Visa fullständig version : Ja, man får väl bita i det sura äpplet. 183cm och 140Kg. :-(
Sillmjölken
2009-05-14, 21:42
Ok grabbar.
Skulle behöva allt stöd jag kan få på detta projektet.
Jag har nog ganska ok kunskaper om vad man ska käka. Räknade kalorier förr när jag tränade lite, men nu har allt skitit sig. Har svällt upp från 105kg till 140.
Harris-Benedict ger mig:
66,5+(13,75*140)+(5,003*183)-(6,775*39) = 2642.
Tänkte landa på 1500Kcal/dag vilket ger mig ett underskott på ca 8000Kcal/vecka.
Mitt problem är att jag jobbar 60h/vecka och har hus, gravid flickvän, barn, hund att ta hand om på den lilla fritid som blir kvar.
jag räknar med att kunna göra 3 timmar cardio per vecka och till det 1 promenad på ca 40 minuter varje dag.
Barn V2.0 föds 15/12, målet är under 100Kg tills dess.
Input, tankar eller kommentarer?
Jag är lite vinklad, men den här sidan tycker jag är bra att läsa igenom: http://www.kostdoktorn.se/viktnedgang
young_george
2009-05-14, 21:47
Tips 1) Gör en journal så vi kan följa din utveckling. Denna tråden kommer dö ut snart.
2) Styrketräna för att bli starkare och behålla/få mer muskler under din deff. Med din stora övervikt är det inte omöjligt att du kan bygga lite under nedgången.
3) Med din stora övervikt kan du ligga på väldigt stort underskott om du vill.
4) Se över anledningen till din övervikt, så att du inte gör om samma sak igen
Flexipop
2009-05-14, 21:49
Jag skulle byta ut 3 timmar cardio mot 3 timmar styrketräning istället. Om du nu inte har tid med båda delarna?
Tycker trådskaparen verkar ha ganska bra koll på läget, bara börja räkna och tuffa på. Första veckorna blir säkert sega men det blir lättare och lättare:)
Sillmjölken
2009-05-14, 21:51
jag kan byta ut 3h cardio mot 3h styrketräning såklart, men hur mycket är man igång effektiv tid på 3h styrketräning? Max 50% av tiden, mot 100% på cardio.
Tänker jag fel?
Anledningen vet jag, äter skräp, äter för mycket, slutade helt träna när barn 1 kom.
Ang mitt underskott, hur lågt kan jag gå? ner mot 1200Kcal/dag?
@Flexipop: Har du minskat över 20Kg på 3 månder? Det är grymt ju!
young_george
2009-05-14, 21:55
jag kan byta ut 3h cardio mot 3h styreträning såklart, men hur mycket är man igång effektiv tid på 3h styrketräning? Max 50% av tiden, mot 100% på cardio.
Tänker jag fel?
Anledningen vet jag, äter skräp, äter för mycket, slutade helt träna när barn 1 kom.
Du tänker för kortsiktigt. Styrketräning under aktiviteten bränner inte så mycket, men det ökar din förbränning över hela dygnet och för en lång rad andra bra saker med sig. Inte minst muskler
Vad ligger din fettprocent på? Ponera att du har 35% fett på 140kg. Det ger 49kg fett, vilket gör att du skulle kunna ligga på en bit över 3000kcal underskott.
Flexipop
2009-05-14, 22:06
jag kan byta ut 3h cardio mot 3h styrketräning såklart, men hur mycket är man igång effektiv tid på 3h styrketräning? Max 50% av tiden, mot 100% på cardio.
Tänker jag fel?
@Flexipop: Har du minskat över 20Kg på 3 månder? Det är grymt ju!
Som young_george sa så är det bra för efterförbränningen och sen är det ju alltid kul att ha lite muskler kvar när späcket rinner av.
Ja 20 pannor på 3 månader har det blivit. Jag hade rätt mycket att ta av och då kan man ju spurta riktigt hårt i början :thumbup:
Har du kollat deffguiden http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881? Den har hjälpt mig mycket och rekommenderas!
Tror du glömde ta med din aktivitesfaktor.
2642 x (1.2 - 2.0) = ?
Sillmjölken
2009-05-14, 22:54
Tror du glömde ta med din aktivitesfaktor.
2642 x (1.2 - 2.0) = ?
Ja och nej, Jag gör INGET på dagarna, bara sitter på röven framför en skärm 10h/dag.
