handdator

Visa fullständig version : Vilka kosttillskott går DU på?

Latarziie
2009-05-11, 21:39
Tänkte att det skulle vara kul med en tråd där alla får berätta vilka tillskott de går på, varför de gör det, vilka effekter de får och lite funderingar!

Jag går just nu på Pure whey och kreatin, tänkte inom kort komplimera med EAA innan/efter träning men fortsätta med vassle som mellanmål och när det annars kan behövas *flex*

Just nu känner jag att en shake är guld värd som mellan mål och kreatinet (enligt mig) får mig att prestera lite bättre, tycker även jag blivit något större

mattilainen
2009-05-11, 21:51
jag kör vassle efter jag tränat, only

Hank
2009-05-11, 21:53
Superpump 250, duravol, BCAA, Vassle, Kreatinmono, Omega 3

Razorman
2009-05-11, 22:23
Brutal FX/kreatin, BCAA,AMP fx, HMB, Multivitamin, Omega3, EAA, vassle/kasein pulver, bars, MSM, vitlöks extrakt, koffeintabs..fan va mycket grejer jag drar i mig, aldrig tänkt på det :smash:

The Swedish Oak
2009-05-11, 22:29
Whey-80, dvs vassle protein före o efter träning. Tar väl någon koffeintablet då o då när man behöver piggna till också.

Det är en djungel med kosttillskott där ute så det är lika bra o hålla sig till the basic så sparar man pengar.

Black Star Abyss
2009-05-11, 22:36
Går på? Lite märkligt ordval men. Jag kör gainer, ALA, EAA och kreatin.

Grotesk
2009-05-11, 22:38
Kreatin, Gainer, Vassleprotein och givetvis N.O. Xplode!

thompaboy
2009-05-11, 22:41
Rage x2, EAA, Omega 3, Multivitamin

young_george
2009-05-11, 22:41
Kreain, EAA, Omega3, Proteintillskott

jocke12
2009-05-11, 22:46
Kör en kur på rent vassle nu.

Body Guard
2009-05-11, 22:54
Blir Multivitamin, omega 3, vassle, keasin, eaa, brutal fx, carbs, zink och duravol. Tror jag fått med allt.

Latarziie
2009-05-11, 22:55
Går på? Lite märkligt ordval men. Jag kör gainer, ALA, EAA och kreatin.

Hur ska jag annars formulera det? rullar under?;)

Anders Carlsson
2009-05-11, 22:56
Kör en kur på rent vassle nu.
En kur?
Säger ni att ni kör en kur med kött o potatis oxå?

young_george
2009-05-11, 22:56
En kur?

Ironi

frambogir
2009-05-11, 23:39
EAA, koffein, omega3 och multivitamin.

Fatcan
2009-05-11, 23:45
BCAA på morgonen och efter förbränningsträning.

EAA innan och efter träning.

Kre-alkalyn 4 tabs 90 min innan träning.

VPX meltdown 3-4 tabletter om dagen.

Sloow FX innan läggdags.

jocke12
2009-05-11, 23:51
En kur?

Bara om du irriterar dig på det.

C.E.J.
2009-05-12, 00:01
Rage preworkout, kreatin, malto och vassle postworkout. Multi på morgonen, och ibland tar jag yohimbine tillsammans med Rage.

Fordon
2009-05-12, 05:16
Rage x2/EAA Vassle/kasein som mellanmål ibland

morc
2009-05-12, 05:20
EAA + Complete protein 3 vid träning + ev Sloow protein på kvällen

Eddie Vedder
2009-05-12, 05:59
Möller's Total (en multivitaminkapsel och en fiskoljekapsel) tar jag varannan dag.

Hemofer (järntillskott) tar jag numera en varannan dag. Dock mer när jag led av anemi.

Kolozzeum Pure Whey Skogsbär. Det tar jag sjukt sällan. Förut var det någon drink i veckan, inför varje styrketräningspass, men nu när jag utvärderar Rage X2 skippar jag det. Köpte 3 kg för ett år sedan och det är inte slut till älften än.

Fairing omega-3. Tar någon kapsel här och där vid enstaka måltider. Allt beroende på kosten i övrigt, kan bli tre studken en dag och flera dagar ingen alls.

Rage X2. Inför varje styrketränings- och cykelpass. Har även provat inför löpning och även om jag får energi där med så är den energin föga betydelsefull om man ändå måste avbryta löppasset för att hinna hem till toan.:D

Mourten
2009-05-12, 06:58
Rage X2 Innan pass
Koffein tabbs Innan pass
AminoRush Innan pass

Reflex Instant Whey Efter pass.
Malto Efter pass
Reflex Monokreatin Efter pass

Night Pro Innan bingen.

Multivitamin, c-vitamin, omega-3, järn etc doserar varje dag. Oftast ligger jag 3-4ggr för högt på c-vitamin vilket jag tycker förhindrar sjukdomar.

Ganymedes
2009-05-12, 07:02
Hur var det med vitaminkapslarna nu igen, Eddie? Fick inte jag skit av dig förra året för att jag hade sådana? :D

OnT: Optimum Nutrition 100% Gold Whey 3-4 gånger per dag samt efter gym, dito Casein precis före läggdaggs tillsammans med ZMA. EsaPro och HMB precis före gym. SuperPump250 ca 30 min före gym. Tar även lite omega-3 och multivitamin då och då. Idag får jag hem XTEND som jag kommer ta under gym samt på morgonen.

