handdator

Visa fullständig version : Angående lös hud osv

Snobbe
2009-05-20, 05:06
Har tänkt på detta på senare tag och är lite fundersam. Jag vägde 110kg förra sommaren på 178cm. Sen dess ungefär till i februari så gick jag ner till 72kg och just nu är jag på 71kg till det ska jag också säga att jag inte har styrketränat så jag har antagligen tappat rätt stora mängder av dem musklerna jag hade vilket säkert inte ens var mycket från början.

Iaf så ser jag fortfarande "småfet" ut när jag har baröverkropp ser ut som att jag har en mage fortfarande. Jag undrar om endast löshud kan göra detta eller om det antagligen är fett kvar + löshud? Saken är börjat tänka på detta och ja om det bara är löshud så känns det som att det antagligen kommer ta flera år innan jag kommer se normal ut och kanske inte ens då och blir lite nervös pga det eftersom jag såklart gick ner i vikt pga hälsa och utseende.

TehSaxo
2009-05-20, 06:57
Är förmodligen löshud som inte hunnit dra ihop sig än. Börja stryketräna och deffa samtidigt? :)

koffein_beroende
2009-05-20, 08:12
Har tänkt på detta på senare tag och är lite fundersam. Jag vägde 110kg förra sommaren på 178cm. Sen dess ungefär till i februari så gick jag ner till 72kg och just nu är jag på 71kg till det ska jag också säga att jag inte har styrketränat så jag har antagligen tappat rätt stora mängder av dem musklerna jag hade vilket säkert inte ens var mycket från början.

Iaf så ser jag fortfarande "småfet" ut när jag har baröverkropp ser ut som att jag har en mage fortfarande. Jag undrar om endast löshud kan göra detta eller om det antagligen är fett kvar + löshud? Saken är börjat tänka på detta och ja om det bara är löshud så känns det som att det antagligen kommer ta flera år innan jag kommer se normal ut och kanske inte ens då och blir lite nervös pga det eftersom jag såklart gick ner i vikt pga hälsa och utseende.

Hej Snobbe!

Grattis till viktnedgången, har du ingen bild att dela med dig av? Är mycket lättare att bedömma då, kan också säga att vi kanske sitter i samma båt, jag gick ner från 103 till 76(nu, mer ska jag ner)sedan förra sommaren är också 178cm, har en del bristningar på mage främst, jag hade stora bristningar på mina "love handels" men dem har försvunnit till stor del, men som sagt bristningarna på magen är kvar*grr* och kommer säkert resultera i löshud(om jag har otur). Men jag tror att din löshud kommer dra ihop sig med tiden, kanske inte på några månader men ge det något år. Lägg gärna upp bild, och tänk positivt:cool:

MVH.

isato
2009-05-20, 09:09

Går du ner från 110 till 71 måste det till riktigt bra gener för att huden skall bli som den var innan den första viktuppgången. Även om huden skulle dra ihop sig har du nog tyvär en hel del fettceller eftersom dom blir ju fler när man går upp i vikt. Att lära sig leva med detta är ju absolut det bästa annars så är en fettsugning eller kanske bukplastik tyvär ända lösningen.

Flexipop
2009-05-20, 10:12
Jag har liknande problem. Magen ser ut som en trafikolycka med massa bristningar och det är lagom roligt efter allt slit jag genomfört. Jag har dock beslutat mig för att gå ner till en fettprocent av 10% för att se hur huden ser ut då. Mycket av det som anses som lös hud är fett och kan nog förbättras avsevärt genom att gå ner mer i vikt. Att det aldrig kommer bli helt bra är jag dock smärtsamt medveten om. Det gäller väl att lära sig leva med det och lova sig själv att aldrig sluta ta hand om sin kropp i framtiden

Pecto
2009-05-20, 10:13
Det finns en salva som du kan få utskriven av din läkare som drar ihop huden! kommer ej ihåg det exakta namnet på den salvan!

