Logga in

Visa fullständig version : Gå ner i vikt? snabbaste sätt?

NICe
2009-05-06, 13:40
Hur går jag ner i vikt som snabbast?
(utan att det är skadligt för mig dvs)

Jag skulle behöva ha lite hjälp och råd om hur man kan gå ner i vikt på snabbaste sätt.

tex kost, tränning osv.

Tack på förhand

Mvh
NICe

joko
2009-05-06, 13:48
Omg, säkrare vårtecken än förstamajblomman.

Snabbaste är förmodligen en lågkaloridiet som nutrilett, allevo, naturdieten och allt vad de heter.

Patrick Bateman
2009-05-06, 13:50
Du lägger dig på ett såpass högt energiunderskott per dag som är möjligt utan att kroppen börjar ta utav den fettfria massan.

Rahf
2009-05-06, 13:52
Jag tänker först och främst: Varför?

Patrick Bateman
2009-05-06, 13:55
Du lägger dig på ett såpass högt energiunderskott per dag som är möjligt utan att kroppen börjar ta utav den fettfria massan.

Glömde följande: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

King Grub
2009-05-06, 15:17
Hur lång tid får det ta?

kaer
2009-05-06, 15:25
Fettsugning?

Förresten, skulle fettsugning kunna vara ett alternativ till att deffa i hela det där bulkperiod-deffperiod som många kör.
Dyrt säkerligen, men man borde väl inte förlora några muskler alls i processen och dessutom snabbare kunna påbörja en ny bulkperiod.
Eller är det alltför lokalt och det för mycket fett i andra områden på kroppen?

King Grub
2009-05-06, 15:27
Efter en fettsugning krävs en längre tids inaktivitet, vilket gör att du förlorar mer muskler än någon deff. Dessutom kan man inte fettsuga stora mängder, och endast lokalt, samt att fettcellerna i området försvinner, så nästa gång du överäter lagras desto mer fett in i fettcellerna som är kvar.

Carolinew
2009-05-06, 15:32
Efter en fettsugning krävs en längre tids inaktivitet, vilket gör att du förlorar mer muskler än någon deff. Dessutom kan man inte fettsuga stora mängder, och endast lokalt, samt att fettcellerna i området försvinner, så nästa gång du överäter lagras desto mer fett in i fettcellerna som är kvar.

Men det är väl bra att ha färre fettceller? Tyckte jag läste här på kolo för ett tagsen att feta människor som gått ner i vikt ofta lättare går upp i fettvikt istället för fettfri massa pga att de har fler fettceller än folk som alltid varit smala? Och att fettceller kan bli fler men inte färre (bortsett från fettsugning då)?

King Grub
2009-05-06, 15:38
Att naturligt ha färre fettceller är inte alls samma sätt som att suga bort dom lokalt och åstadkomma en snedvriden lipogenes.

aelgen
2009-05-06, 21:42
Om du vill gå igenom ett helvete så kan jag tipsa om Lyle McDonald's rapid fat loss bok. jag gick ner 3.5 kg (riktiga fett kg, vätskeviktförlust borträknad och muskelförlusten var minimal) på 11 dagar. Dock så tänker jag aaaaldrig göra det igen. Var mest en grej jag var nyfiken på.

Kort och gott: käka BARA protein i 11 dagar, beroende på muskelmassa/kön/vikt varierar kalorie intaget men någonstans mellan 600kcal och 1400kcal om dagen är vad man får klara sig på, och styrketräning på det (funkar utan styrketräning iofs).

Vissa älskar den dieten, jag gillade den inte. Antagligen för att jag skulle käka 300g protein om dagen och inga kolhydrater eller fett, det är svårt. Åt så mycket tonfisk och kyckling så jag ville inte se det på 2 veckor efteråt. Men funkade gjorde den.

mikaelj
2009-05-06, 21:50
Vissa älskar den dieten, jag gillade den inte. Antagligen för att jag skulle käka 300g protein om dagen och inga kolhydrater eller fett, det är svårt. Åt så mycket tonfisk och kyckling så jag ville inte se det på 2 veckor efteråt. Men funkade gjorde den.

Hu, torrt och jävligt?

aelgen
2009-05-06, 21:55
Minst sagt. 2 kyckling bröst i ugn med broccoli, och 2 burkar tonfisk med lite sallad och en hel del casein shejk. Allt jag åt. Fy faaan :( Men det var ju frivilligt så för mycket ska man inte klaga.

mikaelj
2009-05-06, 21:57
Tonfisk i vatten är knappt sväljbart. :-)

Fast, 300g blir ju bara 1200 kcal? Låter hursomhelst ungefär som DTD.

aelgen
2009-05-06, 22:20
DTD?

Ja, det blev ungefär 1200-1300 kcal om dagen, lite kolhydrater blev det allt i form av grönsaker så därav de extra kcal :D

mikaelj
2009-05-07, 06:14
Den Termogena Dieten, av Grandmastah. "tryck i dig drivvis med protein"

Gabbus
2009-05-07, 10:10
sluta ät och träna så in i helvete!! *rolleyes*

aelgen
2009-05-07, 11:33
Fantastiskt bra förslag gabbus...

Mikaelj: aha ok. Han har nog kokat ihop den tillsammans med käre herr McDonald då de verkar känna varandra vad jag förstått

Pontus H
2009-05-07, 11:43
finns det inte någon studie där det visar att precis i döds-ögonblicket så går man ner ett antal kcal eller om det var gram (som då vissa religioner skulle mena att det var själen som lämnade kroppen)?

Mongar
2009-05-07, 12:06
finns det inte någon studie där det visar att precis i döds-ögonblicket så går man ner ett antal kcal eller om det var gram (som då vissa religioner skulle mena att det var själen som lämnade kroppen)?

Du syftar på 21 gram? Nej den studien gjordes så här. En snubbe ville veta om kroppen blev lättare efter dödsfallet så han vägde en hög med kroppar och fick fram en massa olika resultat, vissa vägde mer andra vägde mindre än innan. 21 gram var det han tyckte lät häftigast så det var det resultatet han använde sig av. Senare tycker folk att det låter coolt och att det skulle vara ett bevis för att själen finns och man använder det i böcker och filmer.

Yes
2009-05-07, 13:43
Att naturligt ha färre fettceller är inte alls samma sätt som att suga bort dom lokalt och åstadkomma en snedvriden lipogenes.
Vad är skillnaden i praktiken?

Pontus H
2009-05-07, 14:12
Du syftar på 21 gram? Nej den studien gjordes så här. En snubbe ville veta om kroppen blev lättare efter dödsfallet så han vägde en hög med kroppar och fick fram en massa olika resultat, vissa vägde mer andra vägde mindre än innan. 21 gram var det han tyckte lät häftigast så det var det resultatet han använde sig av. Senare tycker folk att det låter coolt och att det skulle vara ett bevis för att själen finns och man använder det i böcker och filmer.

haha juste, så var det! tack, nu blev mitt sinne lite mer stillat... :p

BobaFett
2009-05-07, 16:31

Ska han gå och dö menar du eller? :D

Pontus H
2009-05-07, 18:04
haha ja det är ju en snabb gram-förlust. fatta ifall han kunde dö typ 20 ggr / dag, då slipper du köra så mkt cardio.

Nible
2009-05-07, 18:14
DTD?

Edit: Såg inte sida2