HMB kommer jag göra slut på burken mest av principskäl för att sedan aldrig mer köpa skiten. Optimum Whey och Casein har jag kört med i över ett år och ser ingen anledning att ens överväga något annat. EsaPro är det samma sak med. ZMA fick jag på köpet och är väl inget jag skulle lägga pengar på direkt. Omega-3 får jag alltid gratis, så det kör jag på. Multivitamin känns lite onödigt och är inget jag heller skulle lägga pengar på. XTEND ska jag utvärdera, men jag kan mycket väl tänka mig att köra vidare med den. SuperPump250 är fantastisk, t.o.m bättre än Rage (har dock inte provat x2 än). Så den håller jag kvar vid, även om jag troligen kommer prova andra preworkouts till och från.

Ganymedes
2009-05-12, 07:03
Oftast ligger jag 3-4ggr för högt på c-vitamin vilket jag tycker förhindrar sjukdomar.

Bra att du lade in det ordvalet, Mourten. :thumbup:

Exhale_
2009-05-12, 07:04
Under deff blir det mer kosttillskott än vanligt.

Esapro + maltodextrin + kreatin monoh. direkt innan träning.
Esapro direkt efter träning.
Doublepro som kvällsmål ibland.
Pro FX som mellanmålsprotein.
Alert FX om jag vill skippa kaffet någon dag.

Mourten
2009-05-12, 07:08
Bra att du lade in det ordvalet, Mourten. :thumbup:

Ja :) Jag vet att enligt forskning etc så är de inte så men mina egna personliga erfarenheter går stick i stäv med de. Så fort jag slutar med c-vitamin blir jag sjuk.

Eddie Vedder
2009-05-12, 07:11
Hur var det med vitaminkapslarna nu igen, Eddie? Fick inte jag skit av dig förra året för att jag hade sådana? :D

Det är inte 1300% (eller vad det var) av RDI från E-vitamin i mina.

Sedan är det faktsiskt så att jag misstänkt en del brister, inte bara blodbrist.

Ganymedes
2009-05-12, 07:13
Ja :) Jag vet att enligt forskning etc så är de inte så men mina egna personliga erfarenheter går stick i stäv med de. Så fort jag slutar med c-vitamin blir jag sjuk.

Jag ifrågasätter inte din uppriktighet. Bara din slutsats. :cool: Korrelation och orsaksamband är inte samma sak.

Det finns mycket att skriva om detta ämnet, men det blir offtopic så jag lägger ner. Vill bara säga att det är många som gör samma tankekullerbytta som du. Och det är det som håller homeopati och annat hokus-pokus vid liv på de mindre införståddas bekostnad. I bästa fall drabbar det bara deras plånbok.

Exhale_
2009-05-12, 07:15

Jag var på en intressant föreläsning där det togs upp att C-vitamin försämrar styrketräningsresultaten. Detta eftersom stressen på musklerna som skapas vid ett styrketräningstillfälle (stressen som leder till att musklerna vill öka i massa) kan nedregleras av ett för högt C-vitaminintag.

Ang multivitamintillskott så är det väl inte något som behövs för de flesta som äter en normal blandad kost. Vill man däremot vara på den säkra sidan kan man alltid köra på en välbalanserad tablett. Det gäller ju bara att kolla upp så att det inte finns risk att man kommer upp i skadlig mängd av vissa vitaminer/mineraler.

Ganymedes
2009-05-12, 07:16
Det är inte 1300% (eller vad det var) av RDI från E-vitamin i mina.

Sedan är det faktsiskt så att jag misstänkt en del brister, inte bara blodbrist.

Touché! :) Vad gäller bristerna så har vi alla misstänkt dem, Eddie. Men det är fint att du själv insett det utan att vi påtalat dem för dig. :D:D Nädå. Du vet att att jag tycker att det är du och några lätträknade få som gör Kolo värt att besöka. Fred? *kissass*

FreCKo
2009-05-12, 07:18
Min plan är vid månadsskiftet att ha det här (mitt vasslepulver har börjat mögla, wtf liksom?):

(tränar 8 på morgonen):

60min innan träning (07.00)
LEAN (har såna liggandes så jag kan lika gärna använda dom)
RAGE Koffeinfri
Multivitamin
Kre-alkalyn

Innan träning (08.00)
EAA

Under träning (08.00-09.00)
Kolhydrater + vatten

Efter träning (9.15)
Kolhydrater
EAA

Kommer sen försöka ta LEAN någon gång eller två till under dagen, mest eftersom jag försöker gå ner i vikt men också för att jag vill bli av med burken :D

tsp
2009-05-12, 07:19
Och de flesta av er här på kolo ser er som "nyttiga" och "renlevnadsmänniskor"? Men ändå proppar ni i er mängder av olika preparat, dels som substitut för "riktig" mat och dels ren skit med artificiella egenskaper? Jag ser inte riktigt hur det går ihop.

Själv började jag samtidigt som träningen ett nytt och hälsosammare liv i övrigt i alla fall, i stort sett fritt från konstgjorda ämnen i kosten osv. Det enda tillskott jag tar är vassleprotein - 25g efter träning, dock inte alla dagar för ofta blir det mat efteråt istället.

Eddie Vedder
2009-05-12, 07:21
Touché! :) Vad gäller bristerna så har vi alla misstänkt dem, Eddie. Men det är fint att du själv insett det utan att vi påtalat dem för dig. :D:D Nädå.

Ja faktum är att jag t.o.m. tar det för mammas skull. Hon köpte av ren oro när jag mådde som sämst så en multivitaminkapsel varannan dag för att hålla mammas oro i schack är det värt.:)

Du vet att att jag tycker att det är du och några lätträknade få som gör Kolo värt att besöka. Fred?

Jag startade aldrig ens krig, det vet du völ att jag aldrig skulle göra.*cupid

dels som substitut för "riktig" mat och dels ren skit med artificiella egenskaper? Jag ser inte riktigt hur det går ihop.

Att du inte får det att gå ihop är inte konstigt med tanke på det fetstilta som du inbillat dig. Om det hade stämt så skulle jag hålla med.

