handdator

Visa fullständig version : Köpa hantlar i Göteborg?

Phillelicious
2009-05-17, 21:16
Ska köpa hantlar tänkte jag. Vilken affär säljer bra grejor till ett sjysst pris?

Sebbe_H
2009-05-17, 21:18
Rusta och ÖB har billiga grejjer som fan, duger om man bara ska köra hemma.

saab900
2009-05-17, 21:53
Skulle bara vilja varna bara för de billiga hantalr där hantelstångens ändar är gängade och man skruvar på låset. En gummipackning ska sedan låsa låset mot yttersta viktskivan. Efter några användningstillfällen komemr gummipackningen ha nötts ned med resultat att man knappt kan köra en tioreppare utan att låset gängar upp sig och vikterna ramlar av om man har mer än en 5 kg skiva på var sida. Jag vet att Rusta, Biltema, Stadium och Cykelringen säljer dessa. Undvik!

Sebbe_H
2009-05-17, 21:57
Skulle vilja varna bara för de billiga hantalr där hantelstångens ändar är gängade och man skruvar på låset. En gummipackning ska sedan låsa låset mot yttersta viktskivan. Efter några användningstillfällen komemr gummipackningen ha nötts ned med resultat att man kanappt kan köra en tioreppare utan att låset gängar upp sig och vikterna ramlar av om man har mer än en 5 kg skiva på var sida. Jag vet att Rusta, Biltema, Stadium och Cykelringen säljer dessa. Undvik!

Jag köpte lite grejjer på ÖB och dom har hållt i över ett år utan några problem. Man får ju vad man betalar för, men tycker ändå att dom har hållt bra. Duger helt klart om man bara ska köra lite då och då hemma när man inte orkar kravla sig till gymmet.

F.ö tycker jag att TS även ska kolla in "Powerblock - the worlds best dumbell" Riktigt smart lösning och håller bra kvalité.

14K
2009-05-17, 22:02
Kolla blocket.