Visa fullständig version : Sköna ställningar
(nej inte sådana.. ;)).
Ett himla tjat på mig ang aspekter på att ha tappat vikt, dagens upptäckt är en rörlighet jag glömt bort. Har fått massa nya favvoställningar, nu vill jag att ni listar era!
- Sitta med händerna knäppta på magen (utan att tänka onda tankar om fett där, bara njuta av att det är bekvämt).
- Sitta med ett el två ben uppdragna, gick ej förr.
- Sitta med rumpan på fötterna, gick ej förr.
- Barnets position i Yoga, fan va go den är! :) Zzzz...
D-Crawler
2009-05-13, 22:33
-Sitta i en skön fåtölj med bra nackstöd, långt nedsjunken. Lägg sedan till en mjuk fotpall, helt underbart :D
MasterChief
2009-05-13, 22:34
(
Gör jag alltid av någon anledning om jag sitter och surfar sent på kvällen och alla andra sover.
Du gjorde så med flit va?
ligga på rygg e nice
edit: I sängen älskar jag att ligga på sidan ;) är en sidliggare
Framstupa sidoläge i soffan, med fördel med huvudkuddar.
tossefar
2009-05-13, 22:36
Hur korta armar har man om man inte kan knäppa händerna över magen? :)
Gör jag alltid av någon anledning om jag sitter och surfar sent på kvällen och alla andra sover.
Testade, rätt najs faktiskt. Men kan tänka mig att knäna börjar smärta lite efter någon timme.
Ger du dig själv en stranger men med fötterna?
Neeh... :D Men magen kanske var stor och skickade må dåligt signaler via armarna till hjärnan? Nu är magen mindre, mjuk, men accepterad och armarna slappnar av på den utan signalskickande öht.
Har sett sånna på STK, sjukt korta armar måste de haft. *rolleyes*
mattilainen
2009-05-13, 22:39
jag måste ju säga att sitta helt vanligt utan att känna sig tvungen att dra in magen! :D
Har sett sånna på STK, sjukt korta armar måste de haft. *rolleyes*
WTF, jag har långa armar.
Men når inte runt ändå :/
Scratch89
2009-05-13, 22:45
WTF, jag har långa armar.
Men når inte runt ändå :/
Bra buktryck.
Till höger
http://icarus.explainthisimage.com/content/1557/resized/1224001842246.jpg?1236668660
D-Crawler
2009-05-13, 23:11
Hahahahaha, ser riktigt bekvämt ut, ska helt klart prövas :thumbup:
Al Bundy-style, hell yeeeah
kalajset
2009-05-14, 00:52
Al Bundy-style, hell yeeeah
Plus1! :thumbup:
MojjMojj
2009-05-14, 03:28
Vänster ben vikt så att vänster fot hamnar under högerbens hamstring, sittande på datorstol då. Armbågsstöd och en skön inställning på ryggstödet så blire perfecto.
Brett isär med benen, luta stolen lätt bakåt och självklart den obligatoriska vänsterhanden i byxorna måste vara optimalt.
Eddie Vedder
2009-05-14, 05:39
Fosterställning med en kudde under huvudet, en i famnen och en mellan knäna. Särskilt om jag fryser (vilket knappast är ovanligt.)
MojjMojj
2009-05-14, 05:44
Fosterställning med en kudde under huvudet, en i famnen och en mellan knäna. Särskilt om jag fryser (vilket knappast är ovanligt.)
+1. Dock så brukar kudden ligga på huvudet ist för under.
Eddie Vedder
2009-05-14, 05:47
+1. Dock så brukar kudden ligga på huvudet ist för under.
Samma här ibland. Men då beror det i regel på att det är fest i krokarna och jag inte kan sova annars för allt oväsen.:D
Supercharger
2009-05-14, 05:49
En variant av framstupa sidoläge kramandes ett extra täcke och 2st kuddar under huvudet.
hahavaffan
2009-05-14, 07:21
Vänster ben vikt så att vänster fot hamnar under högerbens hamstring, sittande på datorstol då. Armbågsstöd och en skön inställning på ryggstödet så blire perfecto.Haha, så sitter jag alltid. Tror det gjort mig lite sned i ryggen. :(
MissTiger
2009-05-14, 07:51
(nej inte sådana.. ;)).
Ett himla tjat på mig ang aspekter på att ha tappat vikt, dagens upptäckt är en rörlighet jag glömt bort. Har fått massa nya favvoställningar, nu vill jag att ni listar era!
- Sitta med händerna knäppta på magen (utan att tänka onda tankar om fett där, bara njuta av att det är bekvämt).
- Sitta med ett el två ben uppdragna, gick ej förr.
- Barnets position i Yoga, fan va go den är! :) Zzzz...
Håller med om att barnets position är bra go :thumbup:
MojjMojj
2009-05-14, 07:59
Så nu har två tjejur nämnt "barnets position". Vad fan är det?
tntballe
2009-05-14, 08:02
Så nu har två tjejur nämnt "barnets position". Vad fan är det?
http://www.alltomyoga.se/bilder/f3441b3e9d22b268adb6906a33b3e00f.jpg
MojjMojj
2009-05-14, 08:09
Ser riktigt skön ut, men jag är varken muslim eller speciellt närsynt ^^
Faceplant - You're doing it wrong.
Ondskapelsen
2009-05-14, 10:57
ser riktigt skön ut, men jag är varken muslim eller speciellt närsynt ^^
+1.
Alone_in_the_dark
2009-05-14, 11:48
Jag kör denna för streching fast med armarna rakt fram - har fått en hel kommentarer om vilket håll meccka ligger:D
Arf Pingvin
2009-05-14, 16:35
När ni vant er med en fotpall under datorbordet kommer ni aldrig vilja vara utan. Eller gå från datorn för den delen.
Ostknäcket
2009-05-14, 16:50
när ni vant er med en fotpall under datorbordet kommer ni aldrig vilja vara utan. Eller gå från datorn för den delen.
+1
När ni vant er med en fotpall under datorbordet kommer ni aldrig vilja vara utan. Eller gå från datorn för den delen.
Låter ju som ett ohyggligt bra argument för att skippa fotpall just under datorbordet.....
i en snödriva, det ställning som blir naturligt när man sätter sig i den.
Eller som nämnts tidigare, fotball vid datorn.
Vänster ben vikt så att vänster fot hamnar under högerbens hamstring, sittande på datorstol då. Armbågsstöd och en skön inställning på ryggstödet så blire perfecto.
Agreed, sen ändrar man ben ibland så att inte benet somnar. En låg pall under att ha foten som är nere på är pluset över i:t!
Eller som nämnts tidigare, fotball vid datorn.
Spela fotboll vid datorn? :confused:
Spela fotboll vid datorn? :confused:
jag slant från P till b:Virro
Mycket märkligt
vänster ben vikt så att vänster fot hamnar under högerbens hamstring, sittande på datorstol då. Armbågsstöd och en skön inställning på ryggstödet så blire perfecto.
+1!
Eller en skärmkartong! Jäkla IKEA att sluta tillverka fotpallar. *muttrar*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.