Ganymedes
2009-05-12, 07:23
Och de flesta av er här på kolo ser er som "nyttiga" och "renlevnadsmänniskor"? Men ändå proppar ni i er mängder av olika preparat, dels som substitut för "riktig" mat och dels ren skit med artificiella egenskaper? Jag ser inte riktigt hur det går ihop.

Själv började jag samtidigt som träningen ett nytt och hälsosammare liv i övrigt i alla fall, i stort sett fritt från konstgjorda ämnen i kosten osv. Det enda tillskott jag tar är vassleprotein - 25g efter träning, dock inte alla dagar för ofta blir det mat efteråt istället.

Hmm... Det luktar lite fear mongering inspiration där.

Mourten
2009-05-12, 07:26

Vill man växa vill man ge kroppen de bästa den kan få, finns massa bra tillskott som gör att resultat blir bättre, visst bara fjuttiga procent men den psykiska effekten är oslagbar.
Sen är de inte substitut det är komplement till en annars bra kost.
Kan ta mig själv tex, har inte druckit alkohol på snart 2 år men använder mig av tillskott med aspartam, jag har jävligt svårt att se att aspartman i en begränsad mägnd skulle vara mer farligt en tex alkohol.

*edit puck3a typ*

När du tränat lite längre kanske du får samma insikt, vad vet jag...

Supercharger
2009-05-12, 07:55
Rage och Complete Protein 3.

Fairing
2009-05-12, 07:58
Just nu:

Rage X2
CP3 90g/dag
Omega-3 ( 10 kap./dag)
Recovery R2

Grahn
2009-05-12, 07:59
Inga alls för tillfället, får masa mig iväg till Fairings och handla :D

enstorochstark
2009-05-12, 08:16
Nu när jag tagit en paus från kreatinkurandet, håller jag mig till det fantastiskt vidriga EAA. *cupid*

Har lite multivitamintabletter, C-vitamin, men jag röker ut sjukdomarna istället. :thumbup:

14K
2009-05-12, 08:22
ja faktum är att jag t.o.m. Tar det för mammas skull. Hon köpte av ren oro när jag mådde som sämst så en multivitaminkapsel varannan dag för att hålla mammas oro i schack är det värt.:)

+10

Louisee
2009-05-12, 09:06
jag kör med whey-protte,kreatin och EAA

Knickedicken
2009-05-12, 10:09
EAA, proteinpulver, gainer (efter träning), kreatin, koffein, omega 3, C-vitamin och Cissus.
Oj det var lite granna....

occt
2009-05-12, 10:53
Före träning: Vassle + lite malto, Kanske en koffein tabblett om jag inte tar kreatin för tillfället.
Efter träning: Vassle + malto, kreatin.

Någon gång i veckan blir det omega 3 och multivitamin.

Brukar se ut ungefär så :)
Eaa ska införskaffas innom kort.

J.V
2009-05-12, 10:57
Prestationshöjare, Fairing Rage X2, innan ett pass. Ofrivilligt uppehåll just nu dock.
Uppiggande, Caffeine Alert, innan pass och ibland annars också.
EAA, Fairing Amino Rush, innan och efter ett pass.
Kreatin, Fairing Kreatin, innan och efter ett pass.
Maltodextrin, Body Science, innan och efter ett pass i väldigt små mängder.
Vassle, Star Nutrition och Scitec, då och då, när jag käkat lite dåligt.

isterbuk
2009-05-12, 11:27
Dagligen:
Bodyscience EAA-X
Eiselt Omega-3
ON's/San's ZMA
C-vitamin

Ofta/Ibland:
Eiselt DP
Multivitamin

Detective
2009-05-12, 11:33
Just nu är det bara lite kvarg, lite kreatin och några Omega 3.
Men nyss beställt en RageX2 så får köra det sen

jaaaaag
2009-05-12, 12:56
Hemofer - järntabletter
Kalciumtabletter
Whey 80
Double pro
No-xplode
Cellmass
EAA (sällan)
BLUTSAFT (då och då)
Fiskolja

Wilt the Stilt
2009-05-12, 13:04
Rage X2 (före träning)

Chrillee
2009-05-12, 13:04
Kosttillskott för hår/naglar & hy samt antioxidant.

totteman
2009-05-12, 13:44
Just nu: Diet fuel, Xtend, Eaa, kreatin, multivitaminer/mineraler, alc, 7-keto,malto, koffein, Burn Fx (Fick med gratis vid beställning), omega3

Bluesparv
2009-05-12, 15:13
Multivitamin, omega3 samt vassleprotein.

Provade ragex2, men efter 10 dar gav jag bort det till en polare, gav bara marginell effekt och jag hade jätteproblem med sömnen. Ska dock byta både proteinet och omega3 till andra tillverkare snart (lite huvudräkning sparar man visst pengar på ;))

frong
2009-05-12, 15:14
Kreatin (crea fx) - då jag kommer ihåg det
Pro och Carbo FX - Efter träning
Rage - Innan träning
EsaPro - Innan träning
Omega 3 från FX och Multi FX - på morgon och kväll då jag kommer ihåg det.

