Visa fullständig version : tryck i ansiktet/huvudet
håller man andan och spänner sig kan man få ansiktet att bli rött och få en tjock känsla i huvudet. Hoppas folk förstår vilken känsla jag menar.
Ibland när jag sträcker på mig uppstår detta, men det går inte över direkt när jag slappnar av utan kan sitta i någon minut, jag blir svimfärdig och det börjar svartna litegrann, men inte värre än så.
Vad är up med det?
Sedan medan jag ändå postar en tråd,..
Samma känsla uppstår när jag kör marklyft men det beror nog på att jag inte andas som man ska under lyften. (tips?)
Jag visste inte heller vart detta skulle postas, flytta det till allmänt ifall det är någon som tycker det passar bättre.
För lite syre? Blir väl likadant när man reser sig för snabbt.
Har testa att springa omkring lite när det hände, ingen bra ide.
"Yrsel kan bero på blodtrycksfall
Det är vanligt att det svartnar för ögonen och känns ostadigt när man reser sig upp. Det är oftast inte tecken på någon sjukdom. Orsaken är att blodtrycket måste ställas om när man reser sig, och hos vissa personer går det ibland för långsamt. Det är vanligare hos långa magra personer och hos ungdomar. Fysisk träning kan ofta minska blodtrycksfallet."
Om vi nu tänker på samma sak:)
För lite syre? Blir väl likadant när man reser sig för snabbt.
Har testa att springa omkring lite när det hände, ingen bra ide.
"Yrsel kan bero på blodtrycksfall
Det är vanligt att det svartnar för ögonen och känns ostadigt när man reser sig upp. Det är oftast inte tecken på någon sjukdom. Orsaken är att blodtrycket måste ställas om när man reser sig, och hos vissa personer går det ibland för långsamt. Det är vanligare hos långa magra personer och hos ungdomar. Fysisk träning kan ofta minska blodtrycksfallet."
Om vi nu tänker på samma sak:)
Nej det är mer det när man håller andan och spänner sig känns det som att man hindrar blodflödet till huvudet. Man blir röd i ansiktet och det känns tjockt inuti huvudet, ansiktet börjar bulta osv.
Som den här killen
http://www.jefflewispower.com/images/jeff-lewis-1201squat_large.jpg
Det jag mest undrar över är, varför "rinner" inte trycket ur huvudet på en gång när jag slappnar av, det har alltid gjort det förut.
Ah, du spänner alla feta muskler i hjärnan och får pump;)
Ingen aning tyvärr men ja, jag får likadant ibland när jag kör tunga mark.
Står passaren och tar på hans tuttisar?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.