Så, jag tänkte att det blir en faktor på 1.2, men eftersom ekvationen inte stämmer så bra om man är riktigt fet så räknade jag bara med 2642Kcal/dag.
Ja och nej, Jag gör INGET på dagarna, bara sitter på röven framför en skärm 10h/dag.
Så, jag tänkte att det blir en faktor på 1.2, men eftersom ekvationen inte stämmer så bra om man är riktigt fet så räknade jag bara med 2642Kcal/dag.
Du måste ju räkna med den, för även 1.2 som är den lägsta ökar din kcal intag, tar du bort den helt så får du "fel" underskott. Så istället för ligga 500-1000kcal underskott så ligger du kanske 2000 under. Som exempel.
Sillmjölken
2009-05-14, 23:05
Ok, då räknar vi med 3170Kcal istället. :-)
Met ett intag på 1400Kcal har vi alltså 1770Kcal/dag minus = 12390Kcal/vecka.
Varför ligga så lågt? räcker nånstans mellan 500-1000kcal underskott. Du har lång väg och gå, om du ska ner ca 40kg till jul. Ta det hellre långsiktig än pusha det. Blir bara fel. Bara ett råd.
young_george
2009-05-14, 23:38
Varför ligga så lågt? räcker nånstans mellan 500-1000kcal underskott. Du har lång väg och gå, om du ska ner ca 40kg till jul. Ta det hellre långsiktig än pusha det. Blir bara fel. Bara ett råd.
Räcker för vad? Om han ska ner 40kg till jul så räcker ju inte 500kcal/vecka, inte heller 1000kcal.
Fearstrike
2009-05-14, 23:38
500kcal kan du ju seriöst inte råda honom till när han ska ner så mycket? Blir ju outlidligt långsamt....
Med så osunda vanor dessutom, så räcker det med en rejäl "fusk-dag" för att de ska skita sig med en hel vecka, eller kanske till och med två.
Jag tror att trådskaparen behöver motivation och en rivstart, jag går åt andra hållet totalt och rekommenderar en VLCD med tung styrketräning. För motivation, rivstart och en något som är enklare att hålla under själva bantningen. <--- Det svåra här är att hålla sig efter "bantningens" slut, har du stenhårt psyke så kör på det. Du vet bäst själv.
För ärligt tarlat är det ju ingen deff på 140kg.
Jag kallar det svält. Men det vara bara en åsikt.
Fearstrike
2009-05-14, 23:48
Ja, och?
Jag kallar det svält. Men det vara bara en åsikt.
1500kcal om dagen är inte svält, och med den graden av fetma så finns det depåer nog att ta av för att försvara det stora energiuttaget ur depåerna.
1500kcal om dagen är inte svält, och med den graden av fetma så finns det depåer nog att ta av för att försvara det stora energiuttaget ur depåerna.
Ungefär det jag skrev innan jag råkade ta bort mitt inlägg genom att stänga den jävla fliken. :(
För det krävs ju "bara" drygt 22kg fettmassa och det har ju TS, och i den takten hinner han ju med sina 40kg till jul, ifall han är disciplinerad nog att hålla dieten.
Sillmjölken
2009-05-15, 05:29
Stenhårt psyke har jag nog inte just nu, men jag kan vara jäkligt tjurigt envis när jag väl får nånting för mig. :-)
Ang. era råd om vad jag ska satsa på för Kcal underskott så kan vi ju först konstatera att jag ska gå ner 40Kg på 30 veckor.
Det ger 1.33Kg/vecka eller 10000Kcal. D.v.s 1400 Kcal/Dag. Så 500Kcal/dag blir för lite.
Frukost var:
3dl Vatten
1dl Valio Yoghurt (85Kcal)
Havregrynsgröt på 1dl gryn och 2dl vatten (130Kcal)
Halv Banan (50Kcal)
Summa 265Kcal.
Rimligt?
Ska nog ta lite "före" bilder idag. kommer inte att bli en vacker syn, men kan vara kul att ha att jämföra med sen.
Journal kommer till helgen.
Sen kör vi!
Nu ska jag släpa ut hunden på en runda.
Fearstrike
2009-05-15, 06:10
Ja kan bara nämna att en god vän till mig har användt hälsovakten för viktnedgång, han har legat på 110kg på 165cm och vi snackar absolut minimalt med muskler. Han kan lätt väga 60kg.