Kommer hem en beställning med proteinbars från FX imorn med :)

Sniggel
2009-05-12, 15:31
Just nu, inget (förutom seltin).
Men de tillskott jag brukar ta (i olika perioder)
Vassle/Kasein
EAA/BCAA
Fiskolja
Magnesium brustabletter
Kreatin
Maltodextrin (sällsynt)

CiCoro
2009-05-12, 16:01
NO Xplode eller Rage
EAA innan och efter
Gainer efter träning
Whey-80 innan eller som mellanmål under dagen.

aggression
2009-05-12, 16:37
EAA endast

r3mpuh
2009-05-12, 16:53
Koffein - Rage X2
Kreatin - Kolozzeum
EAA - EsaPro

EPT
2009-05-12, 17:06
EAA
VIP-X
Kreatin
Diet Fuel
Multivitamin
Omega-3

MissTiger
2009-05-13, 10:16
För tillfället....Vip-X, EAA, Vassleprotein, Omega-3 o Mivitotal

Anton Fräs
2009-05-13, 10:32
Rage x 2
EAA
Double Pro
Whey
Omega 3
Koffeintabletter

ChrisDEFC
2009-05-13, 11:02
Omega-3 äter lite eller ingen fisk
Multivitamin sport äter inte så varierat
Zink mot finnar
EAA för att jag läst grubs inlägg om att det ska va så bra =)
Rage piggar upp
Gainer mycket kollisar efter träning, jag vill öka i vikt
Vassle+kasein mix perfekt tillsammans med en banan för att bygga under natten samt sova gott (jag sover bättre om jag är mätt när jag lägger mig, kan nästan inte somna hungrig)

Grahn
2009-05-14, 07:40
Efter en snabbvisit på Fairing's igår får jag väl updatera med att jag nu skall inmundiga.

Fairings amino rush och fairings omega3.

Frillan
2009-05-14, 08:11
Just nu....

Isoflex whey protein

NO shotgun V3

VPX Meltdown

EsaPro

erkish_20
2009-05-14, 22:28
multivitamin och vassleprotein

mini me
2009-05-14, 22:49
Jag körde en 2.5v kur med Vitargo +kreatin för ett par veckor sedan, körde samtidigt Rage x2 innan, efter kuren tog slut så började jag med Vitargo Gener8 strength efter. Så nu kör jag alltså på Rage X2 innan och direkt efter Vitargo Gener8 Strength.

Nu är det dock så att både min mor och min lärare som är sjukgymnast i grunden och har massa vidare utbildningar och som även jobbat med en hel del professionella kroppsbyggare har kommenterat en snabb tillväxt i storlek på mig och undrat om jag inte tagit något mer. Det svär jag på att jag inte har gjort och undrar nu då om någon annan har fått stor ökning med hjälp av Rage X2 och om det verkligen är säkert att det inte är dopings-klassat?

young_george
2009-05-15, 00:52
Nej, Rage2 är inte dopingklassat

Grattis till bra ökningar, tacka dig själv, inte något tillskott.

Piledahl
2009-05-15, 12:23
Omega3
Multi
Superfood
Vassle/kaseinmix
WMS
White Flood
Green Mag/Bulge
BCAA(m citrulline m, beta-alanine, b6 , glutamin )
cAMPHIBOLIC

Adebisi
2009-05-15, 16:02
Mivitotal och Möllers Tran.:)

Mourten
2009-05-15, 16:22
Jag körde en 2.5v kur med Vitargo +kreatin för ett par veckor sedan, körde samtidigt Rage x2 innan, efter kuren tog slut så började jag med Vitargo Gener8 strength efter. Så nu kör jag alltså på Rage X2 innan och direkt efter Vitargo Gener8 Strength.

Nu är det dock så att både min mor och min lärare som är sjukgymnast i grunden och har massa vidare utbildningar och som även jobbat med en hel del professionella kroppsbyggare har kommenterat en snabb tillväxt i storlek på mig och undrat om jag inte tagit något mer. Det svär jag på att jag inte har gjort och undrar nu då om någon annan har fått stor ökning med hjälp av Rage X2 och om det verkligen är säkert att det inte är dopings-klassat?

Haha veckans skratt.
"2.5v kur med vitargo + kreatin" *kissass*
Folk kmr alltid tro att man nyttjar anabola om man tränar hårt, eftersom dom flesta inte förstår att man kan växa helt rent.

mctw
2009-05-15, 17:09
Kör i vanliga fall med Vassle/Gainer bara. Just nu så använder jag dock PWO (brutal) och EAA och Kreatin. Gillar verkligen PWOn, blir pigg, känner mig taggad osv, men ingenting jag egentligen behöver så det var nog bara ett engångsköp, kul att testa i alla fall :)

Rumsren
2009-05-15, 18:45
Dagligen så blir det omega 3 och multivitamin. När det vankas träning, lite esa pro. Vissa dagar även ALA, rosenrot och koffein.

Upplever inte att jag "behöver" något mer samt effekten av rosenroten är troligtvis placebo, men har jag väl köpt det kan jag lika gärna använda upp paketet ;)

redbullen
2009-06-04, 13:51
Omega3
Multivitamin
Star Nutrition Whey-80 Protein
Star Nutrition Gainer
Star Nutrition Kreatin
Mat mat mat mat :P

Pompere
2009-06-04, 14:09
Rage x2
EAA
Multivitamin
Omega3
Mass Fx (gainer)
Double pro
Kreatin
Whey100

kolle
2009-06-04, 14:27
RageX2
Pure Whey

Fullt tillräckligt för mig.

Onigiri
2009-06-04, 14:28
Dalblads jorgdubbs-whey.
EAA

paulos
2009-06-04, 14:39
Star Nutritons Whey-80
Double pro
Omega 3
Koffein tabletter vid behov
Kreatin

elo_
2009-06-04, 15:15
eiselt EAA
berocka
multivitaminer
omega3
magnesium
fast rapid recovery
fast pure whey

svårt att hitta fairingförsäljare i finland! *gah!*

edit: och så glömde jag creatine pyrovate

lassee
2009-06-04, 15:26
whey-80 blandat med dextro pour och superpump 250

MaartinG
2009-06-04, 21:43
gainer pro och kreatin

dream_theater_
2009-06-04, 21:50
eaa, kreatin

Frillan
2009-06-04, 22:08
Isoflex whey.
Esapro.
Shotgun V3.
Kolozzeum slooow.
Omega 3.
Kreatin

Pelle2
2009-06-04, 23:37
Isoflex whey.
Esapro.
Shotgun V3.
Kolozzeum slooow.
Omega 3.
Kreatin

Say what? Något nytt som inte finns i shopen?

raQblad
2009-06-05, 00:24
Amino Rush
Rage X2
Slow FX
Whey FX
Omega-3
Multivitamin...FX
Beta-Alanin
Alert FX
Double Pro

J.V
2009-06-05, 00:25
Say what? Något nytt som inte finns i shopen?Menar väl förmodlingen Fairing Sloow.

