade ju fel ändå menar jag!

Vi snackar manliga byggare inga jävla fitnessbrudar.

Läs min första post igen och återkom när du skaffat dig lite läsförståelse.

Alltidxx
2009-06-10, 14:34
Avdankad byggare som var bättre på kroppsbyggning än skådespeleri ska nu göra hardcore comeback och slå världen med häpnad över sina drogfria framgångar trots att han aldrig varit en förespråkare av ren träning förut. *sätter på Eye of the Tiger i bakgrunden för stämningens skull*. Trovärdigheten är duktigt låg men med gamla meriter kommer man långt. Särskilt imponerade är det om man gjort exceptionella ökningar i större utsträckning med hjälp av gener och karameller än andra och därför kunnat kosta på sig att spela gitarr mellan tävlingar istället för att fortsätta jobba hårt. För det bevisar ju att man har ett liv också. Därför är man även mer balanserad än andra i sin kategori och förtjänar att lyssnas på i högre utsträckning och ju grövre man är ju bättre förstår man sig på muskelbyggning. Om någon påstår något annat kan man ju alltid fråga "hur grov är du då?" och sen får man tyst på den muppen.

Jag blir så matt att jag måste gå och lägga mig nu

jesse
2009-06-10, 15:06
Avdankad byggare som var bättre på kroppsbyggning än skådespeleri ska nu göra hardcore comeback och slå världen med häpnad över sina drogfria framgångar trots att han aldrig varit en förespråkare av ren träning förut. *sätter på Eye of the Tiger i bakgrunden för stämningens skull*. Trovärdigheten är duktigt låg men med gamla meriter kommer man långt. Särskilt imponerade är det om man gjort exceptionella ökningar i större utsträckning med hjälp av gener och karameller än andra och därför kunnat kosta på sig att spela gitarr mellan tävlingar istället för att fortsätta jobba hårt. För det bevisar ju att man har ett liv också. Därför är man även mer balanserad än andra i sin kategori och förtjänar att lyssnas på i högre utsträckning och ju grövre man är ju bättre förstår man sig på muskelbyggning. Om någon påstår något annat kan man ju alltid fråga "hur grov är du då?" och sen får man tyst på den muppen.

Haha orka vara bitter :)

rememberence
2009-06-10, 15:15

HAHA!!
:bow::laugh:

Doctor Snuggles
2009-06-10, 17:56
bla

Haha, livet måste vara en enda lång narkolepsifest för dig.

MAXX
2009-06-13, 15:00
9i_mLcdAtvQ

efter 3 veckors träning

Donner
2009-06-13, 15:46
9i_mLcdAtvQ

efter 3 veckors träning

Oh herregud, han är en klonkare!

kålman
2009-06-15, 11:55
http://kevinlevrone.files.wordpress.com/2009/06/rlagency-com1.jpeg?w=219&h=166

efter 3veckor..

Nitrometan
2009-06-15, 12:09

http://kevinlevrone.files.wordpress.com/2009/06/rlagency-com1.jpeg?w=219&h=166

Det går framåt.

Kevrone hade bra fysik på sin tid. Imponerande.

Hoppas att det blir bra denna gången också.

Muskelbyggaren
2009-06-15, 12:25
Tycker det är rätt otroligt att en kropp kan förändras så på den korta tiden. Det visar samtidigt hur olinjärt och individuellt det här med muskelbyggande är, och att om du har förutsättningar behöver du inte slita närmelsevis lika mycket som en annan. Sen måste väl det tidigare och eventuella nuvarande steroidbruket spela en stor roll, eftersom han på några veckor haft en utveckling som skulle lovprisats om den gjorts på ett par år för en annan.

Rockhard
2009-06-15, 13:52
Verkar som man kan bygga och minska fett samtidigt! :cool:

Kaboffastar
2009-06-15, 14:31
Han är sjukt ren

Fatalist
2009-06-15, 15:02
Att ni ens diskuterar huruvida han är ren eller ej. :D
I mean... come on.