Han har kört hälsovakten och räknat lite kcal och ligger idag på 82kg (nej det är inte mig jag pratar om för er som tror det)
Hälsovakten är vad jag minns för atleter, men det funkade utmärkt för polaren. Så kör på det om det känns rätt!
Själv har jag tappat från 120kg till 84kg men det har vart med vlcd och sjuka mängder träning och promenader varje dag, var långt ifrån hälsosamt men jag sket i det. Funkar inte om man har arbete och familj att ta hand om dock. Jag var nybliven arbetslös när jag satte igång med detta, och gjorde inget annat.
Men det är i alla fall skönt när det går undan i början!
Lycka till!
Edit: Jag tycker frukosten ser bra ut men jag är inte expert heller. Ett tips som jag har strävat efter är att istället för att tänka varenda sekund på att allt jag äter skall vara "optimalt" hälsosamt så har jag istället letat efter det som mättar bäst. Till exempel mycket fullkorn / fiber o.s.v. Det hjälper rejält! Massvis med protein e fint med!
Ofta så brukar det leda till nyttig mat oavsett ;>
Sillmjölken
2009-05-15, 06:18
Jag har testat VLCD, med cambridgesoppor. jag pallar inte med att jobba så mycket som jag tyvärr måste på de 400Kcal man får i sig. Jag pallade 3 veckor som mest. Gick iofs ner 10Kg, men det gick jag upp lika snabbt igen när jag landade i pizza/Cola träsket igen.
Jag tänker som du Fearstrike, varje gång jag ska stoppa något i munnen så måste jag stanna upp och tänka efter om det VERKLIGEN är något jag verligen behöver äta.
Flexipop
2009-05-15, 08:28
Jag tycker frukosten ser bra ut. Kör själv med 1dl havregrynsgröt + 2ägg varje morgon och det mättar riktigt bra!
powderdog
2009-05-15, 08:40
Ska bli väldigt intressant att följa!
Och som du säger så är -500kcal ganska lite då du har lite att ta av.
Om du lägger dig på ett underskott på -500 har du gått ner 40kg om 18 månader, så kör på ditt uplägg.
Lycka till!
Sillmjölken
2009-05-15, 08:40
nej, jag får nog lägga till ägg eller ngt. är hungrig som en örn nu.
Tips på bra mellis?
Tips på bra mellis?
ägg, keso, frukt, vitkålssallad, knäckebröd, kycklingfile, ett smörpaket
Du kan äta vad du vill till mellanmål.
Själv lärde jag mig leva med hunger, när jag var som fetast åt jag så fort jag blev det minsta hungrig eller sugen, så min kropp var inställd på att få mat vid minsta knorr. När jag sedan tog tag i saken så vart jag i början ashungrig vid minsta lilla underskott, men man vänjer sig efter ett tag och kroppen anpassar sina signaler
Sillmjölken
2009-05-15, 08:50
jag har en svaghet för pizzasallad, kan det vara farligt? lite olja iofs, men mest vitkål.
Får dra ner till pizzahaket och tigga ett par burkar väl.
*edit*
93Kcal per 100g pizzasallad. Kanske inte så kul.
Gör dig själv en tjänst och fota dig en gång i veckan, bra för motivationen och att se på efter man är färdig:)
powderdog
2009-05-15, 08:59
Tips på bra mellis?
Keso och sallad, mättande och kalorisnålt.
Sillmjölken
2009-05-15, 09:14
Keso och sallad, mättande och kalorisnålt.
Ja, jag får väl lära mig att äta denna äckligaste av alla produkter. :-(
Det var inte ens det vi pratade om. VLCD dieten syftade jag på.
Tycker du ska sätta upp rimliga delmål oxå. Att redan nu räkna ut exakt vilket underskott du behöver för att nå ditt slutmål är svårt. Det är så otroligt många faktorer och saker som kan hända på vägen. Sjukdomar, skador samt även bättre resultat än förväntat.
Ska man vara lite realistisk så är det ganska ofta kalas/fester och liknande som kommer komma under en så lång tid som 30veckor. Kan vara lite svårt att ligga på 1500kcal en sådan dag. Alltså skulle du ju egentligen behöva gå ännu lägre för att klara de eventuella topparna.
Inget jag rekomenderar då risken för sjukdomar/skador ökar och det har ingen positiv effekt i en diet...