Lacenicienta
2009-06-05, 00:25
Proteintillskott (varit veggo i 4 mån, bara fisk och kyckling) typ en shake om dagen har jag tagit till frukost i Ca: 3 månader men har fått sä jäkla bad skin så nu tänkte jag ta ett uppehåll och se om det beror på det lr om jag bara produserat lite väl mycket testosteron :-P

Har just börjat med BCAA eftersom jag oftast tränar innan frukost.
Antioxidanter 1 om dagen
Omega 3
Sen försöker jag få i mig massor av vitaminer genom bär och frukt, nötter/frön Hinkar grönt/rött te och annat nyttigt :-)

Mourten
2009-06-05, 01:05
Inga tillskott.
Play it Pure!

Sebbe_H
2009-06-05, 11:43
San v12 magnum
Whey-80
Bodyscience Kreatin
Koffein
San BCAA

isterbuk
2009-06-05, 12:16
Eiselt Duoble Pro
Multivitamin

Alone_in_the_dark
2009-06-05, 12:51
Inga tillskott.
Play it Pure!

Saltvatten??:D

Fairing
2009-06-05, 12:56
eiselt EAA
berocka
multivitaminer
omega3
magnesium
fast rapid recovery
fast pure whey

svårt att hitta fairingförsäljare i finland! *gah!*

edit: och så glömde jag creatine pyrovate

Kolozzeum skickar till Finland. annars kan www.fairing.fi vara ett hett tips:D

GolvMupp
2009-06-05, 13:02
Vassle
Kreatin
Multivitamin
Omega3
Koffein
Adrenalin

värstingen
2009-06-05, 13:04
kolozzeum pure whey
fairing kreatin monohydrat

Fairing
Nu har jag nytt kostschema sedan 1v och äter max 50g kolhydrater dag. Kosttillskotts äter jag nu så det "knakar" och det är ovanligt för att vara mig

Omega-3 20g/dag
ALC 3g/dag
ALA 750mg/dag
Glutamin ca. 80g/dag
Fibrer (regicol) 15g/dag
RHB 50g/dag
Fenu max 4 tab.dag
Complete vitamin
Amino Rush 20g/dag
Magnesium
ZMA
Taurin
Glycine

Äter runt 1500g kött, fisk eller fågel/dag oxå. Hur mycket mat som helst och vikten går ner FORT

jwzrd
Crack och powerthirst.

Skumtomten
2009-06-05, 13:13
EAA-XXX , Omega 3 och multivitamin.

Bönne
2009-06-05, 13:22
60-100g kol med 20-35g prot - en sådan drink före och en efter träningen.

AmericanDragon
2009-06-05, 13:57
Ragex2
EAA
Omega3

xLinneax
2009-06-05, 14:20
Jag går inte på nått, men jag dricker vassleprotein efter träning. Nån koffeintablett ibland då jag inte gillar kaffe.

;)

Baan
2009-06-05, 14:50
EAA ihop med träning
Vasslekoncentrat som mellanmålspulver då jag är för snål/fattig för kaseinblandningar.
Kreatin, monohydrat samma motivering som ovan
Koffein innan passet.
Fun light.

KalleBalik
2009-06-05, 15:03
Gainomax.

Alexton
2009-06-05, 15:28
Kolozzeums vassle (perfekt för att göra smoothies på morgonen, och efter träning)

KCG 2 - riktigt bra kosttillskott och precis det jag kände saknades i träningen för att komma ur en svacka.

Powerking - energidryck (ibland innan träning när man känner sig lite slö)

TjeckRacer
2009-06-05, 16:42
Varje dag: Isolerat vassle

Varje träningsdag: Maltodextrin

Ofta: Kreatin monohydrat, Rage, Powerade, Redbull

Ibland: omega3, multivitamin, koffeintabs

snuggles
2009-06-05, 17:05
Ragex2
EAA
Vassle
Kreatin

jenni
2009-06-05, 17:45
omega-3
betakaroten
slow protein
hy-pro

Mourten
2009-06-05, 19:41
Saltvatten??:D

Saltvatten har byggt många starka sjömansbiceps *flex*

r3mpuh
2009-06-05, 20:48
Kolozzeum EAA
Kolozzeum Omega 3
Fairing Rage X2

Rusk
2009-06-05, 21:37
Hyper whey/strenght 36g blandat med 2dl mjölk efter varje träning.

Welli
2009-06-08, 20:20
Kolozzeums kreatin monohydrat
Kolozzeums EAA
Fairing RageX2

Beställdes idag.

Daniel L
2009-06-08, 20:55
Jag kör på lite banan / jordgubbsprotein här ifrån Kolozzeum några gånger i veckan. Väldigt gott faktiskt, perfekt att mixa med lite jordgubbar, banan och mjölk, blir som en krämig milkshake.