Alltidxx
2009-06-15, 15:23
Det går framåt.Jag ser ingen skillnad mellan dom bilderna.

kålman
2009-06-15, 16:16
klart han e nachural

agazza
2009-06-15, 16:26
Jag ser ingen skillnad mellan dom bilderna.

+1

Hur mycket har han lagt på sig hittills?

08-dude
2009-06-15, 17:03
Tycker det är rätt otroligt att en kropp kan förändras så på den korta tiden. Det visar samtidigt hur olinjärt och individuellt det här med muskelbyggande är, och att om du har förutsättningar behöver du inte slita närmelsevis lika mycket som en annan. Sen måste väl det tidigare och eventuella nuvarande steroidbruket spela en stor roll, eftersom han på några veckor haft en utveckling som skulle lovprisats om den gjorts på ett par år för en annan.

Nej, det skiljer inte så hemskt mycket mellan olika individer att bygga muskelmassa. Det tar lätt över 10år at bli tävlingsgrov ochhård om man gör allt rätt och kör UTAN STEROIDER.

Att Kevin trycker steroider igen är det inte mycket tvekan som.

Jpn
2009-06-15, 17:28
+1

Hur mycket har han lagt på sig hittills?

"I gained 16 lbs of muscle, but I lost 5 lbs of fat cause of cardio and lean diet. That puts me on schedule for adding 5 lbs of lean muscle a week."

Fidde_Mannen
2009-06-15, 17:55
Nej, det skiljer inte så hemskt mycket mellan olika individer att bygga muskelmassa. Det tar lätt över 10år at bli tävlingsgrov ochhård om man gör allt rätt och kör UTAN STEROIDER.

Att Kevin trycker steroider igen är det inte mycket tvekan som.

Tur vi har experter som dig som vet hur det ligger till!!

Nitrometan
2009-06-15, 18:00
Han är sjukt ren
Nyduschad?

Att folk orkar...

Jag ser ingen skillnad mellan dom bilderna.
Det är väl bara en vecka mellan bilderna? Hur mycket hinner hända på en vecka?

08-dude
2009-06-15, 18:00
Tur vi har experter som dig som vet hur det ligger till!!

Inte expertkunskap utan något alla känner till som själva tränat > 2 år.

Doctor Snuggles
2009-06-15, 18:47
Inte expertkunskap utan något alla känner till som själva tränat > 2 år.

Haha, FAIL.

08-dude
2009-06-15, 19:02
Haha, FAIL.

Hahaha

tp_88
2009-06-15, 19:10
Nej, det skiljer inte så hemskt mycket mellan olika individer att bygga muskelmassa.
Skärpning..

tp_88
2009-06-15, 19:29
08-dude, vad yrar du om?

Jo, det kan skilja 100-tals procent.
Extremfallen är nonresponder. En person som helt enkelt inte svarar på träning; får inga resultat. Han eller hon har mycket sämre känslighet för gensvar på aerob och anaerob träning, inklusive anpassningar hos alla muskulaturens enzymer. Om två individer sätts på samma träningsprogram, kan den ene svara 10 ggr så effektivt på träningen, med alla yttre faktorer identiska. Utan att tala extremfall överhuvudtaget, svarar gener överlag för runt 50% av träningsresultaten.

Sen har jag väl aldrig sagt att bb-proffs är rena, var får du det ifrån?

tp_88
2009-06-15, 19:40
Jag skriver i en tråd för att, just det, skriva i en tråd. Varför fortsätter du skicka PM?

Personer som tillhör ABSOLUTA toppen av proffsbyggningen har lika lite "normala" gener som non-responders, det är freaks med en förmåga att bygga muskler som vanliga människor inte kommer i närheten av. Gener styr 50% av resultaten. För alla.

willis
2009-06-15, 20:47
Kevrone har freak-gener som tp säger. Han behövar bara tänka på träning så går han upp i vikt. Inte konstigt att resultaten kommer snabbt vare sig han är ren eller inte.

agazza
2009-06-15, 21:00
Han har väl endel bestående fördelar från tidigare bruk dessutom.

jik
2009-06-15, 22:05
Fan va grym han är redan!! Detta är sjukt inspirerande va riktigt seg idag och tänkte faktiskt skippa gymmet.Sen kollade jag på sidan och drog genast till gymmet o körd 20repps pushdowns:)

Till alla som tror att det bara är prepp m,m vafan ni är bara ******, ni fattar inget, en del föds med en sjuk boll känsla andra med en högerfot som kim källström..(läs brasilien-swe):cool: Mycket gener/anlag m,m

Ps. Känns så jävla bra att jag hade rätt från början..Ds :naughty:

No pain no Gain!!

