Visa fullständig version : 7- Keto, tabletter eller kapslar
Tänkte testa detta tillskott då jag hört massa positivt om det.
Men frågan är vad som är bäst, tabletter eller kapslar, är
det någon skillnad i upptag??
7-keto = 7-keto-DHEA ? Läkemedelsklassat preparat.
http://www.bodynytt.se/7keto.htm
Googlade bara.
pclillen
2009-05-22, 20:01
Jasså? Ändå har man sj köpt det från svenska shoppar och kört det..
Condemned
2009-05-22, 20:06
http://www.bodynytt.se/7keto.htm
Googlade bara.
Helt OT:
Men är den där sidan for real? Nu har jag såklart inte tittat igenom hela sidan men av det jag har sett så är det stavfel på varje sida. När man går in och tittar på kostdelen så står det ungefär: Ät riktigt mat! :thumbup: (det är iofs bra att äta "riktig", men det är så lite skrap på ytan det bara kan bli.
När jag räknar ut mitt kaloribehov så står det bla att jag ska ha med 120g Alkohol/dag i min kost. Nu är det säkert ett skämt, men va fan kom igen.
Jag säger inte att sidan är helt åt helvete, bara lite udda. :)
Bra fråga, aldrig sett sidan förr utan ögnade bara igenom artikeln snabbt. Var ganska säker på att folk här kan reda ut hur det ligger till utan den ialf.
young_george
2009-05-22, 20:28
Källa på det
Anders The Peak
2009-05-22, 21:16
Källa på det
DHEA är läkemedelsklassat i Sverige men inte i de flesta andra länder. Ett bra preparat för åldrande personer som producerar lite DHEA.
Det verkar vara SELF som säljer den här dunderhonungen så man kan aldrig veta om den innehåller vad de skriver på förpackningen.
Citerar Olle Sparringsjö som säljer Body Science 7-keto
Allt verkar som de löser sig med 7-keto..
Läkemedelsverket har godkänt 7-keto efter en nogrannare utredning av produkten..
b_andersson
2009-05-23, 09:05
Jasså? Ändå har man sj köpt det från svenska shoppar och kört det..
Ja, Det finns mycket i Svenska kosttillskott affärer som säljer läkemedelsklassade preparat. Beställde ifrån Amerika och runt 80% av alla kosttillskott var läkemedels klassad och fick inte föras in. Men man kunde köpa allt på några av de stora här i Sverige.
Om 7-keto-DHEA inte binder till könshormonsreceptorerna verkar det rätt märkligt att det skulle ha någon vettig effekt.
Jag tycker att de drar på lite väl höga växlar när de pratar om cushings syndrom. Har du det problemet är det operation av hypothalamus som gäller, och då är det något som verkligen är fel. Att överlag hämma kortisolproduktionen som lekman är bara Dumt och Fel.
Citerar Olle Sparringsjö som säljer Body Science 7-keto
Ja jag har hört att den kanskeska läkemedelklassas men den är inte
det än i Sverige
young_george
2009-05-23, 14:20
Det är många som har hört mycket. Kan någon som VET klargöra vad som gäller?
DHEA är läkemedelsklassat i Sverige men inte i de flesta andra länder. Ett bra preparat för åldrande personer som producerar lite DHEA.
7-keto-DHEA och "vanligt" DHEA är väl ändå inte samma sak? Rätta mig om jag har fel
Sparven från Minsk
2009-05-23, 16:10
Äter själv 7-keto från WNC och tycker det funerar finfint. Äter kapslar.
Placebo eller inte...det fungerar för mig i alla fall :thumbup:
Ja, Det finns mycket i Svenska kosttillskott affärer som säljer läkemedelsklassade preparat. Beställde ifrån Amerika och runt 80% av alla kosttillskott var läkemedels klassad och fick inte föras in. Men man kunde köpa allt på några av de stora här i Sverige.
Står det på produkten att den ska ha effekt så klassas den som läkemedel, även om det bara är sockerpiller. Så preparaten är inte läkemedelsklassade bara för att dom blir stoppade i tullen, dom verkar göra lite hur dom vill...
