Visa fullständig version : Tip att få bort det sista fettet!
Hallå jag har "deffat" sen typ början av januari och tycker jag har fått bra resultat hittils men nu för ca 4-5 veckor sen har det bara satt stop :smash: magen blir aldrig mindre helt enkelt som den blev tidigare! :cryout:
Den ser ut så här just nu: http://i42.tinypic.com/11s3484.jpg
Äter 3 såkallade stora mål om dagen, Frukost, Lunch och kvällsmat. Ibland men inte alltid ett mellanmål innan gymmet.
om det spelar nån roll så brukar jag gyma 3-4 dagar i veckan och vara ute och gå eller jogga de resterande dagarna utom söndagen då det brukar vara en trolig bakfylla :P (kanske är alkoholen som gör att man inte förlorar de där lilla sista jag vill??)
Om du super varje helg är det sannolikt att detta har med saken och göra. Gör som mig, kör på lättmjölk på fester. Om någon glor, dra en fet krabba och skrik något manligt, typ, KING GRUUUUUBB!
Funkar prima!
hehe gör det nästan varje helg men inte så att man blir stupfull varje gång :P ibland mest för att bli lite lullig men kanske får testa att ta ett uppehåll i några veckor och se hur det artar sig
Om någon glor, dra en fet krabba och skrik något manligt, typ, KING GRUUUUUBB!
Ska genast testas på nästa fest! :D
Hur många kcal äter du om dagen?
Alkoholen kan ju vara en bov i dramat, men i med att du har gått ner en del i vikt sen januari så kanske du äter för mycket för din nuvarande kroppsvikt?
Ska genast testas på nästa fest! :D
Hur många kcal äter du om dagen?
Alkoholen kan ju vara en bov i dramat, men i med att du har gått ner en del i vikt sen januari så kanske du äter för mycket för din nuvarande kroppsvikt?
Hm vet inte exakt brukar äta 4-6 knäckebröd på morgonen med egg / skinka / slami på och 1 ägg vid sidan om, skol lunchen i skolan då och sedan när ja kommer hem från aktivten från dagen brukar jag äta något i stil med spageti & kötfärssås, nudlar, pyttipanna ja det som finns i frysen :P
är ingen höjdare på att räkna kalorier men det kan inte vara så mkt i det där äter inte heller lika mycket som jag gjorde tidigare :P
vicarious
2009-05-17, 08:54
Hm vet inte exakt brukar äta 4-6 knäckebröd på morgonen med egg / skinka / slami på och 1 ägg vid sidan om, skol lunchen i skolan då och sedan när ja kommer hem från aktivten från dagen brukar jag äta något i stil med spageti & kötfärssås, nudlar, pyttipanna ja det som finns i frysen :P
är ingen höjdare på att räkna kalorier men det kan inte vara så mkt i det där äter inte heller lika mycket som jag gjorde tidigare :P
Knäckebröd innehåller faktiskt ganska mycket kalorier, även om det kan låta otroligt. Ta bara en skiva Falu Rågrut t ex: 112 kcal.
Prova byt ut några av mackorna mot en tallrik med fil & nyttiga flingor eller någon gröt, det mättar garanterat bättre :)
Om du inte orkar räkna kalorier så är mitt enda tips att försöka skära ner på kolhydraterna (ta lite mindre pasta nästa måltid kanske) och dra ner på alkoholen.
Knäckebröd innehåller faktiskt ganska mycket kalorier, även om det kan låta otroligt. Ta bara en skiva Falu Rågrut t ex: 112 kcal.
Prova byt ut några av mackorna mot en tallrik med fil & nyttiga flingor eller någon gröt, det mättar garanterat bättre :)
Om du inte orkar räkna kalorier så är mitt enda tips att försöka skära ner på kolhydraterna (ta lite mindre pasta nästa måltid kanske) och dra ner på alkoholen.
oj då :P det är precis falu rågrut som jag äter på morgonen :P Har du något tips på vilket annat bröd man kan byta ut det mot isåfall? :P
King Grub
2009-05-17, 10:02
Knäckebröd är utmärkt och inget du behöver byta bort så länge du har koll på kalorierna.
Och Falu Rågrut ger 40 kcal per skiva, inte 112. Det är numret till SOS Alarm, och så farligt är det inte.
http://www.wasa.com/sv/-sidfot/andra/varumarken/falu-rag-rut/
6 skivor på ett mål, däremot, då kan kalorimängden skena iväg.
Okej :) fortsätter så här då men får väll börja röra på mig lite extra då ;)
Reticulum
2009-05-17, 16:31
Hallå jag har "deffat" sen typ början av januari och tycker jag har fått bra resultat hittils men nu för ca 4-5 veckor sen har det bara satt stop :smash: magen blir aldrig mindre helt enkelt som den blev tidigare! :cryout:
Den ser ut så här just nu: http://i42.tinypic.com/11s3484.jpg
Äter 3 såkallade stora mål om dagen, Frukost, Lunch och kvällsmat. Ibland men inte alltid ett mellanmål innan gymmet.
om det spelar nån roll så brukar jag gyma 3-4 dagar i veckan och vara ute och gå eller jogga de resterande dagarna utom söndagen då det brukar vara en trolig bakfylla :P (kanske är alkoholen som gör att man inte förlorar de där lilla sista jag vill??)
Ja du. Prova att inte supa dig full varje helg och se vad som händer.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.