BobaFett
2009-06-15, 22:20
Skumt att moderatorerna inte tar bort era inlägg när ni anklagar nån för steroidbruk. Jag skrev i en annan tråd att en välkänd BB som till och med har erkänt att han brukade använde steroider på sin tid (då det var lagligt) och mitt inlägg togs bort ganska fort. (bestäm er moderatorer *screwy* )

Jag tror inte att kevin använder några preparat eftersom jag själv har varit borta från träning och ökat som fan på nolltid när jag börjat köra igen. Visst växer han skitfort (med tanke på att han tappat fett samtidigt) men jag tycker inte att hans ökningar är så pass märkvärdiga att man behöver anklaga honom för bruk av preparat.

Doctor Snuggles
2009-06-15, 22:27
Hahaha

Jag tror inte riktigt att du förstod.

CiCoro
2009-06-16, 01:42
Jag tror inte riktigt att du förstod.

Hahahah, han är helt borta :)

Nitrometan
2009-06-16, 07:34
Kevrone powsing, week 3...

BRbqCcK5xPg

Sniggel
2009-06-16, 11:00
Jag skriver i en tråd för att, just det, skriva i en tråd. Varför fortsätter du skicka PM?

Personer som tillhör ABSOLUTA toppen av proffsbyggningen har lika lite "normala" gener som non-responders, det är freaks med en förmåga att bygga muskler som vanliga människor inte kommer i närheten av. Gener styr 50% av resultaten. För alla.

Markus Ruhl:
"So if I can be a bodybuilder (syftar på av hans rang), so can you!"
Undrar om han verkligen tror på det han säger?
Jag lollade när jag hörde han säga det i en av sina videos.

Doctor Snuggles
2009-06-16, 11:58
Markus Ruhl:
"So if I can be a bodybuilder (syftar på av hans rang), so can you!"
Undrar om han verkligen tror på det han säger?
Jag lollade när jag hörde han säga det i en av sina videos.

DEt är väl en klassisk grej som alla säger för att inspirera, typ i stil med "du kan bli precis vad du vill", "följ din dröm" o.s.v.
Det låter väl lite mer klämkäckt än "du kan bli precis det som dina genetiska förutsättningar, din miljö, och slumpen avgör".

jwzrd
2009-06-16, 12:06
DEt är väl en klassisk grej som alla säger för att inspirera, typ i stil med "du kan bli precis vad du vill", "följ din dröm" o.s.v.
Det låter väl lite mer klämkäckt än "du kan bli precis det som dina genetiska förutsättningar, din miljö, och slumpen avgör".

Kanske för att de flesta som får dåliga resultat även inbillar sig att de måste träna någon dålig metod som Ska(tm) vara bra och helt glömmer värdet av helt vanligt hårt arbete under lång tid.

Ofta har en individ bestämt ett par parametrar som han eller hon vill ha på ett visst sätt, som i sin tur har konsekvenser för hur bra de kan bli. T ex att man alltid vill ha ensiffrigt bf% eller att man absolut måste träna HIT eller att man absolut måste springa 3 mil veckan. Givetvis bör man göra detta om det är så man vill göra. Men man kan inte samtidigt bestämma att gener är orsaken till att man inte når mål som beror av andra parametersättningar från början.

Doctor Snuggles
2009-06-16, 12:13
Kanske för att de flesta som får dåliga resultat även inbillar sig att de måste träna någon dålig metod som Ska(tm) vara bra och helt glömmer värdet av helt vanligt hårt arbete under lång tid.

