Visa fullständig version : Linjer och allmän pump under deff
Three pigs
2009-05-07, 22:08
Tjenare.
Har deffat ett tag nu och har gått ned ca 6kg, från 82 till 76. Jag har gått ned en del fett, men samtidigt ser jag mer "smalfet" ut än förut. Dvs. jag ser ut att ha mindre muskler och färre linjer än tidigare då jag även var fetare.
Idag, så märkte jag däremot att jag hade mer utmärkta linjer och definitioner än igår, vad beror det på? Är det glykogenlagren som fyllts på? Jag åt mer igår än vad jag gjort på ett bra tag. Låg +-0 ungefär.
Tack på förhand.
Japp, förmodligen så är det så. Du har bättre tryck efter att ha fyllt på helt enkelt. Jag upplever samma som du att kroppen känns rätt urlakad, men att det dyker upp både ett och annat när man laddar lite.
Visst är det härligt! Först känner man sig bara mindre och plötsligt så börjar det se bra ut.
Upplever ganska stor skillnad i tryck efter att ha ätit lite mer! Man borde äta mer helt enkelt =)
mattilainen
2009-05-08, 09:08
tänk på att det kan vara huvudet som spelar dig ett spratt, mycket sitter i hjärnan och man ser sig själv ofta som liten och klen, smalfet och liknande när man egentligen inte är det.
Sen kan du ocksåp ha trott du hade mer muskler under fettet än du egentligen har.. det vet man ju inte, Jag tror att det är huvudet som spelat dig ett spratt
billanpillan
2009-05-08, 09:55
Har en fråga som kanske handlar lite om samma sak typ;p så jag lånar denna tråden.
jag typ deffade lite innan till 65kg på 180cm, så d va inte så mkt fett kvar.
Men nu har jag styrketränat rätt hårt och nu på 1.5 vecka efter deffen så väger jag 66,5 :(
Men jag ser inte om jag har blivit fetare :S
Kan det vara att jag går upp mkt i vätska eller glykonlager lr ngt efter jag har börjat äta normalt eller är det fett / muskler så fort?
Notera att jag inte har grisbulkat eller något, men jag har ätit mycket mat, vanlig mat.
Och tränat 5 gånger i veckan hårt.
mattilainen
2009-05-08, 10:29
mycket vätska skulle jag gissa på. Inte ovanligt att lägga på sig så
Glykogenlagren har fått lite mer energi, och det i sin tur innebär mer vätska? Låter rätt rimligt tycker jag.
userfriendly
2009-05-08, 11:02
gud, alltså.. jag tycker man ser olika ut varje dag under diet. Beror helt på hur sliten man är, vad man har ätit och druckit osv.. det är bara att försöka att inte fokusera för mkt på det där. Bibehållar man styrkan är det inte mukkler som ryker.
gud, alltså.. jag tycker man ser olika ut varje dag under diet. Beror helt på hur sliten man är, vad man har ätit och druckit osv.. det är bara att försöka att inte fokusera för mkt på det där. Bibehållar man styrkan är det inte mukkler som ryker.
+1
tror det mesta sitter i huvudet.. först två veckorna är man deprimerad över att man ser ut som skit.. sen är man nöjd i två veckor.. sen kommer depressionen tillbaka.. sådär håller det på *gah!*
thompaboy
2009-05-08, 13:14
Ofta har man inte lika mycket muskler under "späcket" som man trodde innan dieten startade och eftersom fettet kan hjälpa till att skapa linjer så man kan uppleva sig som "mindre" när fettmängden minskar.
japp, förmodligen så är det så. Du har bättre tryck efter att ha fyllt på helt enkelt. Jag upplever samma som du att kroppen känns rätt urlakad, men att det dyker upp både ett och annat när man laddar lite.
+1
Jag tycker iaf att så fort jag börjat dra ned på maten ett litet tag så blir jag bara degig och slapp. Sen går det lite upp och ned, men det blir fan inte bra förrän efter några svullardagar.
Så länge du inte kör någon extrem diet och tränar vettigt tycker jag inte du ska tänka så mycket på det.
Three pigs
2009-05-08, 17:37
jag har nog mindre muskler än vad jag trodde för 6kg sedan :D
Aja skitsamma ska försöka att inte tänka på det och bara köra på. Tack för svar :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.