handdator

Visa fullständig version : Snyggast gymclothing ?

Steerlinho
2009-05-22, 23:23
Tjo!

hur dressar ni när ni drar ett pass?
Sitter på kvällskvisten och kollar runt på lite goa gymkläder och har fastnat för
INGA LÄNKAR

+ ett par vita adidasskor på det, joggingskor som jag hade sen innan riktigt bekväma och ev. pansarkedja på arm+hals *drool*

Atm kör jag dock med långa svarta adidas + kolozzeum t-shirt :):hbang:

Hur klär ni er, och har ni några tips på snygga kläder att träna på gym i, måste inte nödvändigtvis vara länkat till det.

(ps hoppas inte det var reklam, men det är ett par gråvita camoflagebrallor och en svart tank-top.)

:thumbup:

Steerlinho
2009-05-22, 23:27
hann inte edita, hoppas INTE det är fel kategori nu!

dream_theater_
2009-05-22, 23:31
Jag är inget fan av långbyxor, eller linne;) Shorts och t-shirt! Det andra bär jag på discot :D

mini
2009-05-22, 23:51
Du skojar va?

dream_theater_
2009-05-22, 23:54
Nej inte ens på discot, om jag ska vara ärlig.

Matsa
2009-05-22, 23:57
Har ett gäng gamla byxor från Gasp eller BB som jag växlar mellan. Ett par grå, ett par kamoflauge och några svarta. Har inte köpt nya träningsbyxor på skitlänge, det sista paret köpte jag mest för att jag hade glömt att ta med mig och inte ville köra böj i jeans.

Vad gäller tröjor så blir det mest gamla t-shirts jag inte är så noga med.

Ser säkert ut som en luffare på gymmet men jag orkar inte bry mig. Det kanske är lite konstigt men utanför gymmet är jag ganska noga med vad jag har på mig och gillar snygga kläder, men på gymmet är det skönt att släppa allt sådant.

Arne Persson
2009-05-23, 00:03
Tjo!

hur dressar ni när ni drar ett pass?
Sitter på kvällskvisten och kollar runt på lite goa gymkläder och har fastnat för
INGA LÄNKAR
+ ett par vita adidasskor på det, joggingskor som jag hade sen innan riktigt bekväma och ev. pansarkedja på arm+hals *drool*

Atm kör jag dock med långa svarta adidas + kolozzeum t-shirt :):hbang:

Hur klär ni er, och har ni några tips på snygga kläder att träna på gym i, måste inte nödvändigtvis vara länkat till det.

(ps hoppas inte det var reklam, men det är ett par gråvita camoflagebrallor och en svart tank-top.)

Desperat raggande?

C.E.J.
2009-05-23, 00:57
Steerlinho du har väl hemmagym, så varför slösa pengar på nya kläder? Du kan ju ffs träna naken om du vill :D

mattilainen
2009-05-23, 01:01
jag kör kortbyxor med t-shirt eller linne.

Steerlinho
2009-05-23, 01:14
Steerlinho du har väl hemmagym, så varför slösa pengar på nya kläder? Du kan ju ffs träna naken om du vill :D

stämmer bra de, men man vill ju ända va fin o ha sköna kläder osv :) brukar träna med olika folk ibland också så, blir även pass på lokalt gym nån gång ibland ;)

Steerlinho
2009-05-23, 01:15
Desperat raggande?

nix arne, de där är fina grejjer :) hört att man ska få stora guns fort om man har tank top :cool: vad kör du i?*flex*

ångrar mig nog om byxorna förresten, var inte så snygga som jag tyckte vid en första anblick. Ett par svarta byxor med det linnet + vita skor, det skulle vara riktigt fint tror jag :)

joriice
2009-05-23, 01:49
Camouflagebyxor är så jävla fult va. Och det linnet med förövrigt.

CiCoro
2009-05-23, 01:50
Fint? Du tränar och svettas, man behöver inte se ut som en luffare men en vanlig t-shirt du använder då och då kan du börja använda på gymmet och ett par shorts du har på sommaren eller ett par joggingbrallor ? Killen bredvid med bättre fysik men med svettiga, luktande luffarkläder kommer ändå få gymmets brudar ! Och vilka pris för ett par gymshorts, 600 pund !

Steerlinho
2009-05-23, 02:21
Fint? Du tränar och svettas, man behöver inte se ut som en luffare men en vanlig t-shirt du använder då och då kan du börja använda på gymmet och ett par shorts du har på sommaren eller ett par joggingbrallor ? Killen bredvid med bättre fysik men med svettiga, luktande luffarkläder kommer ändå få gymmets brudar ! Och vilka pris för ett par gymshorts, 600 pund !

Ja, men många gillar att träna i linne, bekvämt och skönt när man får pump osv.
Möjligt att nån bredvid kommer få mer brudar även om han har svettiga kläder,
och brallorna kostar 59 pund, vad nu dom står i.