Ofta har en individ bestämt ett par parametrar som han eller hon vill ha på ett visst sätt, som i sin tur har konsekvenser för hur bra de kan bli. T ex att man alltid vill ha ensiffrigt bf% eller att man absolut måste träna HIT eller att man absolut måste springa 3 mil veckan. Givetvis bör man göra detta om det är så man vill göra. Men man kan inte samtidigt bestämma att gener är orsaken till att man inte når mål som beror av andra parametersättningar från början.

Rent tekniskt faller det också under gener, miljö och slump.

Timme
2009-06-16, 13:13
Nä nu blir jag sur såhär på en tisdag.

Nu har Kevin börjat träna igen och säger att han gör det ren och jag tror honom trots de smått sjuka ökningarna han gjort på kort tid. Varför?

För att 1. Kevin är ett genetiskt under med förmåga att bygga muskelmassa som oerhört få personer har.

2. De positiva effekterna ett långvarit steroidbruk har på förmågan att bygga muskler försvinner inte efter att man lägger av med steroiderna. Använder man steroider så för muskelcellerna fler muskelcellkärnor än de hade innan. Alla muskelcellkärnor suger upp protein från blodet som används för att bygga upp musklerna. Så desto fler muskelcellkärnor desto snabbare återhämtning och större muskler.

Antalet muskelcellkärnor försvinner inte för att man slutar preppa.

Så att Kevin sväller upp fort som tusan nu är absolut inte konstigt. Det kan han utan tvekan göra ren. Dock kan han antagligen inte bli lika grov som han var när han var proffs utan steroider.

Grahn
2009-06-16, 13:18
Vart förväntar ni er att komma med diskussionen om huruvida han preppar nu eller inte? Bara undrar......

jwzrd
2009-06-16, 13:57
Rent tekniskt faller det också under gener, miljö och slump.

Ja, men rent tekniskt faller gener, miljö och slump under parametrar i mitt inlägg, så du kan vara. Du är!

Doctor Snuggles
2009-06-16, 15:36
Ja, men rent tekniskt faller gener, miljö och slump under parametrar i mitt inlägg, så du kan vara. Du är!

GNU is not unix.

Asdf
2009-06-16, 15:54

En intressant parallell är den att många som aldrig lyckas gå ner i vikt eller bygga muskler ofta klagar på genetiska förutsättningar. Frågar man istället någon som är väldigt muskulös eller har gått ner en del kommer de _sällan_ prata om genetiska förutsättningar

De minns bara det hårda arbetet de la ner i det och vart det tog dem, något den första gruppen ej troligen la ner och kan tänka sig anledningen bakom

jwzrd
2009-06-16, 15:59
GNU is not unix.

HAHA! Den gillade jag :)

En intressant parallell är den att många som aldrig lyckas gå ner i vikt eller bygga muskler ofta klagar på genetiska förutsättningar. Frågar man istället någon som är väldigt muskulös eller har gått ner en del kommer de _sällan_ prata om genetiska förutsättningar

De minns bara det hårda arbetet de la ner i det och vart det tog dem, något den första gruppen ej troligen la ner och kan tänka sig anledningen bakom

Ja. Jag skulle vilja lägga till att många inte förstår hur pass hårt och idogt arbete vissa lägger ned. De ser liksom inte ansträngningen och de hårt arbetande byggarna skryter eller berättar kanske inte om det hela eftersom det är så naturligt för dem.

tp_88
2009-06-16, 16:09

Samtidigt kanske det inte är lika kul att trycka på att man har väldigt lätt för att utvecklas, och hade fått bra resultat även med en mindre träningsinsats.

Men visst, självklart är det så att många tränar och/eller äter kasst och det är en stor orsak till att dom inte utvecklas. Men självfallet finns det genetiska skillnader. Stora sådana.

Hemi
2009-06-16, 16:16
Alltid tyckt att han har ett bra utseende huvud/axlar, särskillt när han deffat. Han har lite superhjälteutseendet på något sätt. Typ Michelangeloskulptur.