Revolt
2009-06-08, 20:57
Kolozzeums EAA
Complete protein 3

Körde innan med 100% whey protein av Scitec Nutrition, som f.ö är ett ruskigt gott pulver...

tommie-92
2009-06-08, 21:05
Aminosyror
Rage, gamla verisonen
Whey-80 & Slow-Pro då och då

frambogir
2009-06-08, 21:27
Ska snart testa kreatin monohydrat för första gången, I'm a bit slow...
Samt smaka på och testa Vip-X!

fishy
2009-06-08, 22:19
Esapro
Doublepro
Optimum whey goldstandard
Fairing ragex2

Östbergspojken
2009-06-10, 23:17
whey FX
carbo FX
omega 3
och vitaminer.

robztr14
2009-06-11, 04:54
Esapro
Optimum whey goldstandard

chisan
2009-06-11, 11:13
Primaforce HMB
Primaforce MAX CLA
NN CEE
Lose it Power pack - Mealtime/workout
Omega 3
MAN Multivitamin

Varulven
2009-06-11, 11:15
Eaa.
Koffein.
Multivitamin.
Duravol.

kalajset
2009-06-11, 13:17
EAA (Just nu Eiselt EsaPro Citrus Breeze) - Tas före all träning, både styrka och kondition. För att uppreglera proteinsyntes/bryta fasta/minska träningsvärk

Vassleprotein (Just nu Great Best Whey Jordgubb) - För att på ett enkelt sätt öka proteinmängden i kosten vid behov, särskilt under deff när jag vanligtvis blandar det i kvarg.

Blandat protein (Just nu Eiselt DoublePro Choklad) - Även det för att öka på proteinmängden i kosten, men detta tar jag mer som "finprotein", och undvikder således att blanda det i annat ät/drickbart än mjölk och vatten).

Kolhydrater/maltodextrin (Just nu Fairing Fast Carbs) - För att förbättra återhämtningen mellan passen/även för att bryta fasta till viss del).

Kreatin (Snart Eiselt Kreatin) - För att kunna prestera mera på gymmet/ökad muskeltillväxt. Änvänder ett klassiskt monohydrat då jag tror det är det bästa i grund och botten, och väljer ett som innehåller Creapure för att vara säker på dess renhet.

Omega 3 (Kolozzeum Omega 3) - Då min kost innehåller ganska lite Omega 3 i övrigt tar jag istället 2g per dag av detta tillskott.

Multivitamintablett (ACO Familj) - Äter en i mina ögon väl samansatt kost i övrigt allt som oftast, men särskilt under deff kan det vara bra att få i sig vitaminerna "på den säkra sidan". Tas inte varje dag, men väl två-tre gånger i veckan.

Modify
2009-06-11, 13:24
EAA
7-Keto
Omega 3
Koffein

Ch4rles
2009-06-11, 14:19
Body Science EAA
Pro PX whey
Omega 3-kapslar

MrPowa
2009-06-11, 14:36
Går på
rage/rage x2
CP3
Fast Carb
Omega 3 kapslar

Godfella
2009-06-11, 15:29
ProTec.
Massacra/Viper-X.
Koffein.
EsaPro.
Omega-3.

Alfred Nobel
2009-06-11, 15:43
Just nu:

Whey 80

Olaaa
2009-06-11, 16:05
Regelbundet mer eller mindre:

Proteinpulver (främst DoublePro)
EAA (EsaPro just nu)
Omega-3
Multivitamin

Cyklar med Preworkout-produkter och kreatin, Rage x2 och NO-Shotgun har jag just nu.

Och eftersom jag deffar så blir det även Meltdown och 7-Keto.

melle
2009-06-11, 19:05
Omega 3, multivitamin, Thermo Speed (ibland), Prottepulver, esapro, kre-alkalyn och zma. Tror det var allt.

Såg att det var andra här som tar esapro. Jag har tagit det före träningen ett tag nu och sedan har jag tagit protein och kolhydrat efter träningen som vanligt. MEN idag så läste detta jag på EISELTs hemsida:

"Kan jag komplettera med vassleprotein?
EsaPro ska inte blandas med protein eftersom det kan förta effekten. Om du vill ta ett protein efter träningen rekommenderar vi en kombination av kasein och vassle (tex Protec eller DoublePro) eftersom det inte finns något specifikt behov av vasslets snabba upptag. "

Jag har vassleprotein, det andra är ju så dyrt.
Så jag har alltså tagit esapro till ingen nytta? =P
Hur gör ni andra som tar esapro? Jag har läst runt lite och alla säger olika..
Det skulle ju kännas konstigt att inte ta proteindrink eller äta något en timme efter träningen. Men tydligen så ska man göra så? Någon som kan mer om detta?

Det var lite off topic men det känns onödigt att skapa en ny tråd för att fråga det. Stör ni er på att jag frågade här så behöver ni inte svara =)

MVH: Sandra

forslund
2009-06-11, 20:05
Så jag har alltså tagit esapro till ingen nytta? =P

Nej, EAA ligger inte kvar i magen särskilt länge. EAA innan, styrketräning, proteindrink efter lär inte hämma effekten.
Att blanda de två samtidigt förstör däremot effekten av fria EAA.

Supercharger
2009-06-11, 20:06
Hur gör ni andra som tar esapro?

MVH: Sandra

1dos innan och 1dos efter med malto.

Mvh

young_george
2009-06-11, 20:41
Som alla andra. 10g innan, 10g efter.

Ingen kolhydrat

PcHaoTiC
2009-06-11, 20:55
Just nu : EAA FX , isolate FX vanilj, omega 3, och malto

Rackham
2009-06-12, 00:42
EAA, malto, kreatin.

Om det gör någon nytta för mig? Ingen aning :D

Dan_the_man
2009-06-12, 07:50
Reflex Creapure
Esapro
Rage x2
Carbo fx
Multi fx
Omega fx
Double Pro
*flex*

-=Kotten=-
2009-06-12, 08:24
Multivitamin...

Morrris
2009-06-12, 08:43
Double Pro ytterst sporadiskt.

Annars inget.

bubbe
2009-06-12, 10:40
Använder oftast kreatin
Ibland KP3
Malto samt Esapro.

spoonchest
2009-06-12, 10:49
Eaa, och kreatin periodvis. Och vitaminer såklart.