Det är många som har hört mycket. Kan någon som VET klargöra vad som gäller?
Skriver det igen
Läkemedelsverket har godkänt 7-keto efter en nogrannare utredning av produkten..
Skrivet av en som producerar och säljer 7-keto.
För tävlande inom RF så skulle jag vara väldigt försiktig med produkten. 7-keto är alltså en DHEA metabolit. DHEA är dopingklassat enligt WADA.
Jag vet inte exakt hur ämnet metaboliseras i kroppen men som sagt så skulle jag inte ta det själv med den info jag har.
Om 7-keto-DHEA inte binder till könshormonsreceptorerna verkar det rätt märkligt att det skulle ha någon vettig effekt.
Jag tycker att de drar på lite väl höga växlar när de pratar om cushings syndrom. Har du det problemet är det operation av hypothalamus som gäller, och då är det något som verkligen är fel. Att överlag hämma kortisolproduktionen som lekman är bara Dumt och Fel.
Hypofysen menar du? Det är sällsynt att CRH är problemet.
Anders The Peak
2009-05-23, 17:34
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9920743
Side effects : http://www.healthanddna.com/drug-safety-dna-testing/3-acetoxyandrost-5-ene-7%20and%2017-dione-side-effects
Hypofysen menar du? Det är sällsynt att CRH är problemet.
Ptja, det är ju överproduktion av ACTH som är problemet. Men det kanske oftast ligger just där snarare än sekundärt via CRH? Okidoki.
Ptja, det är ju överproduktion av ACTH som är problemet. Men det kanske oftast ligger just där snarare än sekundärt via CRH? Okidoki.
Just så :)
7-keto kan du köpa i Sverige och det är lagligt men DHEA är inte lagligt i Sverige så om någon säljer det så gör de det olagligt. Däremot kan du köpa DHEA i många andra EU länder där det är lagligt. I Polen kan du köpa det på alla apotek och det är billigt kosttillskott likadant med melatonin. Det är lagligt och billigt där. Jag använder 7-keto när jag inte har rent DHEA. Hur pass bra det är vet jag inte men jag tror på att det funkar i alla fall. Jag har både tabletter och kapslar beroende på vart jag köper det och det spelar ingen roll vilket
Äter själv 7-keto från WNC och tycker det funerar finfint. Äter kapslar.
Placebo eller inte...det fungerar för mig i alla fall :thumbup:
Varifrån beställer du dessa?
7-keto kan du köpa i Sverige och det är lagligt men DHEA är inte lagligt i Sverige så om någon säljer det så gör de det olagligt. Däremot kan du köpa DHEA i många andra EU länder där det är lagligt. I Polen kan du köpa det på alla apotek och det är billigt kosttillskott likadant med melatonin. Det är lagligt och billigt där. Jag använder 7-keto när jag inte har rent DHEA. Hur pass bra det är vet jag inte men jag tror på att det funkar i alla fall. Jag har både tabletter och kapslar beroende på vart jag köper det och det spelar ingen roll vilket
Tack för det svaret:D
Varulven
2009-05-26, 15:51
Vad dyrt det är. :(
Varulven
2009-05-26, 16:04
Om det nu är så effektivt så kan man fråga sig varför exempelvis inte Fairing eller Eiselt har en produkt med 7-keto? ;)
Om det nu är så effektivt så kan man fråga sig varför exempelvis inte Fairing eller Eiselt har en produkt med 7-keto? ;)
Både HMB och 7-keto är produkter du inte märker på en gång som med t ex RAGE där du får en kick och pump. Många vill känna något på en gång vilket man inte gör med dessa produkter utan de kan ha en långsiktig positiv effekt på kroppssammansättning. Många förkastar dessa för att de prövar en burk och märker ingen skillnad såklart. Jag äter både HMB och 7-Keto för jag tror på dessa produkter. Jag vet att HMB har studier bakom sig men med 7-Keto vet jag inte riktigt. DHEA funkar men hur pass effektiv form 7-Keto är kan jag inte svara på.