08-dude
2009-06-16, 16:40

Det är självklart att det inte bara förekommer utan är MYCKET vanligt i sporten.
Ibland så händer när jag går in i omklädningsrummet ser stora kända personer inom BB världen öppet fummlar runt med kanylerna. Tydligen så sjunker tankeförmågan i takt med missbruket då de öppet använder preparaten.

hultman
2009-06-16, 19:01
Gener styr 50% av resultaten. För alla.

Hur kommer man fram till en sån sak egentligen? Det är väl underförstått att generna styr resultaten, men varför just 50 %? Är skillnaden mellan könen också 50 %? Mellan olika arter också? Om två tränande ligger 2000 kilokalorier minus om dagen så är väl variabeln genetik inte lika viktig längre?

Medusa
2009-06-16, 19:04
Det är självklart att det inte bara förekommer utan är MYCKET vanligt i sporten.
Ibland så händer när jag går in i omklädningsrummet ser stora kända personer inom BB världen öppet fummlar runt med kanylerna. Tydligen så sjunker tankeförmågan i takt med missbruket då de öppet använder preparaten.

Fan vad du snackar skit din clown.. Kan du backa upp detta, var tränar du?

hultman
2009-06-16, 19:17
Fan vad du snackar skit din clown.. Kan du backa upp detta, var tränar du?

Tycker också att det låter som skitsnack. Finns väl inte direkt några fördelar med att ta med sig prylar till gymmet. Än mindre att injicera dom där.

tp_88
2009-06-16, 19:21
Hur kommer man fram till en sån sak egentligen? Det är väl underförstått att generna styr resultaten, men varför just 50 %? Är skillnaden mellan könen också 50 %? Mellan olika arter också? Om två tränande ligger 2000 kilokalorier minus om dagen så är väl variabeln genetik inte lika viktig längre?
Jag vet faktiskt inte, men Grub brukar hävda det(internet-referensen no1 :D) och denna referensen hittade jag efter en snabb sökning:

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3490774&postcount=4

En procentsats är väl förvisso tämligen intetsägande, att det är stora skillnader är jag dock övertygad om.

jik
2009-06-16, 19:31
ok boys som TS så leker jag polis och uppmanar alla som vill snacka prepp till FB ist. Och sluta kladda ner denna tråd med en massa IRRELEVANT *bs*
*screwy*

Wille005
2009-06-16, 19:32
Att döma av dom senaste bilderna på bloggen kan man fan slå sig på knät och klia sig på hakan om han verkligen är ren. Personligen tycker jag det är irrellevant då han är en skön kille som gör en bra blogg!

BobaFett
2009-06-16, 21:39
Nä nu blir jag sur såhär på en tisdag.

Nu har Kevin börjat träna igen och säger att han gör det ren och jag tror honom trots de smått sjuka ökningarna han gjort på kort tid. Varför?

För att 1. Kevin är ett genetiskt under med förmåga att bygga muskelmassa som oerhört få personer har.

2. De positiva effekterna ett långvarit steroidbruk har på förmågan att bygga muskler försvinner inte efter att man lägger av med steroiderna. Använder man steroider så för muskelcellerna fler muskelcellkärnor än de hade innan. Alla muskelcellkärnor suger upp protein från blodet som används för att bygga upp musklerna. Så desto fler muskelcellkärnor desto snabbare återhämtning och större muskler.

Antalet muskelcellkärnor försvinner inte för att man slutar preppa.

Så att Kevin sväller upp fort som tusan nu är absolut inte konstigt. Det kan han utan tvekan göra ren. Dock kan han antagligen inte bli lika grov som han var när han var proffs utan steroider.

Jag håller med 100%

Snafu
2009-06-16, 21:57
VIKTIGT: (kanske?)

Snubben säger att han inte rört free weights på fyra år. Free weights betyder free weights, han säger alltså mellan raderna således att han gymmat de senaste fyra åren, dock inte med free weights utan då kanske maskin eller whatever. Klart grabben har tränat något under åren.

BobaFett
2009-06-16, 22:08

Snubben säger att han inte rört free weights på fyra år. Free weights betyder free weights, han säger alltså mellan raderna således att han gymmat de senaste fyra åren, dock inte med free weights utan då kanske maskin eller whatever. Klart grabben har tränat något under åren.