Aja, tråden spårar ut. Glöm brallorna och diskutera vad ni tycker ser bra ut och vad ni kör på//mvh

krellik
2009-05-23, 02:53
Den skiten som man kan gräva upp från bottnen av tvättkorgen som luktar minst runkad bäverskunk.

CiCoro
2009-05-23, 03:54
Men jag såg heller inte vad som var så snyggt..vanliga gymkläder som alla andra har likna det! HM - 59 kr ..

Condemned
2009-05-23, 06:35
Det där var inte snyggt enligt mig iaf.
Själv har jag shorts + t-shirt.

MrPowa
2009-05-23, 08:03
håller med om att de inte e snyggt.. man ska köra i sköna kläder räcker.
kör på i mina gamla shorts o samma tshirt

Anders The Peak
2009-05-23, 08:08
Personligen gillar jag funktionskläder. De stora har riktigt snygga plagg och sedan finns det lite budgetmärken som inte kostar så mycket. Bli varm och svettig det känns inte bra i bomullskläder typ Gasp BB osv... De kan man ha på sig när man går på stan så att folk förstår att man är Byggare för annars ser inte folk att man är det:)

kjell33
2009-05-23, 08:15
För det mesta ser jag ut så här; knälånga shorts och stor t-shirt. Sedan långa overallsbyxor när jag kör mark.

CVN
2009-05-23, 08:29
För det mesta ser jag ut så här; knälånga shorts och stor t-shirt. Sedan långa overallsbyxor när jag kör mark.

Helt okej gymklädsel, många som säger att du är rätt lik Fredrik Reinfeldt?

kjell33
2009-05-23, 08:37
Och med samma politiska preferenser???:laugh:

Rahf
2009-05-23, 08:46
Urtvättade shorts och ett linne. Har även fotbollsstrumpor eftersom jag alltid drar sönder skinnet på högra skenbenet i marklyft, frivändningar och ryck.

vicarious
2009-05-23, 09:08
Helt okej gymklädsel, många som säger att du är rätt lik Fredrik Reinfeldt?

Inte ens likt annat än flinten. Var det ett tag sedan du såg herr Reinfeldt eller?

OnT: Löjligt att beställa några särskilda kläder bara för utseendet när man ska träna, jag menar.. kom igen, man är väl där för att träna.

mini
2009-05-23, 09:19
OnT: Löjligt att beställa några särskilda kläder bara för utseendet när man ska träna, jag menar.. kom igen, man är väl där för att träna.

Och då får man inte välja snygga kläder?

Bluesparv
2009-05-23, 09:21

Jag håller delvis med dig. Att köpa märkeskläder för man ska träna känns lite overkill (underdrift javisst! :cool:), men att köpa i funktionsmaterial har jag full förståelse för. Sen ska man inte göra som jag o köpa ett gäng tröjor för 29:-/st, för de sitter bara äckligt och likförbannat blir man lika svettig, och det går naturligtvis inte att få av de efteråt. Men har man köpt det får man fanimig använda det med! ;)

kjell33
2009-05-23, 09:21
Och då får man inte välja snygga kläder?

Du är vad du har på dig.....

Gammalt gym-ordspråk.

Rockhard
2009-05-23, 09:34
Har 2 likadana byxor från GASP som jag köpte för 7 år sedan. Sådana där tunna "mesh pant" kallar dom det jag kollade nu men dom har inte kvar modellen. Sjukt bra kvalitet iaf har inte slitits nånting knappt. :) Det, och en random t-shirt.

Gorilla
2009-05-23, 09:49
Jag brukar köra i linne av den simpla anledningen att det hjälper rätt bra med avsvalningen, och det behövs när man svettas som en gris. Till detta använder jag gamla badskjorts då det är de enda kortbenade plagg jag äger

aelgen
2009-05-23, 09:50
Det är knappast hur man ser ut på gymmet utan vad man lyfter som räknas :D

Tränar alltid i shorts, palla svettas i långbrallor eller att byxorna klibbar när man böjer.

Sen en svart t-shirt på det så tröjan inte blir helt genomskinlig när svetten rinner. Folk som har smycken på sig när de tränar tycker jag bara är lite löjligt (halsband möjligt undantag, beroende på typ).

mikaelj
2009-05-23, 10:18
T-shirt, ibland linne, i syntetmaterial (bomull klibbar) och ett par fantastiskt sköna shorts! Nike, finns på Stadium för en billig slant, rekomenderas. Ett par inomhusgympaskor eller barfota.

Man ska svettas, inte gå på modevisning!

Allan
2009-05-23, 10:37
Med hänvisning till den sinnessvaga rubriken och innehåll flyttas denna tråd härmed till Allmänt

petersson
2009-05-23, 10:39
Jag får krupp på alla byggar- och träningskläder. Typ gasp och better bodies. Vad hände med mjukisbyxor och t-shirt eller vanlig träningsoverall? :)

Erik__
2009-05-23, 10:43
Jag får krupp på alla byggar- och träningskläder. Typ gasp och better bodies. Vad hände med mjukisbyxor och t-shirt eller vanlig träningsoverall? :)

Dom försvann i samband med skärmkepsarnas intåg.