Sillmjölken
2009-05-15, 09:20
Mellanmål:
75g äggvita (30Kcal)
1 skiva knäcke (50Kcal)
3dl Vatten
Jag personligen och flera andra kan intyga att när man går på en DIET som inte känns rätt så är det lätt och fuska eller hoppa av den halvvägs. Du ska inte behöva svälta under en diet för gå ner i vikt. Jag själv och kompis som gått ner rätt bra i vikt med en kcal balans på ca 1000kcal underskott.
Jag rekommenderar det bara eftersom du har masa kilon o gå ner och det gör du inte på 1 vecka, därför måste du tänka långsiktig och på det sätt ska du ha ork och behålla lusten till dieten. Skitsamma om det tar lite längre tid, du ska ju behålla din nya vikt med.
Flexipop
2009-05-15, 09:30
Jag personligen och flera andra kan intyga att när man går på en DIET som inte känns rätt så är det lätt och fuska eller hoppa av den halvvägs. Du ska inte behöva svälta under en diet för gå ner i vikt. Jag själv och kompis som gått ner rätt bra i vikt med en kcal balans på ca 1000kcal underskott.
Jag rekommenderar det bara eftersom du har masa kilon o gå ner och det gör du inte på 1 vecka, därför måste du tänka långsiktig och på det sätt ska du ha ork och behålla lusten till dieten. Skitsamma om det tar lite längre tid, du ska ju behålla din nya vikt med.
Jag håller med här. För ett sånt här projekt så måste du hålla dig till saker som du kan stå ut med väldigt länge. Jag har aldrig gått in i någon form av svält och äter inte saker jag tycker är äckligt. Som tur är älskar jag keso och brocolli :).
Försök hitta grejor som du tycker om men som är kalorisnåla. Det måste finnas något!
Ja, jag får väl lära mig att äta denna äckligaste av alla produkter. :-(
Den har en aning mer kcal, men i smakväg vinner man mycket så testa keso äpple,päron,vanilj. :thumbup:
Sillmjölken
2009-05-15, 09:34
Jag håller med här. För ett sånt här projekt så måste du hålla dig till saker som du kan stå ut med väldigt länge. Jag har aldrig gått in i någon form av svält och äter inte saker jag tycker är äckligt. Som tur är älskar jag keso och brocolli :).
Försök hitta grejor som du tycker om men som är kalorisnåla. Det måste finnas något!
Broccolipizza? :-)
Nej, jag gillar all mat i princip, utom keso och bruna bönor.
Flexipop
2009-05-15, 09:58
Skippa keson i så fall. Det är ju absolut inget måste. Jag äter det för att det är mycket protein och lite kolhydrater. Någon form av LCHF/atkins-diet kanske skulle passa dig med mycket kött och fett? Dock ingen pizza i så fall är jag rädd, inte ens med broccoli på ;)
Sillmjölken
2009-05-15, 10:01
Testade LCHF, men utan att räkna kalorier samtidigt, det gjorde att jag överåt protein och fett som tusan, och gick upp i vikt...
Testade LCHF, men utan att räkna kalorier samtidigt, det gjorde att jag överåt protein och fett som tusan, och gick upp i vikt...
Gäller och räkna vad du stoppar i dig, vilken diet som helst kan du gå upp i vikt av om du överkonsumerar och ligget på överskott.
Prova Periodisk Fasta vetja! Käkar jag en liten frukost på morgonen, så håller jag på och avlider vid lunch. Skippar jag frukosten helt känner jag ingen hunger alls på hela dagen, förän man ätit första tuggorna från maten efter träning :thumbup:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=96449
Periodisk fasta passar nog tränande mer. Man måste anpassa livsstilen till sin omgivning också.
Hälsovakten tycker jag är ett väldigt smidigt och enkelt sätt att hålla koll på dagsintaget. Man måste dock vara noggrann och inte få för sig att smöret på smörgåsen inte räknas in etc. Till slut får man en generell bild av vad saker innehåller.
Lycka till!
500kcal kan du ju seriöst inte råda honom till när han ska ner så mycket? Blir ju outlidligt långsamt....
Med så osunda vanor dessutom, så räcker det med en rejäl "fusk-dag" för att de ska skita sig med en hel vecka, eller kanske till och med två.
Jag tror att trådskaparen behöver motivation och en rivstart, jag går åt andra hållet totalt och rekommenderar en VLCD med tung styrketräning. För motivation, rivstart och en något som är enklare att hålla under själva bantningen. <--- Det svåra här är att hålla sig efter "bantningens" slut, har du stenhårt psyke så kör på det. Du vet bäst själv.