I vilken video? Han nämner att han inte varit på ett gym på fyra år i andra videos, att han inte rört en vikt på 4 år o.s.v.

mikaelj
2009-06-16, 22:10
HAHA! Den gillade jag :)

Nörd.

BobaFett
2009-06-16, 22:11
Förresten så har jag läst nånstans på bloggen att han var tvungen att GÅ NER i vikt för rollen i sketchen med rörmokarna vilket kan förklara att han såg lite bitigare ut nu innan han började träna.

mikaelj
2009-06-16, 22:11
Förresten så har jag läst nånstans på bloggen att han var tvungen att GÅ NER i vikt för rollen i sketchen med rörmokarna vilket kan förklara att han såg lite bitigare ut nu innan han började träna.

Super Kevin Levrone?

jik
2009-06-16, 22:35

jA d stämmer har redan skrivit det i denna tråden...

jik
2009-06-16, 22:36

Är du på riktigt.

Snafu
2009-06-16, 22:37
I vilken video? Han nämner att han inte varit på ett gym på fyra år i andra videos, att han inte rört en vikt på 4 år o.s.v.

i den första där han kör bänk, week one. Samt även i videon när han säger att han ska börja träna igen.

Timme
2009-06-17, 09:37
Att döma av dom senaste bilderna på bloggen kan man fan slå sig på knät och klia sig på hakan om han verkligen är ren. Personligen tycker jag det är irrellevant då han är en skön kille som gör en bra blogg!

Somsagt, effekterna av steroiderna försvinner inte bara för att man slutar med dem.

Jag tror på Kevin.

Alltidxx
2009-06-17, 13:41
Kevrone har freak-gener som tp säger. Han behövar bara tänka på träning så går han upp i vikt. Inte konstigt att resultaten kommer snabbt vare sig han är ren eller inte.Nu har inte jag kollat på klippen men hade han inte mage att säga "if I can do it, you can do it"? *bs*

Nitrometan
2009-06-17, 14:01
Nu har inte jag kollat på klippen men hade han inte mage att säga "if I can do it, you can do it"? *bs*
Nej. Det var Marcus Rühl som sa det.

Han sa även "Gigantische muskelmasse und steinhart definition!"

Alltidxx
2009-06-17, 14:11
Nej. Det var Marcus Rühl som sa det.

Han sa även "Gigantische muskelmasse und steinhart definition!" LOL :D

Det låter väl lite mer klämkäckt än "du kan bli precis det som dina genetiska förutsättningar, din miljö, och slumpen avgör".Sanning på hög nivå. :thumbup:

Jag är innerligt trött på att höra hur hårt den och den har tränat för att komma dit dom är. Det var ju så man förklarade Ola Rapaces framgångar. Han hade ju tränat så oändligt mycket HÅRDARE än alla andra och mycket mer dedikerat bla bla. Det måste nog kännas som ett duktigt slag i ansiktet på de med sämre gener som håller sig rena och kämpar på. Vi har faktiskt ingen brist på folk som tränar hårt. Jag vet många som tränat så hårt att dom gått sönder. Hur kom det sig att inte dom blev världsmästare? Skulle dom tränat ännu hårdare?

mjukglass
2009-06-17, 14:48
Klart att grabben blir och har varit stor för att han här rätt inställning, besitter stor visdom och insikt samt tränar hårt. Lyssna på hans bevingade ord och gudomliga vishet och bli minst lika stora eller större!

C.E.J.
2009-06-17, 16:06
Jag vet många som tränat så hårt att dom gått sönder. Hur kom det sig att inte dom blev världsmästare? Skulle dom tränat ännu hårdare?