Lellan
2009-05-23, 10:50
Har alltid o kommer alltid träna i långärmat (långärmad t-shirt el huvtröja) och långbent. En gång hade jag glömt träningsbrallorna en gång och köpte på mig trekvarts/highwater bralla på impuls. Känner mig helt jäkla näck i de senare.. *rolleyes*

I 90% av fallen helsvart el mörkgrått också, men nu med ökad träningsfrekvens behövde jag fler långärmade t-shirtar och hittade färgglada á 35 kr st på New Yorker. Kors i taket.

Mer lättklätt kommer det iaf inte att bli oavsett hur praktiskt el varmt det är, vill känna mig bekväm när jag tränar och långärmat är dessutom jättebra att torka svett i panna/hals med.

isterbuk
2009-05-23, 10:51
Puma mjukisar / Bekväma shorts + "Gratis t-shirts" sån man får med när man beställer kosttillskott för si och så mycket, eller som man fått av företag, oftast mjuka och bekväma att träna i :).

shadowfire
2009-05-23, 10:54
Jag har betterbodiesbyxor eller mina gamla adidasbyxor från 80-talet på mig.
På överkroppen har jag antingen en ärmlös tshirt, en nikeprotröja eller en kolozzeum tshirt.

Skiter i hur jag uppfattas, men nog får egot en boost om jag ser lite armar o axlar i spegeln, så jag har börjat nyttja den ärmlösa tshirten mer o mer. Nikeprotröjjan är i för liten storlek, så den fungerar utmärkt som en bänktröja :D
Betterbodiesbyxorna suger dock, kvaliten är rätt kass och kör man marklyft och skrapar emot med händer/armar så blir det sådan friktion så skinnet bränner loss. *grr*

Sedan har jag aldrig förstått keps inomhus eller luvtröja med hooden uppe. Inte heller sminkade tjejer i urringat, oftast i 18-20 års åldern som helt verkar ha förväxlat gymet med en ungdomsgård.

Annars så skulle jag säga att det viktigaste är "hel o ren" iaf, även om det är ett gym så är det en plats där man vistas bland andra människor.

Donner
2009-05-23, 11:00
Shorts och Linne/t-shirt. Har hänt att mina shorts ligger i tvätten så jag blir tvungen att träna i badbyxor, inget jag är stolt över :D

Koettman
2009-05-23, 11:03
Mitt snyggaste plagg, som jag dock aldrig använder, är en mörkblå hoodtröja med silhuetten av Flex Wheeler från British GP 99 tryckt över ryggen. Riktigt ball.

Wille005
2009-05-23, 11:10
3/4 brallor eller mjukisbyxor med ett pump-tajt linne eller en ostrykt t-shirt. En gummisnodd för skåpnyckeln och en vattenflaska för näring. Kommer man direkt från hemmet kan det hända att morgonfrillan spretar åt alla håll, annars har man någorlunda koll på kalufsen.

Alltså: träningen före klädseln.

skaparn
2009-05-23, 11:11
och då får man inte välja snygga kläder?

fattar du inte hur hardcore jag Är!!! Peanut! Gun! Rawfizz!

Nordenator
2009-05-23, 11:13
Slitna pumaskor, shorts och någon bandtröja. Eller så traskar jag runt i flip-flops. Dressed for success.

Wille005
2009-05-23, 11:19
Oj glömde den viktigaste detaljen; ett par bra skor. Kör på adidas ironwork III själv.

omnibus
2009-05-23, 11:40
Shorts och t-shirt.

joriice
2009-05-23, 11:43
Men om man som de flesta här tillbringar många timmar i veckan på kanske ett av sina livs njutningar och hobbys, varför skall man inte få klä sig tillräckligt fint och som man känner sig bekväm i? Visst, det är inget socialt sammanhang, men varför skall man se ut som ett white trash för att man går till gymmet? Lägg till att man ser ful ut när man grymtar och tar i också.

olander08
2009-05-23, 11:43
Med hänvisning till den sinnessvaga rubriken och innehåll flyttas denna tråd härmed till Allmänt

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=91923

?

Humbucker
2009-05-23, 11:58
Jag har alltid ett par stretch-shorts som går strax ovanför knäna för maximal bekvämlighet och rörlighet i benen.
En halvlös kortärmad tröja till.

Halvt OffT: Jag förstår inte hur folk pallar träna i långbyxor. Om man räknar bort den givna anledningen att många har klena omatchande ben - varför insisterar man med att köra i långbyxor?

Det är roligt tycker jag när jag ser random 25-åring på våra svenska gym som tränat upp överkroppen lite, som går runt i ett skinntight linne och ett par GASP-långbyxor undertill, och tror att det tränade ögat trots långbyxorna kan se att de slarvat med benträningen.