Roggan43
2009-06-23, 19:12
Dagar då jag tränar kör jag med.
Rage X2
M3
Kreakanyln efx
Vassle protein

Övriga dagar kör jag med
M3
Kreatin monohydrat
Vassle protein

WorkOutBuddy
2009-06-23, 20:12
Omega-3
Vitaminer och mineral tabletter
Whey-100

schabo-labo
2009-06-24, 18:01
Mivitotal och Möllers Tran.:)

Hört gott om Möllers Tran, har vi flera som äter denna produkt?

jocke12
2009-06-24, 18:04
Trycker rosenrot. Rakt ner i svalget.

GainoMax
2009-06-24, 23:40
koffein
omega3
esapro
whey 80
carbosyn fx
gaspari sizeon
gaspari superpump250

koffejensen
2009-06-29, 08:41
Rage,kre-Alkalyn före träning och glutamin samt gainer efter.

zyper
2009-06-30, 18:17
VP2
Mikroniserat kreatin/Anabolic Rush
Ny-Tro-Pro-40
DGC
GL3 L-Glutamin

Oh herregud, inte lustigt det kostar pengar :O

Emil_Larsson
2009-06-30, 18:33
Omega 3 - Eftersom jag äter för lite fet fisk, eller fisk överhuvudtaget.
Multi Fx - Fick den gratis vid ett köp, vet ej vad jag har för nytta av den då jag äter ganska varierat. Tar någon kapsel ibland då jag ätit dåligt.
Whey-80 Har det till Carbo Fx som gainer, samt att jag tar en portion någon gång ibland vid behov.
Twinlabs Ironcaps: Tar dem aldrig. Fick den på köpet den med. Jo en enda kapsel har jag nog tagit.
Carbo fx: Tar det i återhämtningssyfte efter träning. Går för många timmar utan mat så behöver få i mig kolhydrater.
Eaa fx: Tas före träning, 10 gram.
Kreatin: I syfte att bli starkare och öka några kilon.

Jädrar vad tillskott man skall ha då. En del unessecary shit.

Degpekka
2009-06-30, 21:12
EAA, maltodextrin, AAKG, kreatin etyl ester, kreatin monohydrat är det som används vanligtvis.

Börje H
2009-06-30, 21:21
Går på? Lite märkligt ordval men.

Synnerligen negativt ordval.

De tillskott jag använder:
Dahlblads Whey class+
Fairing Fast Carbs
Eiselt Kreatin

Upptaget
2009-06-30, 21:36
No-xplode
Whey 80 ibland!

Detective
2009-07-03, 09:33
Rage X2
Whey 80 (ibland)

Medusa
2009-07-03, 11:25
Animal Cuts
Animal Test
Animal Pump
Animal M-Stak
Animal Stak
Animal Nitro
Rage
No-Xplode
Kreatin
L-Glutamin
Greens+
Omega 3

Turbo Rico
2009-07-03, 11:57
Whey-80, Eiselt kreatin, Fairings Slow Carbs, maltodextrin, B-vitamin, selen, Omega-3 och Rage vissa tyngre pass.
Före träning tar jag Slow carbs, whey-80 och kreatin, efter träning tar jag maltodextrin och/eller socker, whey-80 och kreatin. Tunga passen i böj eller mark har jag tagit Rage nu 2 gånger och gjort personbästa båda gångerna, fast jag tror inte Rage är boven i dramat utan det är massa andra saker som spelar in där men jag tror inte prestationen blev sämre av Rage. Kreatin brukar däremot hjälpa till en hel del, så länge allt annat inte är knas, typ sömn, kost, förkylningar, allmänt hälsotillstånd, träningsupplägg och motivation. Tror sånt där är bra mycket viktare än tillskott...

Turbo Rico
2009-07-04, 14:41
Whey-80, Eiselt kreatin, Fairings Slow Carbs, maltodextrin, B-vitamin, selen, Omega-3 och Rage vissa tyngre pass.
Före träning tar jag Slow carbs, whey-80 och kreatin, efter träning tar jag maltodextrin och/eller socker, whey-80 och kreatin. Tunga passen i böj eller mark har jag tagit Rage nu 2 gånger och gjort personbästa båda gångerna, fast jag tror inte Rage är boven i dramat utan det är massa andra saker som spelar in där men jag tror inte prestationen blev sämre av Rage. Kreatin brukar däremot hjälpa till en hel del, så länge allt annat inte är knas, typ sömn, kost, förkylningar, allmänt hälsotillstånd, träningsupplägg och motivation. Tror sånt där är bra mycket viktare än tillskott...

Kom faktiskt på några saker till... Brännässelpulver, Glukosamin, MSM, rosenrot och nån enstaka brustablett med E-vitamin och antioxidanter fast med tanke på hur mycket grönt te jag dricker får jag nog i mig antioxidanter så det räcker och blir över.

robztr14
2009-07-04, 15:08
Eiselt Kreatin
Eiselt EsaPro
BS Whey 100%
ON Whey 100%
Dahlblads Ultra Milk Whey
Omega-3

mattilainen
2009-07-04, 15:26
omega-3 ibland
Annars bara koffeintabletter och protein :)

LillSkalman
2009-07-04, 16:19
Friggs Omega-3, Friggs Multivitamin, Kolo Kreatin, Kolo Protein, Milbona Kvarg, Arla Mjölk, Bob Saft (sötad med socker). :D

Giljotinen
2009-07-04, 17:10
Gainer
EAA

cyclist_90
2009-07-04, 19:33
På Morgonen:
B-Vitamin Brus
Järn (15 mg)+ C-Vitamin (150 mg) Brus
Omega 3

Innan Lunch:
Kalcium (500 mg) och Magnesium (250 mg) tablett

Innan träning.
Dahlblads Kreatin Monohydrat Creapure
Fairings Beta-Alanin
Eiselt Esapro EAA

dessa tillskott känner jag själv är de nödvändiga för mig, sedan skiljer ju det från person till person men som sagt det känns bra iaf=)

ceejay
2009-07-04, 20:21
gainer efter träning ;)

ska köra igång med kreatin snart

Degpekka
2009-07-05, 04:10
EAA, maltodextrin, CEE, AAKG, k-monohydrat.

