handdator

Visa fullständig version : Hur fixar man före/efter bilder?

Pinglan
2009-05-23, 12:10
Som rubriken lyder: jag har ett par foton som jag vill lägga bredvid varandra för att på bästa sätt kunna se förändringar korten emellan. Jag är urkass på Photoshop och det enda jag kan är att förminska och beskära bilder....men visst ska man väl kunna lägga två (eller flera) bilder bredvid varandra? Hur gör man? Eller kan man göra det på något annat sätt? JELP :D

Alone_in_the_dark
2009-05-23, 12:13
Som rubriken lyder: jag har ett par foton som jag vill lägga bredvid varandra för att på bästa sätt kunna se förändringar korten emellan. Jag är urkass på Photoshop och det enda jag kan är att förminska och beskära bilder....men visst ska man väl kunna lägga två (eller flera) bilder bredvid varandra? Hur gör man? Eller kan man göra det på något annat sätt? JELP :D

Kör du PS är det ganska lätt, välj skapa en ny bild, ange storlek och kopiera dina bilder (en i taget) och klistra in de bredvid varandra.

Raggis
2009-05-23, 12:18
Skicka bilderna, så kan jag fixa det.

shadowfire
2009-05-23, 12:32
Kör du PS är det ganska lätt, välj skapa en ny bild, ange storlek och kopiera dina bilder (en i taget) och klistra in de bredvid varandra.

+1
Skapa en ny tom yta och kopiera in bilderna dit.
När du börjar bli nöjd så tar du "merge layers" eller "flatten image" som finns i lagermenyn. Har du svenska PS så tror jag det heter "slå ihop lager" eller något. Beskär det sista på ytan och spara ner bilden. Voila!

snej
2009-05-23, 13:57

:laugh:

WizKid
2009-05-23, 14:44
räcker det inte att klippa och klistra i paint?

Pinglan
2009-05-23, 14:54
Tack för tipsen, ska genast prova!

Tack för erbjudandet men jag föredrar att lära mig själv....;)

+1
Skapa en ny tom yta och kopiera in bilderna dit.
När du börjar bli nöjd så tar du "merge layers" eller "flatten image" som finns i lagermenyn. Har du svenska PS så tror jag det heter "slå ihop lager" eller något. Beskär det sista på ytan och spara ner bilden. Voila!
Tack, ska prova!

räcker det inte att klippa och klistra i paint?
Jag vet inte? Jag har noll koll....verkligen noll koll! Ska prova tipsen jag fick i tidigare poster annars återkommer jag med frågor om paint ;)