Visa fullständig version : Träningspass utan ben!?
Hallå!
Har precis börjat och slutat i några år nu men nu har jag kommit på den briljanta idén att köra innan jobbet. Perfekt lugnt och skönt med folk då. Dock skulle jag behöva er hjälp med ett 3 dagarschema som inte innehåller något under midjan. Jag är 27år, 183cm, ca 77kg...
Har en spricka i knät så får inte belasta det. Cyklade förut men det var för mycket belastning enligt sjukgymnasten. Kör massa speciella övningar hemma för benen och är fullt rehabiliterad om ca 6-12 månader.
Glöm benen mao, blir bara disco :hbang:
/R
Vanlig 3 split a la z-bumbi men utan ben?
Vanlig 3 split a la z-bumbi men utan ben?
Totalt glömt bort denna!
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454
Tack för påminnelsen :)
/R
Dock vet jag inte vilken övning som passar ihop med vilken övning?
Tar jag bort benövningarna så blir sista dagen väldigt tom.
Kan man flytta någon övning från dag1 eller dag2 till dag 3 för att jämna ut lite?
Passet blir utan ben såhär:
Dag 1
Bänkpress 4*8
Lutande bänk 3*8
Axelpress 3*8
Baksida axlar av någon typ 3*10
Smal bänkpress 3*10
Liggande tricepspress 2*8
Rotator cuff, utåtrotation 3*15
Rotatorcuff, innåtrotation 2*15
Dag 2
Marklyft 3*6
Skivstångsrodd 3*8
Latsdrag eller chins 3*10
Omvända ryggresningar 3*max
Bicepscurl med stång 3*8
Hammercurl 3*8
Greppträning med kabelhandtag 2*10
Pinch 2*20 s
Dag 3
Rakbensmarklyft 3*10
Crounches/situps 3*10-15
Kabelcrounches 3*8
/R
jag hade flyttat axelövningarna till dag 3, låtit den bli axlar/mage, ev slängt in lite trapz där också
Dock vet jag inte vilken övning som passar ihop med vilken övning?
Tar jag bort benövningarna så blir sista dagen väldigt tom.
Kan man flytta någon övning från dag1 eller dag2 till dag 3 för att jämna ut lite?
Passet blir utan ben såhär:
Dag 1
Bänkpress 4*8
Lutande bänk 3*8
Axelpress 3*8
Baksida axlar av någon typ 3*10
Smal bänkpress 3*10
Liggande tricepspress 2*8
Rotator cuff, utåtrotation 3*15
Rotatorcuff, innåtrotation 2*15
Dag 2
Marklyft 3*6
Skivstångsrodd 3*8
Latsdrag eller chins 3*10
Omvända ryggresningar 3*max
Bicepscurl med stång 3*8
Hammercurl 3*8
Greppträning med kabelhandtag 2*10
Pinch 2*20 s
Dag 3
Rakbensmarklyft 3*10
Crounches/situps 3*10-15
Kabelcrounches 3*8
/R
Såväl marklyft som rakbensmarklyft (i mindre utsträckning) ger ganska stora belastningar på knäna och du borde kanske byta ut dessa, förutsatt att knät inte klarar dem givetvis.
Såväl marklyft som rakbensmarklyft (i mindre utsträckning) ger ganska stora belastningar på knäna och du borde kanske byta ut dessa, förutsatt att knät inte klarar dem givetvis.
Jo tänkt på det jag men jag tänkte iaf att försöka lite smått först men tack för reflektionen.
/R
Alone_in_the_dark
2009-05-12, 09:17
Raka mark kan väl bytas rakt av mot Goodmornings?? Båda tar mycket på Hamstrings, men olika mycket på knäna, eller åtminstonde upplever jag det.
Dag 1: rygg/biceps.
Dag 2: bröst/triceps.
Dag 3: vila.
Dag 4: axlar/mage.
Sen börjar du om med dag 1, och rulla på. Övningsval efter förmåga.
Hallå!
Har precis börjat och slutat i några år nu men nu har jag kommit på den briljanta idén att köra innan jobbet. Perfekt lugnt och skönt med folk då. Dock skulle jag behöva er hjälp med ett 3 dagarschema som inte innehåller något under midjan. Jag är 27år, 183cm, ca 77kg...
Har en spricka i knät så får inte belasta det. Cyklade förut men det var för mycket belastning enligt sjukgymnasten. Kör massa speciella övningar hemma för benen och är fullt rehabiliterad om ca 6-12 månader.
Glöm benen mao, blir bara disco :hbang:
/R
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=3659852#post3659852
Ett kontroversiellt schema som jag skräddarsydde till mig själv, men du kanske kan hämta inspiration därifrån.
Mark och rakmark skulle jag utesluta om inte sjukgymnasten tycker det är en bra idé.
Tack för alla tips! Sent jag vet :) Ska köra Z_bumbis pass nu, fast utan ben då. Ska plugga på rejält i övningsbanken nu så alla övningar och namn sitter lider av en demens light...
Tack alla!
/R
Jo tänkt på det jag men jag tänkte iaf att försöka lite smått först men tack för reflektionen.
/R
Om knät inte ens tillåter dig att cykla ska du nog ge fan i de övningarna.
Rakbensmark -> hamstrings -> fäster i knäleden -> dålig idé
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.