Jag kan tänka mig att de inte säljer så bra så därför har man inte dessa. Både Fairing och Eiselt har ju glutamin som många säger inte funkar så bara för att det är ett välkänt märke så behöver det inte funka. Huvudsaken är ju att det säljer. Sedan kan jag inte svara på att det är så men jag kan tänka mig att en anledning är det.
Ska man pröva och utvärdera dessa produkter måste man ge minst 3 månader helst ett halvår.
Eiselt hade ren 7-Keto för många år sedan (7-8 år)
Vi har (kanske) planer på att ha 7-keto som en ingrediens i en kommande produkt.
7-Keto Säljer tydligen extra bra till äldre män enligt våra ÅF
Anders The Peak
2009-05-26, 21:23
Vi har (kanske) planer på att ha 7-keto som en ingrediens i en kommande produkt.
För att det ska ge någon egentlig effekt är det efter 65-70 år för män och kvinnor vid menopausen.
Ännu en potensprodukt från Lasse! :naughty:
Ännu en potensprodukt från Lasse! :naughty:
både det och "antikortisol" produkt :D
För att det ska ge någon egentlig effekt är det efter 65-70 år för män och kvinnor vid menopausen.
Vad jag har läst så ska det hämma kortisolet och därför använder jag det in återhämtningssyfte eftersom jag tränar väldigt mycket. Varför skulle det då bara vara positivt för äldre?
totteman
2009-05-27, 12:21
Om man lever ett väldigt stressat liv (och producerar mycket kortisol) så tror jag att 7-keto funkar... känns som om det funkar på mig iallafall..
Sparven från Minsk
2009-05-27, 17:28
Varifrån beställer du dessa?
Beställer det inte utan köper det på gymmet där jag tränar. Mannen som äger det har ett utbud av kostillskott från Dalblad och WNC.
Varulven
2009-05-27, 17:33
Beställer det inte utan köper det på gymmet där jag tränar. Mannen som äger det har ett utbud av kostillskott från Dalblad och WNC.
Kanske ska påpeka att det är WNT och inte WNC.
Underlättar googlandet. ;)
Glenfiddich
2009-05-27, 17:55
Ingen som någonsin stannar upp och funderar på vart världen är påväg? Seriöst alltså, piller hit piller dit, ditt och datt. Kan man verkligen säga att man är stolt över en kropp man åstakommit via piller, och inte via hederlig träning(och kanske tillskott som kreatin och vassle t.ex.). Aja, jag tycker man ska hålla sig borta från sådana här produkter iaf.
Jag är ny inom "kosttillskotts regimen", men ändå så undrar jag varför man ska lösa alla problem med tillskott. Det är ju en sak för att få i sig alla proteiner man behöver, men en annan femma när man tar piller för att få mindre bf eller gå ner i vikt.
Bara jag som tänker så? :O
young_george
2009-05-27, 18:00
Varför använder du själv kreatin och vassle om du inte tycker man ska använda tillskott?
både det och "antikortisol" produkt :D
Trodde faktiskt det rörde sig om en uppdatering av Lean eller kolos nya fettförbrännare.
en antikortisol-/potensprodukt låter intressant! :D
Sparven från Minsk
2009-05-27, 19:08
Kanske ska påpeka att det är WNT och inte WNC.
Underlättar googlandet. ;)
Ah så sant haha, skriver alltid fel! :smash:
Sparven från Minsk
2009-05-27, 19:10
Ingen som någonsin stannar upp och funderar på vart världen är påväg? Seriöst alltså, piller hit piller dit, ditt och datt. Kan man verkligen säga att man är stolt över en kropp man åstakommit via piller, och inte via hederlig träning(och kanske tillskott som kreatin och vassle t.ex.). Aja, jag tycker man ska hålla sig borta från sådana här produkter iaf.
Jag är ny inom "kosttillskotts regimen", men ändå så undrar jag varför man ska lösa alla problem med tillskott. Det är ju en sak för att få i sig alla proteiner man behöver, men en annan femma när man tar piller för att få mindre bf eller gå ner i vikt.