Nordenator
2009-05-23, 12:04
Någon som vet anledningen till att många som börjat ta sig upp lite i vikterna plötsligt känner sig manade att börja träna i tjocktröja och ibland till och med mössa? Verkar vara något fenomen här. Vi svenssongymmare håller oss åtminstone till rimliga kläder, men varför behöver man plötsligt vara klädd för -5 då man blir halvstor?

Alone_in_the_dark
2009-05-23, 12:07
Kör dessa shorts (GASP), grymt sköna och de torkar fort vilket jag eftersträvar då jag svettas kopiöst om benen, sen en vanlig t-shirt på det eller en sweater då det ibland är så förbaskat kallt på gymmet (hatar att frysa om överkroppen).
http://img198.imageshack.us/img198/8471/220503999lowsmall.jpg

Baan
2009-05-23, 12:08
Någon som vet anledningen till att många som börjat ta sig upp lite i vikterna plötsligt känner sig manade att börja träna i tjocktröja och ibland till och med mössa? Verkar vara något fenomen här. Vi svenssongymmare håller oss åtminstone till rimliga kläder, men varför behöver man plötsligt vara klädd för -5 då man blir halvstor?

Den galet stora muskultaren blir lätt kall och *uppdate* det är viktigt undvika köldskador (!).

skaparn
2009-05-23, 12:09
Jag har alltid ett par stretch-shorts som går strax ovanför knäna för maximal bekvämlighet och rörlighet i benen.
En halvlös kortärmad tröja till.

Halvt OffT: Jag förstår inte hur folk pallar träna i långbyxor. Om man räknar bort den givna anledningen att många har klena omatchande ben - varför insisterar man med att köra i långbyxor?

Det är roligt tycker jag när jag ser random 25-åring på våra svenska gym som tränat upp överkroppen lite, som går runt i ett skinntight linne och ett par GASP-långbyxor undertill, och tror att det tränade ögat trots långbyxorna kan se att de slarvat med benträningen.

Det är något lustigt med att antyda att du själv är HC till benet med din benträning, och att samtidigt avslöja att du omöjligen kan ha kört marklyft eller frivändningar nära ditt max.

Alone_in_the_dark
2009-05-23, 12:10
Jag tränar i tjocktröja ibland (ingen mössa) nej jag är inte "stor" men ibland har de dragit på AC till minusgrader känns det som.... Å då måste tröja på :cool:

n1tro
2009-05-23, 12:10
Den galet stora muskultaren blir lätt kall och *uppdate* det är viktigt undvika köldskador (!).

hahah..

mvh

Humbucker
2009-05-23, 12:22
Det är något lustigt med att antyda att du själv är HC till benet med din benträning, och att samtidigt avslöja att du omöjligen kan ha kört marklyft eller frivändningar nära ditt max.

Fortsätt dölja dina klenben :thumbup:

shadowfire
2009-05-23, 12:27

Tycker det är överlägset skönast när man klättrar på bänkar och maskiner.
Sedan är spirorna så tunna så det finns inget att visa upp där heller, då kan jag lika gärna dölja både dem och bilringarna.

Varulven
2009-05-23, 12:37
Använder det som jag finner någorlunda rent.

Oftast T-shirt och ett par rörliga byxor.

spoonchest
2009-05-23, 14:27
Gråa trekvartsbyxor, Svart/Grått/vitt linne som jag växlar allteftersom.

Mourten
2009-05-23, 14:31
Vit NY keps på sne eller bak å fram.
Oranget GASP linne ibland vitt.
Mjukisar, oftast CCM.
Blåa foppatofflor.
Ibland halskedja, beror på vad jag ska köra, vid axlar inte eftersom militärpress stången slår i isf.
BILD.
http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs030.snc1/4296_102576943447_529323447_2610376_378807_n.jpg

L-Sami
2009-05-23, 14:36
T-Shirt, tajts eller shorts samt Adidas Ironwork III skor.

Prisman
2009-05-23, 14:39
Jag är äckligt modemedveten då jag tränar :( Betterbodies dressar i fräsiga färger :P

thompaboy
2009-05-23, 14:49
Utstyrseln brukar vanligtvis vara träningsoverallsbrallor (ibland shorts) och en kolozzeum-t-shirt.

von huff
2009-05-23, 14:58
lösa träningsbyxor+ ren t-skjorta använder jag.Huvudsaken är att man inte har för små kläder eller att de är skitiga.Det är snyggt med lite dyrare träningsbyxor BB ,Gasp, Nike är fina och nån t-skjorta till det

Matsa
2009-05-23, 15:00
Fortsätt dölja dina klenben :thumbup:

Ironiskt nog är nog benen det i särklass minst klena på Skaparn.

Lacenicienta
2009-05-23, 15:13
Jag tycker ni slänger på er ett par schyssta mjukisbyxor och spännislinne låt det gå i Grått svart och vitt e du solbränd funkar ju gult oxå..

Me likie :-)

Camo? Nix.

Själv kör jag långa/ capri tights och altinerar slappa och tighta linnen efter humör :-)
Jag e ju tjej så lite hårband/ wristband e ju fint :-)

Mourten
2009-05-23, 15:58
Jag tycker ni slänger på er ett par schyssta mjukisbyxor och spännislinne låt det gå i Grått svart och vitt e du solbränd funkar ju gult oxå..