isato
2009-05-20, 10:32
Jag har liknande problem. Magen ser ut som en trafikolycka med massa bristningar och det är lagom roligt efter allt slit jag genomfört. Jag har dock beslutat mig för att gå ner till en fettprocent av 10% för att se hur huden ser ut då. Mycket av det som anses som lös hud är fett och kan nog förbättras avsevärt genom att gå ner mer i vikt. Att det aldrig kommer bli helt bra är jag dock smärtsamt medveten om. Det gäller väl att lära sig leva med det och lova sig själv att aldrig sluta ta hand om sin kropp i framtiden

Men om man går ner kommer proptionenen fett på magen vara större än övriga kroppen. Således kommer tex armarna försvinna om man går ner till 10%bf medans magen fortfarande kan se pluffsig ut. En förbättring är defintivt möjlig, men man måste vara realistisk vilket det verkar som du är.

14K
2009-05-20, 11:15
Det finns en salva som du kan få utskriven av din läkare som drar ihop huden! kommer ej ihåg det exakta namnet på den salvan!

Finns ingen salva som drar ihop huden. Om vi inte pratar superlim

Pecto
2009-05-20, 11:17
Då kan jag säga att du inte har någon koll, för det finns då jag har en polare som använt det vid många tillfällen, men det beror juh alldeless på hur mycket lös skin man har...dom som gått ned 50-100 kg lär det nog inte hjälpa på, men polarn gick ned ca 25 kg och använde det på magen

Anton Fräs
2009-05-20, 11:21
Då kan jag säga att du inte har någon koll, för det finns då jag har en polare som använt det vid många tillfällen, men det beror juh alldeless på hur mycket lös skin man har...dom som gått ned 50-100 kg lär det nog inte hjälpa på, men polarn gick ned ca 25 kg och använde det på magen

Du får gärna skriva vad det är för salva som har sådan då det mig vetterligen inte existerar någon sådan.

isato
2009-05-20, 11:28

Den köpte han på TV-shop ? :D

King Grub
2009-05-20, 11:31
Har man bristningar hjälper inte salvan oavsett. Sådan terapi måste sättas in innan bristningarna blivit ärr, dvs omedelbart dom dyker upp, inte efter en viktnedgång.

14K
2009-05-20, 11:31

Hur många tillfällen? Och varför just magen, finns fler ställen som bli lösa än magen...

Du får gärna skriva vad det är för salva som har sådan då det mig vetterligen inte existerar någon sådan.

Jätte gärna vill jag veta med.

Den köpte han på TV-shop ? :D

Låter lite som det, eller kanske Aftonbladet, när man köper tidning så får man en gratis gåva.

Pecto
2009-05-20, 11:32
Det är ingen salva för bristningar utan den stränar åt huden

King Grub
2009-05-20, 11:34
Ja, men har man bristningar, vilket är den vanligaste orsaken till "slapp" hud i magregionen, är elasticiteten redan omintetgjord i den huden, och då kan ingen salva hjälpa det.

Pecto
2009-05-20, 11:35
Nej det vet jag, men jag trodde du menade att den tog bort bristningar..

Drast
2009-05-20, 19:01
Har man bristningar hjälper inte salvan oavsett. Sådan terapi måste sättas in innan bristningarna blivit ärr, dvs omedelbart dom dyker upp, inte efter en viktnedgång.
Så är det försent när man upptäckt dom som röda streck, eller har dom ännu inte blivit ärr då?

Onigiri
2009-05-20, 21:23
Det finns en salva som du kan få utskriven av din läkare som drar ihop huden! kommer ej ihåg det exakta namnet på den salvan!Menar du Aberela och Glykolsyra-salva?

Flexipop
2009-05-21, 12:49
Men om man går ner kommer proptionenen fett på magen vara större än övriga kroppen. Således kommer tex armarna försvinna om man går ner till 10%bf medans magen fortfarande kan se pluffsig ut. En förbättring är defintivt möjlig, men man måste vara realistisk vilket det verkar som du är.

Frågan är hur mycket mage man har med en fettprocent på 10%? Men visst, det är nog möjligt att man måste se anorektiskt ut för att få bort det absolut sista på magen.