handdator

Visa fullständig version : Nordics Pec-deck

Andyh
2003-08-11, 22:31
Jag har lite problem med att köra nordics pec deck. jag kan inte vinkla upp armarna i slutläget. hur tar övningen om man bara kör med armarna nervinklade?

jag tycker själv att den tar bra på bröstmusklerna, ger ett bra sträck och jag brukar bli helt slut i bröstet efter att ha kört den. men så fort jag försöker vinkla upp känns den inte lika bra. jag får köra med typ 10kg med uppvinkling men utan kan jag ta kanske 50kg

det känns lite som om mina bröstmuskler(+ordentligt med bröstfett) kläms ihop och inte får plats mellan armarna.

frågan är alltså är det ok att köra pecdecken utan att vinkla upp armarna ? vad är det som aktiveras ytterligare genom att göra det?

ps. kan säga att jag har har svårt att genomföra rörelsen med händerna fria speciellt när man fått lite pump i bröstmuskulaturen

Arne Persson
2003-08-11, 22:44
Menar du vårt nya Pec Dec?
http://www.nordicgym.se/300mil/index.asp

Andyh
2003-08-12, 05:09
jepp precis det är den

shirunai
2003-08-12, 13:13
Originally posted by Arne Persson
Menar du vårt nya Pec Dec?

:confused: VÅRT ?

Masse
2003-08-12, 13:35
Originally posted by shirunai

:confused: VÅRT ?

Behöver du assistans med att förstå vad han menade eller? :booty:

Nitrometan
2003-08-12, 18:43
She-run-aj

Arne jobbar åt Nordic Gym ibland. Har du missat det?

Arne Persson
2003-08-12, 19:56
Arne jobbar heltid på Nordic Gym sedan hösten 1990. Arne har dessutom tagit (utvecklat) fram vårt nya pec dec. Arne det är jag.:D

Peter
2003-08-12, 19:59
Men det heter väl ändå EN pecdec och således VÅR och inte VÅRT?

spas
2003-08-12, 20:01
en pecdec? jag säger ett tror jag. Har egentligen aldrig tänkt på det?

Andyh
2003-08-12, 20:02
bueää en /ett pec dec var inte min fråga om någon har ngt svar så skulle jag vara mycket tacksam

Arne Persson
2003-08-12, 22:20
Tanken var, när jag tog fram denna maskin, att man skulle genom inåtrotationen i axelleden kraftigt avlastga denna i ytterläget. De flesta pec dec:en bryter kraftigt i axelleden i ytterläget. I och med de dubbla lederna i armarna så kan den tränade själv bestämma när han vill utåtrotera i axelleden under kontraktionen. Vissa kör hela rörelsen med armarna inåtroterade. Man kör helt enkelt så att det känns bra och säkert. Vanligast är att man börjar utåtrotera armarna strax efter att man lämnat ytterläget och passerat det kritiska läget för axelleden.