Visa fullständig version : Innehållsförteckning Word 2007
Har lite problem med innehållsförteckningen i Word 2007. Jag har markerat ''Innehållsförteckning'' och valt det som Rubrik 1, precis som alla andra av mina huvudrubriker. Men trots detta så vill inte rubriken ''Innehållsförteckning'' så med i just innehållsförteckningen...
Någon som vet? :smash:
Har lite problem med innehållsförteckningen i Word 2007. Jag har markerat ''Innehållsförteckning'' och valt det som Rubrik 1, precis som alla andra av mina huvudrubriker. Men trots detta så vill inte rubriken ''Innehållsförteckning'' så med i just innehållsförteckningen...
Någon som vet? :smash:
Latex :)
Lär dig grunderna och du kommer aldrig mer vilja hålla på jävlas med word. Inte svar på din fråga men ett tips!
Eller så kan man lära sig grunderna i Word.... (inte riktat till trådskaparen)
Latex :)
Lär dig grunderna och du kommer aldrig mer vilja hålla på jävlas med word. Inte svar på din fråga men ett tips!
Vad är det? :)
sandstorm
2009-05-18, 21:12
Jag tror inte att "Innehållsförteckning" ska stå med i innehållsförteckningen (har jag fått lära mig i alla fall)
Eller så kan man lära sig grunderna i Word.... (inte riktat till trådskaparen)
Kan grunderna i Word efter många kurser på lägre nivå men även på högskolenivå. Dock fanns ju inte Word 2007 när jag gick dessa kurser :P
Kan grunderna i Word efter många kurser på lägre nivå men även på högskolenivå. Dock fanns ju inte Word 2007 när jag gick dessa :P
Ja, det var inte riktat till dig på det sättet utan mer en kommentar att man tjänar mer på att lära sig Word än Latex.
Latex är förövrigt ett program som framför allt matematiker och liknande använder för att producera dokument med typsättning som passar för deras formler mm.
Jag tror inte att "Innehållsförteckning" ska stå med i innehållsförteckningen (har jag fått lära mig i alla fall)
Jaså? Var nästan säker på det, men kan ha fel..
Ytterligare en fråga isf :)
Ja, det var inte riktat till dig på det sättet utan mer en kommentar att man tjänar mer på att lära sig Word än Latex.
Latex är förövrigt ett program som framför allt matematiker och liknande använder för att producera dokument med typsättning som passar för deras formler mm.
Okej, låter lite avancerat för mig :)
Jag lyckades! Men jag vet inte hur :)
Någon som är säker på ifall rubriken innehållsförteckning ska vara med i innehållsförteckningen eller inte? Blev osäker nu när någon sa att den inte skulle det :/
hahavaffan
2009-05-18, 21:25
Innehållsförteckning ska inte stå med i sig själv nej.
Okej, låter lite avancerat för mig :)
Det går använda, men det blir lite bök. Största fördelen för mig har varit lite smidigare versionshantering - eller egentligen konfliktlösning när man versionshanterar.
Det går använda, men det blir lite bök. Största fördelen för mig har varit lite smidigare versionshantering - eller egentligen konfliktlösning när man versionshanterar.
Det blir som man vill också och inte som Word tror att man vill. :)
Det blir som man vill också och inte som Word tror att man vill. :)
Orsaken till det problemet är förmodligen att du inte kan Word och försöker använda det på ett sätt det inte är tänkt att användas.
Orsaken till det problemet är förmodligen att du inte kan Word och försöker använda det på ett sätt det inte är tänkt att användas.
Ja det är det garanterat :).
Pudzianovski
2009-05-18, 22:10
Innehållsförteckning ska inte stå med i sig själv nej.
+1 (för att ge ännu en röst)
Skapa en ny formatmall och basera den på Rubrik 1, men döp den till kanske "Rubrik 1, ingen nr". Sen när du skapar din innehållsförteckning så bocka ur "Rubrik 1, ingen nr". Så har jag tidigare gjort och det har fungerat bra.
EDIT: Missuppfattade nog frågan, detta gäller när man inte vill att innehållsförteckningen skall stå med i innehållsförteckningen. Självklart skall inte denna stå med i förteckningen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.