Visa fullständig version : Amerikanska pannkakor!
Kollade lite i recepttråden, och blev sjukt sugen på amerikanska pannkakor! Googlade lite efter recept men det skilde sig rätt mycket åt receptem emellan. Blev lite fundersam, så frågar här *cupid*
Vilket recept använder ni? Och när vi ändå är igång... Vad brukar ni ha till?
http://www.pannkakor.se/amerikanska
Nåt sånt?
Nåt sånt?
Jag använder något liknande. Till det så blir det banan, valnötter och lönnsirap. *drool*
Anton Fräs
2009-05-13, 09:34
Jag använder något liknande. Till det så blir det banan, valnötter och lönnsirap. *drool*
Banan & nötter, the only marriage that was intended. *cupid*
Lönnsirap, kakao och hallon *drool*
Jag har dessvärre inget bra eget recept, så ser fram emot era bästa recept!
Det bästa receptet enligt mig och det jag alltid gör är följande:
2,5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
0,5 tsk salt
2 msk socker
1 st ägg
2,5 dl mjölk
2 msk smör
Klickar på 0.5dl eller 1dl per "pannkaka" mitt på pannan, beror på hur stora du vill ha dom. Blir runda o fina!
Tack ska ni ha, det där receptet du skickade gonza var det jag hittade först också :-) Ska testa det senare till middag, ska bli riktigt spännande!
Men det här med att man bara ska blanda så lite som möjligt, hur viktigt är det? För det skiljer mycket recepten emellan. Vissa ska man blanda allt på en gång, detta receptet (hittadet det på Tasteline) skulle man blanda alla torra för sig, samt mjölken, ägget och smöret för sig och sedan röra ihop ytterst försiktigt. Vad beror det på?
Runda och fina ja... Vi får väl se hur fina dom blir, bara dom blir goda är jag nöjd :-D
Tack ska ni ha, det där receptet du skickade gonza var det jag hittade först också :-) Ska testa det senare till middag, ska bli riktigt spännande!
Men det här med att man bara ska blanda så lite som möjligt, hur viktigt är det? För det skiljer mycket recepten emellan. Vissa ska man blanda allt på en gång, detta receptet (hittadet det på Tasteline) skulle man blanda alla torra för sig, samt mjölken, ägget och smöret för sig och sedan röra ihop ytterst försiktigt. Vad beror det på?
Runda och fina ja... Vi får väl se hur fina dom blir, bara dom blir goda är jag nöjd :-D
Jag tror det har med bakpulvret att göra, att det fungerar sämre om det utsätts för för mycket luft, alltså om man vispar för hårt och mycket när man haft ner det. Man kan ta i det sist, eller, om man blandar det med mjölet innan så är det lättare att få en jämn fördelning än om man tar i det sist.
Blåbär eller skivade jordgubbar så ÄKTA Canadensisk lönnsirap*drool*
Madame ger en godtycklig förklaring. Jag gör som så att jag blandar torra ingredienser i en bunke och "vätskan" i annan som jag sedan blandar med det torra. As simple as that :) Gör du som så att du använder något typ av mått för att hälla upp det mitt på en stekpanna så blir dom jättefina! Ganska så trögflytande.
Nåt sånt?
Jag kör på deras andra recept när jag gör amerikanska pannkakor. Det viktigaste är att man tar lite lägre värme än normalt och låter pannkakorna grädda längre och svälla.
Sen är det ju tillbehören som är det viktiga, lite fejk-lönnsirap och blåbär funkar bra.
miss_incorrigible
2009-05-15, 07:40
Riktigt gott!
Mitt tillbehör fick bli fikonmarmelad idag, mums!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.