Seaturtle
2009-05-16, 15:13
Frågade i en annan tråd men utan svar, känns jobbigt att posta sånna träningsprograms trådar. Jag vill bara veta om detta är ok och så behöver jag lite tips:
Dag 1 - Överkropp 8x5
Bänk/Hantel Press
Sittande Rodd
Chins/Pull-downs
Militär Press
Dips
Dag 2 - Underkropp 5x8
Knäböj
Ben Spark
Ben Curl
Vad Press
Rygg lyft
Är utfall något att ha? Tänkte testa de för första gången imon.
Dag 4 - Överkropp 5x8
Lutande Bänk/Hantel Press
Flyes
Sido Lyft
Upprätt Rodd - komplettera med någon 1-2 set Shrugs?
Hammer Curl
Preacher Curl
Hantel Extension
Pushdowns
På dag 4 vill jag få in lats, tänkte kanske smala pull-downs, rätt bra för att köra slut på biceps också.
Men nu känns det som om 2 övningar för "mitten" axlarna (lateral delta) är onödiga. Bör jag ha kvar sido lyft och köra shrugs för trapz istället för upprätt rodd? Behövs övningar för bakre och främre axlar?
Dag 5 - Underkropp 8x5
Marklyft
Sittande Vad Press
Ben Press
Mage
Obliques
Underarmar
Något för bak lår.
Mina ben press måste jag köra med fötterna lite längre upp för att kunna pressa med hälarna och inte tån, men då tar det mycket på främre lår. En övning för bakre som inte är helt omöjlig efter ett tunga ben press skulle vara soft. Tänkte pröva straight-back dead lifts men dunno..?
Bästa varianten på flyes? Hantlar, cabel eller maskin?
Skulle kännas skönt att slippa tänka mer på vilka övningar man ska köra.
Dag 1 - Överkropp 8x5
Bänk/Hantel Press
Sittande Rodd
Chins/Pull-downs
Militär Press
Dips
Dag 2 - Underkropp 5x8
Knäböj
Ben Spark
Ben Curl
Vad Press
Rygg lyft
Är utfall något att ha? Tänkte testa de för första gången imon.
Dag 4 - Överkropp 5x8
Lutande Bänk/Hantel Press
Flyes
Sido Lyft
Upprätt Rodd - komplettera med någon 1-2 set Shrugs?
Hammer Curl
Preacher Curl
Hantel Extension
Pushdowns
På dag 4 vill jag få in lats, tänkte kanske smala pull-downs, rätt bra för att köra slut på biceps också.
Men nu känns det som om 2 övningar för "mitten" axlarna (lateral delta) är onödiga. Bör jag ha kvar sido lyft och köra shrugs för trapz istället för upprätt rodd? Behövs övningar för bakre och främre axlar?
Dag 5 - Underkropp 8x5
Marklyft
Sittande Vad Press
Ben Press
Mage
Obliques
Underarmar
Något för bak lår.
Mina ben press måste jag köra med fötterna lite längre upp för att kunna pressa med hälarna och inte tån, men då tar det mycket på främre lår. En övning för bakre som inte är helt omöjlig efter ett tunga ben press skulle vara soft. Tänkte pröva straight-back dead lifts men dunno..?
Bästa varianten på flyes? Hantlar, cabel eller maskin?
Skulle kännas skönt att slippa tänka mer på vilka övningar man ska köra.