Me likie :-)

Camo? Nix.

Själv kör jag långa/ capri tights och altinerar slappa och tighta linnen efter humör :-)
Jag e ju tjej så lite hårband/ wristband e ju fint :-)

Haha fan du ska juh säga oranget sötnos ;)
Bra att du äntligen är aktiv här iaf!

Berguven
2009-05-23, 16:11

Får man fråga hur herr skaparn går till väga för att hålla smalbenen intakta? Själv är jag konstant lätt uppriven trots knästrumpor och långbyxor. Inte för att det är något problem för mig längre då slitaget är så litet nuförtiden, men jag är ganska nyfiken med tanke på att det måste vara ett big no no för en cyklist med fula röda märken på de annars så väl omhändertagna benen.

Exdiaq
2009-05-23, 16:42
Långa basketshorts och en stor vit tröja. Är där för att träna, inte se snygg ut och om man verkligen tränar så hjälper inte alla märkeskläder i världen för man ser ändå för jävlig ut. Det är om man tränar d.v.s.

stafh
2009-05-23, 16:55
Brukar ha träningsoverallsbrallor och nån 30kronors-tshirt från stadium. Brukar inte vara så mycket folk på gymmet när jag tränar, så jag bryr mig inte så mycket. Hade väl inte gjort det om det hade varit mycket folk där heller iofs.

Mescreant
2009-05-23, 17:10
Den t-shirt jag var klädd i dagen innan och långbyxor. Shorts om jag ska träna kondition.

frambogir
2009-05-23, 17:11
http://plutoniumblond.files.wordpress.com/2006/09/rkd2.jpg

omnibus
2009-05-23, 17:13

Fanns en lirare som gick runt i en sådan mundering på gymmet förut, tränade lite sporadiskt och strosade mest runt. :D

frambogir
2009-05-23, 17:14
Med den utstyrseln behöver man inte träna.

ManuelIT
2009-05-23, 17:25
Finns en snubbe på gymmet som har liknande brallor. Han ser ut som en clown. Men han är grovf som fan så han får ha på sig vad fan som helst :D

m0lle
2009-05-23, 17:41
Vit NY keps på sne eller bak å fram.
Oranget GASP linne ibland vitt.
Mjukisar, oftast CCM.
Blåa foppatofflor.
Ibland halskedja, beror på vad jag ska köra, vid axlar inte eftersom militärpress stången slår i isf.
BILD.
http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs030.snc1/4296_102576943447_529323447_2610376_378807_n.jpg
nip-slip!!!!!!!!!

shadowfire
2009-05-23, 17:45
Noterade en snubbe på gymet igår som missuppfattat lite det där med byggarkedja. Den var grovlänkad, men hängde typ ner till naveln. Jag tänkte mer på 2Pac o allt vad de heter - inte på Coleman.

offtopic: kan inte ngn mod bara lägga in ordet 'sötnos' så det censureras.. *gah!**ryser*

Lacenicienta
2009-05-23, 19:25
Haha fan du ska juh säga oranget sötnos ;)
Bra att du äntligen är aktiv här iaf!

Haha jo orange funkar oxå.. fast då kan man verkligen inte ha blått till haha

nej du får skaffa nått gult ;-) du e mer en gul kille än orange. Tänk på att det e jag som studerat färglära i 3 år :-p

Bönne
2009-05-23, 19:34
nix arne, de där är fina grejjer :) hört att man ska få stora guns fort om man har tank top :cool: vad kör du i?*flex*Han kör i kalsonger och linne som slutar strax ovanför navel och har axelremmar som är för smala för att täcka bröstvårtorna.

Allan
2009-05-23, 19:41

Så där såg de mer diskreta killarna ut på åttiotalet. Hört talas om CrazeeWear? Eller Mike Christian?

:hbang:

Scratch89
2009-05-23, 20:13
Shorts o linne, alltid.

bear.flowertwig
2009-05-23, 20:17
Jag är äckligt modemedveten då jag tränar :( Betterbodies dressar i fräsiga färger :P

Betterbodies har inte med mode att göra. Man kan möjligen kalla det en trend för en mindre klick gymfolk som vill se ut som en "gym/fitness-kille/tjej".

ceejay
2009-05-23, 20:20
Betterbodies har inte med mode att göra. Man kan möjligen kalla det en trend för en mindre klick gymfolk som vill se ut som en "gym/fitness-kille/tjej".

better bodies is inte the shit

Matsa
2009-05-23, 20:24

Känns som att det där beror lite på att det är just sådana kläder som säljs på de flesta gym (om de nu säljer kläder). Där jag tränar säljer de mest Gasp och även lite BB, alltså är det vad många på det stället tränar i. Behöver man nya träningsbrallor är det ju ganska bekvämt att köpa dem när man ändå är på gymmet.

skaparn
2009-05-23, 20:57
Får man fråga hur herr skaparn går till väga för att hålla smalbenen intakta? Själv är jag konstant lätt uppriven trots knästrumpor och långbyxor. Inte för att det är något problem för mig längre då slitaget är så litet nuförtiden, men jag är ganska nyfiken med tanke på att det måste vara ett big no no för en cyklist med fula röda märken på de annars så väl omhändertagna benen.

