handdator

Visa fullständig version : Bör jag deffa?

Liven
2009-05-11, 12:46
Hej! Jag väger 72,6kg på 184cm, ser mina 4 övre magrutor, men inte dem nedre.
Har inte direkt mycket muskler men mer än en helt otränad individ.

När jag står upp stör jag mig inte så mycket, men när jag sitter ner kan jag ta tag i fettet mellan fingrarna på nedre partiet av magen, skulle ni ha deffat då?

Tänkte börja mina första deff idag. Sen vad ska man äta till fruksot om man inte gillar gröt längre? Äter fil + musli nu men känns som det är lite för mycket energi i?

Tack!

Eddie Vedder
2009-05-11, 12:50
Det blir inte per automatik mer kcal i en skål fil och müsli än en skål gröt. Det kan vara 100 kcal i båda och det kan vara 1000 kcal i båda. Du väljer vilket du vill, vill du käka fiskbullar och potatis till frukost går det alldeles utmärkt även det.

Angående bantning på din kropp väljer du själv. Du ärnormalviktig och lär inte ha mycket att deffa fram. Men alla har olika kroppsideal och vill du bli smalare så kör.

King Grub
2009-05-11, 12:50
När man sitter ner har man fett- och hudvalkar på magen, om man inte är absolut tävlingsform.

Heppez
2009-05-11, 12:57
släng upp en bild, typ såååååhäääär mkt lättare att säga då :P

ThisIsTheOne
2009-05-11, 14:07
Som redan skrivet - gör som du vill. Men 72,6 kg på 184 cm låter ju inte som ett förhållande man förknippar med viktnedgång.

jony
2009-05-11, 19:26
Hej jag funderar också på att om jag ska deffa eller inte?
Jag väger 63 och är 165 lång och 17 år gammal.
jag har gymmat i ca 2 år snart , tycker ni att jag ska fortsätta och träna och bygga eller ska jag ta och köra en deff ca 5 kg , jag har rätt mkt fett på kroppen men vill inte heller ner i vikt så mycket men vill självklart tappa fett , men tycker ni att jag borde göra det nu eller bara bygga ? eftersom jag fortfarande är ung?

Eddie Vedder
2009-05-11, 19:27
Hej jag funderar också på att om jag ska deffa eller inte?
Jag väger 63 och är 165 lång och 17 år gammal.
jag har gymmat i ca 2 år snart , tycker ni att jag ska fortsätta och träna och bygga eller ska jag ta och köra en deff ca 5 kg , jag har rätt mkt fett på kroppen men vill inte heller ner i vikt så mycket men vill självklart tappa fett , men tycker ni att jag borde göra det nu eller bara bygga ? eftersom jag fortfarande är ung?

Svaret till dig blir exakt detsamma som jag redan gett till Liven i inlägg 2.

jony
2009-05-11, 19:40
Okej men det jag skulle gärna vilja veta ni som är äldren mig och mer erfaren , vad skulle ni ha gjort? jag vet att ja kan köra en deff förlora all muskelmassa nu och ångra mig när jag är ca 20? då jag hade kunnat ha haft mer muskelmassa om jag inte hade kört en deff nu så vad hade ni gjort ni äldre? tackar för svar!

Mongar
2009-05-11, 19:50
Okej men det jag skulle gärna vilja veta ni som är äldren mig och mer erfaren , vad skulle ni ha gjort? jag vet att ja kan köra en deff förlora all muskelmassa nu och ångra mig när jag är ca 20? då jag hade kunnat ha haft mer muskelmassa om jag inte hade kört en deff nu så vad hade ni gjort ni äldre? tackar för svar!

Vet inte hur du ser ut så det går inte att svara på. Om du känner dig obekväm med den fettmassa du har så deffa säger jag. När du skalat bort tillräckligt för att känna dig bekväm så kan du börja bygga i lugn takt. Du kommer dessutom inte förlora allt för mycket muskelmassa om du deffar i bra takt.

jony
2009-05-11, 19:53
OKej jap känner ju mig lite så här ''uppblåst'' jag vill tappa ca 5 kg då ser det okej men vill inte ner mer än det , 1 månad 5 kg tror ni att det är bra? sen så kör ja normalt under sommaren och börjar en bulk i agusti?

Mourten
2009-05-11, 20:05
Ursäkta uttrycket men ni väger som sparvar, skit i om ni har lite fett å träna på som vanligt. Lite tidigt å prata om bulk/deff. Träna hårt, ät bra, sov mkt å låt testot under puberteten ge er växtkraft!

jony
2009-05-11, 20:19
Ja förstår att jag väger lite , men är inte så lång heller.
Men annars så säger min bror de samma när det gäller att ja ska inte ta och snacka om bulk deff i denna åldern och bara bygga för att jag är ung och har lättare till att bygga just i denna åldern , men ja är inte ute efter rutor eller så bara att få bort fett lite , annars ser man mina rutor även om jag har en hel del fett.
men ska nog ta ditt råd mourten , min bror sa de samma , kör på bara!

Liven
2009-05-18, 14:01
Vägde mig idag, 71,5 kg efter lunchen.

Efter mycket kolhydrater och i "optiljus" ser jag två blodådror på magen, men till trots fortfarande en fettvalk när jag sitter ner och böjer mig fram lite.

Fast det är klart, måste nog ner till 67kg om jag ska bli någorlunda hård.

Är dock jämnt hungrig, ska prova börja äta broccoli, kanske är en vinnare.

Dreas
2009-05-18, 14:07
När man sitter ner har man fett- och hudvalkar på magen, om man inte är absolut tävlingsform.Jag tror ts ska läsa Grubs post, det lutar åt fel håll om man säger så :)