Va? Bara för att man tränar så att man skadar sig betyder ju inte att man tränar på ett sätt som är optimalt för vilken sport man nu vill bli bäst i. Alla skitungar som börjar med BB och vägrar få teknikhjälp av tränare så att ryggen så småningom smäller under ett mark-/ostbågslyft, t.ex.

jwzrd
2009-06-17, 16:09
LOL :D

Sanning på hög nivå. :thumbup:

Jag är innerligt trött på att höra hur hårt den och den har tränat för att komma dit dom är. Det var ju så man förklarade Ola Rapaces framgångar. Han hade ju tränat så oändligt mycket HÅRDARE än alla andra och mycket mer dedikerat bla bla. Det måste nog kännas som ett duktigt slag i ansiktet på de med sämre gener som håller sig rena och kämpar på. Vi har faktiskt ingen brist på folk som tränar hårt. Jag vet många som tränat så hårt att dom gått sönder. Hur kom det sig att inte dom blev världsmästare? Skulle dom tränat ännu hårdare?

Man kan givetvis träna för hårt. Men mitt svar där är ändå att det i det fallet var generna som avgjorde. Hans fysik var inte rustad för att klara träning på den nivå som krävs för att nå dit han ville.

jik
2009-06-17, 23:09
Det verkar föreligga ett kraftigt motsånd mot att den här tråden skall få handla om Levrones träning och blogg.....

JA TYVÄRR....BLIR SÅ TRÖTT!!!!!!!!!!! SNÄLLA SLUTA FÖRSTÖRA TRÅDEN..*screwy*

ManuelIT
2009-06-17, 23:14
Jag följer hans blog, den är underhållande. Fast jag insåg rätt tidigt från hans inlägg att man ska ta det mesta han säger med en nypa salt, och det gäller inte bara hans uttalanden om att han kör rent...

Aimbert
2009-06-17, 23:15
Muscle man!!!!!!!11!1!1!!

ceejay
2009-06-17, 23:16
Jag följer hans blog, den är underhållande. Fast jag insåg rätt tidigt från hans inlägg att man ska ta det mesta han säger med en nypa salt, och det gäller inte bara hans uttalanden om att han kör rent...

Sen ser det kul ut när han kör

"4 years since i been on this weight"
så gör han 13 lätta reps

Jarod
2009-06-17, 23:20
För dom som vill diskutera doping rekommenderar jag att starta en egen tråd om det. Ge fan i att sabba denna.

18 poster raderade.

Nitrometan
2009-06-18, 08:44
Jag följer hans blog, den är underhållande. Fast jag insåg rätt tidigt från hans inlägg att man ska ta det mesta han säger med en nypa salt...
Jo, men han brukar vara rätt rolig.

Alltidxx
2009-06-18, 09:21
Man kan givetvis träna för hårt. Men mitt svar där är ändå att det i det fallet var generna som avgjorde. Hans fysik var inte rustad för att klara träning på den nivå som krävs för att nå dit han ville.Det håller jag med om men de flesta förstår inte detta. Oftast när någon gjort resultat utöver det vanliga så förklaras det snabbt av hur ovanligt hårt och dedikerat personen tränat. Och det är verkligen en handplockad del av hela sanningen. Och det kanske inte ens är sant, för det finns mycket folk som tränar hårt men ändå inte blir lika bra.

Jag imponeras av Kevins fysik när han var som bäst men jag har svårt för att imponeras av vägen dit. Det gäller vem som helst inom byggning för mig egentligen. Resultatet är långt mer imponerande än insatsen.

Låt mig förklara varför. Låt oss ta ett hypotetiskt extremexempel av en non-responder som sköter sig prickfritt och sliter som en varg i många år utan resultat och Kevin som är extremexempel åt andra hållet som kan ta det något lugnare med att spela gitarr i pauserna och ändå kliva upp på Mr Olympia. Vem har imponerat mest med sin insats? Non-respondern skulle jag säga. Men dennes fysik är ju inte mycket att hänga i granen så det är inte så intressant att höra hur dedikerat non-respondern tränat.

Resultat är en blandning av hur hårt man tränat och hur länge och hur väl man skött kost och sömn och huruvida man dopat sig och isådant fall vad man tagit och hur mycket och hur bra byggargener man har och ens muskelfiberuppsättning och om man hittat en träningsmetodik som är mer optimal för en själv och en massa andra faktorer som har med arv och miljö att göra. Sen kan vi grumla bilden ännu mera med att "träna hårt" är en subjektiv bedömning. Det är även ganska mycket lättare att hitta motivation om man svarar mycket bra på träning. Bara det gör att det inte går att rättvist jämföra en genomsnittlig persons viljekraft med Kevins t ex. Så därför är att imponeras av hur bra det går för Kevin för mig nästan som att säga "wow, du är över 2m lång!".