Man får fråga, men man får tyvärr inget svar. När jag kör vändningar, ryck eller marklyft så har jag alltid något slags skrapsår, eller åtminstone rodnad hud av slitaget. Det ser inte bra ut med en massa rosa vävnad på benen. I synnerhet inte när jag blir solbränd och det blir fläckar.

LoTiX
2009-05-23, 21:58
Så där såg de mer diskreta killarna ut på åttiotalet. Hört talas om CrazeeWear? Eller Mike Christian?

Hur resonerade de (ni?) vid dessa inköp? Känns klart mer extremt än alla pågående mode-trender som existerar nu för tiden. Någon ironisk twist? Mental breakdown från allt lyftande?

von huff
2009-05-23, 22:06
Jag har bara några kriterier angående träningskläder:

1)rena
2)Passlig storlek så de inte påverkar utförande
3)anonyma

Har funderat att köpa betterbodies eller liknande byxor, men man hittar dubbelt billigare och lika bra byxor lätt så ser ingen ide att skaffa några andra.Skorna är viktigare då de påverkar böjj och mark ganska mycket så de borde man ta och satsa på.Det verkar som om många använder sina betterbodies/gasp kläder till att ha på sig då de går till gymet och sedan byter de ti andra kläder

bear.flowertwig
2009-05-23, 22:12
Hur resonerade de (ni?) vid dessa inköp? Känns klart mer extremt än alla pågående mode-trender som existerar nu för tiden. Någon ironisk twist? Mental breakdown från allt lyftande?

För du tycker att i övrigt så var ju åttitalet riktigt stiligt...?

LoTiX
2009-05-23, 22:16
För du tycker att i övrigt så var ju åttitalet riktigt stiligt...?

Undrade specifikt kring just gymutstyrseln från Allans perspektiv.

Berguven
2009-05-23, 22:21
Man får fråga, men man får tyvärr inget svar. När jag kör vändningar, ryck eller marklyft så har jag alltid något slags skrapsår, eller åtminstone rodnad hud av slitaget. Det ser inte bra ut med en massa rosa vävnad på benen. I synnerhet inte när jag blir solbränd och det blir fläckar.

Nåja, dina medcyklister ser väl ändå bara dina vader när ni ligger och trampar på vägen.

bear.flowertwig
2009-05-23, 22:22
Undrade specifikt kring just gymutstyrseln från Allans perspektiv.

Och förklaringen hittar du säkert till största delen i ett i övrigt fullständigt smaklöst årtionde som på något sätt fick oss alla, inklusive Allan, att gå runt och se ut som skit trots att vi trodde det var snyggt.

m0lle
2009-05-23, 22:37
Jag har bara några kriterier angående träningskläder:

1)rena
2)Passlig storlek så de inte påverkar utförande
3)anonyma

Har funderat att köpa betterbodies eller liknande byxor, men man hittar dubbelt billigare och lika bra byxor lätt så ser ingen ide att skaffa några andra.Skorna är viktigare då de påverkar böjj och mark ganska mycket så de borde man ta och satsa på.Det verkar som om många använder sina betterbodies/gasp kläder till att ha på sig då de går till gymet och sedan byter de ti andra kläder
golfapplåd för hardcoresvar!!!!!

von huff
2009-05-23, 23:15
golfapplåd för hardcoresvar!!!!!

jepp nu vet du det så du kan lämna yllemössan och slippsen hemma nästa gång:)

frambogir
2009-05-24, 11:35

Finns det bilder på dig i sådana kläder, eller är det sedan länge preskriberat? :)

Christyle
2009-05-24, 11:54
Jag kör lite blandat klädstil på gymet beroende på hur jag känner för hehe tillexempel i fredags ville jag ha min Thaiboxnings känsla på gymet så jag hade på mig mina röda blänkande Thaiboxnings shorts och ett svart tight linne och vitt tejpade händer istället för tränings handskar och mina Nike löparskor hehe. Men idag hade jag tänkt o köra lite hiphop stil tänkte jag & bara köra i pössiga gråa nike mjukis byxor vita inneskor tight vitt linne & svarta träningshandskar på det Yes yes

shadowfire
2009-05-24, 11:57
det sköna är ju att då man går på random fitness/byggartävling så kommer 90% av besökarna dit i just träningskläder.... gasp, betterbodies osv.. du hittar knappt en person i jeans o HM-tshirt. Känns nästan skönt att se typ Jörgen i kostym, det står iaf inte gasp på hans kläder.

bear.flowertwig
2009-05-24, 14:09
Snyggast tycker jag det är om man tänker 70-tal, Rocky, basicgrejer utan stora loggor (undantag Everlast och andra klassiska märken), bomull, svart/vitt/grått/melerat. Kan få vara lite hemfixat typ avklippta ärmar eller ben. Tyvärr är ju sk funktionsmtrl vansinnigt mycket mer praktiskt men samtidigt så sjukt osexigt, trist och fult.