För ärligt tarlat är det ju ingen deff på 140kg.
Håller med dig helt! Underskott på 500kc om dan kan skita sig med en rejäl fuskdag, det vet jag eftersom att det har hänt med FLERA gånger och det är verkligen som en fet smäll på käften som får en att vilja ja upp helt och hållet när man kämpat ett par veckor sen går man upp igen på 1 dag.
Tycker också att du ska köra på en rivstart och gå all-in , du kommer förmodligen tappa jätte mycket på kort tid så en fuskdag kommer inte få dig ur balans eller vad man ska säga. ;)
Lycka till!
14k, menade inte o kritisera dig eller något, 500kc metoden är säkert en av dem bästa som finns men kanske inte den bästa i just det här fallet. :)
14k, menade inte o kritisera dig eller något, 500kc metoden är säkert en av dem bästa som finns men kanske inte den bästa i just det här fallet. :)
Var bara en rekommendation, resten upp till trådskaparen.
Fearstrike
2009-05-15, 11:55
Med 140kg på 173cm (tror jag det var?) så kan du oavsett i alla fall köra på ett ganska rejält underskott i början.
Kör på 1400kcal som hälsovakten sa fast lägg till lite träning utan att äta upp för de kcal du förbränner. Då blir det nästan lika effektivt som en VLCD och du mår som du själv säger bättre. <--- Detta är ju ungefär vad jag har gjort, fast lite överdrivet underskott nu på slutet när jag smalnat av rejält, vilket har resulterat i en hel del muskelförluster. Men 40-50kg kan du deffa bort snabbt i en rejäl takt. Av det jag har läst i alla fall.
Fearstrike
2009-05-15, 11:59
183cm var det ju, såg jag precis. Men då är det väl ganska rimligt att ha som mål att ta sig under 100 kg strecket till en början.
Mitt problem är att jag jobbar 60h/vecka och har hus, gravid flickvän, barn, hund att ta hand om på den lilla fritid som blir kvar.
Input, tankar eller kommentarer?
Börja se ditt problem som en fördel, jag har ungefär samma sak att ta hand om men jag jobbar ju bara oftast 40h/vecka men jag vet att allt ovanstående kräver mycket jobb och slit vilket bara borde gynna din energiförbrukning. Du har en hund att gå ut med, passa på att ta lite längre promenader och gå snabbare än normalt. Din flickvän är gravid vilket borde innebära att du måste ta mer av hushållets sysslor = mer jobb och högre energiförbrukning. Sommaren kommer snabbt närmare och gräset växer fort och behöver klippas, ogräs måste rensas vilket borde medföra diverse trädgårsarbete. Många bäckar små gör i slutet av dagen att du både gjort av med rätt många kcal samt att du inte har haft så mycket dötid att äta på eller ens känna efter hur hungrig du är.
Det svåra för dig är nog att du jobbar så mycket som du gör för på jobbet är det nog lätt att det slinker ner en och annan onyttighet. Har du möjlighet så köp lite sallad, gurka, morot, kålrot etc till jobbet som du kan tugga på när hungern är som värst.
Sillmjölken
2009-05-15, 13:21
Börja se ditt problem som en fördel, jag har ungefär samma sak att ta hand om men jag jobbar ju bara oftast 40h/vecka men jag vet att allt ovanstående kräver mycket jobb och slit vilket bara borde gynna din energiförbrukning. Du har en hund att gå ut med, passa på att ta lite längre promenader och gå snabbare än normalt. Din flickvän är gravid vilket borde innebära att du måste ta mer av hushållets sysslor = mer jobb och högre energiförbrukning. Sommaren kommer snabbt närmare och gräset växer fort och behöver klippas, ogräs måste rensas vilket borde medföra diverse trädgårsarbete. Många bäckar små gör i slutet av dagen att du både gjort av med rätt många kcal samt att du inte har haft så mycket dötid att äta på eller ens känna efter hur hungrig du är.
Det svåra för dig är nog att du jobbar så mycket som du gör för på jobbet är det nog lätt att det slinker ner en och annan onyttighet. Har du möjlighet så köp lite sallad, gurka, morot, kålrot etc till jobbet som du kan tugga på när hungern är som värst.
