handdator

Visa fullständig version : bra diet upplägg?

M0e
2009-05-19, 23:19
jag har tänkt och äta så här:

2-2,5 x kroppsvikt Protein.
1 x Fett
inte mycket Kolhydrater bara från grönsaker.

Men kommer ladda med kolhydrater engång i veckan på lördag någon som kan rekommendera hur mycket ja bör äta under den dagen i gram?

14K
2009-05-19, 23:26
Du snackar om Den Termogena Dieten (DTD)

Där man ligger högt protein 3-4g protein/kg, 0.5gfett/kg och nära noll kolhydrater. Man kan bortse från grönsaker. Sen under träning laddar du med 50 kolhydrater innan träning och 50 efter.

M0e
2009-05-19, 23:28
vet du om man laddar med kolhydrater under en dag i veckan?

14K
2009-05-19, 23:31
vet du om man laddar med kolhydrater under en dag i veckan?

Endast innan och efter träning, de dagar du inte tränar ligger man så nära 0 så möjligt.

14K
2009-05-19, 23:33
Leta på google efter Den termogena dieten skriven av Grandmaster på body.se. Den ger dig lite bättre inblick på det hela.

Body Guard
2009-05-20, 05:51
Du snackar om Den Termogena Dieten (DTD)

Där man ligger högt protein 3-4g protein/kg, 0.5gfett/kg och nära noll kolhydrater. Man kan bortse från grönsaker. Sen under träning laddar du med 50 kolhydrater innan träning och 50 efter.

Hur kan 100 g kolhydrater vara att ligga så nära noll som möjligt? Sen att ge tipset att bortse från grönsakernas kolhydrater kan bli fel, då vissa har en tendens att lasta på mycket grönsaker då och detta ger ju utslag på det totala kcal intaget.

Kör hellre EAA innan efter träningen, du kan ju ev ta 10-20g kolhydrater innan träningen tillsammans med EAA:n och på så vis ändå lyckas hålla nere på kolhydrat intaget.

CVN
2009-05-20, 06:42
Hur kan 100 g kolhydrater vara att ligga så nära noll som möjligt? Sen att ge tipset att bortse från grönsakernas kolhydrater kan bli fel, då vissa har en tendens att lasta på mycket grönsaker då och detta ger ju utslag på det totala kcal intaget.

Kör hellre EAA innan efter träningen, du kan ju ev ta 10-20g kolhydrater innan träningen tillsammans med EAA:n och på så vis ändå lyckas hålla nere på kolhydrat intaget.

Exakt, och jag tycker det är bättre som trådskaparen själv säger att du har en dag i veckan där du laddar med extra kolhydrater. Detta gör så att du snabbt får tillbaka energin och du kommer orka att "deffa" under en längre tid. (kör själv liknande)

14K
2009-05-20, 08:50

Exakt, och jag tycker det är bättre som trådskaparen själv säger att du har en dag i veckan där du laddar med extra kolhydrater. Detta gör så att du snabbt får tillbaka energin och du kommer orka att "deffa" under en längre tid. (kör själv liknande)

Känner ni till Grandmaster? Om den termogena dieten? Om inte, googla.

14K
2009-05-20, 08:57
"Kost under före och efter träning; detta är enda gången kolhydrater intas. Eftersom detta kommer att ske sällan så är arten av kolhydrater mer eller mindre irrelevant; 50 gram innan passet, 50 gram efter. Enkelt. Det optimala är kolhydrater av medel/ lite högre GI ca 60 min innan passet och 50 gram kolhydrater av högt GI efter passet, så snabbt som möjligt.

Detta kommer att lägga +400 kcal till dieten och här kan du välja hur du vill göra. Antingen accepterar du en något hämmad lipolys den dagen, till förmån för en viss kompensation av glykogen- vilket förmodligen bidrar till välbefinnande och energi. Eller så subtraherar du -400 kalorier i form av fett och protein av dagens totala värde; du äter alltså mindre protein och fett till förmån för att äta kolhydraterna. Jag skulle rekommendera att alla som inte befinner sig på en Hög nivå av bf att acceptera +400 kcal till dieten. De som är otåliga, och har relativt mycket bf, bör modifiera dieten så att dagens totala energiintag blir identiskt till de andra dagarna"

aelgen
2009-05-20, 11:39
MOe Du lägger fram något hybrid upplägg mellan UD 2.0 och DTD. Välj antingen eller. UD 2.0 måste utföras som Lyle har skrivit, annars är det meningslöst. DTD bör också följas så exakt som möjligt. Du tjänar inte mycket på att ha en kolhydratsladdning på en dag om du inte tömt glykogen depåerna och lagt upp dig för att nyttja superkompensations effekten genom rätt träning och kost dagar i förväg.

M0e
2009-05-20, 12:53
tack för svar alla.
jag har också tänkt på ultimate diet 2.0 men kan ej köpa boken så vet ej hur man följer den.
Men annars hur mycket i gram bör jag ladda kolhydrater ? den dagen jag laddar

14K
2009-05-20, 15:40
tack för svar alla.
jag har också tänkt på ultimate diet 2.0 men kan ej köpa boken så vet ej hur man följer den.
Men annars hur mycket i gram bör jag ladda kolhydrater ? den dagen jag laddar

Beror ju på vilken diet du kör? Om du ska köra DTD så är det 50g låg gi kolhydrater innan träning och 50 snabbt gi efter träning. Enda gången du "laddar"

M0e
2009-05-20, 15:47
Aha okej ska ta och tänka på de... Iaf tack för svaren! och grymma resultat har du fått det är bara och fortsätta!!!

CVN
2009-05-20, 18:48
Känner ni till Grandmaster? Om den termogena dieten? Om inte, googla.

Snälla försök inte att läxa upp... Du fick reda på för mindre än en vecka sedan vad Den termogena dieten är...

14K
2009-05-20, 19:17
Snälla försök inte att läxa upp... Du fick reda på för mindre än en vecka sedan vad Den termogena dieten är...

Spelar väl ingen roll? Men där finns ingen anledning till "ladda" upp 1 gång i veckan bara för att. Helt totalt onödigt. I samband med träning så ja.

M0e
2009-05-20, 20:28
CVN hur ser ditt kostupplägg ut? skulle bli glad om du kunde skicka det til mig!

Agoge
2009-05-20, 20:31
jag verkar vara den enda som hellre skär ned på fettet, tycker kolisar mättar bättre och håller mig mer alert

CVN
2009-05-20, 21:01
Spelar väl ingen roll? Men där finns ingen anledning till "ladda" upp 1 gång i veckan bara för att. Helt totalt onödigt. I samband med träning så ja.

På vilket sätt är det helt onödigt? Det bidrar till att du fyller på glykogendepåerna, och framförallt för mig så är det psykiskt och fysiskt väldigt viktigt med att jag äter mera en dag i veckan just för att fortsätta orka deffa vidare.