Bara jag som tänker så? :O
Kosttillskott löser ju inte alla problem i gymmet direkt, som du verkar tro att det gör. Jag tar kosttillskott i syfte att optimera min träning och mina framsteg. Ser inget fel i det så länge jag mår bra och andra inte skadas av det.
Glenfiddich
2009-05-27, 19:16
Varför använder du själv kreatin och vassle om du inte tycker man ska använda tillskott?
Som jag skrev så är det väl ändå skillnad på t.ex. kreatin och proteintillskott. Definitivt är proteintillskott bra att ta efter träning. Kreatin använder inte jag, men jag tycker det är viss skillnad på kreatin och viktpiller.
Kosttillskott löser ju inte alla problem i gymmet direkt, som du verkar tro att det gör. Jag tar kosttillskott i syfte att optimera min träning och mina framsteg. Ser inget fel i det så länge jag mår bra och andra inte skadas av det.
Nej, jag har inte sagt något om att jag tror det är några mirakelmedel. Det jag menade var som du säger i början, att kosttillskott inte kan lösa alla problem, såsom övervikt eller procentuellt för mycket underhudsfett. Håller med dig till fulla, att man tar tillskott för att optimera sin träning. Det jag menar mer är att piller för att förlora vikt och sådant är lite overkill.
Man kan även optimera sin träning med anabola har jag hört.
Sen är dessa inlägg mina tankar om viktpiller.
Anders The Peak
2009-05-27, 20:53
Vad jag har läst så ska det hämma kortisolet och därför använder jag det in återhämtningssyfte eftersom jag tränar väldigt mycket. Varför skulle det då bara vara positivt för äldre?
Hej Pia!
Du har så rätt metaboliten har lite andra egenskaper än DHEA...
Pia saknar inte du Gotland nu när sommaren är på väg? Visby är en fin sommarstad några månader per år.
Hej Pia!
Du har så rätt metaboliten har lite andra egenskaper än DHEA...
Pia saknar inte du Gotland nu när sommaren är på väg? Visby är en fin sommarstad några månader per år.
Inte ett dugg faktiskt. Har man bott där under sin uppväxt så är man så van så jag ser inget speciellt med Visby och juli undviker jag helt för då är det för mycket folk där för att jag ska tycka det är trevligt.
Angående vad Glenfiddich skrev angående kosttillskott. Om du tycker steroider går att jämföra med 7-Keto eller andra lagliga preparat så behöver du nog läsa på lite om kosttillskott. Det finns många kosttillskott som inte har några biverkningar utan bara postiva effekter på kroppen. Visst kan man tycka vissa kosttillskott är onödiga men att jämföra det med steroider är verkligen en dålig jämförelse. Du bygger ingen kropp på kosttillskott utan det gör du av hård träning och en bra kosthållning och sedan kompletterar man för att eventuellt kunna optimera återhämtning och få en extra kick och styrka i träningen. Allt som är lagligt gör absolut inga under med kroppen men kan man få en extra kick i träningen utan otrevliga bieffekter så varför inte om man vill lägga ner pengar på det.
Anders The Peak
2009-05-28, 19:14
Pia jag tycker att man skulle kunna sälja DHEA antingen på apoteket eller i hälsokosten. Det är ett ganska harmlöst preparat som är bäst för den äldre publiken. WADA har den dopningsklassad pga att den kan dölja missbruk av AAS och inte för att den har någon effekt på prestationsförmågan.
7-keto ökar din produktion av T-3 Thyroid hormonet vilket ökar metabolismen
i kroppen och den har androgena egenskaper om man ska tro den här videon
Gosl_r43NGM
SDet jag menar mer är att piller för att förlora vikt och sådant är lite overkill.
Men det måste ju vara lika overkill att optimera sin muskeluppbyggnad som att optimera sin viktnedgång? Jag menar köpa ett kosttillskott för några hundra och få en väldigt liten effekt i det stora hela är ju lika overkill i båda fallen ;)
Pia jag tycker att man skulle kunna sälja DHEA antingen på apoteket eller i hälsokosten. Det är ett ganska harmlöst preparat som är bäst för den äldre publiken. WADA har den dopningsklassad pga att den kan dölja missbruk av AAS och inte för att den har någon effekt på prestationsförmågan.