Hans fysik när han var som bäst var dock ruggigt bra och imponerande.

Viktor_Balck
2009-06-18, 09:45
aBERCgvhx6A

Alltidxx
2009-06-18, 10:11
aBERCgvhx6AJag hade gärna sett mer av bänkpressen 0:55. Sådana metallvikter är så mycket mer hardcore än gummivikterna vi har i Sverige. Kanske inte lika praktiska men mycket mer hardcore :)

jwzrd
2009-06-18, 10:13
Det håller jag med om men de flesta förstår inte detta. Oftast när någon gjort resultat utöver det vanliga så förklaras det snabbt av hur ovanligt hårt och dedikerat personen tränat. Och det är verkligen en handplockad del av hela sanningen. Och det kanske inte ens är sant, för det finns mycket folk som tränar hårt men ändå inte blir lika bra.

Jag imponeras av Kevins fysik när han var som bäst men jag har svårt för att imponeras av vägen dit. Det gäller vem som helst inom byggning för mig egentligen. Resultatet är långt mer imponerande än insatsen.

Låt mig förklara varför. Låt oss ta ett hypotetiskt extremexempel av en non-responder som sköter sig prickfritt och sliter som en varg i många år utan resultat och Kevin som är extremexempel åt andra hållet som kan ta det något lugnare med att spela gitarr i pauserna och ändå kliva upp på Mr Olympia. Vem har imponerat mest med sin insats? Non-respondern skulle jag säga. Men dennes fysik är ju inte mycket att hänga i granen så det är inte så intressant att höra hur dedikerat non-respondern tränat.

Resultat är en blandning av hur hårt man tränat och hur länge och hur väl man skött kost och sömn och huruvida man dopat sig och isådant fall vad man tagit och hur mycket och hur bra byggargener man har och ens muskelfiberuppsättning och om man hittat en träningsmetodik som är mer optimal för en själv och en massa andra faktorer som har med arv och miljö att göra. Sen kan vi grumla bilden ännu mera med att "träna hårt" är en subjektiv bedömning. Det är även ganska mycket lättare att hitta motivation om man svarar mycket bra på träning. Bara det gör att det inte går att rättvist jämföra en genomsnittlig persons viljekraft med Kevins t ex. Så därför är att imponeras av hur bra det går för Kevin för mig nästan som att säga "wow, du är över 2m lång!".

Hans fysik när han var som bäst var dock ruggigt bra och imponerande.

Men nu blandar du in vad du låter dig imponeras av i det här och det är verkligen totalt ointressant.

Det är en självklarhet att generna avgör din fysiska potential och även hur pass lätt det är för dig att nå den eller andra mål. Men om vi räknar bort alla de som har verkligt bra gener, t ex Kevin, och håller oss till helt vanliga normalt friska män och kvinnor så kommer det att handla om saker som konsekvent tillräckligt bra träningspass under lång tid. Faktum är att det kommer att handla om det även för verkligt talangfulla människor med skillnaden att de når (mycket) längre.

Jag tycker att du har ett byggarperspektiv på ditt inlägg dessutom och då försvinner sportaspekten helt. För att utvecklas i en sport så finns det många fler faktorer än att bara äta, träna och sova. Det finns även att utveckla skicklighet, att utveckla ett psyke (om man inte har det) som är tävlingsoptimalt och att hela tiden lägga grunden för möjlig utveckling längre fram.

Ibland undrar jag om det inte är så att många använder extremt talangfulla individer, Kevin igen, som ett hån mot andra som försöker bli bra. "Se där, han gör inte ett piss och ser ändå ut så där". Som om det han gör på gymmet inte är 100x hårdare och svårare än det personen som sa det själv gör, gjort eller någonsin kommer att göra.

Om jag också ska låta mig imponeras av något så är det av folk som kontinuerligt blir bättre eller som till och med blir riktigt duktiga.