Stråhle
2009-07-05, 12:01
Vassle, eaa, gainer. Längtar tills kreatin veckorna börjar igen :D

simpan89
2009-07-05, 13:10
Jag går inte på kosttillskott för jag har läst i aftonbladet att det är som doping.

;)

ThisIsTheOne
2009-07-05, 14:54
Omega FX
Double Pro
Optimum Nutrition 100% Whey Protein
Rage X2
Fairing Recovery R2
EAA FX

Omega 3-tillskottet varje morgon, proteinet som mellanmål/kvällsmål då och då, Ragen 45 min före varje träning, EAA FX i omklädningsrummet direkt inpå passet och Fairing RR2 direkt efteråt. Det blir, som nån redan konstaterat, rätt dyrt men jag tycker att det uppvägs av effekten.

Cerberus
2009-07-05, 15:55
omega fx
nån multivitamin(apoteket)
eiselt xpress(arakidonsyra)
eaa fx
whey-80
double pro
glukosamin(ska pröva cissus, tycker inte glukosamin hjälper för mina slitna armbågar)
alert fx(koffeinpiller)
amp fx
kreatin

sydskaningen
2019-02-17, 04:53
Förutom proteinpulver (blandprotein med vassle och kasein) så tar jag följande kosttillskott:

Multivitamin som även inkluderar en rad mineraler.
Omega-3.
D-vitamin.
ZMA.

Omega-3 intar jag främst för effekterna på hjärnan, multivitamin med mineraler för att min kost är relativt ensidig, D-vitamin för att jag bor på nordliga breddgrader och sällan är ute i stark sol med lite kläder på mig, ZMA för att jag även med kosttillskott ligger på nedre delen av referens-intervallet för optimalt blodvärde vad gäller magnesium (samma sak med D-vitamin).

Sheogorath
2019-02-17, 05:39
Uppdaterad lista. :D

Vassleprotein
Helmjölksprotein
Omega-3
Koffein
Kreatin
Vitamin D
Rödbetsjuice
Citrullinmalat
L-arginin
Holistic SuperVitalis (när jag slarvat med grönsakerna)

Sen vet jag inte om socker, druvsocker och salt ska in på den listan men eftersom jag tog med proteinpulver så bör ju de kanske vara med också.

Har slutat med HMB efter de senaste litteraturgenomgångarna samt Ursobol sedan de tillsatte piperin som potentiellt kan fucka med en medicin jag äter.

sydskaningen
2019-02-17, 09:53
Uppdaterad lista. :D

Vassleprotein
Helmjölksprotein
Omega-3
Koffein
Kreatin
Vitamin D
Rödbetsjuice
Citrullinmalat
L-arginin
Holistic SuperVitalis (när jag slarvat med grönsakerna)

Sen vet jag inte om socker, druvsocker och salt ska in på den listan men eftersom jag tog med proteinpulver så bör ju de kanske vara med också.

Har slutat med HMB efter de senaste litteraturgenomgångarna samt Ursobol sedan de tillsatte piperin som potentiellt kan fucka med en medicin jag äter.
Intressant. Vilka effekter är det du vill ha ut av L-arginin?

Sheogorath
2019-02-17, 10:28
Intressant. Vilka effekter är det du vill ha ut av L-arginin?

Det jag ville ha ut var mer pump och eventuella positiva effekter av det, det jag får ut är en mycket diskret pump (t-shirten kanske spänner åt lite mer) under en väldigt kort tid (långt under 30 min, och det vare sig jag tränar eller inte) vilket ju nog är ganska meningslöst, dock så märkte jag efter några veckor på l-arginin dagligen att de nedre regionerna, på morgonen, började uppföra sig som när jag var en klart yngre man vilket jag ser som ett hälsotecken varför jag fortsatt av den anledningen enbart.

Intressant är att AAKG inte har någon av de här två effekterna trots att det ju ska brytas ner till arginin och alfaketoglutarat. Men det handlar kanske om när det tas upp i tarmen och så, har inte fått något svar på detta.

sydskaningen
2019-02-17, 10:37
Det jag ville ha ut var mer pump och eventuella positiva effekter av det, det jag får ut är en mycket diskret pump (t-shirten kanske spänner åt lite mer) under en väldigt kort tid (långt under 30 min, och det vare sig jag tränar eller inte) vilket ju nog är ganska meningslöst, dock så märkte jag efter några veckor på l-arginin dagligen att de nedre regionerna, på morgonen, började uppföra sig som när jag var en klart yngre man vilket jag ser som ett hälsotecken varför jag fortsatt av den anledningen enbart.

Intressant är att AAKG inte har någon av de här två effekterna trots att det ju ska brytas ner till arginin och alfaketoglutarat. Men det handlar kanske om när det tas upp i tarmen och så, har inte fått något svar på detta.
Intressant, tack för svaret. :)

Diomedea exulans
2019-02-17, 10:46
Blir bara lite vassle och lite kasein här.

exevision
2019-02-17, 11:12
Just nu är det väll följande.
D-vitamin
Vassle
Kreatin (Creapure)
Ibland koffein om jag inte druckit kaffe.

-squat-
2019-02-17, 11:14
Äggviteprotein
Ärt- och havreprotein
Havremjöl
Kreatin
Rödbetspulver
ZMA
Zink
Multi- vitamin och mineral
D-vitamin
Omega-3