Nåt åt det här hållet:
http://pro.corbis.com/images/42-17779373.jpg?size=572&uid={4C0510A2-837A-406E-9724-12549B1A9E0B}
Eller:
http://www.gbposters.com/image/image/2585/FP1729-ROCKY-BALBOA-teaser.jpg

Istället för.... "Better Boddies" ;)
http://i32.photobucket.com/albums/d22/CFrederick/whitegoodman2.jpg

mini
2009-05-24, 14:32
Känns nästan skönt att se typ Jörgen i kostym, det står iaf inte gasp på hans kläder.

Nåja, har du sett Jörgens jacka..? ;)

shadowfire
2009-05-24, 14:37
Nåja, har du sett Jörgens jacka..? ;)

What she said!

Rooobiin
2009-05-24, 15:25

hahaha.. Klart det har med "mode" att göra.

Så alla dom hära "fitness" tjejerna kan likväl pryda omslag i en gammal målad tshirt och några slitna byxor!? Ser lika prydigt å snyggt ut?! *whatever*

Rahf
2009-05-24, 16:06
Jag kör lite blandat klädstil på gymet beroende på hur jag känner för hehe tillexempel i fredags ville jag ha min Thaiboxnings känsla på gymet så jag hade på mig mina röda blänkande Thaiboxnings shorts och ett svart tight linne och vitt tejpade händer istället för tränings handskar och mina Nike löparskor hehe. Men idag hade jag tänkt o köra lite hiphop stil tänkte jag & bara köra i pössiga gråa nike mjukis byxor vita inneskor tight vitt linne & svarta träningshandskar på det Yes yes

Kan ju säga att det inte ser bra eller häftigt ut att styrketräna i muay thai-shorts. Detta om det inte är i samma lokaler som den träningen dvs.

ManuelIT
2009-05-24, 16:18
Kör med mjukisbyxor och nån 8 år gammal Disney-tshirt med musse pig-tryck på.
Don't like it? Fuck you.

bear.flowertwig
2009-05-24, 16:26
hahaha.. Klart det har med "mode" att göra.

Så alla dom hära "fitness" tjejerna kan likväl pryda omslag i en gammal målad tshirt och några slitna byxor!? Ser lika prydigt å snyggt ut?! *whatever*

"Målad t-shirt och slitna byxor"? :rolleyes:

Ingen av de där fitnesstjejerna lär pryda ett enda omslag på vare sig Elle, Vogue eller något liknande modemagasin så länge de har GASP, Better Bodies eller what ever träningskläder på sig nej. Klart det går trender i träningskläder men det är ganska långt ifrån vad man brukar referera till som rådande mode. Jag tvivlar på att du hittar några Casallbyxor i stretch här:
http://thesartorialist.blogspot.com/

bear.flowertwig
2009-05-24, 16:27
Kör med mjukisbyxor och nån 8 år gammal Disney-tshirt med musse pig-tryck på.
Don't like it? Fuck you.

Ganymedes
2009-05-24, 16:27
Jag har lite svårt för attityden att man tydligen "inte bör" köpa specifika gymkläder för mer pengar än H&M eller Intersports standardutbud, för då är man snobb eller wannabe. Lika tramsigt som att man automatiskt skulle vara mer hardcore om man tränar i slitna gamla skitkläder eller att det enbart är snålhet som ligger bakom det valet. Det är naturligtvis upp till var och en hur mycket pengar man tycker kläderna är värda och vad man gillar att träna i. Och nej, man lyfter inte mer för att man tränar i t.ex. Better Bodies-kläder. Man lyfter heller inte mindre. ;)

Själv varierar jag ganska rejält. Jag tycker om att ha fräscha kläder som både är snygga och bekväma. Om de så kostar 50 kr eller 500 kr, heter Gasp eller <dressman-whatever> är sekundärt. Oftast blir det t-shirt och långbyxor. Har två par Gasp mesh-pants och ett par Adidas att variera mellan och en massa olika t-shirts. Två Better Bodies och resten icke-gym fabrikat.

ceejay
2009-05-24, 16:57
basketshorts + random tshirt

Pirko
2009-05-24, 17:51
Brukade ha ett par puma-byxor som var typ 15 år gamla. Dom var slitna, visst, men dom var otroligt sköna. En dag råkade jag dock spräcka sönder dom totalt när jag åkte till gymmet. Gick och köpte ett par Adidas Clima-cool (eller nått i den stilen) och har använt dom sen dess. T-shirt brukar vara något vanlig bara, aldrig tjocktröja.

bear.flowertwig
2009-05-24, 18:23

Hehe, den där outfiten funkade även en bit in på 90-talet. Hade ett par brallor av märket Platinum som såg ut något åt det här hållet:
http://ecx.images-amazon.com/images/I/21YZ1tCTckL.jpg

Och det hände att jag hade en sån här till:
http://www.goldsgymdirect.co.uk/images/products/golds-thumb/gma01to-rs-athletic-tank-w-logo-red.jpg
Eller:
http://discountfitnessstore.co.uk/images/items/medium/553.jpg

Skulle inte användas ens under pistolhot idag :D

aggression
2009-05-24, 19:46
Alternerar mellan ett par stora prasselbyxor och ett par mjukisbyxor i normal storlek. På det har jag en t-shirt samt ett par blåa adidas gympaskor.