Kålrot?? WTF? :-)
sitter dessutom 2m från läsk och godisautomaterna på jobb!
lunch:
250g stekt kycklingfilé (290Kcal)
250g chilikeso (225Kcal)
Vatten
Bara att låta bli!
Kålrot?? WTF? :-)
Ha inga lösa pengar på dig, bara kort. Har aldrig sett en läsk/godisautomat med kort-betalning. :P
Sillmjölken
2009-05-15, 13:46
Ha inga lösa pengar på dig, bara kort. Har aldrig sett en läsk/godisautomat med kort-betalning. :P
Skrattar bäst som skrattar sist, våra tar kort. :-)
Samma kort som man betalar med i matsalen.
Men som ni säger, bara att skita i det.
Precis som någon nämnde tidigare så kan det vara bra för dig att göra en journal där du kan rapportera dina framsteg. Och självklart oxå få skit för allt fel du gör =)
Det är mycket lättare att skippa alla onyttigheter om man skriver upp ALLT man stoppar i sig. Det blir inte den där extra näven Ahlgrensbilar då...
Skrattar bäst som skrattar sist, våra tar kort. :-)
Samma kort som man betalar med i matsalen.
Men som ni säger, bara att skita i det.
wow :/. Då föreslår jag att du tar med pengar så det endast räcker till din lunch och inget annat, om du nu köper din lunch på jobbet. Känns som att jag låter som någons mamma nu men aja, bara ett tips. :)
Sillmjölken
2009-05-15, 14:20
wow :/. Då föreslår jag att du tar med pengar så det endast räcker till din lunch och inget annat, om du nu köper din lunch på jobbet. Känns som att jag låter som någons mamma nu men aja, bara ett tips. :)
Yes mother... ;-)
Sillmjölken
2009-05-15, 15:12
Hungrig!
young_george
2009-05-15, 15:14
Gillar du gurka? Det är ungefär näringsmässigt som vatten, men mättar bra. Fungerar utmärkt som kalorisnåla snacks
7kcal/100g
Tänk i första hand på dig själv men sen kan du tänka på barnet också för lite extra motivation, vill du leva och se han/hon gifta sig?
Spela fotboll och springa runt och leka?
Någon ha säkert skrivit det men det var min första tanke iaf.
Lycka till!
Du säger att du sitter nära läsk och godisautomaterna, om du blir sugen kan du ju alltid dricka en Cola Light, det är ju typ som vatten och får ner ditt sug rejält.. Har hjälpt mig som fasen att dricka light på helgkvällar istället för vanlig cola.
Sillmjölken
2009-05-15, 15:27
Du säger att du sitter nära läsk och godisautomaterna, om du blir sugen kan du ju alltid dricka en Cola Light, det är ju typ som vatten och får ner ditt sug rejält.. Har hjälpt mig som fasen att dricka light på helgkvällar istället för vanlig cola.
Häromdagen pantade jag 185st 2-liters cola flaskor... Det är ungefär sen nyår.
Det LÄR ju hjälpa om jag skiter i colan.
Häromdagen pantade jag 185st 2-liters cola flaskor... Det är ungefär sen nyår.
Det LÄR ju hjälpa om jag skiter i colan.
Det lär verkligen hjälpa :) fast det är inget mirakel att sluta med colan bara, det gör inte det okej att äta en tårtbit eller kanske en french hot dog istället.
En 2 liters coca-cola innehåller 840 kcal. Och har du druckit ur dom själv så är det mer än en per dag vilket inte är så svårt att få i sig heller.
Använder själv light läsk som "godis" och tycker även det fyller magen lite mer. Försöker dock att inte dricka för mycket av det heller även om det blir en hel del.
Sillmjölken
2009-05-15, 21:26
Kvällsmat:
200G Kyckling (230Kcal)
150G Keso (135 Kcal)
200g Morot (60Kcal)
Totalt 1285 kcal idag.
40 minuters promenad.
Be nån moderator så kan de flytta det till journal delen.
Sillmjölken
2009-05-15, 21:41
Jag kör en ny tråd i journaldelen. :-)
Kvällsmat:
200G Kyckling (230Kcal)
150G Keso (135 Kcal)
200g Morot (60Kcal)
Totalt 1285 kcal idag.
40 minuters promenad.
Låter bra, oroa dig inte för att ligga på ett för stort underskott som någon i tråden skrev...
Sillmjölken
2009-05-16, 13:31
Då finns det bilder i journalen...
It's not a pretty picture. :-(
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.