handdator

Visa fullständig version : Underhudsfett.

TehSaxo
2009-05-15, 08:54
*** Ursäkta för att jag gör så många trådar ***

Till frågan nu, mina biceps är mjuka ! Jag bumpar med 40-45kg med Z-stång men dom är ändå mjuka, vet inte vad som är felet, en instruktör sa att det var underhudsfett men jag vill höra vad ni tror/vet. :x
Med mjuka menar jag att dom inte är lika hårda som en vanlig persons (kanske för att jag är överviktig). Är det gener eller fett?

Mitt biceps pass ser ut så här:

Z-Stång
3 set ca 8 reps (42kg)

Hantlar
3 set, ca 6 reps (17.5kg)

Konc. Curl (hantlar)
3 set, ca 7 reps (15kg)

Cable cross
3 set, ca 8 reps (68kg)

Åsikter om bicepspasset vill jag också ha om det inte är för mycket begärt. =p

King Grub
2009-05-15, 08:55
Är du överviktig så är det med största sannolikhet fett. När du minskar i kroppsvikt och fettvikt, kommer alla muskler att bli synligare och hårdare, inklusive biceps.

Mourten
2009-05-15, 08:55
Passet ser bra ut, beror antagligen på att du har fett över.
Jag tränar på likande vikter men mina är hårda, men jag är inte särskilt fet.

TehSaxo
2009-05-15, 08:58
Är du överviktig så är det med största sannolikhet fett. När du minskar i kroppsvikt och fettvikt, kommer alla muskler att bli synligare och hårdare, inklusive biceps.

Passet ser bra ut, beror antagligen på att du har fett över.
Jag tränar på likande vikter men mina är hårda, men jag är inte särskilt fet.

Tack så mycket! Nästan så att jag blev deprimerad pga mina biceps. =P

Grahn
2009-05-15, 08:59
Alltså även om du har underhudsfett i mängder så ska du ju känna biceps därunder och den torde vara hård men gömd under ett lager av mjukt fett.

Om du INTE känner den därunder så är det väl snarare så att du inte lyckas med att flexa den....

TehSaxo
2009-05-15, 09:02
Alltså även om du har underhudsfett i mängder så ska du ju känna biceps därunder och den torde vara hård men gömd under ett lager av mjukt fett.

Om du INTE känner den därunder så är det väl snarare så att du inte lyckas med att flexa den....

oja, jag känner den, men den är mjuk. Har bara svårt o säga om det är fettet över eller själva muskeln. :P Men det måste vara fettet! För jag känner ju att det blir hårdare när jag spänner t.ex.

Grahn
2009-05-15, 09:03
oja, jag känner den, men den är mjuk. Har bara svårt o säga om det är fettet över eller själva muskeln. :P Men det måste vara fettet! För jag känner ju att det blir hårdare när jag spänner t.ex.

Då är det bara att bränna fett för glatta livet :) *flex*

TehSaxo
2009-05-15, 09:04
Då är det bara att bränna fett för glatta livet :) *flex*

Yess :) Tar bara lite tid. :P

Tolkia
2009-05-15, 11:37
Alltså, oavsett hur deffad du är, kommer ju muskeln bara att vara "hård" när du spänner den. Den har en annan konsistens än underhudsfettet även i avslappnat tillstånd, men den är inte "hård".

TehSaxo
2009-05-15, 11:50
Alltså, oavsett hur deffad du är, kommer ju muskeln bara att vara "hård" när du spänner den. Den har en annan konsistens än underhudsfettet även i avslappnat tillstånd, men den är inte "hård".

Uttryckte jag mig fel eller gillar du bara att rätta folk? =P

Tolkia
2009-05-15, 11:55
Uttryckte jag mig fel eller gillar du bara att rätta folk? =P
Som du formulerade dig, tolkade jag det som att du oroar dig över att muskeln känns mjuk när den är avslappnad (eftersom du frågar varför den är mjuk och sedan beskriver att den blir hård när du spänner den).

TehSaxo
2009-05-15, 12:00
Som du formulerade dig, tolkade jag det som att du oroar dig över att muskeln känns mjuk när den är avslappnad (eftersom du frågar varför den är mjuk och sedan beskriver att den blir hård när du spänner den).

My bad then. Menade att den är hård jämfört med fettet som ligger över, men kan ju inte känna hur hård pga fettet så jag vet inte om den är normalt hård eller inte. Problemet är inte att den är mjuk när jag inte spänner, det är ju normalt, vilket jag redan vet. :)
Förstår du nu? =)