Håller med dig. DHEA finns så mycket postivt med för äldre att ta. Melatonin är jag ännu mer frågande varför man inte kan sälja som hälsokost eftersom det inte heller vad jag vet gör någon skada och med tanke på alla mediciner läkare skriver ut så vore det väl bättre att använda det om det funkar. Vissa saker förstår jag inte varför Sverige förbjuder även med tanke på hur mycket mediciner vi pumpar i oss. Om man kan skippa t ex antidepp och istället ta
5-HTP eller Tryptofan och det funkar så borde det vara bra mycket bättre. Vi förbjuder allt men är väldigt duktiga med att skriva ut mediciner till folk istället.
7-keto ökar din produktion av T-3 Thyroid hormonet vilket ökar metabolismen
i kroppen och den har androgena egenskaper om man ska tro den här videon
Gosl_r43NGM
Vet inte någon som fått biverkningar av 7-Keto
BigSpawn
2009-05-29, 09:59
Håller med dig. DHEA finns så mycket postivt med för äldre att ta. Melatonin är jag ännu mer frågande varför man inte kan sälja som hälsokost eftersom det inte heller vad jag vet gör någon skada och med tanke på alla mediciner läkare skriver ut så vore det väl bättre att använda det om det funkar. Vissa saker förstår jag inte varför Sverige förbjuder även med tanke på hur mycket mediciner vi pumpar i oss. Om man kan skippa t ex antidepp och istället ta
5-HTP eller Tryptofan och det funkar så borde det vara bra mycket bättre. Vi förbjuder allt men är väldigt duktiga med att skriva ut mediciner till folk istället.
Ärligt talat så tycker jag det känns som det måste förekomma mycket lobbyism(rätt stavat?) från läkemedelsföretag för att dom vill att deras saker ska användas istället för kosttillskott/naturläkemedel, iaf framför allt i USA.
Var det inte på tapeten för ett tag sen att EU hade nått förslag som i princip förbjöd tom proteintillskott?
Ta tex ett fettförbränningstillskott som fanns förr men numera är en av ingredienserna förbjudna att sälja, den fanns det tom studier i läkartidningar på att den fungerade bra, men den förbjöds pga att några ska ha dött av att använda den, men ser man tex på hur många som dör av vanliga värktabletter varje år så var det väldigt få i jämförelse.
finns förövrig flera exempel jag har för mig att jag har läst men kommer inte ihåg vilka det var.
Sparven från Minsk
2009-05-30, 07:21
Nej, jag har inte sagt något om att jag tror det är några mirakelmedel. Det jag menade var som du säger i början, att kosttillskott inte kan lösa alla problem, såsom övervikt eller procentuellt för mycket underhudsfett. Håller med dig till fulla, att man tar tillskott för att optimera sin träning. Det jag menar mer är att piller för att förlora vikt och sådant är lite overkill.
Man kan även optimera sin träning med anabola har jag hört.
Sen är dessa inlägg mina tankar om viktpiller.
Tyckte det framgick ur dit tidigare inlägg att det var i muskelökande syfte du var anti kosttillskot, speciellt då du nämnde kreatin och vassle som knappast brukar användas i viktnedgångssyfte.
Kosttillskott är inte mirakelmedel, men kan underlätta vardagen för vissa som just kost-tillskott då personer pga tidsbrist eller bekvämlighet tar en proteindrink eller gainer. De kunde lika väl tagit en macka eller ett ägg, men vill man ta pulver eller ett piller, why not? Är helt lagligt och skadar ingen.
Att piller och pulver är overkill håller jag inte helt med om (i viknedgångssyfte). Underskatta inte placeboeffekten.
Har också hört att anabola ska vara bra i träningssyfte, men då det är olagligt och inte direkt säljs i kosttillskotthyllan på gymmet så kan vi lämna sådana preparat till en annan diskussion.
Inga nya rön eller åsikter? Någon som har provat en längre tid?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.