Enda problemet jag ser med prasselbyxorna är att om man har en lång t-shirt över så gör spännet att det ser ut som man går runt med ett praktstånd.

Christyle
2009-05-25, 01:19
Kan ju säga att det inte ser bra eller häftigt ut att styrketräna i muay thai-shorts. Detta om det inte är i samma lokaler som den träningen dvs.

Jag har sett en massa boxare köra i sina Everlast shorts o ibland fotbollspelare haha med sina Soccer strumpor

Rahf
2009-05-25, 07:28
Fotbollsstrumpor kör jag också i. Men av helt andra anledningar än att jag spelar fotboll.

Bara för att de kör i en viss utrustning behöver fortfarande inte betyda att det ser bra eller häftigt ut.

Frillan
2009-05-25, 07:32
Svarta mjukisbrallor, T-shirt och skor.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/snel_hezt.gif

Yip_man
2009-05-28, 09:22
tänk om folk skulle träna istället vilket byggarmecka vi skulle ha i svergie då.....

Grazzafukkinrazzi
2009-06-01, 22:34
tänk om folk skulle träna istället vilket byggarmecka vi skulle ha i svergie då.....

aldrig hört talas om stället.

Mourten
2009-06-01, 23:31
Kläderna gör mannen! Jag blir lätt starkare i mina snygga nipslip-linnen än i vanliga t-shirtar! :D

Loca
2009-06-02, 06:37
Tröja, kortbyxor och skor räcker la? Ingen jävla modevisning man går på heller. Ingen tittar väl på en på gymmet får jag hoppas.

Men... det ska vara gråa träningskläder såklart så svettet syyyns.

Yip_man
2009-06-02, 07:14
aldrig hört talas om stället.

aldrig *rolleyes*

mangs
2009-06-02, 12:53
Jag tror att vissa som har flashiga kläder får en liten kick av att de ser mer fit ut medan andra som kör med söndriga gamla gympakläder från 80-talet får en kick utav att de ser mer hardcore ut. Det viktiga är väl egentligen hur pass bra man trivs?

Själv kör jag alltid T-shirt men alternerar mellan shorts och långbyxor beroende på vad som körs. Har en massa snygga gymlinnen liggandes i garderoben som jag skall använda när jag har en kropp som matchar det. Dvs när jag lyfter 200-250-300 eller något i de tre stora. ;)

Poängen är att jag inte idag skulle känna mig bekväm i ett tight linne och därmed skulle prestera sämre.

ARMSTARK
2009-06-02, 13:44
T-shirt å kortbraller.

Dissector
2009-06-02, 13:51

Hur menar du egentligen?

BigSpawn
2009-06-02, 14:20
Hehe, den där outfiten funkade även en bit in på 90-talet. Hade ett par brallor av märket Platinum som såg ut något åt det här hållet:
http://ecx.images-amazon.com/images/I/21YZ1tCTckL.jpg

Och det hände att jag hade en sån här till:
http://www.goldsgymdirect.co.uk/images/products/golds-thumb/gma01to-rs-athletic-tank-w-logo-red.jpg
Eller:
http://discountfitnessstore.co.uk/images/items/medium/553.jpg

Skulle inte användas ens under pistolhot idag :D

hehe, shit, jag hade ett liknande linne + tröja och eventuellt brallor när jag var typ 16bast, dvs 17år sen, det måste sett så fel ut med tanke på att jag var typ 195cm och kanske vägde 75-80kg då:D

Mourten
2009-06-02, 14:22
Haha t-bag linnet ni grinar på är juh exakt den modellen jag kör, hajja att dom ääääger :)

Rackham
2009-06-02, 14:49
Haha, kul när folk stör sig så på vad andra tränar i. Speciellt när samma person säger "har på mig X & Y, man är ju där för att träna så det spelar ingen roll vad man har på sig. Däremot folk som blablabla... det gillar jag verkligen inte" :D

Själv kör jag med någon rätt schysst tshirt och schyrre långbyxor, eller linne och kortbyxor om det är varmt. Spenderar man mycket tid i gymmet är det ju rätt kul om man inte känner sig helt sunkigt klädd IMO. Andra får klä sig precis hur de vill, det enda som stör mig lite är om någon har massa kläder, luvtröja, tjocktröja under etc och sen går runt och öppnar alla fönster när det är kallt... Men det har inget med utseendet att göra.